Gönderen Konu: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.  (Okunma sayısı 4061 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
İyi günler Yarisçiler,
Benim sorunum motorda ani ve kısa süreli güç düşmesi, rolantide stop etme ve yine rolantide devir saatinin kendi kendine yükselip düşmesi. Bu sorunları daha önce hiç yaşamadım, bir hafta önce 150TL’lik benzin aldım. İlk gün bir sorun çıkarmadı ama ertesi gün ilk önce rolentide yani boş viteste ışıkta dururken araba kendi kendine devri yükseldi ardından düştü ve araba titremeye başladı. Ara gaz vererek düzelttim ardından ayrı günlerde 3 defa motor rolentide durdu. Yine benzin aldıktan sonra vites değiştirken özellikle 3’ten dörde atarken ve yine 4’ten beşe atarken arabada yığılma oluşuyor. 3000-3500  devir saatte vites değiştirmeme rağmen sanki 2000’de değiştirmişim gibi zorlanıyor. Yine bugün yokuş aşağı giderken deneme yaptım, 5. viteste 115 km hız yapıp boşa alınca motor durdu ve akü kırmızı ışığı yandı. Dörtlüleri açarak arabayı tekrar çalıştırmak zorunda kaldım. Shell’den daha önce de almıştım o zaman 50TL’lik almıştım ve yokuş çıkarken devir düşmesi yaşamıştım. Arabada sorun var da Shell’den aldığım zamana denk gelmiş olabilir diye servise götürüp 130 bin bakımını yaptırdım. Yağ, filitreler, değişti; bilgisayara bağlanıp hata var mı diye test ettiler sorun çıkmadı. Servisin denemesinde de bir kez stop etti. Servis benzini bitirip her zaman aldığım Petrol Ofisi’nden tekrar yakıt alıp denememi istedi, sorun devam ederse ayrıntılı bakılacak. Sizde bu tür bir sorun yaşandı mu?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #1 : Ocak 21, 2019, 18:37:50 »
İyi günler Yarisçiler,
Benim sorunum motorda ani ve kısa süreli güç düşmesi, rolantide stop etme ve yine rolantide devir saatinin kendi kendine yükselip düşmesi. Bu sorunları daha önce hiç yaşamadım, bir hafta önce 150TL’lik benzin aldım. İlk gün bir sorun çıkarmadı ama ertesi gün ilk önce rolentide yani boş viteste ışıkta dururken araba kendi kendine devri yükseldi ardından düştü ve araba titremeye başladı. Ara gaz vererek düzelttim ardından ayrı günlerde 3 defa motor rolentide durdu. Yine benzin aldıktan sonra vites değiştirken özellikle 3’ten dörde atarken ve yine 4’ten beşe atarken arabada yığılma oluşuyor. 3000-3500  devir saatte vites değiştirmeme rağmen sanki 2000’de değiştirmişim gibi zorlanıyor. Yine bugün yokuş aşağı giderken deneme yaptım, 5. viteste 115 km hız yapıp boşa alınca motor durdu ve akü kırmızı ışığı yandı. Dörtlüleri açarak arabayı tekrar çalıştırmak zorunda kaldım. Shell’den daha önce de almıştım o zaman 50TL’lik almıştım ve yokuş çıkarken devir düşmesi yaşamıştım. Arabada sorun var da Shell’den aldığım zamana denk gelmiş olabilir diye servise götürüp 130 bin bakımını yaptırdım. Yağ, filitreler, değişti; bilgisayara bağlanıp hata var mı diye test ettiler sorun çıkmadı. Servisin denemesinde de bir kez stop etti. Servis benzini bitirip her zaman aldığım Petrol Ofisi’nden tekrar yakıt alıp denememi istedi, sorun devam ederse ayrıntılı bakılacak. Sizde bu tür bir sorun yaşandı mu?
benzeri olay bana Lukoil benzininde olmuştu...
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #2 : Ocak 21, 2019, 18:59:20 »
Benzinden ötürüdür yani, inşallah öyledir kardeşim. İçime biraz su serpildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #3 : Ocak 21, 2019, 19:00:28 »
Bir daha alma o istasyondan. En temizi Opet sonra Petrol Ofisi sonra Shell
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #4 : Ocak 21, 2019, 19:03:53 »
Kimsenin ekmeğine ya da emeğine saygısızlık etmek istemem. Shell’in iki istasyonunda da aynı şey yaşandı belki de benzinin katkı maddelerinde bir sorun var, Yaris’e iyi gelmedi ya da dinlenmemiş benzin. Ama PO ve Opet’te hiç böyle bir şey yaşamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2019, 19:09:34 »
Boğazı alışmamış aslında devamlı petrol ofisinden alırsanız böyle olması normal aslında fiziğe kimyaya nekadar aykırı olsada belirli bir süre alınan yakıtın yanma düzeyine göre araç ECU hava yakıt karışımı yapıyor,uzun bir aradan sonra siz oktanı yüksek bir yakıt koyduğunuzda aracın sapıtabilmesi olabiliyor bunlar gayet normal durumlar petrol ofisi benziniyle Shell benzininin yanma gücü ve ürettiği enerji hiçbir zaman aynı olamaz aracın akü eksi kutup başını çıkartıp 20 dk bekleyin ve tekrar takın aynı zamanda boğaz kelebeği temizliği ve buji değişimini yaptırın bakın bakalım sorun kalacak mı .

Mesaj Birleştirildi: Ocak 21, 2019, 19:11:17
Kimsenin ekmeğine ya da emeğine saygısızlık etmek istemem. Shell’in iki istasyonunda da aynı şey yaşandı belki de benzinin katkı maddelerinde bir sorun var, Yaris’e iyi gelmedi ya da dinlenmemiş benzin. Ama PO ve Opet’te hiç böyle bir şey yaşamadım.
PO ve opette sorun yaşamamanız gayet normal çünkü yakıtlarındaki katkı Shell kadar kuvvetli değil ve yakıtları Shell den daha kalın.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 21, 2019, 19:15:28
Mesela bahsettiğiniz aynı sorun benim coronada oluyor Shell harici başka bir istasyondan aldığımda araç çok yakıyor devir dengesiz çalışıyor sanki zorla minnetle gidiyormuş hissiyatı veriyor.aynı durum LPG içinde geçerli mesela LPG ayarı yapılırken depoda eğer katkılı propan oranı yüksek bir yakıt varsa ayar ona göre yapılmışsa başka LPG alındığında düzensiz çalışma veya fazla yakma nedenleri oluşabiliyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2019, 19:17:35 »
Teşekkür ederim dediklerinizi servisime de ileteceğim, akü olayını ben yaparım. Benzini değiştirince tekrar ederse önerilerinize mutlaka denettireceğim sağ olun.


Mesaj Birleştirildi: Ocak 21, 2019, 19:51:56
Aslında şöyle düşünebiliriz o zaman. Shell’in yüksek katkılı benzinleri 1000 motor 3 silindirli Yaris’e uymuyor. Belki de dediğiniz gibi kalın yakıtlı farklı bileşimli PO ve Opet düz ve düşük motorlarda daha başarılıdır. İnternette dolaşırken devamlı Shell’den şikayet edilmesi de belki de bu yüzdendir. Yüksek motor hacminde ya da daha yeni teknolojili motorlarda daha başarılıdır Shell.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2019, 21:13:13 »
50.500 km'dir çoğunlukla ayni istasyondan aynı pompa numarasından alırım her zaman Shell FuelSave alıyorum. Peder bey bindiğinde ise ona farketmez hangisi denk gelirse. Uzun yolda giderken göztepe üzerinden geçerken Class diye bir istasyondan almış bende fişini gördüğümde çıldırmalar yaşamıştım. Ben Shellden menmunum bir sıkıntı yaşamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2019, 22:40:06 »
Benim sıralamam genelde Shell,Total,Opet şeklinde oluyor.Hem benzin hem lpg'de bir problem yaşamadım şimdiye kadar.Petrol ofisi ise pek güven vermiyor bana açıkçası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2019, 23:38:18 »
Benzer bir durum yaşadım. Devamlı shell den alırım yakıtı. İki yılda beş defa başıma geldi bu yığılma olayı. Ben yakıtı ikinci plana koyup, yakıt pompası basınç düşüklüğü gibi yorumladım olayı. Net olarak sorunu çözmüş değilim. Şu an yakıtı po dan alıyorum ve gözlem halindeyim. Bujiler yeni, ateşleme bobinleri sağlıklı (kontrol ettim). Geriye, ya yakıt yada pompa kalıyor.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #10 : Ocak 22, 2019, 00:22:01 »
Ümit Bey'in de yazdığı gibi, aracın uzun dönem yakıt haritası sürekli alınan yakıta göre oluşmuş, akü kutup başını söküp 5-10 dk beklerseniz içindeki yakıta göre tekrar oluşturur. Muhtemelen alınan son yakıt öncekilerden kuvvetli, araç zengin karışım algılayıp kesmeye çalışıyor yakıtı. Arkadaşın Micra aracında denemiştik Opet ile Shell arasında %10 fark vardı LTFT'de, performans sıkıntıları oldu bir süre, sonra normale döndü kullandıkça.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #11 : Mart 08, 2019, 18:16:36 »
Arkadaşlar geçen ay Shell'den aldıktan sonra başıma gelen bu sorunlar depo yarılandıkça azaldı. Göstergede benzin 3 diş kalınca bu sefer Opet'ten aldım. Acaba benzin istasyonundan mı yoksa mekanik sorundan mı? Ve aynı sorunlar tekrarladı, hatta bu sefer 82 kilometre hızla gidilen bir yolda motor durdu, tekrar giderken marşa basarak çalıştırdım, yine durduğu yerde motor titremeye başladı ve kırmızı ışıklarda motor stop etti. Ve bu sorun devamlı olmadığını fark ettim bir gün oluyor bir gün olmuyor, bazen aynı gün içinde iki defa oluyor ama diğer üç kullanışta olmuyor. Kafayı taktım bulacağım diye, en sonunda benzin depo kapağını açtım sanki kola açıyormuş gibi "pısss" diye bir ses çıktı. Araştırdım benzin içeride uzun bekleyince buharlaşırmış ama bir gün sonra tekrar açtım kapağını yine aynı sesi yaptı, normalde uzun bekleyişlerde oluyormuş. Üzerine benzin kokusu gelmeye başladı, ama içeriden değil dışarıdan geliyor. Belki de önceden de geliyordu hava soğuk diye camları açmadığımdan fark etmemiş olabilirim, şimdi 25 dereceyi görünce cam açık seyahat edince her park ettiğimde kesif bir benzin kokusu alıyorum, kaputu açtım kokladım bulamadım, eğilerek her yerini kokladım ve buldum. Sol tekerin iç üstündeki amastör yaylarında ıslaklığı gördüm elledim ve ıslak olduğunu gördüm.
Şimdi : 1. Depo tahliye borusu tıkanmış olabilir mi?
            2. Tıkandıysa neden dışarı tahliye ediyor?
            3. Canister (Kanister) benzin buharını tekrar motora-depoya gönderme işlevli cihaz bozulmuş olabilir mi? Ya da tıkanmış olabilir mi?
            4. Shelden aldığım ilk benzin yüksek karışımlı olduğu için bir yerleri tıkamış olabilir mi?
            5.Servisin geri çağırarak kanister değişimi yaptığını okudum 2007 Yaris'leri de kapsıyor mu?
           

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #12 : Mart 08, 2019, 18:27:34 »
bende yıllarca aytemiz kullandıktan sonra shell'e döndüm. beş altı aydır alıyorum bir sıkıntı yaşamadım inşallah yaşamam.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3223 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2019, 18:48:27 »
Toyota Geri Çağırma sayfasındaki linkten, aracınızın bilgilerini girerek araştırma yapabilirsiniz.
Yakıtın temizliğinden emin olmak lazım. Yakıt filtresi en son ne zaman değişmişti?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2019, 18:53:49 »
Yakıt filtresi tıkanmış olabilir bu yüzden dolayı motor yakıt çekmekte zorlanıyor olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #15 : Mart 08, 2019, 19:10:48 »
1.5 yıl önce aldım, yakıt filtesini değilştşrmeeim, yarın Oğuz OtoServisine gideceğim, yakıt filtresini ve kanister hortumlarının tıkalı olup olmadığını soracağım, başka öneriniz var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #16 : Mart 08, 2019, 19:40:57 »
1.5 yıl önce aldım, yakıt filtesini değilştşrmeeim, yarın Oğuz OtoServisine gideceğim, yakıt filtresini ve kanister hortumlarının tıkalı olup olmadığını soracağım, başka öneriniz var mı?
zaten siz sorunu büyük oranda bulmuş gibisiniz eğer depo kapağını açınca sıkışma sesi geliyorsa bşyerlerde sıkıntı var demektir uzman kişilerin incelemesinde sorunlu yeri bulacaktırlar,eğer sol amasötör üzerinde gördüğünüz ıslaklık benzin ise bir yerden kaçak vardır dikkatli olun geri dönüşü olmayan sorunlar çıkarabilir,en kısa sürede kontrolleri yaptırmanızı tavsiye ederim.
Geçmiş olsun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 123000
  • Model Yılı: '07
  • 13 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #17 : Mart 09, 2019, 09:53:10 »
Sabahın köründe servise geldim, Yaris'te kanister deponun içinde kanşster karbon filtresi de sağ arka teker yanında. Dışarıda olan kanister karbon filtreye gelen ve filtreden motora giden benzin buharı hortumunda tıkanıklık yok ama bu kanisterden çıkan hortumu vakumlayınca depo kapağının tam arka kısmında depo boğazından benzin sızdırğını gördük. Birincisi kanister çatlak ya da tıkalıysa basınçla benzini depodan yukarı ittirip depo boğazına çıkartıyor oradan sızıyor ya da depo iç boğazı delik. Yalnız soru şu, şu an benzin 3 diş azalmış durumda, dolayısıyla benzin ağzına kadar dolu değil, neden kanister borusuna vakum uygulayınca benzin depodan kalkıp depo kapağına kadar yükseliyor? Ya da yükselmiyor vakum yapınca bir yerler tıkalı olduğu için benzini tahliye eden bir yer açılıp dışarı atıyor? Kanister değişince anlayacağız. Aynı sorunu yaşama ihtimali olanlar için yazıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #18 : Haziran 08, 2019, 14:07:59 »
İyi günler Yarisçiler,
Benim sorunum motorda ani ve kısa süreli güç düşmesi, rolantide stop etme ve yine rolantide devir saatinin kendi kendine yükselip düşmesi. Bu sorunları daha önce hiç yaşamadım, bir hafta önce 150TL’lik benzin aldım. İlk gün bir sorun çıkarmadı ama ertesi gün ilk önce rolentide yani boş viteste ışıkta dururken araba kendi kendine devri yükseldi ardından düştü ve araba titremeye başladı. Ara gaz vererek düzelttim ardından ayrı günlerde 3 defa motor rolentide durdu. Yine benzin aldıktan sonra vites değiştirken özellikle 3’ten dörde atarken ve yine 4’ten beşe atarken arabada yığılma oluşuyor. 3000-3500  devir saatte vites değiştirmeme rağmen sanki 2000’de değiştirmişim gibi zorlanıyor. Yine bugün yokuş aşağı giderken deneme yaptım, 5. viteste 115 km hız yapıp boşa alınca motor durdu ve akü kırmızı ışığı yandı. Dörtlüleri açarak arabayı tekrar çalıştırmak zorunda kaldım. Shell’den daha önce de almıştım o zaman 50TL’lik almıştım ve yokuş çıkarken devir düşmesi yaşamıştım. Arabada sorun var da Shell’den aldığım zamana denk gelmiş olabilir diye servise götürüp 130 bin bakımını yaptırdım. Yağ, filitreler, değişti; bilgisayara bağlanıp hata var mı diye test ettiler sorun çıkmadı. Servisin denemesinde de bir kez stop etti. Servis benzini bitirip her zaman aldığım Petrol Ofisi’nden tekrar yakıt alıp denememi istedi, sorun devam ederse ayrıntılı bakılacak. Sizde bu tür bir sorun yaşandı mu?

Merhaba. Çok geçmiş olsun. Aynı sorunu geçen ay yaşadım. Yalnız ben benzini Opet'ten aldım ve depoyu fulledim. Gösterge 2 dişe inene kadar bir sorun yaşamadım. Ancak, ikinci dişe indiği zaman kırmızı ışıkta beklerken araba öksürür gibi, kendi kendine gaz vermeye başladı ve ibre 500-1500 devir arasında gidip gelmeye başladı. Titremeler oldu. Araba stop edecek sandım ve en yakın benzinliğe gidene kadar ara gazı vermeye başladım. En yakında da shell vardı. Benzinliğe girdim ve oradaki pompacıyla konuyu paylaştım. Sağolsun baya bi yardımcı oldu. Vites boştayken, uzun süre gaz verdirtti ve dip gaz yaparken bir anda kontağı kapattırdı. Daha sonra yarım kontakta, araba çalışmazken, gazı 5-6 defa pompalattı. Arabayı tekrar çalıştırdığımda devirdeki oynamanın düzeldiğini gördüm. Ondan sonra da böyle bir sorun yaşamadım.  Pompacı, büyük bir ihtimalle araç benzinle beraber pislik de çekmiş dedi. arada bir 97 oktan diye bilinen katkılı benzinden al ve deponu benzinsiz bırakma dedi. Yani benzini bitmeye yakın veya gösterge sinyal verince değil mümkün olduğunca, benzin göstergesi ortalara gelince benzin al demeye getirdi. Ben de şimdiye kadar bu şekilde hareket ettim ve henüz aynı sorun tekrarlamadı.     

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell’den Benzin Aldım, motor sorun çıkarmaya başladı.
« Yanıtla #19 : Haziran 10, 2019, 11:34:47 »
Sabahın köründe servise geldim, Yaris'te kanister deponun içinde kanşster karbon filtresi de sağ arka teker yanında. Dışarıda olan kanister karbon filtreye gelen ve filtreden motora giden benzin buharı hortumunda tıkanıklık yok ama bu kanisterden çıkan hortumu vakumlayınca depo kapağının tam arka kısmında depo boğazından benzin sızdırğını gördük. Birincisi kanister çatlak ya da tıkalıysa basınçla benzini depodan yukarı ittirip depo boğazına çıkartıyor oradan sızıyor ya da depo iç boğazı delik. Yalnız soru şu, şu an benzin 3 diş azalmış durumda, dolayısıyla benzin ağzına kadar dolu değil, neden kanister borusuna vakum uygulayınca benzin depodan kalkıp depo kapağına kadar yükseliyor? Ya da yükselmiyor vakum yapınca bir yerler tıkalı olduğu için benzini tahliye eden bir yer açılıp dışarı atıyor? Kanister değişince anlayacağız. Aynı sorunu yaşama ihtimali olanlar için yazıyorum.

Durum nedir acaba Can bey. Merak ettim
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...