Merhaba,
Konuşacaklarım var tutmayın beni
Konu: Toyota Corolla 2018 1.6 MultidriveS Benzinli hakkında neler gördüm neler hissettim, eksiklikleri ve artıları neler bunlardan konuşmak istiyorum. Konuşurken de toyota sever arkadaşlardan yorumlarını almak, benim gibi toyotaya yeni katılmış olanlara ve yeni toyota araç alacak olanlara bir nebze ışık tutmak.
İlk aracımı aralık 2018'de aldım. İlk ve sıfır km araç olması biraz farklı hissettirdi. Önceleri hep şirket aracı.
Araba alacaklara öncelikle şu cümleyle başlama yapmalıyım. Araba alacaksanız öncelikle, hatta kesinlikle beklentilerinizi not edin. Bir mühendis olarak teknolojinin işe yaramadığı tek yer diyebilirim kağıt kalemi alın ve binek bir araçtan beklentileriniz neler teknolojiden yardım almadan not edin. Sonra içlerinden birkaç tanesini eleyin 3'e-5'e indirin. çünkü bunlar araç alacağınızda kafanızdan çıkmayacak özellikler olacak.
Benimkiler:
-Otomatik olmalı.
-Konsolu ve multimediası güzel olmalı.
-Sürücü kol dayaması olması.
-Benzinli olmalı.
-Max. 100.000 TL olmalı.
Burada dikkat edilmesi gereken, bu maddelere karar verdikten sonra artık pinpirikli kişiliğimizi bir kenara bırakmak ve sadece 0 ve 1 mantığında EVET veya HAYIR demek.
Pinpirikli davranmayı bu kriterlere uygun 2-3 araç modeli belirledikten sonra aradan 1 tanesini seçmek için kullanılmalı. Yoksa ilk başta olursa zaman ve maliyet kaybı.
Daha sonra araştırmaya başladım ve toyotada karar kıldım. Corolla modeli benim için uygundu.
Tek problem şimdiye kadar benzinli araç kullanmamıştım. Atmosferik hiç kullanmamıştım.
Bayiye gittiğimde ilk önce manuel vites denemesi yaptım. Otomatik yoktu. Özellikle otomatik vites denemesi için araç talep ettim ve uygun araç olduğunda tekrar çağırıldım.
Yukarıda belirlediğim özellikleri karşılayıp karşılamadığına baktım.
-Otomatik olmalı. (OK) +Touch modeli otomatik olan başlangıç modeliydi. Ayrıca bütçe kriterine de uyuyordu.
-Konsolu ve multimediası güzel olmalı. (OK) +Konsol konusunda C segment bir araçta en beğendiğim Honda Civic vites bölümü. Ama corollanın vites bölümüde hoşuma gitti.
+Multimedia da istediğim özellikler kablolu ve kablosuz bağlantı ve yol bilgisayarının olması.
+Görünüş olarakta problem yok.
-Sürücü kol dayaması olması. (OK) +Premium modelinde olan sürgülü kol dayamasının olmasını isterdim fakat bütçe kısıtından dolayı statik kol dayama benim için yeterli.
-Benzinli olmalı. (OK) +Malum dizel araç fiyatları, turbo problemleri, yakıt fiyat farklılığının kalmaması, benzinli motorun bakım kolaylığı ve sürüş öncesi/sonrası bakım kolaylığı.
Tüm bu durumları değerlendirip aracı satın aldım.
---Lütfen bundan sonra yazacaklarıma yorumlarınızı esirgemeyin----Aracı satın aldıktan sonra bazılarımızın inanmadığı bazılarımızın da inanınıp inanmamakla arada kaldığı ama yinede uyguladığı rodaj meselesine başladım.
Rodajın, kesinlikle olduğunu
bilen bir mühendis olarak belirtmeliyim ki rodaj bazı ekipmanlar ve parçalar dışında her mekanik üründe ihtiyaç vardır. Neyde yoktur mesela? Rulman gibi kullanılmaya başlandığı andan itibaren en yüksek verimden en düşük verime doğru eğim gösteren malzemelerde yoktur.
İlk 100-200 km'de çok hafif kullandım yüklenmedim. 100km hızı geçmedim.
200km sonrası 2bin devirlerde seyrettim ve sabit devirde uzun süre kullanmadım. Örneğin, 10km boyunca 2bin devirle gitmedim. Bazen 2.5 bazen 1.8
Otomatik ve CVT şanzıman olmasından dolayı motoru zora sokmuyor 1.5 devirle gitmek çünkü aracın o hızla ve devirle gidememesi durumunda devir otomatik yükseliyor.
Yakıt depomu uyarı ışığı yanmadan önce doluma gittim. Pompa moturunu daha zorlamadım.
Işıklarda kalkış yaparken biraz arkadakinin canını sıksada ezerek kalktım, ki benzinli bir araç her türlü seri kalkıyor. Sıkıntı bizim toplumda
Önemli bir kısım, kış mevsimindeyiz. Aracı ilk çalıştırdığımda devir göstergesinin kendiliğinden rölantiye düşmesini bekledim 15-20 sn.
Sonrasında hareket ettim 2bin devri geçmeden işe gittim. Motorun soğuk olmasını şu şekilde bir karşılaştırma yapabiliriz.
Motor ideal çalışma sıcaklığında 2bin devirde 120km/h ile yol yaparken motor soğukken 2bin devirde 60-70km/h hız yapıyor ki düşük viteste.
Demek istediğimi siz anladınız. Ama ilk tecrübe edinenler için söyleyeyim. İki soğuk metali birbirine hızla ve yüksek basınçla sürterseniz bariz bir şekilde iki metalde de şekil farkını daha rahat görürsünüz.
Pistonlarda bunu şu şekilde anlatabilirim. iç yüzeyi soğuk ama patlamanın olduğu oda tarafı sıcak, segman halkalarının olduğu yerler sıcak micronluk hasar fazla.
800 km'ye geldiğimde şehir dışına hiç çıkmamıştım hala. Bu arada aracın ilk 1000km de şehir içi kullanımının yapılması sabit devirli kullanılmaması adına faydalı.
Ege bölgesinde şöyle bir koya gidelim iki olta atalım diyerekten çıktık yola. 3.5devri gördüm biraz ... km/h hıza ulaştım bir süre gittikten sonra tekrar ideal hıza geri düştüm.
Yokuşlarda arabayı baymadım, gereksiz yüklenme de yapmadım. 2.5 veya 3bin devir yokuşlar için idealdir dedim.
Artık 1111 km'deyim.
Araçta farkına vardım ki, atmoferik başka bişey. Alışamadım daha. CVT'nin alt devirlerde verdiği rahatlığı sevdim. Performanslı kullanımdaki olayı biraz elektrikli süpürge gibi olması birazcık keyif kaçırıcı ama.
Corollanın sürücü kol dayaması sağ sol yapıyor hissettirmeyecek şekilde, hissiyatı biraz montajında problem var gibi ama tüm araçları böyle. Biraz üzücü.
Bagajı yeterli hacmi bir ailenin 4 büyük valizi sığar. Yanlarına daha küçük valizlerde koymak mümkün.
Yolcu kol dayama güzel. Ama sürücü kol dayama arkadasında 12V çıkışının yanında USB ve klima çıkışının da olması gerekiyordu. Bu konuda ikinci kez üzdü beni Corolla.
Rodaj sürecinde yakıtı düşünmedim. ilk aldığımda eve gidene kadar 10.1 lt/100km gördüm. 500 km sonrasında ise aynı yolda (54km) 6.2lt yi gösterdi.
Şehir içi hala 7-8 arasında gidiyorum.
Kasislerden geçerken hala fren yapmıyorum. Tam kasise geldiğinde fren yapmayı bırakıyorum. Corollayı ve ön aksamı üzmüyorum. (Bu konu tam bir sürtünme hesabıdır, önemlidir)
Hala anlamadığım bir durum var. Araç gitmiyor gibi ama ibreye 2 sn sonra tekrar baktığımda cidden bu hızda mı gidiyorum durumuna sokuyor atmoferik motor.
1000 km ücretsiz kontrolüne yeni gideceğim. Frenler konusunda bi kontrol ettireceğim sanki pedalda boşluk var.
Önümüzdeki 3.000 km için ise yavaş yavaş devri her 500 km için 500 devir yükselterek denemelerde yapıp. 2000-3000 km arasında ise artık 3-4 defa ani kalkışlar uygulayarak piston ve segmanlara durumlar iyi mi? Bi sıkıntı var mı diye selam vereceğim.
Aracın artı ve eksik yönlerini şu şekilde sıralıyorum.
+Artı Yönleri
+Atmosferik motor sorunsuz sürüş.
+Geniş iç hacim.
+konsol tasarımı yeterli
+Sürücü için yeterli ve konforlu
+Yolcular için yeterli alan kol dayama
+Motor sesinin nasıl olduğunu hala bilmiyorum. 5w30 yağ olmasına rağmen çok çok sessiz.
+CVT şanzıman, habersiz/belirsiz vites geçişi.
+Kullanım kolaylığı, çoğu işlem basit.
+Kaliteli malzeme kullanım yerleri çok. Sert plastik az.
+Yol tutuşu.
+Bagaj kapasitesi
+Şaft tüneli yok.
+Kalkışlardaki atikliği
.
.
.
-Eksi Yönleri
-Performanslı kullanımda biraz üzücü
-Ön kol dayama arkadasında klima çıkışı ve usb çıkışı yok.
-Multimedia kablosuz bağlantısı her bağlantı kopuşunda tekrar
ses sistemi için bağlantı istemesi. (telefon özellikleri bağlanıyor)
-Ses yalıtımı ön lastik kısımlarında az. Lastikten küçük çakıl sekip çamurluğa vursa mermi atmışlar gibi oluyor.
Şimdilik bu şekilde sıralayabilirim.
Yorumlarınız varsa lütfen esirgemeyin.
Düzenleme: Trafik kuralları.