Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 140320 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1500 : Aralık 22, 2024, 21:49:35 »
.


Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1500 : Aralık 22, 2024, 21:49:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1501 : Mart 28, 2025, 15:30:09 »
Merhaba arkadaşlar. Maddi nedenlerden ötürü severek kullandığım Çinli aracımı satmam gerekiyor. Şehir içi çok kullandığım için belirlediğim fiyat limitlerine(1.100-1.150 civarı) içime sinen araçları eleye eleye 2 seçeneğe kadar düşürdüm. Birisi Corolla Hybrit diğer MG ZS. Bu limitlerde Corollanın 70-80 bin km altında temiz araçlara denk gelmek pek mümkün değil gibi. Boya değişen takıntım yok. MG ise daha yeni model daha donanımlı ve 20bin kmnin altında hatasız araç bulmam daha yüksek. Gönlüm tabi ki yeni ve düşük kmli olandan yana ancak aklıma takılan mevzu piyasa değerini koruması.

Bilenler bilir bundan önceki aracım 2020 1.6 corollaydı ve 1 yıl önce sattım. 1 yılda corolla sattığım fiyatın üzerine 200-250 bin eklemiş ama Omoda5 aracım 100-150bin anca. Arada ciddi bir fark var. Gördüğüm kadarıyla corolla hybritlerde 1.6 olanlara göre daha nazlı fiyat artışı var. Sizler bu durumda hangi aracı tercih ederdiniz diye bu gruba bu soruyu sormak her ne kadar saçma olduğunu bilsem de bu gruptaki seviyeyi bildiğim için herkesin objektif bir şekilde yaklaşacağından eminim :)

Diyelim ki corollada karar kıldım ve 70-80 bin kmde alacağım Hybrit araçta dikkat etmem gereken hususlar nelerdir, aldıktan sonra ne gibi masrafları olabilir bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1502 : Mart 28, 2025, 22:10:59 »
Sürekli izlemede olduğum için epeyce bir markanın 2025 modellerinin artık Türkiye'ye gelmediğini görüyorum,MG de bunlardan birisi,bu nedenle arkası gelmeyen arabanın 2.ci elde yükselen değer artışını koruması pek mümkün değil,2.ci elde satış hızı da bu durumda yavaş olacaktır,herşeye rağmen eğer Corolla hybrid'in benzinli motoru 4 silindirli ise yine de temizi bulunabilirse Toyota'yı tercih edebilirsiniz görüşündeyim.Kullanıcılar masraflar konusunda daha tutarlı bilgiler verecektir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1503 : Mart 30, 2025, 01:19:55 »
Merhaba arkadaşlar. Maddi nedenlerden ötürü severek kullandığım Çinli aracımı satmam gerekiyor. Şehir içi çok kullandığım için belirlediğim fiyat limitlerine(1.100-1.150 civarı) içime sinen araçları eleye eleye 2 seçeneğe kadar düşürdüm. Birisi Corolla Hybrit diğer MG ZS. Bu limitlerde Corollanın 70-80 bin km altında temiz araçlara denk gelmek pek mümkün değil gibi. Boya değişen takıntım yok. MG ise daha yeni model daha donanımlı ve 20bin kmnin altında hatasız araç bulmam daha yüksek. Gönlüm tabi ki yeni ve düşük kmli olandan yana ancak aklıma takılan mevzu piyasa değerini koruması.

Bilenler bilir bundan önceki aracım 2020 1.6 corollaydı ve 1 yıl önce sattım. 1 yılda corolla sattığım fiyatın üzerine 200-250 bin eklemiş ama Omoda5 aracım 100-150bin anca. Arada ciddi bir fark var. Gördüğüm kadarıyla corolla hybritlerde 1.6 olanlara göre daha nazlı fiyat artışı var. Sizler bu durumda hangi aracı tercih ederdiniz diye bu gruba bu soruyu sormak her ne kadar saçma olduğunu bilsem de bu gruptaki seviyeyi bildiğim için herkesin objektif bir şekilde yaklaşacağından eminim :)

Diyelim ki corollada karar kıldım ve 70-80 bin kmde alacağım Hybrit araçta dikkat etmem gereken hususlar nelerdir, aldıktan sonra ne gibi masrafları olabilir bu konuda yardımcı olursanız çok memnun olurum.

Bakımlarının düzgün yapılmış olması ve pil fan filtresinin periyodik değiştirilmiş olduğunu görmeniz yeterli olacaktır. Toyota hibritler sorunsuz araçlardır. Direksiyon kolonunda bazılarında bi gıcırtı sesi dışında kronik sorunu yoktur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1504 : Nisan 03, 2025, 10:03:40 »
Bakımlarının düzgün yapılmış olması ve pil fan filtresinin periyodik değiştirilmiş olduğunu görmeniz yeterli olacaktır. Toyota hibritler sorunsuz araçlardır. Direksiyon kolonunda bazılarında bi gıcırtı sesi dışında kronik sorunu yoktur

İlgili cevap için teşekkür ederim. Merak ettiğim en sert kullanımda bu hybritlerin maksimum tüketim değeri kaç lt olur. Bununla ilgili bir veri bulamadım.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1505 : Nisan 14, 2025, 09:26:33 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) ve  @Tansu  Kalafatoğlu (51740) sayfalarca üşenmeden bilgi paylaşımı yaptığınız için kendi adıma teşekkür ederim. Her sayfayı detaylı bir şekilde inceleyemedim, ki baktıklarımdan da bir şey anlamadım :) Anladığım bir şey var ki bu araçlar uygun koşullarda kullanıldığında gerçekten çok az yakıt tüketiyorlar. Gerçi ben sert bir kullanıcıyım ama ona rağmen 7 ltleri geçmeyeceğini düşünüyorum. Ayrıca şunu da iyi anladım ki sizler bu işin piri olmuşsunuz bende o yüzden sizlerin önerisiyle Hybrit Corolla alacağım.   :alkis:

Henüz aracımı satamadım ama her an satılır gibi. Sattıktan sonra elimde 1.150-1.200 civarı bir meblağ olacak. Yaklaşık 2 haftadır ilana giren neredeyse bütün Hybritleri(2019-2022 model) inceledim. Malumunuz ülkemizde bir ürünü almadan önce satarken zarar etmemeyi düşünen bir millet olduğumuz için Km olarak herkes "Toyota bu, çokta dert etme" dese de ben yıllık 20bin km yol yaptığım için en azından satarken de rahat elden çıkarabileceğim kmlere bakıyorum. Boya değişen hasar kaydı benim için çok dert olmasa da maalesef ülkemiz şartlarında bu da önemli bir kriter.

Şimdi sizlere sorum aynı fiyatlara;

80-90 bin km bandından boyasız değişensiz bir Dream mı?
50-60 bin km bandında 3-5 parça boyalı bir Dream mı?
80-100 bin km bandında 3-5 parça boyalı bir Flame X-Pack mi?

Farkındayım biraz uzattım ve saçma bir soru oldu, açıkçası gönlüm Flame X-packten yana, belki de asıl sormam gereken soru 120-130 bin kmde alacağım bir Hybrit Corollada nelere dikkat etmem gerekir, yada bu kmde bir Hybrit alınır mı alınırsa ortaya çıkabilecek arızalar masraflar nelerdir? Hybrit konusunda kafam gerçekten çok karışık. Düne kadar LPGli aracı savunuyorken bugün Hybrit daha mantıklı gelmeye başladı. Sizlerin bu konuda değerli fikirlerini gerçekten çok merak ediyor ve önemsiyorum. Üşenmeden okuyup cevaplarsanız müteşekkir olurum. :saygi:
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1506 : Nisan 14, 2025, 21:50:30 »
10 yıldır yaris hibrit kullanıcısı olarak bataryanın kaç senedir kullanılmış olduğu önemli diye düşünüyorum. Yaklaşık olarak 10 sene ömrü var. Aracım 2015 model olduğu için nikel metal hidrit batarya mevcut aracımda. Lityum iyon bataryaların ömrü konusunda çok bilgim yok. Sizin yıllık kat edeceğiniz yoldan ziyade bataryanın yıl olarak ne kadar eski olduğu konusuna bakarak karar verebilirsiniz seçim yaparken. Her 80.000 km de bir şanzıman yağı değişiyor. Bir de periyodik yağ ve filtre bakımlarının durumuna bakılabilir. Şahsen kendi aracımda 10.000 km. de(veya yılda 1 defa) yağ ve filtreleri değiştirtirim.
İmkan varsa da daha üst donanım her zaman daha iyi bir seçim olur diye düşünüyorum.
Hakkınızda hayırlısı olsun inşAllah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1507 : Nisan 15, 2025, 10:59:43 »
@Selman Yalçın (18649)  Selman bey iyi dilekleriniz için teşekkürler. Açıkçası ben fazla ilgilenmedim araçlar ile ama öğrenmek için çabalıyorum. Diğer arkadaşlar çok daha iyi bilgilere sahipler.

Hybrid toyota corolla için ben tek bir cümlenize takıldım ve bu nedenle almanızı önermiyorum. Arabasını sert kullanan birisi hybrid almamalı. Yada renault clio gibi bir araç daha mantıklı olabilir. Anaç zevk ise..

İllaki alacaksanız servisden başka bir yere gitmemiş, yaşı artık kemale ermiş, arabayı yatırmayan bir kişiden almanızı tavsiye edeyim. Diğer konularda ise zaten toyota toyotadır veya kaporta her arabada aynı. Yani tercih meselesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1508 : Nisan 15, 2025, 11:21:58 »
Benim anladığım da şu şekilde,hibrid aracın daha çok şehir içinde sakin sürüş tekniği ile araba kullanan ve de örnek yıllık 10.000 km kullanıyorsa onun 7-8 bin km sini şehir içinde kullanan kişilere uygun olacağını düşünüyorum,örneğin biz yıllık 6-7 bin km yapıyoruz bunun 5000 i şehirler arası kalanı şehir içi ,şehir içinde de toplu taşıma ve taksi kullanıyoruz,kısaca hibrid veya elektrikli aracın bana faydası yok,ilgi alanımın dışında; bu durumda farklı kişilere göre farklı seçimler olması normal,siz sürüş tekniğiniz,çoğunlukla kullanma yeriniz ve yakıt fiyatları yönünden bakışınıza bakarak değerlendirme yapabilirsiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1509 : Nisan 15, 2025, 12:56:29 »
@Yunus Emre ŞENTOSUN (34130) @Tokay  Ceritoğlu (40552) cevaplar için teşekkür ederim.

@Selman Yalçın (18649)  Selman bey iyi dilekleriniz için teşekkürler. Açıkçası ben fazla ilgilenmedim araçlar ile ama öğrenmek için çabalıyorum. Diğer arkadaşlar çok daha iyi bilgilere sahipler.

Hybrid toyota corolla için ben tek bir cümlenize takıldım ve bu nedenle almanızı önermiyorum. Arabasını sert kullanan birisi hybrid almamalı. Yada renault clio gibi bir araç daha mantıklı olabilir. Anaç zevk ise..

İllaki alacaksanız servisden başka bir yere gitmemiş, yaşı artık kemale ermiş, arabayı yatırmayan bir kişiden almanızı tavsiye edeyim. Diğer konularda ise zaten toyota toyotadır veya kaporta her arabada aynı. Yani tercih meselesi.

Sert kullanım derken aslında ani hareketler değil de daha akıcı ve seri kullanmayı seviyorum diyeyim. Yoksa ani dur kalk yapmıyorum, içindeki yolcuyu sarsmam kolay kolay. Ama akıcı bir yolda da limit 82 iken 60-70le de gitmem, o şekilde gidip trafiği yavaşlatana da kızarım hatta. ilgili cevabınız için tekrar teşekkür ederim.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1510 : Nisan 16, 2025, 09:14:37 »
Akıcı sürüş her araç için önemli ama teknoloji ile uyumlu olursak daha fazla fayda sağlayabiliriz. hybrid ve toyota için iyi düşüncelerim yok. Bunları biraz sıralamak isterim ;

Aracın kibar bir araç olduğunu düşünmüyorum. Çünkü titreşim, yol konforu, ses, kalite iyi değil. Bu saydıklarım belki bizim alabileceğimiz arabalar arasında çok iyi olmayabilir fakat toyota corollada bir tık daha düşük.

Özellikle hybrid 1.8 litrelik motor aşırı gürültülü çalışıyor. Çok düşük devirlerde tork üretse bile bir kademe daha fazlasını istediğinizde araba resmen kenser ediyor. Çünkü o gücü üretebilmek için deviri 3500 civarına çıkartıyor ve titreşim, ses derken gerçekten gazdan ayağınızı geri çekmek istiyorsunuz. Bu özellikle de bayır tırmanırken yaşanıyor. Çünkü hız düşük devir yüksek iken kabinde çok yoğun motor sesi oluyor. Ama hızınız yüksekse derinden alıyorsunuz. Derinden alma sebebi ise zaten kabin içinin çok gürültülü olması. Yol sesinden motor ve rüzgar sesi duyulmuyor.

Rüzgar sesi demişken.. Camlar ince. Belki bu konuda bir şey yapamazdık, çift cam gibi üstün teknolojileri bu arabada görmeyi beklemezdik. Ama fitiller neden dandik ? Toyota değil honda bile aynı.

Yol sesine yapacak hiçbirşey yok. Yalıtımı kendim yaptım. Yol sesi dediğimiz zımpara sesine benziyor. Zınparanın üzerine istediğiniz kadar yalıtım koyun. O taşların sürtmesinden kaynaklı titreşim hiçbir zaman gitmiyor. O titreşimler de bütün arabaya dağılıyor ve ekstra sese neden oluyor. Yani altyapısı zayıf. Amortisör tarafından sesler engellenmemiş ki set koyarak sesi çözemiyorsunuz.

Amortisör sistemini tarif edeyim. Yine beğenmediğim yerlerinden. Çünkü çalışmıyor. Normal yolda çok büyük bir sıkıntı yok fakat birazcık çukur derinleşsin hemen anlıyorsunuz ki araba basit bir arabaymış. Çalışma aralıkları çok dar. Mesela 10cm içinde çalışıyorlar. Biraz kasise hızlı girseniz kütürtü şeklinde geri dönüşü var. Ayrıca hız arttığında da konforlu değil. Kasayı sarsmadan, zıplatmadan, üteler gibi denir ya.. öyle bir sürüşü yok. Alman araçlarını çok ararsınız.

Neticede ucuz bir araba. Fazla beklentide değilim. 97 bin km olduğunu söyleyeyim. Henüz sorun yok. Tıkırtılar başlamış olsa bile bir masraf etmedim. Bu yönü ile çok işime geliyor. Alan kişi de buna göre değerlendirsin. İnternette incelemeler ile almayın derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1511 : Nisan 17, 2025, 11:47:01 »
Akıcı sürüş her araç için önemli ama teknoloji ile uyumlu olursak daha fazla fayda sağlayabiliriz. hybrid ve toyota için iyi düşüncelerim yok. Bunları biraz sıralamak isterim ;

Aracın kibar bir araç olduğunu düşünmüyorum. Çünkü titreşim, yol konforu, ses, kalite iyi değil. Bu saydıklarım belki bizim alabileceğimiz arabalar arasında çok iyi olmayabilir fakat toyota corollada bir tık daha düşük.

Özellikle hybrid 1.8 litrelik motor aşırı gürültülü çalışıyor. Çok düşük devirlerde tork üretse bile bir kademe daha fazlasını istediğinizde araba resmen kenser ediyor. Çünkü o gücü üretebilmek için deviri 3500 civarına çıkartıyor ve titreşim, ses derken gerçekten gazdan ayağınızı geri çekmek istiyorsunuz. Bu özellikle de bayır tırmanırken yaşanıyor. Çünkü hız düşük devir yüksek iken kabinde çok yoğun motor sesi oluyor. Ama hızınız yüksekse derinden alıyorsunuz. Derinden alma sebebi ise zaten kabin içinin çok gürültülü olması. Yol sesinden motor ve rüzgar sesi duyulmuyor.

Rüzgar sesi demişken.. Camlar ince. Belki bu konuda bir şey yapamazdık, çift cam gibi üstün teknolojileri bu arabada görmeyi beklemezdik. Ama fitiller neden dandik ? Toyota değil honda bile aynı.

Yol sesine yapacak hiçbirşey yok. Yalıtımı kendim yaptım. Yol sesi dediğimiz zımpara sesine benziyor. Zınparanın üzerine istediğiniz kadar yalıtım koyun. O taşların sürtmesinden kaynaklı titreşim hiçbir zaman gitmiyor. O titreşimler de bütün arabaya dağılıyor ve ekstra sese neden oluyor. Yani altyapısı zayıf. Amortisör tarafından sesler engellenmemiş ki set koyarak sesi çözemiyorsunuz.

Amortisör sistemini tarif edeyim. Yine beğenmediğim yerlerinden. Çünkü çalışmıyor. Normal yolda çok büyük bir sıkıntı yok fakat birazcık çukur derinleşsin hemen anlıyorsunuz ki araba basit bir arabaymış. Çalışma aralıkları çok dar. Mesela 10cm içinde çalışıyorlar. Biraz kasise hızlı girseniz kütürtü şeklinde geri dönüşü var. Ayrıca hız arttığında da konforlu değil. Kasayı sarsmadan, zıplatmadan, üteler gibi denir ya.. öyle bir sürüşü yok. Alman araçlarını çok ararsınız.

Neticede ucuz bir araba. Fazla beklentide değilim. 97 bin km olduğunu söyleyeyim. Henüz sorun yok. Tıkırtılar başlamış olsa bile bir masraf etmedim. Bu yönü ile çok işime geliyor. Alan kişi de buna göre değerlendirsin. İnternette incelemeler ile almayın derim.


Objektif eleştiriniz için teşekkür ederim. Ses konusunda yıllarca Japon araçları kullandım. Hatta D segmenti dediğimiz Accordda bile yalıtım noktasında sıkıntı aynı. Omoda5ten önce 2020 model 1.6 corollam vardı o yüzden motor ve yol sesine yabancı değilim. Ama bu dediklerinizden Hybritin daha kötü olduğunu çıkarıyorum.

Yalıtım noktasında Omoda5 Corolladan 1 tık daha iyi diyebilirim. Ama öyle aman aman afaki bir fark yok. Uzun yolda 120nin üzerine çıktığınızda içeride fırtınalar kopuyor. Daha önce Alman aracı olarak J kasa Astra kullandım onun yalıtımı evet güzeldi ama konfor ne yazık ki yoktu.

Motor konusunda gerçekten Turbonun desteğiyle ne rampada ne de başka bir performanslı sürüşte sizi rahatsız eden bir yanı yok. Belki de en çok zorlanacağım kısım motor performansı ve rampada 2binli devirlerde bile hızını koruyarak gitmesi olacaktır. Motor sesine çözüm dediğiniz gibi ya ayağınızı çekeceksiniz yada müziğin sesini yükselteceksiniz.

Sonuç olarak duygusal davranırsam bu araçtan vazgeçmem mümkün değil. Donanımı, motor performansı, yüksek sürüş hissiyatı, tasarımı beni benden alıyor. Ama mantıklı baktığımda A noktasından B noktasına güvenli ve düşük yakıt tüketimli, sorun yaşamayacağım, bunu satıp üzerine 150-200binlira alabileceğim araç deyince de aklıma Toyotadan başka bir marka gelmiyor. Başkalarının tecrübelerine baktığımda Aylık en az 2 bin liralık yakıt tasarrufum olur, buda yıllık kasko ve sigortanın kendi içinde amorti etmesi demektir ki, şuan için beni ziyadesiyle tatmin eder.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1512 : Mayıs 05, 2025, 15:05:22 »

Objektif eleştiriniz için teşekkür ederim. Ses konusunda yıllarca Japon araçları kullandım. Hatta D segmenti dediğimiz Accordda bile yalıtım noktasında sıkıntı aynı. Omoda5ten önce 2020 model 1.6 corollam vardı o yüzden motor ve yol sesine yabancı değilim. Ama bu dediklerinizden Hybritin daha kötü olduğunu çıkarıyorum.

Yalıtım noktasında Omoda5 Corolladan 1 tık daha iyi diyebilirim. Ama öyle aman aman afaki bir fark yok. Uzun yolda 120nin üzerine çıktığınızda içeride fırtınalar kopuyor. Daha önce Alman aracı olarak J kasa Astra kullandım onun yalıtımı evet güzeldi ama konfor ne yazık ki yoktu.

Motor konusunda gerçekten Turbonun desteğiyle ne rampada ne de başka bir performanslı sürüşte sizi rahatsız eden bir yanı yok. Belki de en çok zorlanacağım kısım motor performansı ve rampada 2binli devirlerde bile hızını koruyarak gitmesi olacaktır. Motor sesine çözüm dediğiniz gibi ya ayağınızı çekeceksiniz yada müziğin sesini yükselteceksiniz.

Sonuç olarak duygusal davranırsam bu araçtan vazgeçmem mümkün değil. Donanımı, motor performansı, yüksek sürüş hissiyatı, tasarımı beni benden alıyor. Ama mantıklı baktığımda A noktasından B noktasına güvenli ve düşük yakıt tüketimli, sorun yaşamayacağım, bunu satıp üzerine 150-200binlira alabileceğim araç deyince de aklıma Toyotadan başka bir marka gelmiyor. Başkalarının tecrübelerine baktığımda Aylık en az 2 bin liralık yakıt tasarrufum olur, buda yıllık kasko ve sigortanın kendi içinde amorti etmesi demektir ki, şuan için beni ziyadesiyle tatmin eder.

Bunların çoğuna katılmıyorum :) ben çok memnunum. Bu arabayla istanbul içinde de gezdim, kop dağı ve diğer yaylalara da çıktım. Kötü yollarda da gezdim. Sorun yaşamadım. Belki biraz rampa çıkarken ve seri hızlanma gerektiğinde motor sesi yükseldi ama beni rahatsız etmiyor. Ama süspansiyonları çoğu arabadan hatta tüm c segmentlerden yumuşak. Model y ile böbrek taşı düşürüyor millet. Golf’te torsiyon çubuğu var. Gibi gibi. Hepsinden daha konforlu.

Seri kullanacaksanız 140 beygirlik olanları yani 2023 ve üstü tercih etmelisiniz. Piyasadaki çoğu c segment araçtan daha seridir. Pilleri lityum olduğu için efektif kullanımda daha iyi performans veriyor.

Ama bir çok kullanıcı da bu ne yaağğğ deyip aracı satıyor. Seri kullanım da olsa 6-7 litreleri geçmiyorsunuz. Bu da en güzel tarafı.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1513 : Mayıs 12, 2025, 14:19:51 »
Bunların çoğuna katılmıyorum :) ben çok memnunum. Bu arabayla istanbul içinde de gezdim, kop dağı ve diğer yaylalara da çıktım. Kötü yollarda da gezdim. Sorun yaşamadım. Belki biraz rampa çıkarken ve seri hızlanma gerektiğinde motor sesi yükseldi ama beni rahatsız etmiyor. Ama süspansiyonları çoğu arabadan hatta tüm c segmentlerden yumuşak. Model y ile böbrek taşı düşürüyor millet. Golf’te torsiyon çubuğu var. Gibi gibi. Hepsinden daha konforlu.

Seri kullanacaksanız 140 beygirlik olanları yani 2023 ve üstü tercih etmelisiniz. Piyasadaki çoğu c segment araçtan daha seridir. Pilleri lityum olduğu için efektif kullanımda daha iyi performans veriyor.

Ama bir çok kullanıcı da bu ne yaağğğ deyip aracı satıyor. Seri kullanım da olsa 6-7 litreleri geçmiyorsunuz. Bu da en güzel tarafı.



Cevap için teşekkür ederim. Dün itibariyle bende Hybritli oldum. Tilki hesabı dönüp dolaşıp yine Toyotalı oldum :) Bu 4. corollam oldu. Bir çok araç takip ettim ama bir türlü içime sinen temiz bir araç getiremedim bu sürede fiyatlar ilerledi, il dışına çıkmak ayrı bir risk olduğu için burada bir galeride 2019 model boyasız 110 binde servis bakımlı Dream içi çift renk bir corolla nasip oldu 1170e aldım. Sorun yaşayacağımı zannetmiyorum inşallah ileride satarken zararda etmem.

Aracı kullanalı henüz 50-60 km anca oldu ama benzinliye göre daha bir konforlu sürüşü var özellikle sıkışık trafikte sessizce ilerlemek ve yakıt göstergesinin artmak yerine düşüşünü görmek ayrı bir zevk veriyor  :) Performans noktasında atmosferik bir motordan alınabilecek en verimli motorlardan biri ve benim için gayet yeterli, sadece sesine alışmak biraz zaman alacak gibi bakalım hayırlısı.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1514 : Mayıs 12, 2025, 15:08:51 »
Hayırlı olsun,yeni aracınızı iyi günlerde kullanın,izlenimleri bekliyoruz,herkes merak edebilir Chery Omoda 5 vardı sizde,dün den bu güne değer artışı ne kadar oldu? beklenen artışı yeterli buldunuz mu ? ve satış hızı ne durumda oldu ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1515 : Mayıs 13, 2025, 09:44:55 »
Hayırlı olsun. Sorun olmaz diye tahmin ediyorum. Servis bakımlarını devam edersiniz, gerekirse batarya garanti uzatımı bile yaptırabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1516 : Mayıs 13, 2025, 11:45:48 »
Hayırlı olsun,yeni aracınızı iyi günlerde kullanın,izlenimleri bekliyoruz,herkes merak edebilir Chery Omoda 5 vardı sizde,dün den bu güne değer artışı ne kadar oldu? beklenen artışı yeterli buldunuz mu ? ve satış hızı ne durumda oldu ?

Teşekkür ederim Tokay abi. İlk izlenim olarak yüksekten sedan bir araca geçmek tabi ki biraz garip gelse de çok zorlanmadım. Ama Hybritin sessizliği çok hoşuma gitti. 2.5 devirden sonrası evet sesli bir motor ama yeri geldiğinde performans olarak atik bir araç olduğunu düşünüyorum.

Omoda5'ten çok çok memnundum. Donanım olsun, sürüş keyfi olsun, malzeme kalitesi olsun kesinlikle eleştirileri hak etmeyen bir marka. Özellikle tasarımı ve donanımı insanı çok mutlu ediyor. Yapısı gereği süspansiyonları biraz sert ama performanslı sürüşü gerçekten insanı cezbediyor. Bu özelliklerde bu aracın fiyatı muadilleri arasında gerçekten çok ucuz kalıyor. Ve en olumsuz yanı da maalesef bu. Omodayı 2024 Mart ayında 1250ye almıştım 1370e satabildim. 1.6 benzinli 2020 corollamı 1080e satmıştım şuan almak istesem 1300den aşağı ilan yok gibi. Maalesef fiyat artışı yönünden çok üzdü beni ama diğer yönleri çok mutlu etti. Satış hızı konusunda çok fazla soran oldu ama fiyatı daha da öldürmeye çalışanlarda çok fazla .
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1517 : Temmuz 26, 2025, 22:02:56 »
Aklıma gelenler iç dirençti ama 28nm bunun için çok bence.

Planet sistem motorun torkunu düşürüp vites dişlisi gibi çalışıyor. Acaba bunun için karşı kuvvet oluşturup motoru sürekli düşük devir, yüksek motor yükünde tutmaya mı çalışıyor?
Evet tam olarak bu. Amaç ice çalışırken tam yükte çalışsın ki verim artsın. Vermeden kasıt bsfc. Yani birm yakıt başına elde edilen mekanik enerji. Bunun için de ice o devrdeyken ürwtebieceği maks gücü üretecek şekilde karşı güç üretiyor mg1. Bu gücün bir kısmı mg2 ye de aktarılabiliyor ya da fazlası pillere gidiyor tabi. Ama amaç hep aynı. Motor çalıştığı sürece o devirdeki maks tork maks güç amaç. Zaten ice tork eğrlerinde de bu görülebilir. Geleneksel içten yanmalılarda ise durum öyle değil. Araç o an hangi devirdeyse o devrin maksimum torku u üretmeyebiliyor yani %100 yüke binmiyor. Bu da aslında verimi düşüren birşey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1518 : Ekim 05, 2025, 12:44:28 »
Beğenerek takip ettiğim kanal e-cvt’yi tamamen hatalı anlatmış. Daha doğrusu incelemeden ezbere anlatmış.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1519 : Ekim 06, 2025, 08:47:21 »
Benimde fark ettiğim bu ara cross hybrid için güzel çalışma yapıyorlar. Nereyi açsam bu arabayı görüyorum. Herkes övüyor falan filan..  Toyota bu araçları neden bukadar satmak istiyor onu anlamadım. Acil bir durumu yok çünkü kasası yeni değişti. Gördüğüme göre satışlarıda iyi idi. Hatta %70 ötv mevzusu nedeniyle tercih de ediliyor. Fakat reklam yapma gereği duymuşlar. Kasadan ziyade teknolojilerin değişeceğinin göstergesi olabilir. Çünkü biliyoruz ki satış kampanyaları her zaman eskiyi tüketmek üzere yapılır. İyi mal zaten kendini satar. Tesla standart dan mı korktular yoksa ellerinde kalmasından mı bilemedim.

Bir mühendis olarak e-cvt şanzumanın nasıl çalıştığını tam kavrayamamış. Üzerinde çalışmamış olabilir. Genel hatlarıyla anlatmak istemiş olabilir.. Fakat yanlış bilgi insanların alışkanlıklarını değiştiriyor. Tanıtım yapmak için güzel paralar kazansalar bile fazla araştırma gereği duymuyorlar. Genel de şov peşindeyiz çünkü.  Youtube de özellikle önümüze çıkan videoları dikkatli ve önyargılı izlememiz gerektiğinin kanıtı.

Ben özellikle merak ediyorum. Boşa almak elektrik motoru rulmanını bozar mı ? Yaklaşık 3 yıldır bayır aşağıya inerken boşta kullanıyorum. Boş konumda şarj için kullanılan motor indükleniyor mu yada elektrik yükleniyor mu çok merak ediyorum.