Gaza basabilsek zaten güç gelecek ama resmen gaza basmak istemiyorum. Benim aracımda her devirde motor gürültüsü var. mesela sabahları gaza hafif dokunup ice yi çalıştırırım. İnanılmaz gürültülü. üstüne 1300 devir gibi çalışırken çok çirkin sesler titreşim var. Şarj başladığında motor soğuksa gerçekten broadway mi sürüyorum lada mı belli değil.
motor devri 2500 olunca titreşim kasaya yayılıyor. koltuğun tam arkasında bardaklık takılı. yolcu koltuğu arkasında çocuklar için monitör asılı. orta konsolda bardaklık içinde bozuk paralar var. birde servisin sinyal koluna astığı bakım kartı var. Bunlar sıra ile zırıltı yapıyor.
2900 devirlerde bir rahatlama var. Daha sakin çalışıyor. Gürültü var ama titşim az. Motor takozlarının görevini yapabildiği nadir bir devir.
sonra 3500 devir geliyor. İnanılmaz titreşim, inanılmaz bir gürültü var. Ses çirkin. sürekli devir sabit. Gaza bassam hanım diyo nereye gidiyosun? gaza basmasam bütün karadeniz arkamdan ışık yakıp duruyo! Kimsenin sabrı yok. Normal şekilde hızlanmak için bu gürültüyü çekmek zorunda mıyım ?
Bu sadece trafikte. Diğer yandan ben bir de bayır çıkıyorum. Yahu devir 3000, hız 40

Başka bir gürültü olmayınca acayip rahatsız bir durum bu.
Bakın hyundai i20 bayon clio doblo sandero.. bu araçların hepsinden kötü. Hiçbirinde bu denli bir isteksizlik durumu yok. beğenmediğimiz dacia da 1.0 motor var, yeminle söylüyorum devir 4000 olsa bile anlamıyorsunuz. Çünkü takıntı yok, titreşim yok. devir ne ara okadar yükseldi anlaşılmıyor bile.
Yani yoldan gelen titreşimleri sönümleme, kasaya aktarmadan altyapıda halletme gibi bir durum yok. Aynı şey motor içinde geçerli. İce iyice ısınmadan pürüzsüz çalışmıyor. Bakımla enjektörle yakıtla ilgisi yok bu dediklerimin. Ki ben servis bakımını beğenmeyen, hem kendi bakan hem servise giden biriyim. Ciddi miktarda yalıtım için uğraşmış biriiyim. Saydıklarım bunlara rağmen mevcuttur.
Honda daha iyi. Hatta 1.5 motor bile daha iyi. Hybrid teknik olarak harika ama altyapı olarak sıfır.