Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 99496 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #120 : Haziran 29, 2019, 20:49:27 »
1.8 lt. Motor var, ama tork ve beygir gücünün biraz daha yüksek olmasını beklerdim kendi adıma. Bu MTV, bu fiyat politikası ve motor gücüyle corolla hibritin işi çok zor görünüyor... (Her ne kadar tasarruf aracı olsa da daha iyisi olabilirdi bence) Şu an yaris hibrit kullanıyorum, memnunum ama imkanım olsa bile corolla hibrit tercih etmem...
1.8 ancak atkinson çevrimli motor,atkinson çevrimde düşük hızda daha düşük güç üretildiği için elektrik motor ile desteklenerek hem tüketimi çok düşük hemde o çevrime göre performansı yüksek.hybrid araçlarda genel olarak bu motorun kullanılma sebebi bu.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #120 : Haziran 29, 2019, 20:49:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #121 : Haziran 29, 2019, 21:27:39 »
1.8 lt. Motor var, ama tork ve beygir gücünün biraz daha yüksek olmasını beklerdim kendi adıma. Bu MTV, bu fiyat politikası ve motor gücüyle corolla hibritin işi çok zor görünüyor... (Her ne kadar tasarruf aracı olsa da daha iyisi olabilirdi bence) Şu an yaris hibrit kullanıyorum, memnunum ama imkanım olsa bile corolla hibrit tercih etmem...
Araç canavar gibi performans olarak gayet yeterli aynı aracı kullandım gaza basmanız yeterli dizel kadar tepki veriyor 1.8 atmosferik gibi değil gayet yeterli hangi hızda olursanız olun gaza dokunmanız yeterli anında tepki veriyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #122 : Haziran 29, 2019, 22:45:03 »
Araç canavar gibi performans olarak gayet yeterli aynı aracı kullandım gaza basmanız yeterli dizel kadar tepki veriyor 1.8 atmosferik gibi değil gayet yeterli hangi hızda olursanız olun gaza dokunmanız yeterli anında tepki veriyor.
  elektirikli motoru 72 bg  163 nm
Içten yanmalı ise 98 bg 142 nm bence gayet tatminlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '23
  • 13 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #123 : Haziran 29, 2019, 22:46:11 »
Hibritte amaç tasarruf olmalı ve ne kadar hızlı gittiğinden ziyade ne kadar az yaktığı konuşulmalı ama genede araba bastimi gidiyordu ve 5dk şehir içi kullanim sonucunda 3.9 lt yaktı.
2023 hibrit corolla flame x pack....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #124 : Haziran 30, 2019, 08:42:13 »
Hibritte amaç tasarruf olmalı ve ne kadar hızlı gittiğinden ziyade ne kadar az yaktığı konuşulmalı ama genede araba bastimi gidiyordu ve 5dk şehir içi kullanim sonucunda 3.9 lt yaktı.
Bende rampalı ve hafif trafik olan 7 km'lik güzergahta test etmiştim özellikle test sürüşü olduğu için aracın anlık tepkilerini ölçmek için hiç dikkat etmeden sürüş yaptım ama yinede test sonunda güzergahın %70'ini elektrik motorunda geçmeyi başardım hatta satış temsilcisi tablet ile araca bağlanıp ölçüm yaptı tebrikler dedi bende şaşırdım araç gerçekten az yakıyor ve kesinlikle LPG ile uğraşmaya gerek yok,ama vergi politikası çok anlamsız bence teşvik ve sonrası için hibrit araçların vergi sistemine bir düzenleme gerekli zaten emisyon dan dolayı çevreyi az kirletiyor bununda bir karşılığı olmalı ödül babında.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #125 : Haziran 30, 2019, 09:11:37 »
1.8 ancak atkinson çevrimli motor,atkinson çevrimde düşük hızda daha düşük güç üretildiği için elektrik motor ile desteklenerek hem tüketimi çok düşük hemde o çevrime göre performansı yüksek.hybrid araçlarda genel olarak bu motorun kullanılma sebebi bu.

1.6 motor,  biraz daha yüksek beygirli olsa idi sonuç çok farklı olurdu. Ama teknik olarak mümkün değilse yapacak bişi yok. Meraklısından başkası almaz diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #126 : Haziran 30, 2019, 10:18:22 »
  elektirikli motoru 72 bg  163 nm
Içten yanmalı ise 98 bg 142 nm bence gayet tatminlar
Ancak araç gücü, bu iki motorun toplamından (seri bağlantı değil) oluşmuyor Anıl. Toplam güç 122Ps olması lazım,.
Özellikle elektrik motoru ile kalkış yapılırken hssedilen seriliğin nedeni, tork her ne kadar bir dizele göre oldukça düşük olsa da, bu torku (163NM) 0d/d 'dan itibaren vermekte (elektrik motoru özellikleri gereği). Daha yüksek hızlar için bu tork, aşırı beslemeli bir araca göre düşük kalacaktır, her ne kadar sıvı yakıtlı motor da devreye girse de (zaten bu yüzden şehirlerarası kullanımda tüketimleri düşük değildir hybridsistemlerin). Özellikle araçların yüklü kullanımında, tork değerinin ne denli önemli olduğu daha belirgenleşir.
Hybrid'in amacı, tüketim odaklılık (rejeneratif frenlemeden yararlanmak ve dur kalk trafikte konvansiyonel frendense, daha çok enerji geri kazanmak) ve şehiriçi emisyonları nispeten düşürebilmek.
Atkinson, Miller mantığı ile çalışıyor. Burada, döngüden dolayı kaybedilen performansı (hybridde amaç performans değil, verimdir) elektrik motoru ile sağlamaya çalışmaktır. 1.8 Atkinson bir motorun, sıkıştırma şekli dolayısı ile hacimsel verimi 1.4 atmosferik düzeyindedir.
Toyota'nın 2.0 Hybrid motoru da mevcut. Tabi daha yüksek hacimlileri de. Corolla Hb'de, 180 Hp ve 190NM gücünde olması lazım.
Renault'da, çift elektrik motorlu (biri sürüş, diğeri sıvı yakıtlı motoru devreye almak için, her iki motorda rejeneratif frende aktif). Araç her daim ilk hareketini elektrik motoru ile yapmakta.

Hybrid'de diğer motor tiplerine göre avantaj, sürekli dur kalk trafiğin fren enerjisi geri kazanımından. Diğer yandan, aracın bataryaları dolu iken durdurulması ve tüketimin kısa mesafelerde, bundan sonra ölçülmesi çok doğru veriler vermeyebilir. Keza tüm motor tipleri için, aracın yük durumuna duyarlılığı da önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #127 : Temmuz 01, 2019, 17:39:27 »
Ancak araç gücü, bu iki motorun toplamından (seri bağlantı değil) oluşmuyor Anıl. Toplam güç 122Ps olması lazım,.
Özellikle elektrik motoru ile kalkış yapılırken hssedilen seriliğin nedeni, tork her ne kadar bir dizele göre oldukça düşük olsa da, bu torku (163NM) 0d/d 'dan itibaren vermekte (elektrik motoru özellikleri gereği). Daha yüksek hızlar için bu tork, aşırı beslemeli bir araca göre düşük kalacaktır, her ne kadar sıvı yakıtlı motor da devreye girse de (zaten bu yüzden şehirlerarası kullanımda tüketimleri düşük değildir hybridsistemlerin). Özellikle araçların yüklü kullanımında, tork değerinin ne denli önemli olduğu daha belirgenleşir.
Hybrid'in amacı, tüketim odaklılık (rejeneratif frenlemeden yararlanmak ve dur kalk trafikte konvansiyonel frendense, daha çok enerji geri kazanmak) ve şehiriçi emisyonları nispeten düşürebilmek.
Atkinson, Miller mantığı ile çalışıyor. Burada, döngüden dolayı kaybedilen performansı (hybridde amaç performans değil, verimdir) elektrik motoru ile sağlamaya çalışmaktır. 1.8 Atkinson bir motorun, sıkıştırma şekli dolayısı ile hacimsel verimi 1.4 atmosferik düzeyindedir.
Toyota'nın 2.0 Hybrid motoru da mevcut. Tabi daha yüksek hacimlileri de. Corolla Hb'de, 180 Hp ve 190NM gücünde olması lazım.
Renault'da, çift elektrik motorlu (biri sürüş, diğeri sıvı yakıtlı motoru devreye almak için, her iki motorda rejeneratif frende aktif). Araç her daim ilk hareketini elektrik motoru ile yapmakta.

Hybrid'de diğer motor tiplerine göre avantaj, sürekli dur kalk trafiğin fren enerjisi geri kazanımından. Diğer yandan, aracın bataryaları dolu iken durdurulması ve tüketimin kısa mesafelerde, bundan sonra ölçülmesi çok doğru veriler vermeyebilir. Keza tüm motor tipleri için, aracın yük durumuna duyarlılığı da önemlidir.
Hakan peki mesela 120 ile giderken ki motor sesi 1.4 kadar çok mu yoksa sıradan atmosferik 1.8 gibi daha mı az?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #128 : Temmuz 01, 2019, 21:39:40 »
Hakan peki mesela 120 ile giderken ki motor sesi 1.4 kadar çok mu yoksa sıradan atmosferik 1.8 gibi daha mı az?
Corolla hybridi hiç tecrübe etmedim Barış, yanlış bilgi vermek istemem. Hybrid Corolla sahibi üyelerimiz daha sağlıklı cevaplar verecektir direk araca yönelik olarak.
Diğer yandan şu noktalar motor sesi için önemlidir. Aracın o hızdaki motor devri ve dolayısı ile şanzıman özellikleri, diğeri ise yalıtım düzeyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #129 : Temmuz 02, 2019, 14:23:14 »
Hakan peki mesela 120 ile giderken ki motor sesi 1.4 kadar çok mu yoksa sıradan atmosferik 1.8 gibi daha mı az?

Yaris hibrit kullanan biri olarak şöyle söyleyebilirim. Hafif rampa bile olsa motor sesi ciddi anlamda yüksek. (Ben motor sesini sevdiğim için pek rahatsız olmuyorum. )Kısa mesafe rampalarda çok sorun olmuyor ama uzun mesafe rampalarda kulağınız alışık değilse motor sesi gürültülü ve rahatsız edici olabiliyor. Bu ay bakımımız var. 0w 30 yağ deneyeceğim. Servise gitmeyeceğim. (Önceki bakımlarda 5w 30 konmuştu serviste.) Bakalım fark olacak mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #130 : Haziran 17, 2020, 14:32:36 »
Temmuz 2019 dan beri Toyota Corolla 1.8 Hybrid Flame X-Pack  kullanıyorum, araba kaliteli diyecek bir şey yok ama; 1.8 motor niye ve niye 3300 civarında MTV ödüyoruz, hasımları 1.5 motor çıkarınca bizim araç çaptan düşecek ve değerini bayağı düşürecek yazık değilmi? Kullanım bildirimlerinde şehir içi 3.3_3.6 diyor da ben daha 4.8 den aşağı yaktığını görmedim, şu an 5.5. ortalaması var, Kİ EKRAN 5.5 gösteriyorsa bu kesin en az 6 dır, ve bana göre yüksek servise sordum gayet normal diyor, arabanın güzelliği karın doyurmuyor Türkçesi ve aldığıma pişmanım, YANILIYORMUYuM aACABA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #131 : Haziran 17, 2020, 16:35:36 »
Temmuz 2019 dan beri Toyota Corolla 1.8 Hybrid Flame X-Pack  kullanıyorum, araba kaliteli diyecek bir şey yok ama; 1.8 motor niye ve niye 3300 civarında MTV ödüyoruz, hasımları 1.5 motor çıkarınca bizim araç çaptan düşecek ve değerini bayağı düşürecek yazık değilmi? Kullanım bildirimlerinde şehir içi 3.3_3.6 diyor da ben daha 4.8 den aşağı yaktığını görmedim, şu an 5.5. ortalaması var, Kİ EKRAN 5.5 gösteriyorsa bu kesin en az 6 dır, ve bana göre yüksek servise sordum gayet normal diyor, arabanın güzelliği karın doyurmuyor Türkçesi ve aldığıma pişmanım, YANILIYORMUYuM aACABA
Merhaba
Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ancak 4.8 gayet iyi yani 1.8 motor o rakamlar cidden iyi,katalog değerini yakayabileceğinizi çok dikkat etmez iseniz sanmıyorum ama biraz da sürüş karakteri ile ilgili.Ben ilk defa kullandığımda istanbulda şehir içinde 4 litre yakmıştım ortalamada.internetten araştırın youtube da nasıl daha verimli kullanabilirim diye hybrid motoru,yardımcı olacağını düşünüyorum.ancak yinede çok iyi rakamlar.
zaten daha önce 1.5 çıkarıyordular verim alınamadığı için,merak etmeyin onlar da büyütürler hacmi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #132 : Haziran 17, 2020, 17:12:56 »
Merhaba
Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ancak 4.8 gayet iyi yani 1.8 motor o rakamlar cidden iyi,katalog değerini yakayabileceğinizi çok dikkat etmez iseniz sanmıyorum ama biraz da sürüş karakteri ile ilgili.Ben ilk defa kullandığımda istanbulda şehir içinde 4 litre yakmıştım ortalamada.internetten araştırın youtube da nasıl daha verimli kullanabilirim diye hybrid motoru,yardımcı olacağını düşünüyorum.ancak yinede çok iyi rakamlar.
zaten daha önce 1.5 çıkarıyordular verim alınamadığı için,merak etmeyin onlar da büyütürler hacmi :)
4.8 i bir daha yakalayamadım ki  ::) şu an ortalalam 5.5. buna da servis normal diyor bence normal değil

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #133 : Haziran 18, 2020, 13:50:06 »
benim araç henüz 3.300km de ve ortalama yakıt başta şehir içi 4.5 ile 5 arasında geziyordu, şu an 3.8 ile 4.3 arasında, tabi zamanla hybrid araç kullanma alışkanlığı gelişiyor ve daha uyumlu oluyor insan, yaz dönemi itibarı ile klima kullanımı artacak ve sarfiyat da bununla değişecektir bunu da göz önünde bulundurmak lazım, sonuçta her şey sizin gaz pedalına basma alışkanlığınız ile ilgili, önümüzdeki hafta uzun yol gideceğim bakalım kaça düşecek ?
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #134 : Haziran 19, 2020, 20:06:52 »
Hybrid 6L/100km'ye kadar normal sınırlardır.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #135 : Haziran 22, 2020, 13:25:40 »
4.8 i bir daha yakalayamadım ki  ::) şu an ortalalam 5.5. buna da servis normal diyor bence normal değil
gayet iyi içiniz rahat olsun,biraz sürüş şeklinizde oynarak düşürebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #136 : Ocak 03, 2021, 21:39:38 »
@Tansu  Kalafatoğlu (51740)

2 kere uzun yol yaptım. İstanbul-ankara ve istanbul çanakkale ayvalık balıkesir bursa istanbul.

Evet vites d’de iken yüksek hızlarda termik motor çalışmıyorken rampa indim. Ankara istanbul arası çok fazla hem de. B’ye aldığım gibi termik çalıştı. 4. Nesilde elektrik motorlarının devir sayısı yükseldiği için son dişli oranını yükseltip tortu artırdı toyota.

İstanbul içinde her gün kullanıyorum. Hatta yarın video da çekerim. Motor sıcakken bile, süzülerek rampa iniyorken b’ye aldığım an termik motor çalışıyor corolla’da. B konumunu ilk zamanlar yanlış biliyordum. Herkes gibi rampa inerken b’ye alınırsa daha hızlı şarj oluyor diyordum. Fakat öyle değil. Araç d’de iken fren yaparak indiğinde daha fazla şarj oluyor. B konumunun tek amacı motor freni. Toyota zaten zorunlu olmadıkça b’yi kullanmayın diyor.

Bi farklılık var anlaşılan. Yarın n konumunu ve b konumunu video ile göstereceğim

Paylaşırsanız seviniriz, doğru veri elde etmek için, B ile iniş denemenizde kalorifer dereceniz Low olmasına dikkat edin, en az 5sn gaz pedalına dokunmayın.

B ile daha hızlı şarj olduğu doğru. Şöyle ki; Öncelikle uzun ve oldukça dik hızlı yokuş inme talebi var çünkü yaklaşık 1.5 tonluk aracın ağırlığının güçlü bir şekilde jeneratöre binerken yinede yavaşlamak için hafifçe frene dokunmak gerekiyor, dolayısiyle kısa sürede yüksek elektrik üretilebilmektedir. Örneğin, önceki aracım Yaris Hybrid ile 5Km'lik dik ve hızlı inilen yokuşun sonunda pillerim %100 doluyordu ve bu da Nikel-Metal Hidrit olan piller için iyi bir şey değildi.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #137 : Ocak 03, 2021, 22:03:15 »
@Tansu  Kalafatoğlu (51740)

Paylaşırsanız seviniriz, doğru veri elde etmek için, B ile iniş denemenizde kalorifer dereceniz Low olmasına dikkat edin, en az 5sn gaz pedalına dokunmayın.

B ile daha hızlı şarj olduğu doğru. Şöyle ki; Öncelikle uzun ve oldukça dik hızlı yokuş inme talebi var çünkü yaklaşık 1.5 tonluk aracın ağırlığının güçlü bir şekilde jeneratöre binerken yinede yavaşlamak için hafifçe frene dokunmak gerekiyor, dolayısiyle kısa sürede yüksek elektrik üretilebilmektedir. Örneğin, önceki aracım Yaris Hybrid ile 5Km'lik dik ve hızlı inilen yokuşun sonunda pillerim %100 doluyordu ve bu da Nikel-Metal Hidrit olan piller için iyi bir şey değildi.
B ile daha hızlı şarj olduğu yanlış. Şöyle açıklayayım:
 B modunda motor freni olarak çalışır ancak bildiğimiz üzere motor ile tekerler direkt bağlı değil. PSD(power split device) denilen hibrit güç ayrım sisteminin içinde gezegensel dişli var.  yani tekerin torku motora direkt verilemez. bu nedenle motor frenini elektriksel olarak yapar. Yani tekere direkt bağlı olan ikinci motor (MG2) B modundayken siz frene basmasanız bile maksimum rejeneretif fren yapar ve elektrik üretir. Bu üretilen elektrik, inverter-converter denilen elektriksel güç kontrol ünitesi üzerinden bataryaya şarj olarak gideceğine, diğer elektrik motoru olan 1. motor (MG1) a gider ve MG1 çok yüsek hızda çalışır ve güç harcanır. MG1 ise PSD aracılığıyla termik motorun bir nevi marş motoru görevini üstlenerek, yüksek hızda dönmesini sağlar. termik motora hiç benzin gitmez ancak termik motor 4000 hatta 5000 rpm e kadar yüksek hızlarda dönerek üretilen bu fazla enerjiyi üstüne alır.
 B modunda uzun süre kullanmak sakıncalıdır. 3 motoru birden çok ısıtırsınız ve enerjinizi verimli kullanamazsınız. Uzun vadede aracınız çok yakar. B modunu sadece yokuş inişlerinde kullanın. Aslında B moduna almaya bile gerek kalmadan, akıllı hibrid kontrol sistemi, siz D modundayken bile B modundaymış gibi çalışır ve hibrid akünüzün aşırı dolmasını engeller. Bu nedenle ben B modunu kullanmanızı önermem.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #138 : Ocak 03, 2021, 22:21:00 »
B ile daha hızlı şarj olduğu yanlış. Şöyle açıklayayım:
B modunda motor freni olarak çalışır

B moduna aldığınızda pilleriniz %100 dolu değilse invertör sayesinde jeneratörün elektrik üretimini artırıp statik ters güç üretmesi ile araç yavaşlatılır. D modundan daha fazla elektrik üretilir. Eğer dik bir yokuş inmiyorsanız aracınız çok çabuk fazlasıyla yavaşlar. 

... termik motorun bir nevi marş motoru görevini üstlenerek, yüksek hızda dönmesini sağlar. termik motora hiç benzin gitmez ancak termik motor 4000 hatta 5000 rpm e kadar yüksek hızlarda dönerek üretilen bu fazla enerjiyi üstüne alır.
 
Uzun hızlı dik yokuş inişlerinde Piller %100 dolu ise, jeneratör elektrik üretmez, dolu bir pili daha fazla dolduramazsınız, dolayısiyle jeneratör statik kompresör oluşturamaz, bunun yerine kompresör üretme işini termik motor alır, hatta 5 bin devir çevirdiği yokuşlar olabilir fakat yakıt tüketmez. Bu işlemleri ekrandaki Charge göstergesinden ve tabletteki enerji akım şemasından izleyebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #139 : Ocak 03, 2021, 22:28:33 »

Termik motor alır doğru ancak termik motor direkt tekere bağlı olmamasından dolayı bu işlem " TYRE -> MG2-> MG1-> ICE " şeklinde gerçekleşir. MG2 elektrik üretir ancak bataryaya göndermez(batarya dolu olduğu için). inverter üzerinden MG1'e gönderir. MG1 de termik motoru boşa çevirerek bu enerjiyi soğurur.