Gönderen Konu: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.  (Okunma sayısı 1521 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« : Ocak 15, 2019, 19:50:10 »
Selam;
Konu hakkındaki düşüncelerinizi sizler de ekleyebilirsiniz.

Bu güzel bir çalışma;

ve sonuca yönelik olanı;

Biraz da...

Toyota Club Türkiye

Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« : Ocak 15, 2019, 19:50:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2019, 21:45:57 »
Otonom sürüş teknolojisi abd ve ab'de çabuk yaygınlaşır ve sıkıntısız kullanılır ama ülkemizde otonom araç satışı artsa da yol şartlarından dolayı kullanımı zor olur ve çok kaza sebebi olur. Daha halen ana arter yollarımızda bile doğru düzgün şeritleme yok. Trafik levhaları eksik. Ayrıca bir yolda çalışma oluyor, orada trafik levhası ile uyarılar konuyor. Hız limitleri düşürülüyor ama yol çalışması bitip üzerinden aylar geçse de uyarı levhaları orada duruyor.

 110 ile giderken birden 70 levhası geliyor 50 metre sonra 50 levhası oluyor. Otonom araç bu levhalara uymaya kalksa ani frenleme ile hız düşürmeye kalkar arkada ki otonom olmayan araç ani frenlemeye uyum sağlayamadığı ve yakın takipte olduğu için küt arkadan vurur.

Bizim ülkemizde de kullanım yaygınlaşır ama uzun süreç gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2019, 18:29:17 »
Yeterki yapılamk, uygulanmaz, düzeltmek istensin. Kural rasyonel olduktan, istisnasız herkes uyduktan ve uygun şekilde denetlendikten sonra herkes uyacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #3 : Kasım 09, 2020, 18:36:26 »
Bu konu, zaman ilerledikçe daha aktif hale gelecektir. Bu sırada bir çok öngörülebilir ve öngörülemez gelişme de olacaktır. Amaç ise gelişmelerin mümkün mertebe olumlu ve öngörülebilir olmasıdır. Bu bağlamda kimi soruların simülasyon mantığı gereği önceden sorulması oldukça rasyonel ve makul bir yaklaşım olacaktır.

Otonom araçlarda trafik kurallarına karşı sorumluluk araçtaki yolcular ya da araç sahibinde mi olacak, araç üreticisinde mi?
Araçlar trafik kuralları öncelikli işleyecektir fabrika çıkışlı yazılım olarak. Örneğin eşit özelliğe sahip dört yol ağzında geçiş önceliği sağdan gelen araçta olacaktır. Otonom araçlar arası iletişim ile de hangi aracın önce geçeceği belli olacaktır. Bu, trafik güvenliği, trafik sigortası (rasyonel beklenti bu konuda primlerde düşüşe neden olması yönünde) gibi yönlerden de faydalı olacaktır. Ambulans vb. geçiş önceliği olan araçlar açısından, özel bir program ile, olması gereken avantajın kolayca ve sistemli şekilde sağlanacağı açık. Bunu her yönden destekliyorum (sanırım desteklemeyen yoktur).
Diğer yandan böyle bir durumda, VIP vb. araçlarda nasıl bir uygulamaya gidilecek!?
Peki modifiye! bu özellikler araca özel avantaj sağlayacak şekilde (kötü niyetli) değiştirilebilecek midir?

Bir video, Ozzy'den daha fazla küfür ediyor;

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #4 : Kasım 09, 2020, 19:28:26 »
Otomobil firmaları kurallara uyma zorunluluğunu üzerlerine alacaklarını sanmıyorum. Araç satışında yapılan sözleşmede muhtemelen araç sahibine top atılacaktır. Ancak yazılımsal bir sorun varsa o zaman üretici sorumlu olur diye düşünüyorum.

 Geçenlerde bir haberde tesla aracı sürücüsü uyuduğu halde yolda hız levhası y8k diye 150 civarı hızla radara girdiği tespit edilmişti. Bu durumda suç firmanın olması lazım. Levha olsun olmasın belirlenen hız limitlerine uyacak şekilde program yazılmalıydı. Ya o hızda kaza olsaydı bu durumda ne olacaktı.

 https://www.ntv.com.tr/otomobil/soforun-uyudugu-tesla-150-kilometre-hiza-cikti,C4uOysYqREi4baphuy-86w

İleride otonom sürüş çok gelişecektir. Araçlar hem birbiri ile hem merkezleri ile sürekli haberleşecektir. 5 yıl içinde muhtemel yollarda sürücüsüz araçları görürüz. Ancak kanuni düzenlemeler nasıl olur, firmalar, hele hele ülkemizde ki firmalar sorumluluğu üzerine alır mı zaman gösterecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #5 : Kasım 09, 2020, 23:50:24 »
Erhan bey verdiğiniz örnekteki Tesla model 3 yazılımı hackerlar tarafından yazılım değişikliği yapılmıştı yani yolda levha olsa dahi o araç farklı gider,bu konuda araç firmalarına daha çok görev düşüyor daha güvenli yazılımlar yapılmalı siber saldıranlara karşı daha korunaklı olmalı, önünüzdeki dönemde araç hırsızlıkları daha kolay olur araçlar otonom sürüş özelliği kazandıkça hırsızlar masa başı işlemeye başlarlar,çağa ayak uydurmaya başlarlar o yüzden güvenlik yazılımları üst seviyede olmalı,ülkemiz için ise daha çok düzenlemeye ihtiyaç var yollarımız uygun değil ve diğer sürücüler daha normal trafik kurallarına hakim değilken bide trafikte otonom araç görünce bayan sürücü görmüş gibi olurlar,makas atmaya çalışanları hiç saymıyorum,kırmızı ışık ihlalleri zaten rezalet halde otonom araç kavşakta haklı olarak geçmeye çalışınca diğeri kırmızı ışık ihlali yaparka kazaya sebebiyet verebilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #6 : Kasım 10, 2020, 00:06:46 »
Erhan bey verdiğiniz örnekteki Tesla model 3 yazılımı hackerlar tarafından yazılım değişikliği yapılmıştı yani yolda levha olsa dahi o araç farklı gider,bu konuda araç firmalarına daha çok görev düşüyor daha güvenli yazılımlar yapılmalı siber saldıranlara karşı daha korunaklı olmalı, önünüzdeki dönemde araç hırsızlıkları daha kolay olur araçlar otonom sürüş özelliği kazandıkça hırsızlar masa başı işlemeye başlarlar,çağa ayak uydurmaya başlarlar o yüzden güvenlik yazılımları üst seviyede olmalı,ülkemiz için ise daha çok düzenlemeye ihtiyaç var yollarımız uygun değil ve diğer sürücüler daha normal trafik kurallarına hakim değilken bide trafikte otonom araç görünce bayan sürücü görmüş gibi olurlar,makas atmaya çalışanları hiç saymıyorum,kırmızı ışık ihlalleri zaten rezalet halde otonom araç kavşakta haklı olarak geçmeye çalışınca diğeri kırmızı ışık ihlali yaparka kazaya sebebiyet verebilir.
Size tamamen katılıyorum.bugün belki firmalar güvenlik için çalışıyordur, ancak kötü niyetli kişilerde bu güv2nlik duvarını aşmak için çalışacaklar.

Ülke olarak sürücüsüz araçla seyahat bize biraz uzak olur sanırım. Bahanemizde biz araç sürmeyi seviyoruz olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #7 : Kasım 10, 2020, 00:29:10 »
Aracı satarken bayiler,iş bu aracın trafikte kullanımı,teknik hataları, ön görülemeyen olağan üstü durumlar,her türlü çalınma ve kötü niyetli hareketler ve yasa dışı fiiller dahil tüm beklenilmeyen davranışlarından ruhsat sahibi tamamen sorumludur , diyen bir beyanı imzalatırlar işin içinden çıkarlar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Otonom Sürüşe Geçilme Nedenleri!.
« Yanıtla #8 : Kasım 10, 2020, 01:52:42 »
Aracı satarken bayiler,iş bu aracın trafikte kullanımı,teknik hataları, ön görülemeyen olağan üstü durumlar,her türlü çalınma ve kötü niyetli hareketler ve yasa dışı fiiller dahil tüm beklenilmeyen davranışlarından ruhsat sahibi tamamen sorumludur , diyen bir beyanı imzalatırlar işin içinden çıkarlar.
Malesef durum aynen aktsrdığınız gibi olur iki satır yazı herşeyi çözer.
Ülke olarak sürücüsüz araçla seyahat bize biraz uzak olur sanırım. Bahanemizde biz araç sürmeyi seviyoruz olur.
Otomatik vitese karşı oldukları gibi,işin içinden çıkamayınca biz vites atmayı vites kolunu sallamayı seviyoruz der gibi :)
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.