0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Soğutma suyu azaltması var mı? Daha önce lpg takılmış mı?Bana subap gibi geliyor. Benzinde de kullanılsa belli bir km sonrasında subapların ayar yapılması gerekebiliyor. Motor soğukken kompresyon testi yaptırabilir misiniz?Öte yandan yakıt sisteminden de kaynaklı olabilir. Bujiler, hava filtresi en son ne zaman değişti?
Hocam kompresyon testine yarın götürüp yaptıracağım, bu testi yaptırdığımda ustadan nasıl bir cevap almam gerekiyor yani bahsettiğim arızanın sebebini bana söyleyebilir mi olacak ?Bujiler ve hava filtresi kışa girerken değişmişti. Araç hep lpg de kullanılıyor, hava - nin altına düştüğü zaman akşamları benzine bırakıyorum sabah çalışması kolay olsun diye fakat stop ettiği için benzinde de çalıştırsam gazda da birşey fayda etmiyor. Ankarada bu testi yaptıracağım ve gösterebileceğim bir usta tavsiyeniz var mı ?İyi forumlar
Lpg takılmamış diye okuduğumu sanmışım. Bu sorunu lpg ayarından yapıyordur. Ayar bozukluğunda soğuk havalarda belirgin oluyor. Ful 4-5 gün benzinde kullanıp deneyin. Büyük ihtimalle çözülür sorun. Karbüratörler hakkında bilgim olmadığından fazla yardımcı olamıyorum.Subaplarda yanma başladıysa eğer, kompresyon testinde birkaç silindirde basınç kaybı olduğu görülür. Ankara'da Dörtnal Toyota var.
Kompresyon test sonucunu yazmayı unutma,bu sorunu yaşayan çok,benim akıllı motor bile sabahları deliriyor,bir tek kompresyon ihtimali kaldı denemediğim.
Hocam sana cevaben yazayım ihtiyacı olanlarda bilgilensin bu konuda,Aracı iki adet teste soktum bir tanesi cs diye bir ürün var aracın radyatörüne koyuyorlar 10 15 dk aracı kullanıp verdiği renge göre arıza tipini belirliyorlar. Birde bar lı bir cihaz ile bujileri soküp, araca marş yaptırarak değer alıyorlar bu sizin dediğiniz sanırım. Bu test sonucu 4. subapın yanık olduğu ortaya çıktı. 3 tanesi 12-11 barlarda çıkarken sonuncusu 4 bar çıkmıştı bu yüzden de yanık olduğu söylendi.Tamir konusunda henüz doğru bir yer bulamadığım için bir müdahale etmeden kullanıyorum bir kaç fiyat aldım fakat bir birinden çok alakasız ve güven vermeyen rakamlar olduğu için doğru yeri bulmaya çalışıyorum.Bu konuda da fikir verip yönlendirecek arkadaşlar varsa sevinirim.İyi forumlar.
Yasin bey hayırlı olsun aracı yaptırmışsınız kapsamlı bir iş yapılmışsa benziyor triger falan iyi yapmışsınız ama dikkatimi celbeden buji seti orjinal ile arasında baya fark var almadım diyorsunuz hatırladığım kadarıyla aracınız 95 xei bujilerinin orjinali çokta pahalı değil diye biliyorum zira tanesi max.15 TL olması lazım ama pahalı dan kasıt buji kablosu ise haklısınız orjinali gayet pahalı 1000 TL'ye yakın olması lazım sorunuzun devamına gelecek olursak LPG ayarı yaptırmadan gazda kullanmayın ayar yapılırken LPG filtresini değiştirin ve mümkünse aracın LPG sistemini tam sıralı olan bir kit ile değiştirin aksi halde sibob yakma durumu tekrar gerçekleşebilir çünkü aracınız enjeksiyonlu tip ama üzerindeki kit karbüratörlü sisteme ait tek nokta enjeksiyonlu aracınız her iki tiptede çalışır ama tek noktada fazla sağlıklı olmaz genelde nakdi olarak daha uygun ve montajı daha kolay olduğu için tek nokta tercih ediliyor.Mesaj Birleştirildi: Şubat 20, 2019, 21:32:41Benzin kokusu için egzoz sistemini kontrol ettirin ve manifold contasına baktırın Usta'nın tekrardan kontrol etmesinde fayda vardır bujiler ve yakıt hattı'da kontrol edilmeli bir yerde bir sıkıntı vardır.
Konuya buradan devam edelim. Arkadaşta 94 xli var üzerinde tek nokta lpg var. Muayenede emisyon yüksek çıktı regülatörü değiştirdi, araç daha öncede soğukken ilk çalışmada stop ediyordu yine var. Benzinde herhangi bir sıkıntı yok stabil çalışıyor bizim temizleyeceğiz rölanti sensörü vb bişey varmı? Teşekkürler