Gönderen Konu: Spacer nedir ve yol tutuşunu arttırır mı? Avantaj ve dezavantajları  (Okunma sayısı 4439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Spacer nedir ya Flanş işte :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)

Nasıl bir de senin yorumlarını duysak :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Nasıl bir de senin yorumlarını duysak :)

Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Bu amcaoğlu birşeyler anlatmaya çalışmış ama bu gibi uygulamalar bir takım halinde yapılmadığında (lastik jant ebat hesaplama ve hatta kamber kaster ayarları) aracın airodinamiğini bozar dönüşü olmayan yollara girdirir araca jant lastik süspansiyon eklemeleri yapılacaksa kesinlikle fabrika üretici verilerinin üst limitleri aşılmamalıdır,sonra spacer nedir ya bildiğimiz flanş adı janjanlı olunca daha mı çekici oluyor :D

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 00:53:29
Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.

Günlük hayattan basit bir örnek vereyim. Metroda yada otobüste ayakta giderken ayaklarınızı ne kadar açarsanız o kadar sabit durur, tutunurken zorlanmazsınız. öyle düşünmek lazım :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Tek başına dünyaları değiştirmesi beklenmemeli tabi. Corollayı herkes biliyor ama 225 tabana çıkıp, spor yay ve spacer ile destekleyince videoda bahsedilen yüzdelik artışlar daha çok oluyor. Farkı var mı derseniz, kesinlikle var. bildiğim yolların keskin virajlarına giriş hızım epey arttı, tüm uygulamalardan sonra tabi
Astrayla bayağı bayağı viraj dönmüştüm. Buraya yazsam sansürlemem gerek yoksa ceza alırım  :)))) 205 yanakla böyle yapışıyorsa 225 ya da 245 lastik ile nasıl tutar diye kafamdan geçiyor.Tabi ki spor araçlar değiller ama güzel bir güven veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Astrayla bayağı bayağı viraj dönmüştüm. Buraya yazsam sansürlemem gerek yoksa ceza alırım  :)))) 205 yanakla böyle yapışıyorsa 225 ya da 245 lastik ile nasıl tutar diye kafamdan geçiyor.Tabi ki spor araçlar değiller ama güzel bir güven veriyor.

astra H direksiyondan kazanıyor. Gerçekten hisli ve ağır bir direksiyonu var. o güven veriyor insana :)

18 penta jantlar, 225/40r18 ve spor yay ile dünyası değişiyor diyorlar :D
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
astra H direksiyondan kazanıyor. Gerçekten hisli ve ağır bir direksiyonu var. o güven veriyor insana :)

18 penta jantlar, 225/40r18 ve spor yay ile dünyası değişiyor diyorlar :D

Kesinlikle direksiyonu tam uzun yol direksiyonu.Şehiriçi biraz yoruyor ama olacak o kadar 🙂

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Bu amcaoğlu birşeyler anlatmaya çalışmış ama bu gibi uygulamalar bir takım halinde yapılmadığında (lastik jant ebat hesaplama ve hatta kamber kaster ayarları) aracın airodinamiğini bozar dönüşü olmayan yollara girdirir araca jant lastik süspansiyon eklemeleri yapılacaksa kesinlikle fabrika üretici verilerinin üst limitleri aşılmamalıdır,sonra spacer nedir ya bildiğimiz flanş adı janjanlı olunca daha mı çekici oluyor :D

Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2019, 00:53:29
Kaan bey aks genişliği arttığı için yol tutuş ve aracın yerle temas ettiği alan genişlediği için daha konforlu olur ama sizinde bahsettiğiniz gibi tek başına hiçbir anlam ifade etmez.
Dogru ama yillardir Flanş olarak bildigimiz bir anda spacer oldu  yeni yeni şeyler üretiyorlar satış için :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Dogru ama yillardir Flanş olarak bildigimiz bir anda spacer oldu  yeni yeni şeyler üretiyorlar satış için :D
Anıl adı ve ambalajı janjanlı olunca kaliteli olur,olmasa bile öyle bir hissiyat verir patatesi evde yapınca kızartma olur ama marketten alınca cips olur :lol:
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Poryaya ek moment yaratıp daha erken ömrünü bitirir diyen var. Ne diyorsun bu işe Kaan? Yoksa ben de benim araca arkaya 10-15 mm atmak isterdim. Bir de güvenlik konusu? Yolda giderken çukurlar malum tekersiz kalmayalım.  :rofl:
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Anıl adı ve ambalajı janjanlı olunca kaliteli olur,olmasa bile öyle bir hissiyat verir patatesi evde yapınca kızartma olur ama marketten alınca cips olur :lol:
Sanayiye gidip spacer desem one lan derler bana  :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Galiba forumda spacer kullanan bir ben varım :)

Pardon ? :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Pardon ? :D

Çok özür diliyorum. Benden önce de kullanan var diyecektim abi  :saygi:
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bir konumuz vardı, araçlarınızın özellikleri ile ilgil. Orada insanların araç iz açıklıklarını vs. paylaşmasını, aslında öğrenmelerini amaçlamıştık. Çoğu kişi muhtemelen bu değerler ile hiç ilgilenmemiştir. Araçları bu yönlerle de karşılaştırmak gerekir.

Ön ve arka iz açıklığı değelerinin bile etkileri vardır. Keza karşılıklı lastiklerin yer teması sonucu, her lastiğin yer ile yaptığı açının oluşturacağı tam çember boyutu da (eşdeğer eğim) değişecektir. Bu açıklıktaki büyüme, bazı dğer detaylar dahilinde tabi ki de olumlu etki edecektir yol tutuş açısından. Fakat aks kolu uzadığından, lastik-yer temas noktasında teker stroku da artacaktır. Ancak aks kolu gerilmesi (tork kolu uzamış olacak) Ayrıca ask bağlantı parçalarına etkiyen yükün açısı da farklılaşacaktır. Daha içteki dikey yük noktalarında aks kafasına daha dik açı ile gelecek yükler, teker dışarı çıktıkça daha büyük açı ile etkiyecektir. Aracın ağırlığının yere aktarımında jantın etki ettiği noktada değişecektir (sonlu eleman metodu için güzel bir çalışma olur).
Videoda atalete değinilmiş, bu çok anlamlı. Jant tercihlerinde de hep söyleriz, mukavemeti yüksek ancak mümkün olan en hafif jant hem yol tutuşu, hem tüketimi, hem performansı, hem de frenajı iyileştirir.  Ataletin artması, bunu terse çevirir. ANcak özellikle yokuş aşağı gidişlerde mekanik aksam sürtünme dirençlerini yenmede avantaj sağlar. Yani ilk harekete daha çok karşı koyan bir kütleye neden olur spacer eklemesi, fakat hareketi sabit olan sistem açısından avantaj sağlar.
Değinilmemiş bir nokta var ki bu da çok önemlidir. SÜspansiyonsuz aksamın kütlesi. Bu kütle ne kadar düşük değerli olursa, araç o kadar seri ve kıvrak olur, aracın konforunu olumlu etkiler.

Spacer öncesi ve sonrası iz genişliği değerlerini de paylaşmak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ben hatırlıyorum Hakan abi hatta belki mesajlarım vardır,Spacer teorik olarak viraj mukavemetini daha rijit yapsa da işin içine bir çok etken girdi mi artı eksi meselesi tamamen.Videoda da belirtmişler çoğu bilgiyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Çok özür diliyorum. Benden önce de kullanan var diyecektim abi  :saygi:

Çocuklara ayar verir gibi yorum yazmışım, okuyan küfür etmese bari  :-[

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Uzun zaman sonra selamlar herkese.Aracıma Spacer yaptırdım ve bu konuyu açtığımı anımsadım.Önlere1.5 arkalara 2 cm spacer yaptırdım 7075 aliminyum malzemeden.Megane 4 için kullandığım önler 8 ET arkalar 8.5 ET kalınlıkta 18 inç 5x114.3 jantları 5x115 opel astra GTC J kasada kullanmak için...Ve biraz Chatgpt ye danıştım. Yorumlar sizlerin:)
spacer ın arka ölçüsü 2 cm ön ölçüsü 1.5 cm olursa nasıl etki yapar


Arka tekerleklerde 2 cm, ön tekerleklerde ise 1.5 cm ölçüsünde spacer kullanmanın araç performansı ve yol tutuşu üzerinde çeşitli etkileri olabilir. İşte bu tür bir kurulumun olası etkileri:
1. Yol Tutuş ve Stabilite
Genişleyen Arka Taban: Arka tekerleklerde 2 cm spacer kullanmak, aracın arka aksının genişlemesine neden olur. Bu, aracın arka tarafının yola daha sağlam bir şekilde tutunmasını sağlar ve virajlarda daha dengeli bir sürüş sunar.
Ön ve Arka Denge: Ön tekerleklerde 1.5 cm spacer kullanmak, aracın ön aksının da genişlemesini sağlar, ancak arka aksa göre biraz daha az genişler. Bu, aracın ön ve arka dengesi üzerinde etkili olabilir, genellikle arka tarafın daha fazla stabil olmasına yol açar.
2. Direksiyon ve Manevra Kabiliyeti
Ön Tekerleklerde Genişleme: Ön tekerleklerde spacer kullanmak, direksiyonun tepkisini ve aracın manevra kabiliyetini artırabilir. Aracın ön tarafı yola daha geniş bir açıyla temas ettiğinden, viraj alma sırasında daha iyi bir kontrol sağlar.
Direksiyon Tepkisi: Arka tekerleklerde daha geniş spacer kullanmak, direksiyon tepkisini biraz daha hafifletebilir. Arka tarafın daha geniş olması, özellikle yüksek hızlarda veya keskin virajlarda aracın daha dengeli olmasını sağlar.
3. Estetik ve Görünüm
Görsel Denge: Ön ve arka tekerleklerde farklı ölçülerde spacer kullanmak, aracın genel görünümünde denge sağlayabilir. Arka tekerleklerin biraz daha dışarıda olması, sportif ve agresif bir görünüm katabilir.
4. Aşınma ve Yıpranma
Süspansiyon Bileşenleri: Spacer kullanmak, süspansiyon bileşenleri üzerinde ek yük oluşturabilir. Arka tekerleklerde daha geniş spacer kullanmak, özellikle arka süspansiyon ve tekerlek rulmanları üzerinde daha fazla stres yaratabilir.
Tekerlek Rulmanları: Tekerlek rulmanları, spacer'larla birlikte artan yükü taşıyacak şekilde düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
5. Güvenlik ve Sürüş Konforu
Dengeli Sürüş: Ön ve arka tekerleklerde farklı spacer ölçüleri kullanmak, aracın yol tutuşu ve dengesi üzerinde olumlu bir etki yapabilir, ancak doğru kurulum ve ayarlama önemlidir.
Sürüş Konforu: Spacer'ların yol tutuşunu artırdığı durumlarda sürüş konforu da artabilir, ancak aşırı geniş spacer'lar süspansiyon konforunu olumsuz etkileyebilir.
Sonuç
Ön tekerleklerde 1.5 cm, arka tekerleklerde 2 cm spacer kullanmak, aracın yol tutuşunu ve stabilitesini artırabilir. Ancak, bu tür modifikasyonların profesyonelce yapılması ve aracın süspansiyon sistemi ile uyumlu olması önemlidir. Her zaman kaliteli spacer'lar kullanmalı ve düzenli olarak tekerlek ve süspansiyon bileşenlerini kontrol etmelisiniz.

ağırlık merkezini etkiler mi

Evet, tekerlek spacer'ları kullanmak aracın ağırlık merkezini etkileyebilir. Spacer'lar aracın tekerleklerinin yerleşim şeklini değiştirerek ağırlık dağılımını ve dolayısıyla aracın ağırlık merkezini etkiler.
Ağırlık Merkezi Üzerindeki Etkiler
Ağırlık Dağılımı ve Yol Tutuş
Genişleyen İz Genişliği: Spacer'lar tekerlekleri aracın dışına doğru iterek iz genişliğini artırır. Bu, ağırlık dağılımını daha geniş bir alana yayarak aracın ağırlık merkezini yere daha yakın hale getirir. Bu durum, virajlarda daha iyi denge ve yol tutuş sağlar.
Denge Artışı: Özellikle arka tekerleklerde daha geniş spacer kullanmak, aracın arka tarafının daha dengeli olmasına yol açar. Ağırlık merkezi biraz daha arka tarafa kayabilir, bu da virajlarda arka tekerleklerin yol tutuşunu artırır.
Yüksek Hız ve Manevra

Stabilite: Genişleyen iz genişliği, yüksek hızda sürüş yaparken aracın daha stabil olmasına yardımcı olur. Ağırlık merkezi biraz daha yere yakın olduğunda, aracın savrulma eğilimi azalır.
Direksiyon Tepkisi: Ön tekerleklerde spacer kullanmak, direksiyon tepkisini iyileştirir ve manevra kabiliyetini artırır. Ağırlık merkezinin yere yakın olması, ani yön değişikliklerinde aracın daha kararlı olmasını sağlar.
Ağırlık Merkezinin Yere Yaklaşması

Düşük Ağırlık Merkezi: Spacer'lar, aracın tekerleklerinin daha geniş bir tabana yayılmasını sağlar, bu da ağırlık merkezini daha düşük bir seviyeye çeker. Düşük ağırlık merkezi, aracın virajlarda yana yatmasını azaltır ve sürüş güvenliğini artırır.
Özel Durumlar ve Riskler
Eşitsiz Spacer Kullanımı: Ön ve arka tekerleklerde farklı ölçülerde spacer kullanmak, ağırlık merkezinin ön ve arka akslar arasında dengesiz dağılmasına yol açabilir. Bu, belirli sürüş koşullarında istenmeyen etkiler yaratabilir.
Aşırı Geniş Spacer Kullanımı: Çok geniş spacer'lar, aracın süspansiyon geometrisini olumsuz etkileyebilir ve ağırlık merkezini aşırı şekilde değiştirebilir. Bu, süspansiyon bileşenlerinin aşınmasına ve yıpranmasına yol açabilir.
Sonuç
Tekerlek spacer'ları kullanmak, aracın ağırlık merkezini daha yere yakın ve geniş bir alana yayılmış hale getirerek denge ve yol tutuşu artırabilir. Ancak, spacer'ların doğru şekilde ve ölçülerde kullanılması önemlidir. Yanlış veya aşırı spacer kullanımı, aracın süspansiyon sistemi ve güvenliği üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir. Bu nedenle, spacer kullanmadan önce aracın özelliklerini ve spacer'ların etkilerini dikkate alarak profesyonel bir danışmanlık almak faydalı olacaktır.

önlerde 2 cm arkalarda 1.5 cm olursa nasıl etkiler

Ön tekerleklerde 2 cm (20 mm) ve arka tekerleklerde 1.5 cm (15 mm) spacer kullanmak, aracın performansını ve yol tutuşunu çeşitli şekillerde etkileyebilir. Bu tür bir kurulumun etkilerini ayrıntılı olarak inceleyelim:

1. Yol Tutuş ve Stabilite
Ön Tekerleklerde Artan İz Genişliği: Ön tekerleklerde 2 cm spacer kullanmak, aracın ön iz genişliğini artırarak daha iyi yol tutuşu sağlar. Bu, viraj alırken daha iyi kontrol ve denge sağlar.
Arka Tekerleklerde Artan İz Genişliği: Arka tekerleklerde 1.5 cm spacer kullanmak, arka iz genişliğini artırır ve aracın arka tarafının yola daha iyi tutunmasını sağlar. Bu, virajlarda arka tekerleklerin stabilitesini artırır.
2. Direksiyon ve Manevra Kabiliyeti
Direksiyon Tepkisi: Ön tekerleklerdeki daha geniş spacer'lar, direksiyon tepkisini artırabilir. Direksiyon daha keskin ve hassas hale gelir, bu da viraj alırken ve ani manevralarda daha iyi kontrol sağlar.
Manevra Kabiliyeti: Ön tekerleklerdeki spacer'lar, düşük hızda manevra yaparken daha iyi bir yol tutuşu sağlar. Arka tekerleklerdeki 1.5 cm spacer'lar ise aracın genel denge ve stabilitesini artırır.
3. Ağırlık Merkezi ve Denge
Ağırlık Dağılımı: Bu kurulum, aracın ağırlık merkezini dengeli bir şekilde yere yakınlaştırır. Ön ve arka tekerlekler arasındaki farklı genişlikler, ağırlık dağılımını optimize eder ve aracın genel yol tutuşunu artırır.
Düşük Ağırlık Merkezi: Spacer'lar, aracın ağırlık merkezini daha yere yakın hale getirir, bu da virajlarda daha az yana yatma ve daha iyi denge sağlar.
4. Süspansiyon ve Aşınma
Süspansiyon Üzerindeki Etkiler: Spacer'lar, süspansiyon bileşenleri ve tekerlek rulmanları üzerinde ek yük oluşturabilir. Ancak, 2 cm ve 1.5 cm spacer'lar, aşırı geniş spacer'lara göre daha az stres yaratır.
Rulmanlar ve Eksenler: Spacer'lar tekerlek rulmanları ve akslar üzerinde ek stres yaratır. Düzenli bakım ve kontrol gerektirir, ancak bu ölçülerde spacer'lar, bu stresi minimumda tutar.
5. Güvenlik ve Sürüş Konforu
Güvenlik: Doğru monte edilmiş ve yüksek kaliteli spacer'lar kullanıldığında, bu kurulum güvenli olabilir. Spacer'ların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde sıkılması önemlidir.
Sürüş Konforu: Spacer'lar, yol tutuşunu artırırken sürüş konforunu da iyileştirebilir. Ancak, süspansiyon sistemine ek yük bindirebilir, bu da uzun vadede süspansiyon bileşenlerinin aşınmasına neden olabilir.
6. Estetik ve Görünüm
Sportif Görünüm: Bu kurulum, aracın daha geniş ve agresif bir duruş sergilemesini sağlar. Özellikle performans ve spor araçlarında estetik bir avantaj sunar.
Lastik ve Çamurluk Mesafesi: Ön ve arka tekerleklerin çamurluklarla olan mesafesi dengelenir, bu da aracın daha dengeli ve simetrik görünmesini sağlar.
Sonuç
Ön tekerleklerde 2 cm ve arka tekerleklerde 1.5 cm spacer kullanmak, aracın yol tutuşunu, stabilitesini ve genel performansını artırabilir. Bu kurulum, özellikle viraj alma ve manevra kabiliyeti açısından olumlu etkiler yaratır. Ancak, spacer'ların doğru şekilde monte edilmesi, yüksek kaliteli ürünlerin kullanılması ve düzenli bakım yapılması önemlidir. Bu sayede, süspansiyon sistemi ve tekerlek rulmanları üzerindeki ekstra yük minimize edilebilir ve güvenli bir sürüş sağlanabilir.


Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2024, 23:12:41[/time]
önlerde 1.5 arkalarda 2 cm mi daha uygun yoksa hepsi 2 cm olursa mı yoksa önler 2 cm arkalar 1.5 cm olursa mı daha iyi olur

Ön tekerleklerde 1.5 cm ve arka tekerleklerde 2 cm spacer kullanmanın mı, tüm tekerleklerde 2 cm spacer kullanmanın mı, yoksa ön tekerleklerde 2 cm ve arka tekerleklerde 1.5 cm spacer kullanmanın mı daha iyi olacağı, büyük ölçüde aracınızın özelliklerine, sürüş tarzınıza ve hangi performans iyileştirmelerini hedeflediğinize bağlıdır. Aşağıda, her bir kurulumun potansiyel etkilerini karşılaştırmalı olarak ele alacağım:

1. Önler 1.5 cm, Arkalar 2 cm Spacer Kullanımı
Avantajlar:
Daha Dengeleyici Arka Tutuş: Arka tekerleklerin biraz daha geniş olması, aracın arka tarafının daha dengeli olmasını sağlar. Bu, virajlarda ve yüksek hızlarda arka tekerleklerin yol tutuşunu artırır.
Daha İyi Ağırlık Dağılımı: Ağırlık merkezi biraz daha arkaya kayar, bu da özellikle önden çekişli araçlarda arka tekerleklerin yere daha iyi tutunmasını sağlar.
Dezavantajlar:
Ön Tekerleklerde Daha Az Tutuş: Ön tekerleklerin daha dar olması, ön tekerleklerin yol tutuşunu ve direksiyon tepkisini biraz azaltabilir.
2. Tüm Tekerleklerde 2 cm Spacer Kullanımı
Avantajlar:
Dengeli Genişlik: Tüm tekerleklerin aynı genişlikte olması, aracın genel dengesini korur ve tüm tekerleklerde eşit yol tutuşu sağlar.
Simetrik Görünüm: Araç estetik olarak daha dengeli ve simetrik görünür.
Dezavantajlar:
Aşırı Genişlik: Her iki aksta da 2 cm spacer kullanmak, bazı araçlar için aşırı geniş olabilir ve süspansiyon sistemine ek yük bindirebilir.
Tekerlek Rulmanlarına Ek Yük: Her iki aksta da geniş spacer kullanımı, tekerlek rulmanları ve süspansiyon bileşenleri üzerinde daha fazla stres yaratabilir.
3. Önler 2 cm, Arkalar 1.5 cm Spacer Kullanımı
Avantajlar:

Ön Tekerleklerde Artan Yol Tutuşu: Ön tekerleklerin daha geniş olması, direksiyon tepkisini artırır ve viraj alırken daha iyi kontrol sağlar.
Arka Tekerleklerde Dengeli Tutuş: Arka tekerleklerin hafif genişletilmesi, arka tarafın da yeterli yol tutuşuna sahip olmasını sağlar.

Dezavantajlar:
Ağırlık Dağılımı: Ağırlık merkezi biraz öne kayabilir, bu da özellikle arkadan çekişli araçlar için ideal olmayabilir.
Hangi Kurulum Daha Uygun?
Günlük Sürüş İçin: Tüm tekerleklerde 2 cm spacer kullanmak, genel yol tutuşunu ve dengeyi artırır. Ancak, özellikle dar alanlarda manevra yaparken veya park ederken dikkatli olunmalıdır.
Performans ve Viraj Alma İçin: Önler 2 cm ve arkalar 1.5 cm spacer kullanmak, direksiyon tepkisini iyileştirir ve virajlarda daha iyi kontrol sağlar. Bu, spor sürüş ve performans odaklı kullanım için avantajlı olabilir.
Denge ve Stabilite İçin: Önler 1.5 cm ve arkalar 2 cm spacer kullanmak, özellikle önden çekişli araçlar için daha iyi ağırlık dağılımı ve arka tekerleklerde daha iyi yol tutuşu sağlar.
Sonuç
En uygun spacer kombinasyonu, aracınızın özelliklerine, sürüş tarzınıza ve hedeflerinize bağlı olarak değişir. Aşağıdaki genel önerilere göre karar verebilirsiniz:
Önden çekişli araçlar için: Önler 1.5 cm, arkalar 2 cm
Arkadan çekişli araçlar için: Önler 2 cm, arkalar 1.5 cm
Dengeli bir yaklaşım için: Tüm tekerleklerde 2 cm

Her durumda, spacer'ların doğru monte edilmesi, yüksek kaliteli ürünlerin kullanılması ve düzenli bakım yapılması önemlidir. Ayrıca, aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen uyumluluk ve güvenlik yönergelerine dikkat etmelisiniz.
araç limitlerini artırır mı

Evet, tekerlek spacer'ları kullanmak, aracın bazı performans limitlerini artırabilir. Ancak, bu artışlar belirli alanlarla sınırlı olup, doğru ürün seçimi ve montaj ile ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. İşte tekerlek spacer'larının aracın limitlerine olan etkileri:

1. Yol Tutuş ve Denge
Artan İz Genişliği: Spacer'lar tekerleklerin arasındaki mesafeyi artırarak aracın iz genişliğini artırır. Bu, virajlarda daha iyi yol tutuş ve denge sağlar, aracın yana yatma eğilimini azaltır.
Gelişmiş Stabilite: Özellikle yüksek hızlarda ve ani yön değişikliklerinde araç daha stabil hale gelir. Genişleyen tekerlek izi, sürüş sırasında aracın daha kontrollü ve güvenli hissetmesini sağlar.
2. Direksiyon ve Manevra Kabiliyeti
İyileşmiş Direksiyon Tepkisi: Ön tekerleklerde spacer kullanmak, direksiyon tepkisini artırabilir ve manevra kabiliyetini iyileştirebilir. Bu, özellikle hızlı yön değişikliklerinde ve virajlarda avantaj sağlar.
Daha İyi Kontrol: Direksiyon tepkisinin iyileşmesi, özellikle sportif sürüşlerde daha iyi bir kontrol sağlar ve aracın limitlerinin zorlanmasını daha güvenli hale getirir.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2024, 23:16:28[/time]
3. Görsel ve Estetik İyileştirmeler
Sportif Görünüm: Spacer'lar, aracın daha geniş ve agresif bir duruş sergilemesini sağlar. Bu, özellikle performans araçlarında estetik bir avantaj sunar ve aracın sportif karakterini vurgular.
4. Güvenlik ve Sürüş Konforu
Gelişmiş Güvenlik: Doğru monte edilmiş ve kaliteli spacer'lar, aracın yol tutuşunu ve dengesini artırarak genel güvenliği iyileştirir. Ancak, bu iyileşmelerin güvenli bir şekilde sağlanabilmesi için spacer'ların doğru şekilde monte edilmesi ve düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir.
Sürüş Konforu: Spacer'lar, süspansiyon sistemine ek yük bindirebilir. Bu nedenle, sürüş konforu bir miktar azalabilir. Ancak, yol tutuşu ve stabilite açısından kazanılan avantajlar, bu küçük konfor kaybını telafi edebilir.
5. Sınırlamalar ve Riskler
Süspansiyon ve Aşınma: Spacer'lar, süspansiyon bileşenleri ve tekerlek rulmanları üzerinde ekstra yük oluşturur. Bu, uzun vadede aşınma ve yıpranma risklerini artırabilir.
Kalite ve Montaj: Düşük kaliteli spacer'lar veya yanlış montaj, tekerleklerde dengesizlikler ve titreşimler yaratabilir. Bu da aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve güvenlik riskleri oluşturabilir.
Yasal Düzenlemeler: Bazı bölgelerde, tekerlek spacer'larının kullanımıyla ilgili yasal düzenlemeler olabilir. Bu nedenle, spacer kullanmadan önce yerel yasal düzenlemeleri kontrol etmek önemlidir.
Sonuç
Tekerlek spacer'ları, aracın bazı performans limitlerini artırabilir ve daha iyi yol tutuşu, denge ve direksiyon tepkisi sağlar. Ancak, spacer'ların doğru şekilde monte edilmesi, yüksek kaliteli ürünlerin kullanılması ve düzenli bakım yapılması önemlidir. Ayrıca, aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen uyumluluk ve güvenlik yönergelerine dikkat etmek gerekir. Bu sayede, spacer'ların sunduğu avantajlardan güvenli bir şekilde yararlanabilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2024, 23:18:16[/time]
jant et leri nasıl etkiler peki spacer ile birlikte? Önler 8 et kalınlık arkalar 8.5 et kalınlık,önler 1.5 cm arkalar 2 cm spacerlar
Jant et (offset) değeri, jantın merkezi yüzeyinin tekerlek eksenine olan mesafesini belirtir. Et değeri, jantın aracın süspansiyon sistemiyle ve fren bileşenleriyle olan uyumunu etkiler. Spacer kullanımı, jant et değerini ve aracın genel dinamiklerini etkileyebilir. Önerdiğiniz senaryoda, ön tekerleklerde 8 ET, arka tekerleklerde ise 8.5 ET değerine sahip jantlar kullanıyorsunuz ve önlere 1.5 cm, arkalara 2 cm spacer monte ediyorsunuz. İşte bu durumun etkileri:

1. Jant Et (Offset) Değerinin Değişimi
Spacer Etkisi: Spacer'lar, jantın tekerlek ekseninden ne kadar uzaklaştığını artırır. Ön tekerleklere 1.5 cm (15 mm) spacer eklemek, ön jantların et değerini negatif yönde değiştirir. Aynı şekilde, arka tekerleklere 2 cm (20 mm) spacer eklemek, arka jantların et değerini de negatif yönde değiştirir.
Ön Jantlar: 8 ET jantlar üzerinde 1.5 cm spacer kullanmak, ön jantların et değerini yaklaşık -15 mm kadar değiştirir, yani et değeri -7'ye (8 - 15 = -7) dönüşür.
Arka Jantlar: 8.5 ET jantlar üzerinde 2 cm spacer kullanmak, arka jantların et değerini yaklaşık -20 mm kadar değiştirir, yani et değeri -11.5'e (8.5 - 20 = -11.5) dönüşür.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2024, 23:22:49[/time]
1. Jant Et (Offset) Değeri
Spacer'lar, jantın tekerlek ekseninden olan mesafeyi artırarak et değerini negatif yönde değiştirir. Bu, jantın tekerlek yuvasındaki konumunu değiştirir.
Ön Jantlar: 8 ET jant üzerinde 1.5 cm (15 mm) spacer kullanmak, jantın et değerini -7 (8 - 15) olarak değiştirir. Bu, jantın eksenden daha fazla dışa kaydığı anlamına gelir.
Arka Jantlar: 8.5 ET jant üzerinde 2 cm (20 mm) spacer kullanmak, jantın et değerini -11.5 (8.5 - 20) olarak değiştirir. Bu, arka jantın eksenden daha fazla dışa kaydığı anlamına gelir.
2. Süspansiyon ve Fren Sistemi Üzerindeki Etkiler
Spacer'lar, jantların tekerlek ekseninden dışa itilmesine neden olur, bu da bazı önemli etkiler yaratabilir:
Fren Sistemi: Spacer'lar, jantların fren kaliperlerine ve disklerine olan mesafeyi azaltabilir. Bu, bazı durumlarda fren bileşenleriyle çarpışma riskini artırabilir.
Süspansiyon Yükü: Spacer'lar, süspansiyon bileşenleri üzerinde ekstra yük oluşturabilir. Bu, özellikle geniş spacer'lar kullanıldığında, süspansiyon sisteminin ve rulmanlarının ömrünü kısaltabilir.
3. Yol Tutuş ve Stabilite
Spacer'lar aracın iz genişliğini artırarak yol tutuşunu ve stabiliteyi iyileştirebilir:
Gelişmiş Yol Tutuşu: Jantların dışa doğru genişlemesi, aracın yol tutuşunu artırabilir. Özellikle virajlarda ve yüksek hızlarda daha iyi denge sağlar.
Daha İyi Stabilite: Genişleyen tekerlek iz genişliği, aracın daha stabil olmasını sağlar. Bu, araç savrulmalarını ve dengesizlikleri azaltabilir.
4. Direksiyon ve Manevra Kabiliyeti
Spacer'lar, direksiyon tepkisini ve manevra kabiliyetini etkileyebilir:

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2024, 23:22:58[/time]
Direksiyon Tepkisi: Ön tekerleklerde spacer kullanımı, direksiyon tepkisini artırabilir ve virajlarda daha iyi kontrol sağlar. Ancak, bu, genişletilmiş et değeri nedeniyle daha fazla stres yaratabilir.
Manevra Yapma: Önden çekişli araçlarda, ön tekerleklerin dışa itilmesi direksiyonun daha ağır hissettirmesine ve manevra yaparken zorluk yaşanmasına neden olabilir.
5. Estetik ve Görünüm
Spacer'lar, aracın estetik görünümünü etkiler:
Sportif Görünüm: Spacer'lar aracın daha geniş ve agresif bir duruş sergilemesini sağlar. Bu, özellikle performans ve spor araçlarında estetik bir avantaj sunar.
6. Tekerlek ve Süspansiyon Montajı
Spacer'ların montajı ve kalitesi önemlidir:
Kalite ve Montaj: Yüksek kaliteli spacer'lar ve doğru montaj, güvenlik ve performans açısından önemlidir. Düşük kaliteli spacer'lar veya yanlış montaj, titreşimler ve dengesizlikler yaratabilir.
Özet
Ön tekerleklerde 1.5 cm ve arka tekerleklerde 2 cm spacer kullanmak, jant et değerlerini negatif yönde değiştirir ve aracın genel performansını etkiler. Bu değişiklikler yol tutuşu ve stabiliteyi artırabilir, ancak fren ve süspansiyon sistemleri üzerindeki etkileri dikkatlice değerlendirilmelidir. Spacer'ların doğru monte edilmesi ve kaliteli olması, aracın güvenliği ve performansı açısından kritik öneme sahiptir.