Gönderen Konu: 1.6 life çekiş sorunu  (Okunma sayısı 6981 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 13, 2018, 22:50:26 »
Ben de aynı sorunu yaşadım ama anlıyorum ki aracın genel karakteri bu.

Evet 5. ve 6. viteste araç dipgaz bile yapsanız hızlanma konusunda çok nazlı.Tepkisi oldukça ağır kalıyor.Aheste aheste hızlanıyor ancak 2. viteste rahatlıkla 100 ü,(3 te 140,4 te 190 gördü) görebilecek kadar tepkisi iyi.

Sollama ve ya yokuşta boğulmasın isteniyorsa alt vitesleri kullanmak gerekiyor.Böyle yapınca hızlanma konusunda oldukça cömert.

Araç henüz 1700 km de.Belki daha da açılacak ve mesela 5. viteste de gerekli şekilde hızlanacak.


(Aslında en büyük sorun yokuşta kalkarken gaza yeterince hızlı tepki verememesi.Bazen 2 saniyelik yokuş kalkış desteğinin yetmediği oluyor)
Fatih bey eğer araç manulse o sizin debriyaj ve gaz pedalı muhabbetiniz iyi yapmamanızdan kaynaklanır ,otomatiğide kullandım öyle bir hantallık göremedim.ama manuelde asfaltı katlayacak nerdeyse biraz daha yüklensem kafa saklayacak araba ,ama daha açıldıkça aracı daha çok seversiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #20 : Aralık 13, 2018, 22:50:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #21 : Aralık 19, 2018, 13:26:13 »
konuyu açtım madem kapatayım.aracı servise götürdüm.18 yıllık bir servis ustasıyla test sürüşüne çıktık.aracın diğerlerinden farkı olmadığını karakterinin böyle olduğunu söyledi.performans icin düşük vites yüksek devir gitmen lazım dedi.bu araçlarda en büyük eksik turbo bunu hep toyota yetkililerine söylüyoruz ama bir türlü yapmadılar diye ekledi.ayrıca atmosferik motorun yüksek rakımlı yerlerde yanmasıyla düşük rakımlı yerde yanması ve ürettiği güç arasında fark var şeklinde belirtti.bilgilerinize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #22 : Aralık 19, 2018, 14:15:09 »
konuyu açtım madem kapatayım.aracı servise götürdüm.18 yıllık bir servis ustasıyla test sürüşüne çıktık.aracın diğerlerinden farkı olmadığını karakterinin böyle olduğunu söyledi.performans icin düşük vites yüksek devir gitmen lazım dedi.bu araçlarda en büyük eksik turbo bunu hep toyota yetkililerine söylüyoruz ama bir türlü yapmadılar diye ekledi.ayrıca atmosferik motorun yüksek rakımlı yerlerde yanmasıyla düşük rakımlı yerde yanması ve ürettiği güç arasında fark var şeklinde belirtti.bilgilerinize.
Toyota ya iletmişlerde sanki Toyota turbo eklemeyi bilmiyormu,turbo ekleyince lpg uyumu ortadan kalkacak ve arızaya daha elverişli hâl alacak , ayriyeten yüksek rakımlarda performans düşüklüğü turbolu veya atmosferik motor farketmez benzinli motorların hepsinde bu düşüş yaşanır,ama turboda bunu hissetmeniz az bir olasılıktır ,ve o kadar düşüş olması için 1000 rakımlı ve daha üstü olan yerlere çıkmanız gerekli sizin sorun olarak gördüğünüz (aslında sorun değil) durum aracın yeni olması ve daha gereken seviyeye gelmemesinden kaynaklı bir durum siz bekleyip göreceksiniz ki araç 5000 i geçtikten sonra nasılda tepki vermeye başlayacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #23 : Aralık 19, 2018, 14:29:52 »
aracım 2018 model 1.6 life corolla.kasım ayında sıfır aldım.henüz 1000 kmlerdeyim lpg de taktırmadım.aracın performansı bana sorunlu gibi geliyor.6. viteste cok performans göstermeyebilir ama 4. veya 5. viteste dahi dip gaz gitmeme rağmen ibre zorla yükseliyor.sollama yapmak zulüm gibi geliyor bana.aracı  benzinde kullanmama ragmen 10-12 yaşında lpgli araçlara bile zor yetişiyorum.normal hali bu mu yoksa benim aracımda mı sorun var anlamadım.
aracım 2018 model 1.6 life corolla.kasım ayında sıfır aldım.henüz 1000 kmlerdeyim lpg de taktırmadım.aracın performansı bana sorunlu gibi geliyor.6. viteste cok performans göstermeyebilir ama 4. veya 5. viteste dahi dip gaz gitmeme rağmen ibre zorla yükseliyor.sollama yapmak zulüm gibi geliyor bana.aracı  benzinde kullanmama ragmen 10-12 yaşında lpgli araçlara bile zor yetişiyorum.normal hali bu mu yoksa benim aracımda mı sorun var anlamadım.

Ali Bey,
Öncelikle aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bende 2016 Ocak ayında 1.6 Corolla almıştım ve sizinde açıklama yazdığınız gibi aracın çekmeme gibi durumları 15000 km lere kadar bende yaşadım. Bu durum normaldir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #24 : Aralık 19, 2018, 17:13:29 »
Yeni nesil atmosferik motorlar şehir içi dur kalk trafikte az yakması için 3800 devre kadar olan kısımda hayli cansız ve isteksiz ama tasarruflu . 3800 - 6500 arası gerçek gücünü  ortaya koyuyor fakat . Bu da yüksek devir çevirmeyi kendine alışkanlık haline getirmemiş insanlar için  motor çok cansız ve isteksiz hissi yaratıyor . E12 kullanıcısıyım bizim araçlarımız hem  5 vites oluşu hem de alt devirlerin dual vvt -i ye nazaran daha canlı olması nedeniyle araçlar daha seri ve aktif gibi görünüyor .  0- 100 kıyaslama da iki motor tipinin de  10 sn ortalamada olduğu görünüyor . Karakteristik yapısı farklı sadece . Ama gel gelelim bizim araçlar şehir içi  9,95 litre bandında tüketim yaparken . Sizin araçlarınız 8 litre bandında tüketim yapıyor . Bu cansızlığın karşılığını almış oluyorsunuz . Güç istiyorsanız devir çevireceksiniz nokta
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 8000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #25 : Aralık 19, 2018, 17:57:23 »
bir de ilk 1000 kmde yağ değişimi konusunu sordum.motorun alışma esnasında aşınmadan dolayı yağın içerisine metal bıraktığı,bunun da motor içinde çizilmeler oluşturup basınç kaçaklarına sebep olduğu söyleniyor dedim. bu motorlar sanayide spiralle kesilerek yapılmıyor öyle bir şey olsa o kadar firma var hepsi 1000 kmde araçları yağ değişimine sokardı diye cevap verdiler.bilgisi tecrübesi olan arkadaşlar bilir zaten, benim gibi ilk kez sıfır araç alanlar için bu bilgilerin faydası olacağını umuyorum.herkese iyi forumlar.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 19, 2018, 17:59:14
Ali Bey,
Öncelikle aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bende 2016 Ocak ayında 1.6 Corolla almıştım ve sizinde açıklama yazdığınız gibi aracın çekmeme gibi durumları 15000 km lere kadar bende yaşadım. Bu durum normaldir.
teşekkürler Sönmez bey.bakalım kullandıkça istediğimiz kıvama gelir inşallah  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.6 life çekiş sorunu
« Yanıtla #26 : Aralık 26, 2018, 18:55:16 »
Japonlar otomobil piyasasının en güçlü pazardır ( JDM ). Turbolu motoru da atmosferik motoruda en iyi japonlar yapar. Şunu söylemek isterim ki atmosferik motor candır can. Küçük hacimli turbolu araçların açtığı sorunlar ortalıkta geziyor. 1.4 Turbo, 1.6 Turbo Opel grubunun satışlarının düşük olması motor sıkıntılarının bitmemesi. VAG grubu 1.0 TSI motor üretti sizce çok mu sağlıklı motor olacak bu motorlar hayır. Sizin daha önce kullandığınız araç çok önemli daha önce atmosferik kullanmadıysanız alışmanız biraz zaman alacak.