Gönderen Konu: yol tutuşta subaru ve diğerleri  (Okunma sayısı 2685 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
yol tutuşta subaru ve diğerleri
« : Aralık 08, 2018, 20:55:13 »
yol tutuşta liderliğini kaygan zemin yokuş testinde bir kez daha kanıtlamıştır. diğerleri subaru'nun yanında pek bir sönük kalmış. böyle yol tutuşa şapka çıkarılır.

Toyota Club Türkiye

yol tutuşta subaru ve diğerleri
« : Aralık 08, 2018, 20:55:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '23
  • 13 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #1 : Aralık 08, 2018, 21:14:53 »
Harika bir test peki subaru nun o ıslak rampada tutunmasını sağlayan ve  digerlerinden ayiran teknoljisi nedir bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim
2023 hibrit corolla flame x pack....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #2 : Aralık 08, 2018, 21:33:22 »
S-AWD kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, elektromekanik yapıda olup da bu kadar efektif çalışan bir sistem gerçekten hayran bırakıyor, öte yandan işin midye çıkarma kısmında S-AWD ve Quattro sistemlerinin mühendisliği ve üretimi Japon Koyo-Jtekt tarafından yapılıyor, bu iki firmanın ortak özelliği ise her ikisinin de Toyota iştiraki olması :D evet yine taşın altından Toyota çıktı :lol:

Diğer yandan S-AWD ve Quattro sistemlerin ortak adı, araca göre kullanılan içerik değişiklik gösterebiliyor, örneğin Forester 2.0ZL ile Forester 2.0XT çekiş sistemi davranışları farklıdır, ona keza 2.5XT'de de diğer ikisinden farklıdır, Boxer Diesel motora sahip olanlar yine diğerlerinden farklıdır, Impreza içerisinde de WRX ve STI dışındakilerin farklıdır, Legacy ve Outback modelleri arasında bile davranış farklılıkları vardır,

Quattro'da da aynı şekilde enlemesine motor yerleşimine sahip olan Quattro modellerinde farklı, uzunlamasına motor yerleşimine sahip olanlarda farklı, V motora sahip olanlarda farklı, S, RS, TT ve R8 modellerinde farklı, Q serisinde farklı davranışlar sergilemektedir,

Konu dört tekerlekten çekiş sistemi ise ve dört tekerlekten çekişli araçlar konusunda manuel çekiş kontrolü sağlayabilecek tecrübedeyseniz, Mitsubishi Super Select II model transferi de incelemenizi tavsiye ederim.

Edit:  Quattro isminin efsane olduğu, uzunlamasına ve V motor yerleşimine sahip araçların kullandığı çekiş sistemi Koyo-Jtekt tarafından üretilmektedir, enlemesine motor yerleşimine sahip Quattro araçlarında çekiş sistemi Haldex üretimidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2018, 21:41:41 »
S-AWD kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, elektromekanik yapıda olup da bu kadar efektif çalışan bir sistem gerçekten hayran bırakıyor, öte yandan işin midye çıkarma kısmında S-AWD ve Quattro sistemlerinin mühendisliği ve üretimi Japon Koyo-Jtekt tarafından yapılıyor, bu iki firmanın ortak özelliği ise her ikisinin de Toyota iştiraki olması :D evet yine taşın altından Toyota çıktı :lol:

Diğer yandan S-AWD ve Quattro sistemlerin ortak adı, araca göre kullanılan içerik değişiklik gösterebiliyor, örneğin Forester 2.0ZL ile Forester 2.0XT çekiş sistemi davranışları farklıdır, ona keza 2.5XT'de de diğer ikisinden farklıdır, Boxer Diesel motora sahip olanlar yine diğerlerinden farklıdır, Impreza içerisinde de WRX ve STI dışındakilerin farklıdır, Legacy ve Outback modelleri arasında bile davranış farklılıkları vardır,

Quattro'da da aynı şekilde enlemesine motor yerleşimine sahip olan Quattro modellerinde farklı, uzunlamasına motor yerleşimine sahip olanlarda farklı, V motora sahip olanlarda farklı, S, RS, TT ve R8 modellerinde farklı, Q serisinde farklı davranışlar sergilemektedir,

Konu dört tekerlekten çekiş sistemi ise ve dört tekerlekten çekişli araçlar konusunda manuel çekiş kontrolü sağlayabilecek tecrübedeyseniz, Mitsubishi Super Select II model transferi de incelemenizi tavsiye ederim.

teknik bilgiler için ufuk bey'e teşekkür ederim. bildiğim kadarıyla subaru diğer araçlardan farklı olarak boxer motorunu yatay konumlandırıyor. bu da yol tutuş ve sürüşü müspet anlamda destekliyor. keza ufuk bey'in de belirttiği gibi dört tekere dağıtılan çekiş sistemi de  subaru'yu bu konuda rakipsiz kılıyor. ayrıca subaru her yıl iihs testlerinde volvo ile birlikte en güvenilir araç seçiliyor.  bildiğim kadarıyla subaru'nun %16 hissesini toyota almıştı. yani toyota ve subaru ortak. her zaman demişimdir 4*4 jeep ve suv'da subaru ve diğerleri vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2018, 22:14:39 »
teknik bilgiler için ufuk bey'e teşekkür ederim. bildiğim kadarıyla subaru diğer araçlardan farklı olarak boxer motorunu yatay konumlandırıyor. bu da yol tutuş ve sürüşü müspet anlamda destekliyor. keza ufuk bey'in de belirttiği gibi dört tekere dağıtılan çekiş sistemi de  subaru'yu bu konuda rakipsiz kılıyor. ayrıca subaru her yıl iihs testlerinde volvo ile birlikte en güvenilir araç seçiliyor.  bildiğim kadarıyla subaru'nun %16 hissesini toyota almıştı. yani toyota ve subaru ortak. her zaman demişimdir 4*4 jeep ve suv'da subaru ve diğerleri vardır.

Subaru aslen Hitachi Heavy Industries firmasının iştiraki, ticari zekaya örnek teşkil edebilecek otomobil üretme kararı almalarının hikayesini okumanızı da ayrıca tavsiye ederim, Toyota'nın satın aldığı hisse sadece Subaru değil FHI hissesi, aslına bakarsanız ben bu konunun Japonlar arasında FHI'nın GM vasıtası ile Amerika pazarına giriş oyunu olduğunu ve çok başarılı olduklarını düşünüyorum, belki de çok şüpheciyim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2018, 22:37:07 »
haklısınız ufuk bey, kuzenim amerika'da yaşıyor. subaru ve lexus'un abd ve kanada'da çok tutulduğunu söylemişti. bir de subaru'daki 6 yıldızın 6 japon araç üreticisini temsil ettiği söyleniyor doğru mu bilmiyorum, aydınlatırsanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2018, 22:43:02 »
haklısınız ufuk bey, kuzenim amerika'da yaşıyor. subaru ve lexus'un abd ve kanada'da çok tutulduğunu söylemişti. bir de subaru'daki 6 yıldızın 6 japon araç üreticisini temsil ettiği söyleniyor doğru mu bilmiyorum, aydınlatırsanız sevinirim.

Benim bildiğim kadarıyla "yol gösterici" anlamında Subaru takım yıldızından alıyorlar amblemi ama konunun romantize halini bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #7 : Aralık 09, 2018, 12:33:29 »
Türkiye'de -bilgi eksikliğinden olsa gerek- yol tutuşta ford lider kabul edilir. bu konuda ısrar eden  arkadaşlar varsa testi bir daha izlesin derim. yol tutuşta subaru ve diğerleri vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #8 : Aralık 09, 2018, 13:30:30 »
Türkiye'de -bilgi eksikliğinden olsa gerek- yol tutuşta ford lider kabul edilir. bu konuda ısrar eden  arkadaşlar varsa testi bir daha izlesin derim. yol tutuşta subaru ve diğerleri vardır.
Yol tutuşta Ford'un lider kabul edilmesindeki sebeblerinden başında subarunun ülkede fazla tanınmaması diğer araç markalarının da Ford kadar iyi yol tutuş sunmamasından kaynaklı bir durum bu ama bir gerçek var ki Ford'un aktarma organları çok sağlamdır kolay kolay arıza yapmaz ama yol tutuşu bir Subaru kadar değildir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #9 : Aralık 09, 2018, 15:44:23 »
Merhaba
Ufuk, 4 çeker aracın gerek düz yolda gerek virajda diğer çekişlere göre yol tutuşundaki fark ne kadar ? Kuru zemin için öncelikle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #10 : Aralık 09, 2018, 21:19:31 »
Merhaba
Ufuk, 4 çeker aracın gerek düz yolda gerek virajda diğer çekişlere göre yol tutuşundaki fark ne kadar ? Kuru zemin için öncelikle

Hangi iki çeker aracı hangi dört çeker araç ve hangi lastikler ile kıyaslayacağız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: subaru ve diğerleri
« Yanıtla #11 : Aralık 13, 2018, 17:17:05 »
Hangi iki çeker aracı hangi dört çeker araç ve hangi lastikler ile kıyaslayacağız?
mesela corolla ile subaru nun aynı sınıfta 4 çeker aracı ile karşılaştıralım,
tekerleklerde primacy olsun:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #12 : Aralık 13, 2018, 20:14:10 »
mesela corolla ile subaru nun aynı sınıfta 4 çeker aracı ile karşılaştıralım,
tekerleklerde primacy olsun:)

Corolla ile Impreza karşılaştırılabilir, bu durumda hemen hemen her durumda, yol tutuş konusunda Impreza galip gelecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #13 : Aralık 13, 2018, 20:38:29 »
ufuk bey, yol tutuşta eyvallah subaru rakipsizdir. genel olarak yol tutuşu iyi olan araçların süspansiyonu sert, yol tutuşu kötü olan araçların süspansiyonu  yumuşak oluyor. bu anlamda toyota, subaru'dan daha konforludur diyebilir miyiz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #14 : Aralık 13, 2018, 21:31:41 »
ufuk bey, yol tutuşta eyvallah subaru rakipsizdir. genel olarak yol tutuşu iyi olan araçların süspansiyonu sert, yol tutuşu kötü olan araçların süspansiyonu  yumuşak oluyor. bu anlamda toyota, subaru'dan daha konforludur diyebilir miyiz?

Yol tutuş için süspansiyon sertliği bir kaç faktörden sadece biridir, iz genişliği, aks mesafesi, ağırlık merkezi ve oranı, diferansiyel oranı, lastik izi alanı, kamber ve kaster açıları gibi pek çok etken vardır, bir çoğu modifiye edilebilir konulardır dolayısı ile Subaru'nun yol tutuşu iyi ama konforsuz diyemeyiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #15 : Aralık 13, 2018, 21:34:31 »
Yol tutuş için süspansiyon sertliği bir kaç faktörden sadece biridir, iz genişliği, aks mesafesi, ağırlık merkezi ve oranı, diferansiyel oranı, lastik izi alanı, kamber ve kaster açıları gibi pek çok etken vardır, bir çoğu modifiye edilebilir konulardır dolayısı ile Subaru'nun yol tutuşu iyi ama konforsuz diyemeyiz.

ufuk bey, sizce hangisi daha konforlu subaru mu toyota mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #16 : Aralık 15, 2018, 12:10:34 »
Güzel bir konu, yine çok güzel bilgiler.

Konuyu biraz açalım, başlıkta geçen "yol tutuş" ile videodaki görüntü aslında birbirini tanımlayan olgular değil. Videoda, çekiş, kavrama "traction" ortaya konmaktadır. Yani aracın çekiş olan tekerleri ile yüzey arasındaki adezyon ve sürtünme kuvveti.
Bunu biraz açalım merak edenler için.
Adezyonu, yüzey şekileri ve dikey kuvvet ile açıklanabilir. Yani lastik-zemin temas yüzeyleri aynı iken, ağır olan araç hafif olana göre nispeten daha iyi tutunma özellikleri gösterir.
Normalde, zemine göre kayma hareketi yaşamayan tekerleklere sahip bir aracın hareket yönünde ortaya aldığı mesafe ile tekerlerin aldığı yol eşittir. Kayma olduğu durumda, tekerler hareketine devam ettirse dahi, göreceli olarak araç daha az yol katetmektedir. Bu kayma hareketin önlemeye çalışan çeşitli mekanik ve elektronik sistemler vardır. Yalnız bu sistemlerin hepsi fizik kuralları içinde faaliyet gösterebilir. Buradaki temel fizik kuralı da lastik-zemin arası sürtünme kuvvetidir.
Bu sürtünme kuvveti tek bir değer değil, iki farklı kademedeki değişkenden (lastik yüzeyinde kısa mesafede değişme olmadığı varsayımını kabul edip, zemin üzerinde değişimlerin olduğu (temiz, tozlu, hafif ıslak, çok ıslak, yapraklı, buzlu vs.) varsayılarak) oluşur. İki farklı değerden kastı ise; statik sürtünme ve dinamik sürtünmedir.
Araç tekerleri kaymasız hareket yaptığında, lastik ile zemin arası statik sürtünme durumu söz konusudur. Kayma (patinaj) durumunda ise dinamik sürtünme katsayısı ile kuvvet aktarımı mümkün olur. Burada, her daim dinamik sürtünme katsayısı, statik sürtünme katsayısından küçük değerlidir. Dolayısı ile, lastk-zemin arası tutunma kaybedildiğinde ve araç patinaja düştüğünde, sürtünem statik değerden daha küçük olan dinamik değere geriler ve patinaj artar, tutunma daha da zorlaşır. Burada araçlar için püf nokta, lastik-zemin arası patinaj başlamadan, yani statik sürtünme korunarak yol alınmasına yardımcı olan sistemlerdir.
Peki sürtünme ve adezyon bir tutunma kuvveti meydana getiriyor ise, bunun statikten, dinamiğe geçiren kuvvet hangisidir? Tork. Motorda oluşan ve mekanik aksmalar ile lastiklere aktarılan bu tork, lasitk-zemin statik tutunma kabiliyetini yendiğinde araç patinaja düşer. Bu durumda, araçtaki sistmeler bu torka müdahale ederek (araç 4 tekerlekten zemine bağlı ise bu dört tekerleğe de, sonuçta her tekerin zemin teması, aaracın düzde ve eğimde ağırlık dağılımı ve sürtünme katsayıları tamamen aynı değildir) statik sürtünme her teker için korunmaya çalışılmalıdır.
Saygıdeğer Newton'dan, duran bir cismi hareket ettirmek, hareket eden bir cismi durdurmak fenomenini hatırladığımızda, aracın ilk hareket anı için gereken kuvvet, hareket eden araca nazaran daha çok olacaktır. Dolayısı ile, aracı ilk harekete başlatırken, lastik-zemin arası sürtünme bu durumda motor torku tarafından, zemin şartlarına da bağlı olarak nispeten daha kolay yenilebilecektir. Yani araç sürüş sistemleri için en hassas nokta, aracın ilk hareketini sağlayabilmektir.
Paremetrelere bakarsak;
Araça  ile dünya arasındaki çekim kuvveti.
Lastik-zemin özellikleri, bunlar;
zemin yüzey şekli, zemin temizliği, üzerindeki malzemeler (su, toz, yaprak, buz vs.), lastik taban şekli ve zemine temas alanı (birim cm^2 ye dikey kuvveti belirler).
Tekerleklerden alınan tork.
Eğimin değeri ve yönü.

Devamında, yol tutuş konusuna da girebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #17 : Aralık 15, 2018, 18:20:46 »
Demek ki boşuna iki yıldır Forester hayali kurmamışım  :P :P
Durumumun el verdiği ilk anda tek tercihim hayallerimi süsleyen bir Forester almak olacak :)
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #18 : Aralık 15, 2018, 19:14:36 »
Subaru 4 çekerde iyi midir kötü müdür bilgim yok. Test edilen araçların hiç birisini kullanmadım.

Ancak videoyu izlediğimde subaru hariç tüm araçlar rampanın siyah bölümünü geçip beyaz kaygan bölümden ikinci kalkışı yaparken subaru siyah zeminden kalkış yapıp durmadan ilerliyor. Subaru diğerleri gibi kaygan olan parlak yüzeyde durmuyor. Rav4 de subaru gibi tepki veriyor ama kaygan zeminden başladığı için hakan beyin anlattığı ilk kalkış gücünü alamıyor gibi geldi.

Yukarıda yazdığım gibi bu araçların hiç birisini sürmedim. Gerçekten diğerlerinden subaru daha iyidir onu bilemem. Ancak subaru biraz reklam amaçlı çekim yapmış izlenimi uyandı bende.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: yol tutuşta subaru ve diğerleri
« Yanıtla #19 : Aralık 15, 2018, 19:48:15 »
Yani reklam amaçlı olma ihtimali var. Ancak buna diğer markaların bu şekilde müsaade edeceğini pek sanmıyorum. Bende hiç birisini kullanmadım. Ancak gönlümde Subaru 2 yıldır taht kurmuş durumda.
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)