Gönderen Konu: Hava yastığı ECU değişimi  (Okunma sayısı 2502 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Hava yastığı ECU değişimi
« : Aralık 06, 2018, 13:47:57 »
2004 model Corolla Verso aracımda geri çağırma kapsamında hava yastığı ECU değişimi yapıldı :alkis: Toyota 14 yaşındaki aracı güvenlik gerekçesiyle davet edip parça değişimi yapıyor. Bilmiyorum başka bir marka da benzer bir uygulama var mı? Tam başka markalara yönelirken yine kendine çekmeyi bildi.   
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Toyota Club Türkiye

Hava yastığı ECU değişimi
« : Aralık 06, 2018, 13:47:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava yastığı ECU değişimi
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2018, 15:39:54 »
pozitif düşünmek güzel ama ya daha eskiden siz kaza yaptığınızda hava yastıkları açmasaydı?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava yastığı ECU değişimi
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2018, 09:39:53 »
Bu konuda doğru söylüyorsunuz. Üretici için pek de büyük olmayan bir maliyet karşılığında canımızdan olabiliriz veya yaralanabiliriz. Ancak tüketicilerin önemsenmediği ülkemiz şartlarında bu yaklaşımı olumlu karşılıyorum. Sonuçta araç zaten 10 yaşın üzerinde benim verdiğim tüm garantiler bitti gerisine karışmam da diyebilir ki bunun da örnekleri çok.

Örneğin ben daha önce kullandığım Fransız marka bir aracımda çok daha büyük bir güvenlik sorunu yaşadım ama üreticinin umurunda değildi. Motorun bir yerlerinde bir benzin hortumu kullanılmış ve hortum çatlamış benzin akıtıyor. Yetkili servise götürdüm. Servis şefinin söylediği şu idi. Biz Fransa'ya eğitime gittiğimizde bu araçları her yönüyle inceledik. Bu hortumun içi ve dışı oradaki araçlarda örgülü bir malzeme ile kaplı ve çeksen de kopmaz dedi. Ama dışarıdan şekil bakımından aynı hortum Türkiye'de satılan modellerde düz kauçuk boru şeklinde. Hiç bir iç, dış koruma yok. Zorlama olmasa bile aks körüğü gibi zamanla çürüyor ve yakıt kaçırıyor. Bundan daha öte tehlike olur mu? Şans eseri fark edilmemiş olsa araç belki yanacak. Ben o zaman ilgili markanın merkezine durumu aktardım. Önce yanıt gelmedi. Sonra da tüm parçalar standartlara uygundur şeklinde bilgi verildi ve 3 yaşındaki araç için parça değişim ücreti talep ettiler. İşte ben bu şartlarda Toyota'nın yaklaşımını olumlu karşılıyorum. Çok daha pahalı markaların da kaza anından açılmayan hava yastıklarını duyuyoruz. Ama hiç biri araçlarını geri çağırmıyor veya ben farkında değilim.       
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava yastığı ECU değişimi
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2018, 11:39:06 »
Bu konuda doğru söylüyorsunuz. Üretici için pek de büyük olmayan bir maliyet karşılığında canımızdan olabiliriz veya yaralanabiliriz. Ancak tüketicilerin önemsenmediği ülkemiz şartlarında bu yaklaşımı olumlu karşılıyorum. Sonuçta araç zaten 10 yaşın üzerinde benim verdiğim tüm garantiler bitti gerisine karışmam da diyebilir ki bunun da örnekleri çok.

Örneğin ben daha önce kullandığım Fransız marka bir aracımda çok daha büyük bir güvenlik sorunu yaşadım ama üreticinin umurunda değildi. Motorun bir yerlerinde bir benzin hortumu kullanılmış ve hortum çatlamış benzin akıtıyor. Yetkili servise götürdüm. Servis şefinin söylediği şu idi. Biz Fransa'ya eğitime gittiğimizde bu araçları her yönüyle inceledik. Bu hortumun içi ve dışı oradaki araçlarda örgülü bir malzeme ile kaplı ve çeksen de kopmaz dedi. Ama dışarıdan şekil bakımından aynı hortum Türkiye'de satılan modellerde düz kauçuk boru şeklinde. Hiç bir iç, dış koruma yok. Zorlama olmasa bile aks körüğü gibi zamanla çürüyor ve yakıt kaçırıyor. Bundan daha öte tehlike olur mu? Şans eseri fark edilmemiş olsa araç belki yanacak. Ben o zaman ilgili markanın merkezine durumu aktardım. Önce yanıt gelmedi. Sonra da tüm parçalar standartlara uygundur şeklinde bilgi verildi ve 3 yaşındaki araç için parça değişim ücreti talep ettiler. İşte ben bu şartlarda Toyota'nın yaklaşımını olumlu karşılıyorum. Çok daha pahalı markaların da kaza anından açılmayan hava yastıklarını duyuyoruz. Ama hiç biri araçlarını geri çağırmıyor veya ben farkında değilim.     
Ahmet bey bazı markalarda çağırıyor ama toyotaya gibi sorun yokken değil bir kaza sonucu kendisinden kaynaklandığı anlaşılan sorunlar sonucu çağırıyor Toyota ise ya şikayet yada sorun olduğu anlaşıldığı zaman veya üretim safhasında kullanım ömrü olan parçaların zamanı dolduğu zaman çağırıyor herzaman geri çağırmadaki parça arızalıydı değiştirdiler ya değişmeden önce kaza yapsaydık nolurdu diye düşünmek yanlış olur sizin araçta da değişen hava yastığı ECU su kullanım ömrünü doldurmuş olabilir bazı parçalar üretim aşamasında kullanım ömrü belli olabiliyor önemli olan malın arkasında durmak ve tecrübe geçenlerde sanayide aracımın km saatini göstermek için tekrar gittiğimde yine sonuç alamadım ve başka bir elektronikçi falan derken 3. Elektronikçi de gözümüzü açtık konuşurken arızayı anlatırken adam direk km saatindeki anakartta tamiri yaptılar entegre değişimi mi yaptılar çalıştı sonra yine gitti değilmi dedi evet dedim adam olmaz kardeşim ana kartın komple değişmesi lazım üzerinde bir dünya mikro işlemci var biri yeni diğeri eski uyum sağlamaz sana motor arızalı şu bu derler ama sorun ana karttan dedi mantık yürütünce doğru geldi önemli olan sorunun çözülmesi firma ve /veya kişinin malının arkasında durması önemli
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Hava yastığı ECU değişimi
« Yanıtla #4 : Aralık 07, 2018, 16:22:58 »
Bugün toyotanın ücretsiz geri çağırması kapsamında (yolcu ve sürücü hava yastığı fişek değişim) Osmaniye yetkili servisi ÖZDEMİR' e  gittim. randevumu öğleden önce saat 9 a almıştım 2 saat sürer dediler. saat 11 gibi arayıp öğleden sonraya kalcak sizin araba dediler bende;  ben önceden size söyledim öğlen 1 gibi almam gerek işe gideciğim için dedim o yüzden sabah saatine aldım randevuyu deyince sağolsunlar değişimi saat 12,30 gibi bitirdiler, arabaya bindiğimde arka görüş kameramın çalışmadığını farkettim hemen geri indim ve tekrar aracı servise alıp düzelttiler saat 1 gibi işim bitti. sonradan farkettim ön direklerdeki bej kumaş kaplama ellerindeki yağ izleriyle doluydu. koskaca servis bunlara niye dikkat etmez anlam veremedim. servise değil ama toyotaya teşekkür ediyorum hatasının arkasında durup 15 yıllık aracın fişeklerini değiştiği için...
sonuna kadar toyota...