Gönderen Konu: Honda Accord Aracımın Sorunları Hakkında Çözüm Önerisi  (Okunma sayısı 2605 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Merhaba arkadaşlar. Toyotaclubten kopamadığım için burada aktif olmayı tercih ediyorum. :) Arkadaşlar aracımda bir iki sıkıntım var sizinle paylaşmak istiyorum belki çözüm önerirsiniz.

1- Aracımı sabahları çalıştırırken tam çalışıyormuş gibi yapıp marş basmayı bırakınca stop ediyor. 2. basmada hemen alıyor. Bunu istisnasız her sabah yapıyor hatta hanım akşamları iş çıkışında da aynı problemi yaşadığından bahsediyor. Ama araç sıcak olduğunda hiç bir sorun yok. Acaba aküden kaynaklı bir problem olabilir mi? Çünkü marş yaparken göstergeler sönüp sonra kendine geliyor.

2- Aracımın kaloriferini sıcak konumda açtığımda sağ tarafta bulunan üfleçlerden(ayaklar-göğüs hizasındaki ızgaralar-ön ve sağ ön cam ızgaraları) sıcak hava gelirken, sol kısımdan(ayak-göğüs- cam ızgaralarından) soğuk hava geliyor. Araç iyice ısındıktan sonra o kısımlardan da hafiften sıcak gelmeye başlıyor.  Yazında aynı problemi klima açıkken yaşıyorum, sol kısım hep biraz daha geç soğutuyor(gerçi bu yaz klimam bozuldu ara ara çalıştı). Bu sorun hakkında bilgisi, tecrübesi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum.

Not-1 : Aracımın aküsü geçen yıl ben bakımını yaparken müzik falan açık kaldığı için boşalmış ve şarj ettirmiş geçen yılı çıkarmıştı.
Not-2 : Aracım 2004 model Honda accord. 295bin kmde. Dijital çift yönlü klima bulunmakta.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Accord Aracımın Sorunları Hakkında Çözüm Önerisi
« Yanıtla #1 : Kasım 30, 2018, 10:05:26 »
Merhaba arkadaşlar. Toyotaclubten kopamadığım için burada aktif olmayı tercih ediyorum. :) Arkadaşlar aracımda bir iki sıkıntım var sizinle paylaşmak istiyorum belki çözüm önerirsiniz.

1- Aracımı sabahları çalıştırırken tam çalışıyormuş gibi yapıp marş basmayı bırakınca stop ediyor. 2. basmada hemen alıyor. Bunu istisnasız her sabah yapıyor hatta hanım akşamları iş çıkışında da aynı problemi yaşadığından bahsediyor. Ama araç sıcak olduğunda hiç bir sorun yok. Acaba aküden kaynaklı bir problem olabilir mi? Çünkü marş yaparken göstergeler sönüp sonra kendine geliyor.

2- Aracımın kaloriferini sıcak konumda açtığımda sağ tarafta bulunan üfleçlerden(ayaklar-göğüs hizasındaki ızgaralar-ön ve sağ ön cam ızgaraları) sıcak hava gelirken, sol kısımdan(ayak-göğüs- cam ızgaralarından) soğuk hava geliyor. Araç iyice ısındıktan sonra o kısımlardan da hafiften sıcak gelmeye başlıyor.  Yazında aynı problemi klima açıkken yaşıyorum, sol kısım hep biraz daha geç soğutuyor(gerçi bu yaz klimam bozuldu ara ara çalıştı). Bu sorun hakkında bilgisi, tecrübesi olan arkadaşların önerilerini bekliyorum.

Not-1 : Aracımın aküsü geçen yıl ben bakımını yaparken müzik falan açık kaldığı için boşalmış ve şarj ettirmiş geçen yılı çıkarmıştı.
Not-2 : Aracım 2004 model Honda accord. 295bin kmde. Dijital çift yönlü klima bulunmakta.


Selman Bey Merhaba,
İlk sorunuzun cevap vermeye çalışayım. Daha önceki araçlarımdan birinde başıma gelmişti. Aküm sağlam olmasına rağmen araç geç marş alıyordu. Hatta bazen almadığı bile olmuştu. Marş motorunun kömürü değişince sorun çözülmüştü.

Akünüze de bir baktırın derim. Maazallah olmadık yerde yolda bırakır. Her ihtimale karşı aracınızda kalın kaplolu akü takviye kablosu bulundurmanızı öneririm.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 195 kere teşekkür etti
  • 1147 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Accord Aracımın Sorunları Hakkında Çözüm Önerisi
« Yanıtla #2 : Kasım 30, 2018, 12:55:20 »
marş kaçırıyor gibi geldi,açılsın kömürlerine ve bendix dişlisine bakılsın,aküyü ölçtürün % 50 altında ise değiştirin,soğuk sıcak hava sorunu klepe ile ilgili olabilir,uzun bir işi var ve belki göğüsün sökülmesi gerekecektir,idare ediyorsa kurcalamayın,masrafı çok olabilir
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Accord Aracımın Sorunları Hakkında Çözüm Önerisi
« Yanıtla #3 : Kasım 30, 2018, 14:21:30 »
Selman Bey Merhaba,
İlk sorunuzun cevap vermeye çalışayım. Daha önceki araçlarımdan birinde başıma gelmişti. Aküm sağlam olmasına rağmen araç geç marş alıyordu. Hatta bazen almadığı bile olmuştu. Marş motorunun kömürü değişince sorun çözülmüştü.

Akünüze de bir baktırın derim. Maazallah olmadık yerde yolda bırakır. Her ihtimale karşı aracınızda kalın kaplolu akü takviye kablosu bulundurmanızı öneririm.

İlgili cevabınız için teşekkür ederim Yasin Bey. İşte ben aküme tam olarak güvenemiyorum ona bahane buluyorum biraz. Çünkü araç ilk çalıştırmada zorlanıyor gösterge ışıkları falan sönüyor, 2dk çalıştırıp kontak kapatıp yeniden marş yaptığımda hemen çalışıyor. Mesela bugün işe geldim öğlen dışarı çıktım 4 saat sonra marş yaptığımda yine sorun yoktu.

marş kaçırıyor gibi geldi,açılsın kömürlerine ve bendix dişlisine bakılsın,aküyü ölçtürün % 50 altında ise değiştirin,soğuk sıcak hava sorunu klepe ile ilgili olabilir,uzun bir işi var ve belki göğüsün sökülmesi gerekecektir,idare ediyorsa kurcalamayın,masrafı çok olabilir

Tokay abi aküyü ölçtüreceğim inşallah. Klepe ile ilgili sıkıntıyı bir iki yerde daha okumuştum dediğin gibi masraflı bir işlem, şimdilik aman aman bir problem değil ama aklıma takıldı işte. Cevap verdiğin için teşekkür ederim.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Accord Aracımın Sorunları Hakkında Çözüm Önerisi
« Yanıtla #4 : Aralık 02, 2018, 00:41:53 »
Bugün sanayide aracımın aküsünü ölçtürdüm ve sonuç tahmin ettiğim gibi çıktı. Usta aletle ölçtü marş yaptırdı aracı stop ettirip kendi cihazıyla marş bastı ve akünün şarjının çabuk düştüğünü söyledi. Araç çalışır vaziyetteyken 13.8 iken stop edince değer hemen 8-9lara düştü.

Sonra akü fiyatı alayım dedim inci akü için eskiyi almak kaydıyla 340lira fiyat verdiler. Bir iki yerde daha sordum,  Mutlu akü 355 lira,  Bosh akü 360 lira,  Yiğit akü 300, Hugel Akü 270 lira gibi fiyatlar öğrendim. Bende internetten baktım ve 293 liraya inci akü buldum 8.ay üretimi ve 6 ay yol yardım hediyesi var. Eski aküyü de 70 liraya alan bir yer buldum. Bakalım nasıl olacak.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...