0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Maliyeti bir yana, hangi akla hizmet şehrin göbeğinde olan ve dünyanın en iyi 3. havaalanı seçilen bir yer bırakılır da, şehrin dışında 2-3 saat mesafedeki bir yere havaalanı yapılır ? İnsan oraya gidene kadar zaten arabayla Ankara'ya gider. İnanılmaz
Topkapı, Avcılar,Yeşilköy,Bakırköy ??
3. Havalimanina navigasyondan ulasmak icin iga havalimani yazmaniz gerekiyor
Abi benim merak ettiğim havalimanından misal bir Sultanahmet meydanını gezmek için. Ne kadar süre ve ücret verilir?
Havaalanı ya da İstanbul Havalanı yazınca alternatiflerde göremedim ben.Topyekün övme ya da yerme çok anlamlı ve adil olmaz. Herkes hür fikirli olunca ve bunu ortaya koyunca gelişme sağlanacaktır. Güzel bir elmanın bir yanı çürük ise, onun sadece güzel kısmını görmek o elmayı iyi, çürük kısmını görmek ise kötü yapmaz. Kötü kısmı alıp, iyi kısmını değerlendirmek gerekir.Havaalanına gitmek için otoyol bölümüne geçildiğinde gişeler karşınıza çıkıyor. O gişeler daha ileri taşınmalı. Şehir içinden giçe geçişi ile havaalanına gitmek tuhaf olmuş. Sanki başka şehrin havaalanı gibi.Eninde sonunda İstanbul'a böyle bir havaalanı gerekiyordu. Lojistik açısından faydalı olacaı kesin. Kapasite olarak işe yarayacaktır.Anayasa'da nasıl ki değiştirilemez, değiştirilmesi dahi teklif edilemez kanunlar var, büyükşehir belediyelerinde de benzer düzenlemeler olmalı. Örneğin İstanbul'un mevcut bina inşa durumu ortada. Tarihi doku hemen hemen kalmadı. Restorasyon denilen çoğu işlem (uzmanı değilim) tamirat gibi geliyor bana. Keza Binalarda estetik yön çok zayıf geçmişe nazaran (belli dönem). Oysa binalarda bu bölgeye has, özgün mimari (Selçuklu vs.) kullanılabilir. Bunun havaalanı ile ilgisi ne? 10 yıl içinde bunun cevabını görsel olarak, geri dönülemeyecek şekilde alacaktır İstanbul. Maalesef o hat üzerinde gördüğüm kimi yapılar bahçeli, çevre dokuya nispeten uyumlu, ormanları, yeşili mümkün mertebe az bozarak yapılmış yapılar olmasına rağmen apartman yayılımı görümeye başlanmış. Havaalanı yakınına da oteller yapılacaktır.Havaalanı maliyeti bir muamma gibi. Tam rakamlar ortaya konsa daha iyi fikir yürütülebilir. 30 milyar dolar gibi konuşulan rakamların doğru olma ihtimali yoktur sanırım.Havaalanının batı bölümünde rüzgar enerji türbinleri gördüm. Bunun anlamı ortada. Ayrıca bölgenin İstanbul'dan farklı bir iklimi olduğunu da söyleyebilirim. Kışın ekstra zorluklar olabilir iniş ve kalkışlar için. Bunu göreceğiz.Toplu ulaşım, özellikle iklimden etkilenmeyen raylı sistemler üzerinde çalışmalar var. 2 yıl dense de bu biraz daha uzayabilir kanımca ama bölge için çok önemli. Sadece bölge yapısı, kilometre olarak uzaklık, raylı sistemlerdeki ortalama hız hesapları (merak eden olursa sorabilir), 24 saat ulaşım düşünüldüğünde, olası hattaki yoğunlaşmalar da dikkate alınarak planlama gerçekleşmeli. Tahminim 45 Km civarıdır o yol Osman, tabi mevcut durumda yanlış yola sapılmazsa. Otoyol tarafından belki biraz daha uzundur yol. Eskiden uçakla birisi geleceği zaman araçla gidip havaalanından alınırdı bazen. Şimdi bu biraz zorlaşmış gibi. Gidip, dönmek yaklaşık 100 Km tutuyor bu durumda.
Bir youtuber var uçaklar hakkında güzel videolar paylaşıyor 1 seneye yakın süredir izlerim. O kendisi paylaştığı videoda da anlatıyor ulaşımın sıkıntılı olduğunu. Ayrıca ekte paylaştım.Video; //www.youtube.com/watch?v=67M1b783JEM
Bir youtuber var uçaklar hakkında güzel videolar paylaşıyor 1 seneye yakın süredir izlerim. O kendisi paylaştığı videoda da anlatıyor ulaşımın sıkıntılı olduğunu. Ayrıca ekte paylaştım.