Gönderen Konu: Yüksek Rölanti  (Okunma sayısı 1492 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
Yüksek Rölanti
« : Kasım 04, 2018, 19:29:02 »
Aracım 2005 otomatik HB LPGli.160000 km de.Aracımın bakımlarını yaparken gaz kelebeğini temizlettim.Ondan sonra rölanti ilk çalıştığında çok yüksek.Acaba normal bir durum mu bu?

Toyota Club Türkiye

Yüksek Rölanti
« : Kasım 04, 2018, 19:29:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #1 : Kasım 04, 2018, 20:08:01 »
Evet normal bir durum resime göre zaten motorda soğuk biraz çalıştıktan sonra toparlar eğer toparlamaz ise akünün eksi kutbunu söküp 10 dk bekletip takın.Bu rada Curus kontrolü siz mi taktırdınız varmıydı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '05
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #2 : Kasım 04, 2018, 20:58:04 »
Evet normal bir durum resime göre zaten motorda soğuk biraz çalıştıktan sonra toparlar eğer toparlamaz ise akünün eksi kutbunu söküp 10 dk bekletip takın.Bu rada Curus kontrolü siz mi taktırdınız varmıydı ?
Hayır hocam ben taktırmadım..aldığımda vardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260
  • Model Yılı: '05
  • 81 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2018, 21:14:32 »
MErhaba benimde 2005 Corolla sedan benim motor soğukken ilk marş 1800 Devirlere çıkıyor 40 Saniye sonra iniyor bir yıldır böyle devam ediyoruz. ben alıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #4 : Kasım 04, 2018, 23:36:42 »
Aynı durum bizim corolladada mevcut.Soğuk çalıştırmada sizin resimdeki gibi oluyor yavaş yavaş 600e kadar düşüyor.Bir problem olmadı şimdiye kadar
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2018, 07:27:47 »
Aynı durum bizim corolladada mevcut.Soğuk çalıştırmada sizin resimdeki gibi oluyor yavaş yavaş 600e kadar düşüyor.Bir problem olmadı şimdiye kadar
MErhaba benimde 2005 Corolla sedan benim motor soğukken ilk marş 1800 Devirlere çıkıyor 40 Saniye sonra iniyor bir yıldır böyle devam ediyoruz. ben alıştım.
Arkadaşlar olması gerektiği gibi sağlıklı bir şekilde çalışıyor araçlarınız sağlıklı olan her araç bu şekilde çalışır çünkü motor soğuk araç bir an önce ideal ısıya ulaşıp yakıt sarfiyatını minumuma indirmek için uğraşıyor eğer sistem çalışmazsa sorun var demektir araçlarda bu sistem olmazsa sabah ilk marşta araç çalışır çalışmaz geri stop eder veya ayağınızı gazda tutmanız gerekir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2018, 09:52:31 »
eski arabalarda ,soğuk havalarda jikleyi çekerdik,araba yüksek devirde çalışır,bir süre sonra motor ısınınca jikleyi elimizle iterek kapatırdık,rölantide normal devrine gelir ve araç sorunsuz yürürdü,jikle çekilmediği veya soğuk olarak hemen yürütüldüğünde ikide bir kendini toplayıncaya kadar stop ederdi,hatırlayın..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek Rölanti
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2018, 12:19:13 »
Aslında bu sistem eski araçlardada var manifold üzerinde ki ısı müşürleri onun içindir karbüratör de jikle diyaframı vardır müşür soğuk ölçüm yaptığı sürece diyafram devreye girer otomatik olarak gazı çeker devri yükseltir jikle diyaframı sağlam olan Şahin ve doğanlarda takip ederseniz ısınınca gaz pedalını bıraktığını ve pedalın yukarı kalktığını görürsünüz her ne hikmetse birçok tamirci karbüratör deki o diyaframın ne işe yaradığını bilmez ve değiştir dediğin zamanda ne gerek var onun bir işlevi yok derler
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.