0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Motor soğukken kompresyon testi yaptırın. Büyük ihtimalle subaplardan.
Lpg regülatöründen olsa böyle olmaz. Marşı geç alırdı sadece.Subap sorunu hemen ortaya çıkacak diye bir durum söz konusu değil. Havalar yeni soğuyor. Sabah soğuğunda subaplar çok az açık kaldığından motor 2000 devirde çalışabiliyor ama devir düştüğü gibi düzeni tutturamıyor. Gün içinde de motor zaten sıcak olduğundan (sabahkine göre) ve hava da sıcak olduğundan bu problem oluşmuyor olabilir.Yine de lpg kaynaklı olup olmadığını anlamak için bir süre benzinde kullanın, lpg ayarının bozukluğu benzin haritasını etkilemiş olabilir. Akü negatif kutup başını çıkarın resetleme yapın. Sonra 3 4 gün benzinde sürün sorun düzelecek mi bakalım.
Subap sorununa benzemiyor. Araçta gaz varsa ilk çalışmada gaz düğmesine basılı tutup çalıştırın direk gaza çalışır. Eğer dalgalanma olmazsa benzin pompasından yada lpg regulatördendir yüzde 99.
Büyük ihtimalle subaplardan derken subap zamanlamasından değil subap yanmasından demek istedim.
Bu sabah erkenden 7.30 da sanayiye çektim arabayı açılmasını bekledim, usta geldi,soğuk motor kompres testi yaptıracam rölanti sorunu var dedim,3-4 saat bekledik, marşa bas dedi bastım saat gibi çalışıyor,sbop mibop hiç bişeyi yok arabanın dedi cihaz da bağlamadı, benzin pompası mı diyene kalmadı yok yok yok dedi...Bizim için ihtimaller bitti..Rölanti problemi=kanser çözüm yok gibi.
baki bey konuyu açtığınız günden beri size ısı sensörü nü kontrol etmeniz gerektiğini yazıyorum ama siz hâlâ hareret müşüründe uğraşıyorsunuz aracınızda ısı sensörü motorun arka tarafında manifold üzerinde olması gerekiyor hareret müşürü ayrı işe yarıyor aracınız rolantiyi sabahları ısı sensörü üzerinden ayarlıyor bu birçok araçta aynıdır hareret sensörü sadece hararet düzeyini takip etmenize ve bazı sistemlerde elektronik termostatın açılışına yarar
Teşekkürler.Siz yazdınızsa da ben algılamamışım demekki.İlk defa duyuyorum egsozdaki ısı sensörünü.Eğer öyleyse bir yaşıma daha girdim demektir sevindim şimdi.Ben onu oksijen sensörü sanıyordum,eksoza giren kablolu bişey var.Bir araştırayım çok sağolun.
ümit bey aynı parçaymış benim hararet müşürü dediğim oydu.iki kere yan sanayi değiştirdim uymadı en son orjinalini taktırdım olmadı..Artık zaman buldukça ardından kablo çıkan her parçayı söküp temizleyecem bakalım.
Bakı bey geçmiş olsun. Yakın zamana kadar bende aracım ile sorun yaşıyordum. Tam 17 ay boyunca uğraştım. Giden paraya mi yanarsın sıkıntıya mı. Size tavsiyem lpg elektriği nereden alıyor ona bakın. Ohm(Tam adı bu olmayabilir) diye bir yerden mi bobinden mi alınıyor. Ohm denilen yerden alınan elektrik bu sorunlara yol açabiliyor.