Gönderen Konu: Diskin Çabuk ısınması  (Okunma sayısı 21782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260
  • Model Yılı: '05
  • 81 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Diskin Çabuk ısınması
« : Ekim 20, 2018, 16:21:21 »
Arkadaşlar değerli üstadlar Forumda konuları okurken aklıma bir konu takıldı bu disk yamulması bende yaşadım bu sıkıntıyı üstünde torna yapıldı. sorun kalmadı. fakat ısınmış bir diskle yağmurlu hava girdiğimiz de eyvah mı diyeceğiz :(( ben bugun bir Test yaptım Araçımı çalıştırdım 8 KM mesafeye gittim 3 tane Lamba gördüm en fazla 60 Km hıza çıktım coğu zaman Aracı kendi ivmesiyle hızı düşürdüm otomatik olduğu için duracağımda frene bastım. park ettim sonra Arka disklere Sağ elimin işaret parmak ucuyla dokundum soğuk ; ÖN disklere geldim aynı parmak ucuyla dokundum sıcak 2,3 saniye dokunmaya devam etsem parmak ucunu sıcaktan tutamam disk ısınmış. şimdi diyeceksiniz ki çok fren yaptın. hayır bu testi yapçağım için mümkünse en az freni kullandım. şimdi Aklıma şu geliyor Ön Fren kaliperleri Tam bırakmıyarak disk ile arasın bir sürtünmeden bahsedebilirmiyiz. böyle bir şey varsa 50 Km sonra disk sıcaklığını düşünün :( sonra yağmurlu bir hava yada su birikintisi sıcak diske su geldiğinde yine yamulmuş olmuyacakmı? benim yaptığım bu testi yapan varmı?. Arka diskler soğuk ama ön diskler sıcak 4 diskte test edildi;  sonucunda değerli görüş ve yorumlarınızı bekliyorum. KONYA Fren kaliperleri balataları disk yüzeyinde zımpara taşı şeklindemi bırakıyordu disk ısınıyor peki arka diskler neden soğuk ?

Toyota Club Türkiye

Diskin Çabuk ısınması
« : Ekim 20, 2018, 16:21:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2289 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2018, 18:04:43 »
Hüseyin bey ön disklerin daha sıcak olması gayet normal ön tarafta akslar devamlı dönmekte ve motor sıcaklığı var ve ön frenler arkalara nazaran daha fazla ısınır çünkü daha fazla tutar ön fren olmazsa araç durmaz ön balataların arkalardan daha önce bitmesinin sebebide budur arkalarda hava daha soğuk olur ön disklere gelen hava motor sıcaklığıyla bir miktar daha fazla ısınır onun için arka diskler kolay kolay eğilmez tabi el frenini çekili unutmadığımız sürece son olarak öyle her suya girdiğimizde disk eğilmez zaten sizin diskler bir defa eğilmiş ve torna yapılmış sertleşeceği kadar sertleşmiş tekrar eğileceğini zannetmiyorum
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2018, 18:11:31 »
Fren balatası değişimlerinde fren kaliperleri balata spreyi ile temizlenmeli ayrıca fren kaliper pimleri yağlanmalı fren hidrolik sıvısının 2 yılda bir değişmesi gerektiğini biliyorsunuzdur zaten. Fren kaliper hortumlarınıda değişmek gerekebilir dışarıdan iyi görünen fren hortumları içerisinden şişme yapabiliyor frene basınca hidrolik gidebiliyor ama freni bırakınca geri basınç yapmakta zorlanabiliyor skoda aracımda böyle bir durum başıma gelmişti.Buda fren balatalarının diske sürekli az da olsa baskıda kalmasını sağlıyor tabi ısınmada cabası.Ön fren disklerinin arkalara göre daha sıcak olması normaldir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2018, 19:59:31 »
arka frenlerin hidrolik hattında limitör olduğundan hidrolik basıncı azdır bu yüzden önler fazla arkalar az tutar, ısı farkı bu yüzdendir ve normaldir, ayrıca disk fren kaliperlerinde pistonları geri iten mekanizma çoğunlukla yoktur çok nadir olarak disk fren pabuçlarını geri iten yay vardır ama buda öyle ahım şahım geri itme yapamaz heleki pistonlar sıkıysa! iki üç senede bir iyi bir frenciye gidip kaliper bakımını yaptırmanızı tavsiye ederim.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2018, 20:11:44 »
Otomobillerde, frenaj anına ağırlık dağılımı ön aks lehine artar. Eğer böyle olmasaydı, araçların fren mesafesi çok daha uzun olurdu. Frende yavaşlamayı da ön fren sistemi gerçekleştirir, arkalar ise daha çok aracın dengesinin korunmasını sağlar. Frenaj sırasında arka aks hafifler ve dolayısı ile arka aksa binen yük azalır.
Fren balatası özelliklerine göre de farklı sıcaklıklarda farklı tutuş (sürtünme) performansları gösterebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2289 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2018, 21:08:29 »
arka frenlerin hidrolik hattında limitör olduğundan hidrolik basıncı azdır bu yüzden önler fazla arkalar az tutar, ısı farkı bu yüzdendir ve normaldir, ayrıca disk fren kaliperlerinde pistonları geri iten mekanizma çoğunlukla yoktur çok nadir olarak disk fren pabuçlarını geri iten yay vardır ama buda öyle ahım şahım geri itme yapamaz heleki pistonlar sıkıysa! iki üç senede bir iyi bir frenciye gidip kaliper bakımını yaptırmanızı tavsiye ederim.
Atilla abi bu fren kaliper pistonlarının geri itimi birazda motordan emilen vakumun kuvvetiyle alakalı
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260
  • Model Yılı: '05
  • 81 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2018, 22:23:52 »
Hakan Bey Atilla Bey ümit Bey Tolga bey ilgi ve alakanız için teşekkür ederim Anladığım kadarıyla durum normal Ön disk kaliper takımı ile tamir ettireyim artık bu karar da kaldım. yoksa kafam rahat etmez. Fren hidroliği martta Yetkili serviste değişti.  Düşüncem test biçimim yanlış o zaman Kaliper tamir takımıyla yenilemek :) ilginiz ve düşünçeleriniz için teşekkür ederim sizlere :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Zamana bırakma!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 145000
  • Model Yılı: '04
  • 2 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2018, 19:17:12 »
Aynı durum daha yeni başıma geldi. 30bin kilometrede ön balatalar bitti. Şaşırdık tabi. Sonra baktık ki sol ön kaliper pimleri sıkı duruyor. Pimin yerinde rahatça ileri-geri yapabilmesi gerekirken bir tanesi hiç kıpırdamıyordu. Elle çıkmayınca usta çekiçle falan da uğraştı ama çıkmadı. Fren kaliperi çakılı kalmış ve benim frenler devamlı sıkı vaziyette duruyormuş. Bunun üzerine tornacıda kaliperler ısıtılarak pim çıkartıldı ve kaliper tamir takımı ile pimler-körükler vs. değişti. O sorun böylece halloldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2892 kere teşekkür etti
  • 3254 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2018, 20:41:25 »
Hakan Bey Atilla Bey ümit Bey Tolga bey ilgi ve alakanız için teşekkür ederim Anladığım kadarıyla durum normal Ön disk kaliper takımı ile tamir ettireyim artık bu karar da kaldım. yoksa kafam rahat etmez. Fren hidroliği martta Yetkili serviste değişti.  Düşüncem test biçimim yanlış o zaman Kaliper tamir takımıyla yenilemek :) ilginiz ve düşünçeleriniz için teşekkür ederim sizlere :)
Fren hidroliği sadece hidrolik kabından mı değişti, kaliperlerden mi, bunu da netleştirmeniz faydalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260
  • Model Yılı: '05
  • 81 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Diskin Çabuk ısınması
« Yanıtla #9 : Ekim 23, 2018, 22:31:04 »
Aynı durum daha yeni başıma geldi. 30bin kilometrede ön balatalar bitti. Şaşırdık tabi. Sonra baktık ki sol ön kaliper pimleri sıkı duruyor. Pimin yerinde rahatça ileri-geri yapabilmesi gerekirken bir tanesi hiç kıpırdamıyordu. Elle çıkmayınca usta çekiçle falan da uğraştı ama çıkmadı. Fren kaliperi çakılı kalmış ve benim frenler devamlı sıkı vaziyette duruyormuş. Bunun üzerine tornacıda kaliperler ısıtılarak pim çıkartıldı ve kaliper tamir takımı ile pimler-körükler vs. değişti. O sorun böylece halloldu.
Ramazan bey geçmiş olsun bahsettiğim şeyde buydu. bende kendimce şöyle bir test ettim gözle görülmüyecek kadar eğimli yolda Vitesi boşa aldım el freni ni indirdim araç geri geri yavaş yavaş gitmeye başladı. eğer sizde kidurum olsaydı gitmezdi diye düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 23, 2018, 22:32:45
Fren hidroliği sadece hidrolik kabından mı değişti, kaliperlerden mi, bunu da netleştirmeniz faydalı olur.
Hakan bey Bilmiyorum ama Amortisör için servise gideçeğim ozaman sorarım :)