Gönderen Konu: 98 GLİ kesici sorunu  (Okunma sayısı 2061 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
98 GLİ kesici sorunu
« : Ekim 19, 2018, 17:25:11 »
Hayırlı günler forum sakinleri
Uzun zamandır bir sorunum var. Fakat muhattap bulamadim çünkü ustalar cozum  yerine sorun çıkarıyor.
Sıkıntım şu anda arac  6500 devirde kesiciye girdiğinde  gaz pedalını bırakıp seri vites attıktan sonra tekrar gaz verince araç yigiliyor gaz yemiyor. 3 sn kadar sanki kesici den çıkamıyor gibi bu araçların yapisi belki böyle ama izlediğim videolarda böyle değil.
Buna ilave
Aracım uzun dinlemeden sonra ilk Marş  4 sn gibi sürüyor ve çalışıyor gaz vermes isem stop ediyor tekrar hemen marş alıyor sonra bir daha stop ediyor. Bu böyle 3 kez tekrarlıyor.
  Sonra çalıştırıp yola çıktıktan sonra araç benzinde iken ara gaz verince  ufakdan tekliyor. Kesik gaz yiyor. Buda vites artırırken fazla gaz verilmediginde stop etmesine yol açıyor. Bu LPG ye geçtiğinde daha belirgin oluyor.  AMA MOTOR İSİNİNCA HİC BİR SORUN KALMİYOR. Lpg yi iptal ettim sorun çözülmedi. Sıkıntı gaz kelebeği de olma ihtimali nedir.
Kolay gelsin

Toyota Club Türkiye

98 GLİ kesici sorunu
« : Ekim 19, 2018, 17:25:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 GLİ kesici sorunu
« Yanıtla #1 : Ekim 19, 2018, 18:51:31 »
Hüseyin bey 98 model bir arabayı 6500 devire zorlayacak kadar neden gereksinim deyuyorsunuz anlam veremedim bahsettiğiniz sorunların hepsi siboblarda kaynaklı durumlar aracı biraz daha bu şekilde kullanmaya devam ederseniz şanzıman dişlileri de elinizde kalabilir zaten 6000 d/dk dan sonra kırmızı çizgi başlar ve motor için zor anlar demek
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1360 kere teşekkür etti
  • 884 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 GLİ kesici sorunu
« Yanıtla #2 : Ekim 19, 2018, 22:40:57 »
Hüseyin bey,
98 modeli çok bilemiyorum ancak 2013 avensiste kesici 6750 d/dak da devreye giriyor zaten 7000 d/dak kırmızı çizgi yada red line başlıyor.
arac kesiciye girip yığıldıktan sonra seri vites demişsiniz anlamadım eğer vites düşürüyorsanız devir dahada yükseleceğinden yığılmanın olması yani aracın kesicide kalması doğal.Ancak araç kesiciye girdikten sonra seri şekilde vites yükseltiyorsanız evet bir süre daha kesici devrede kalıyor maalesef.Tavsiyem aracı 6750 devirlere getirmeden örneğin 6500 d/dak gibi seri bir şekilde bir üst vitese atıp devam etmeniz.
Bu arada arkadaşlar araç atmosferik olduğundan dolayı zaman,zaman yüksek devirlerde kullanmak gerekiyor kullanım tarzına bağlı olarak :(
Keyifli ve kazasız sürüşler.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: 98 GLİ kesici sorunu
« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2018, 01:45:12 »
Merhabalar
Aracımın uç noktalarını görmeyi severim simile ederim . Yağışlı yolda emniyet i aldıktan sonra frenleri duruş mesafesini denerim. Kimi zaman dönüşlerimde el freni kullanirim. Ve buralardan topladım verileri incelerim zayıf yönü ne önlem alınabilir mi. Gibisinden
  Bu Redline da ki sorun kafa ma takildi. Bir kaç usta ile diyalog a girdim. Sonuç alamadim. Siboblardan supheleniyordum. Aklıma takılan neden Redline da yapıyor.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 20, 2018, 01:47:46
Hüseyin bey,
98 modeli çok bilemiyorum ancak 2013 avensiste kesici 6750 d/dak da devreye giriyor zaten 7000 d/dak kırmızı çizgi yada red line başlıyor.
arac kesiciye girip yığıldıktan sonra seri vites demişsiniz anlamadım eğer vites düşürüyorsanız devir dahada yükseleceğinden yığılmanın olması yani aracın kesicide kalması doğal.Ancak araç kesiciye girdikten sonra seri şekilde vites yükseltiyorsanız evet bir süre daha kesici devrede kalıyor maalesef.Tavsiyem aracı 6750 devirlere getirmeden örneğin 6500 d/dak gibi seri bir şekilde bir üst vitese atıp devam etmeniz.
Bu arada arkadaşlar araç atmosferik olduğundan dolayı zaman,zaman yüksek devirlerde kullanmak gerekiyor kullanım tarzına bağlı olarak :(
Keyifli ve kazasız sürüşler.
üstadım viteslerin Üst sınırlarını  bildigim için ona göre vites tercihi yapıyor. Sorun bir üst vitese geçerken yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1360 kere teşekkür etti
  • 884 kere teşekkür edildi
Ynt: 98 GLİ kesici sorunu
« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2018, 13:21:56 »
Hüseyin bey,
Belirttiğim gibi bir üst vitese geçseniz dahi araç kesiciye girince bir-iki sn lik kesinti devam ediyor maalesef bende de durum aynı,sorun yok.
Keyifli sürüşler.
Sadece V-POWER - Anti LPG