Gönderen Konu: Direksiyon Kutusu Tavsiye  (Okunma sayısı 4278 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Direksiyon Kutusu Tavsiye
« : Ekim 01, 2018, 00:47:52 »
Arkadaşlar herkese merhabalar.
1.6 SW XEİ aracımda çözemediğim bir direksiyon problemim var burada bir kaç kere konu açmıştım.
Hidrolik direksiyon kutusu içerisindeki kramer mili ile pinyon dişli arasında zamanla bir aşınma meydana gelmişti ve çevirirken tık tık ses yapıyordu.
Direksiyon kutumu bir kere revize ettirdim. Bu dişlileri bir birine yaklaştırdılar direksiyonum biraz sertleşti toparlamaları zayıfladı ama ses kesilmişti.
Direksiyon kutum yine aynı sıkıntıyı vermeye başladı bu takırtılar beni rahatsız ediyor yeni kutu almayı düşünüyorum ustam gerek yok dedi ses de gelse sür bişe olmaz dedi ama ben rahatsız oluyorum.

Orjinal direksiyon kutusu şu anda 5000 ve üzerinde bir fiyata satılıyor.
Yan sanayi diyebileceğimiz kutular ise 1500 civarında satılıyor.
Ustam direksiyon kutusunda yan sanayi tavsiye etmiyoruz diyor ama ben biraz da olsa düşünüyorum ama yine de kararsızım daha önce böyle bir işlem yapan oldu mu aramızda.

Yan sanayi direksiyon kutusu takıp şu kadar kilometre yaptım bir sıkıntı çıkmadı diyen var mı?
Yan sanayi direksiyon kutusu alıp taksam ne tür sıkıntılar çıkabilir?

Bu sorularıma cevap verebilirseniz çok sevinirim. :)
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Toyota Club Türkiye

Direksiyon Kutusu Tavsiye
« : Ekim 01, 2018, 00:47:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2018, 02:16:30 »
Hami bey bu konu hakkında daha öncede başlık açmıştınız direksiyon tamirciliği ayrı bir meslek dalıdır normal bir tamirciye giderseniz sorununuzu çözüme kavuşturamaz direksiyon tamiri işiyle uğraşan ustaların yanına gitmeniz gerekiyor onların elinde çıkma orijinal tamiri bakımı yapılmış kutular bulunmakta sorununuzu daha makul fiyatlara çözerler yan sanayi alıp taktıracağınız direksiyon kutusu düzgün çalışmaz orjinalin yerini hiçbiri tutmaz geçmiş olsun iyi forumlar
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #2 : Ekim 02, 2018, 01:08:44 »
Daha önce de direksiyoncular baktılar ama belkide doğru kişiyi bulamadım. Bana bu işle ilgili tavsiye edebileceğiniz yer varmı?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #3 : Ekim 04, 2018, 01:15:04 »
Uzun arayışlar sonucunda bir yer buldum. Kramer ve pinyon dişlisini değiştirecek bakalım sonucu ne olacak merakla bekliyorum. İnşaallah sıkıntılarım halledilir.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #4 : Ekim 04, 2018, 03:15:55 »
Uzun arayışlar sonucunda bir yer buldum. Kramer ve pinyon dişlisini değiştirecek bakalım sonucu ne olacak merakla bekliyorum. İnşaallah sıkıntılarım halledilir.
Hami bey bulduğunuz yer sadece direksiyon işiylemi uğraşıyor.
Size biraz uzak ama Osmaniye de efe direksiyon var toyotaların ve diğer araçların direksiyon sistemlerinin revize işlemleriyle uğraşıyor geçen sene bir arkadaşım Fiesta nın direksiyonunu yaptırdı ve çok memnun kaldı internette aratırsanız çıkıyor fikir vermesi açısından görüşmenizi tavsiye ederim çözülmeyecek bir sıkıntı değil ama işin ehline düşmek önemli
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #5 : Ekim 05, 2018, 00:12:30 »
Hami bey bulduğunuz yer sadece direksiyon işiylemi uğraşıyor.
Size biraz uzak ama Osmaniye de efe direksiyon var toyotaların ve diğer araçların direksiyon sistemlerinin revize işlemleriyle uğraşıyor geçen sene bir arkadaşım Fiesta nın direksiyonunu yaptırdı ve çok memnun kaldı internette aratırsanız çıkıyor fikir vermesi açısından görüşmenizi tavsiye ederim çözülmeyecek bir sıkıntı değil ama işin ehline düşmek önemli

Evet ümit bey bulduğum yer direksiyoncu aracı yapmadan önce bir test yaptık aracım ağır topluyordu ses vardı söktük kutu baya sıkı çıktı ayrıca rotiller de çok sıkı imiş onlar da baya etkiler dedi.
Daha önce almış olduğum rotiller vardı onları da yeniledik rotillerden sonra arabanın gidişi falan da baya değişti eski rotiller varken uzun yolda bazen direksiyonu ara ara sağ sol yaparak yolu bulmaya çalışıyordum buna da sebep olan kısım rotillermiş. Aracın toparlama kısmı da düzeldi.

Herşeyin normal olduğu söylendi ama yinede direksiyon bana nedendir bilmiyorum biraz sert geldi.
2012 yılında aracı aldığımda direksiyon çok hafifti tek parmakla çok rahat dönüyordu. Yine dönüyor ama daha tok bir direksiyon oldu.
Daha sonra yağ kaçakları için götürdük ondan sonra millerdeki boşluklar için götürdük vs derken direksiyoncuya gide gele direksiyon biraz sertleşti.

Merak ettiğim benim direksiyon gerçekten normal mi?
Sizin aracınızın direksiyonu nasıl mesela sertlik olarak tarif etmesi biraz zor ama aldığım yılı düşündüğümde o zamanki gibi çok rahat değil gibi geliyor bana yada ben biraz evham yaptım.
Bir başka toyota ile yan yana geldiğimde denemem lazım.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #6 : Ekim 05, 2018, 09:02:35 »
Hami bey görmeden deneme yapmadan birşey demek çok zor ama direksiyonun güvenli sürüş için biraz tatlı sert olması gerekmekte aksi takdirde aracı yolda şerit içerisinde tutmak zorlaşır eğimli yollarda araç yolun eğimine göre sağa veya sola salınımlar yapabilir sistemin yeni revizyon görmesi lastiklerin durumu hatta havanın sıcaklığı bile etkiliyebilmektedir biraz kullanın mutlaka bir miktar düzelme olacaktır sistem yeni revize olmuş rotiller değişmiş ve ön düzen ayarınında iyi bir şekilde yapılması lazım kamber kaster ayarlarına bilgisayar destekli cihazlarla ayar yapan yerlere baktırın kullandığınız rotillerin orijinalliği bile etkiler zaten tatlı bir sertlik olmazsa araç önden çekişli olduğu için ani kalkışlarda sağa sola savrulma yapar ama kamber kaster ayarları çok iyi olmak zorunda onu ihmal etmeyin yoksa lastikler içten dıştan yeme yapar zaten zannedersem direksiyon kutusu sökülürken arka traves falan sökülmesi gerekiyor ozamanda ayar komple uzman kişiler tarafından yeniden yapılması lazım
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #7 : Ekim 09, 2018, 01:23:45 »
Hami bey görmeden deneme yapmadan birşey demek çok zor ama direksiyonun güvenli sürüş için biraz tatlı sert olması gerekmekte aksi takdirde aracı yolda şerit içerisinde tutmak zorlaşır eğimli yollarda araç yolun eğimine göre sağa veya sola salınımlar yapabilir sistemin yeni revizyon görmesi lastiklerin durumu hatta havanın sıcaklığı bile etkiliyebilmektedir biraz kullanın mutlaka bir miktar düzelme olacaktır sistem yeni revize olmuş rotiller değişmiş ve ön düzen ayarınında iyi bir şekilde yapılması lazım kamber kaster ayarlarına bilgisayar destekli cihazlarla ayar yapan yerlere baktırın kullandığınız rotillerin orijinalliği bile etkiler zaten tatlı bir sertlik olmazsa araç önden çekişli olduğu için ani kalkışlarda sağa sola savrulma yapar ama kamber kaster ayarları çok iyi olmak zorunda onu ihmal etmeyin yoksa lastikler içten dıştan yeme yapar zaten zannedersem direksiyon kutusu sökülürken arka traves falan sökülmesi gerekiyor ozamanda ayar komple uzman kişiler tarafından yeniden yapılması lazım

Söylemiş olduğunuz gibi kullandıkça araç kendine geliyor. Direksiyon yapıldıktan sonra Rot ayarı yapıldı ama kamber kaster ayarları nedir bilmiyorum. Rotiller 555 marka sanırım çok iyi değiller ama eskisine göre çok çok iyi.
En çok kafama takılan soru işareti ben arabayı 2012 yılında aldım ve aldığım günden beri arabada rotillerden kaynaklı bir problem varmış onu daha yeni çözebildim. Aslında derdimi ben her yerde anlattım ama kimse anlayamadı problemi çözemediler her defasında rotillerin boşluğuna baktılar ama sıkılığına bakan hiç olmamıştı en son gittiğim yere kadar tabiki. Büyük laf olmasın da arabayı daha yeni yeni sürmeye başladım sanki :D o kadar rahat gidiyorum artık.
Merak edenler için Çetin Direksiyona yaptırdım. Maslak Oto Sanayi
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Direksiyon Kutusu Tavsiye
« Yanıtla #8 : Ekim 09, 2018, 01:41:50 »
Kamber kaster ayarı lastiklerin baktığı yönü yukarı aşağı sağa sola ve yatıklık ayarı için yapılır bu dediklerim komple ön düzen ayarı yapılırken içinde yapılır tabi uzman kişi olursa dikkat ederse dahada tatlı olur bu ayarlar düzgün olmazsa lastikler çabuk yıpranır başka şikayetler de olabilir ama sizin bahsettiğiniz sertlik sistemin yeni revize oluşundan olabilir tekrar kontrole gittiğinizde ustaya test sürüşü yaptırın
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.