Yeni nesil tüm motor işletim sistemlerinde dip gaz yapıldığında sadece klima kompresörü devre dışı bırakılmaz aynı zamanda jeneratör veya şarj dinamosunun da elektrik üretimi durdurulur.
Amaç, hiç bir yan donanımın anlık ihtiyaç olan max motor gücünü emmemesidir.
Konuya dönersek, klimayı Auto konumunda kullanırsanız yüksek sıcaklıklarda verim alamazsınız, klimada ayarladığınız derece ile dış ortam ısısı aynı olduğunda klima yine çalışmaz, klimada eco mod gibi bir şey varsa yüksek sıcaklıklarda yetersiz kalır.
Yaz sıcaklarında, normal modda ve dışardan hava girişini engelleyecek şekilde kullanmalısınız.
Aracın önündeki 1. radyatör klima radyatörüdür, yabancı cisimler (taş, yaprak, toz/çamur birikimi vs) olmamalı ve gözenekleri açık ve temiz olmalıdır.
Aynı şey torpidonun içindeki evaporatör için de geçerlidir, yılda 1 veya 2 defa polen filtresi değiştirilmeli ve yılda bir defa antibakteriyel temizlik yapılması gerekir ki bu aynı zamanda gözeneklerinin açılması anlamına gelecektir, klimanın normal ve sağlıklı çalışmasını sağlar.
Tekrar gaz basma gibi bir şey söz konusu değildir boş yere para harcamayın, gaz ya tamamen boşalır yada hiç eksilmez.
Eksilirse kaçak var demektir, öncelikle kaçak bulunmalıdır.