0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Baya bir detaylı anlatacağım arkadaşlar. İki konuö var ilki DPF. Yaklaşık 2 ay önce DPF lambamla motor arıza lambam yandı. Hemen otobona geçip yarım saat 60km/s hızla sürüşe geçtim. 3000 devir bandında kullandım. Sönmedi. Mecburen eve geçmek zorunda kaldım. Ertesi gün servise götürdüm. DPF niz tamaemn dolmuş. Boşaltımda yapamıyor araç rejenerasyon yapılacak denildi. Tamam dedim. Yapıldı. Aradan 1 ay sonra tekrar yandı ışıklar. Tekrar gittiğimde şehir içi çok kullanmayın gibi bi cümle sarf edildi. Ondan dolayı tıkanabilirmiş yakıt istasyonununuz değiştirin denildi. Ki 2. Kez gititğimde farklı istasyondan almıştım.. Neyse tekrar rejenerasyon yapılacak ama komple değişmesi gerek dendi sistemin. Egzozla beraber değişiyormuş 3.500 tl bi fiyat çıkardırlar. Benim anlamadığım kendi kendine kırum temizleyen bir aracın DPF Sisteminin değişmesi. Şehir içinde kullanmayın denmesi. Neyse şuan dpf ile ilgili bi sorunum yok ancak fikir almak istiyorum bu konuyla ilgili. Diğer konum dün iş çıkışı yoldayken birden ESP ışığı ile arıza lambası yandı. Çekiş düştü. Eve geldim akşam tekrar bakayım dedim esp ışığı sönmüştü. Sadece arıza lambası yanıyordu. Bugün servise götürdüm. Turbo hatası denildi. Şimdişik bi sorun yok denildi. Dpf arızası için gittiğimde oradaki arkadaş şehir içinde trafiklerde 2.500 devrin altında kullanma demişti. Acaba çok kullanınca turboya mı baskı yaptı. Dpf temizliği için sabit ve yüksek devirde kullanım yaptım ondan mı kaynaklı. Şuan turbo fena değil ama eskisi gibi değil. Motor sesi gürültülü çekiş orta seviyede. 80.000 km de aracım. DPF tıkanırsa değişecek. Turbo arızam var bide mis gibi
kullandığınız yakıt ve yağ bu konuda etkendir özellikle dizel araçlarda orijinal yağ ve temiz yakıt kullanılması gerekiyor aşırı zorlamalar turboya zarar verir dizel araç kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor uzun yoldan geldiğinizde aracı en az 1 dk yerinde çalıştırın turbo millerinin soğuması açısından sabah ilk marşta gaz vermeden yerinde yine en az 1 veya 3 dk hava soğukluğuna göre bekleyin aksi halde turbo arızaları oluşabilir çekişin düşüklüğü turbo kaynaklı olabilir hortumlarına bakın en ufak delik yırtık olması basınç düşüklüğü ne sebeb olur ve çekiş düşer ve yine turbo hortumu bu söküp bakın hava filtresi tarafına yağ verme varmı turbo kanatçıkları zarar görmüşse üzeri kurum kaplamışsa yine havayı düzenli basmaz yakıtı tek istasyon ve markadan almaya çalışın 3 4 depoda bir würth marka enjektör temizleyici koyun depoya uzun yolda temizlik yapar Mesaj Birleştirildi: Ağustos 16, 2018, 18:56:03Ve yakıt filtresi nin kesinlikle orijinal olması gerekmekte aracı yetkili servis dışında tecrübeli bir ustaya da gösterin ve fikrini alsın 80 bindeki bir Toyota daha yeni sayılırÜmit bey önerileriniz ve tavsiyeniz için çok teşekkür ederim.Yarın tekrar kontrol edeceğim. İnanırmısınız şehir içinde bile kullansam 30 sn rölantide bırakıyorum arabayı. Bütün bakımları serviste oldu. Yakıt filtresi orjinal ki serviste dışarıdan yakıt filtresini kabul etmiyor.Dışarıda hiç yaptırmadım. 2 hafta önce würthün ürününü aldım. Depoya koyup fulledim depoyu. Onu da yaptım anlayacağınız. Bekleyip göreceğiz ama can sıkıcı bir noktaya geldi bende bu durum.
2011 1.4 dizel corolla var. Sorundan baska bir faydasi yok. Daha 70 binde.
DPF temizliği motor belli bir sıcaklığa ulaştığında, uzun süre 2500 devir gibi seviyelerde çalıştığında yakıt sistemine fazla yakıt yollayıp giden fazla yakıtın egzost sisteminde yakılması ile oluyor. Yani 60km hız biraz az kalmış. Bir de dedikleri gibi bu düzenli olarak yapılmazsa fazlaca dolmuş DPF bu şekilde temizlenmiyor. 2 saatlik en az 100 ile gidebileceğiniz, dur-kalkı olmayan bir yolda yapmayı deneyin. Deviri 2000 altına düşürmemeye çalışın, ortalama 2500 yeterlidir.Onun dışında hala düzelmezse ben olsam sanayide baktırıp fikir alıp yetkili serviste işlem yaptırırdım. Sanayinin vereceği fiyat ve parçaya göre sanayide de yaptırılabilir.
motor yağını dpf ye uygun olanından kullan, mobil1 esp 5w30 veya castrol edge fst titanium 5w30 yağ kullanın yoksa dpf yi kullanılan yağlar da tıkar.
Araçtan resmen soğudum ben. Bir daha Toyota almayı da düşünmüyorum açıkcası
Atilla abi servisten başka bir yere götürmedim hiç aracımı. Bakımları düzenli olarak serviste yaptırdım. O zaman servisin yağları sorunlu diyebilirmiyiz ?
Servisine sorun bakalım kullandıkları yağın kullanıcı el kitabında belirtildiği üzere ACEA C2 onayı var mı? Gelene geçene 5W30 koyuyorlar sanki bütün konu viskoziteymiş gibi...