Gönderen Konu: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim  (Okunma sayısı 1665 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« : Mart 12, 2009, 08:56:45 »
  Selam.
 Hepimizin yakından takip ettiği ve gelişmelerini merakla beklediği elektrikli araçların pilleri ile ilgili yapılan çalışmaları HaberTürk internet sitesi kaynaklı alıntı ile sizlerle paylaşayım.

 ''Amerikalı bilim adamları, lityum-iyon pillerinin daha küçük, daha hafif ve sadece saniyeler içinde dolmasını sağlayacak yeni bir üretim yöntemi geliştirdiler.

Nature dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, ABD'nin prestijli üniversitesi Massachusetts Institute of Technology'den (MIT) Byoungwoo Kang ve Gerbrand Ceder adlı iki araştırmacı tarafından geliştirilen yöntem, ani hızlanma için şok akımın gerekli olduğu hibrit araçlar, cep telefonları veya diğer elektrikli cihazlarda kullanılabilecek.

Yeni yöntem için cep telefonu ve dizüstü bilgisayar gibi tüketici elektroniğinde kullanılan lityum-iyon pillerinin üretim safhasında sadece küçük değişiklikler yapmak yeterli oluyor.

Buluşla ilgili MIT'den yapılan açıklamada, şu anda kullanılan teknolojiyle önemli miktarda enerji depolayabilen ancak şarj süreci saatler süren lityum-demir-fosfat (LiFePO4) pillerinin, yeni yöntem sayesinde daha küçük, daha hafif ve daha uzun ömürlü olacağı belirtildi.

Bu metotla üretilen bataryalar ayrıca, hibrit araçlarda ani hızlanmaların gerektiği durumlar için daha uyumlu olacak. Bu sayede, elektrikli araçların büyük ölçekli gelişimini frenleyen belli başlı sorun da yine LiFePO4 bataryaları kullanılmaya devam edilerek aşılmış oluyor.

2 bilim adamının geliştirdiği yöntemde, lityumdan iyonları ve elektronları, bataryayı oluşturan minik boşluklara yönlendiren yeni bir teknoloji kullanılarak, negatif elektrotla (anot) pozitif elektrot arasındaki akım geçişi önemli ölçüde hızlandırılıyor.

Geliştirilen modelde, şu anda 6 ila 8 saatte şarj edilebilen büyük bir otomobil bataryası sadece 5 dakika, bir cep telefonu bataryasının da 10 saniyede şarj edildiği belirtildi.

Gelecek vaadeden bu teknolojinin üretim hakkını iki amerikan şirketinin satın aldığı bildirilirken, yeni teknolojiyle üretilen bataryaların 2 ila 3 yıl içinde piyasaya çıkabileceği kaydediliyor.''

Toyota Club Türkiye

Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« : Mart 12, 2009, 08:56:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #1 : Mart 12, 2009, 09:44:50 »
Bu nerdeyse devrim niteliğinde bir buluş olur eğer doğruysa. Ben, şu anki teknolojilerle bunun imkansız olduğunu düşünüyorum ama bekleyip göreceğiz.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #2 : Mart 12, 2009, 09:50:19 »
Gerçekten de devrim niteliğinde bir buluş bu, o kadar kısa sürede dolan batarya şarj süreki kısaldığı için doğru dürüst elektrik bile tüketmez o zaman (eğer yanlış anlamadıysam), 5 dakikada kaç watt  harcayacakki?
Teşekkürler Hakan Bey

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #3 : Nisan 28, 2009, 14:40:45 »
Aşırı pahalı bi teknoloji değilse, elektrikli arabalar yoldadır arkadaşlar. Yalnız anladığım kadarıyla dolum yüksek güç isteyecek ve evden doldurulamayacak ve yine istasyon şart olacak. İnşallah ona da (araç elektriği) yüksek vergi koymazlar.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2009, 14:48:33 »
Aşırı pahalı bi teknoloji değilse, elektrikli arabalar yoldadır arkadaşlar. Yalnız anladığım kadarıyla dolum yüksek güç isteyecek ve evden doldurulamayacak ve yine istasyon şart olacak. İnşallah ona da (araç elektriği) yüksek vergi koymazlar.

Bu dolum istasyonları için kesin yüklü lisans parası alır bizim maliye Ahmet Bey. Biz de araçlarımızı paratonere bağlarız artık :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #5 : Nisan 28, 2009, 14:56:16 »
Bu dolum istasyonları için kesin yüklü lisans parası alır bizim maliye Ahmet Bey. Biz de araçlarımızı paratonere bağlarız artık :D

Amerikanın yıldırımın toprağa boşalttığı elektriği depolamak için yaptığı sistemin ilk yıldırım da patlaması gibi, bizde arabayla beraber uzaya doğru yükseliriz herhalde Hakkı bey :)

Eğer yine dolum istasyonu v.b. olursa çok ucuz olacağını sanmıyorum
Yoksa petrolcüler isyan eder bi yolunu bulur maalesef
Yine kaçak istasyonlar olur, mazot kaçıran tankerler gibi araçlar olabilir, hatta tır içine giren araçları birkaç saatte şarj eden sistemler... :D

İnşaallah hayırlısı olur...

Selam ve dua ile
Saygılar...
Sular yükselince balıklar karıncaları,
Sular çekilince de karıncalar balıkları yer,
Kimse bugünkü gücüne ve üstünlüğüne güvenmemelidir,
Kimin kimi yiyeceğini suyun akışı,
Suyun akışını da Mevla belirler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #6 : Nisan 28, 2009, 15:04:39 »
İyimser düşünmeye çalışıyorum. Hızlı şarj için istasyonlar olur. Ev elektriğinden yavaş şarj için trafolar satılır (Çin malı :) ) Bir gece bırakınca şarj eder.. Bazı araçlarda da tavanda güneş paneli görmeye başlarız.
Konu açılmışken söyleyeyim, yıldırım tehlikesi olan bir yer/zaman'da aracınız yakındaysa hemen içine girmeniz menfaatinizedir. (Arabanız üstü açık bir model değilse tabi :) ) Otomobiller yapıları itibarıyla (Tamamen mutlu bir tesadüf eseri olarak) yıldırıma dayanıklıdırlar.
Bu bilinen bişey. Anladığım kadarıyla vücudunuza paralel bağlanmış bir iletken (aracın gövdesi) ve seri bağlanmış bir yalıtkan (lastikler) olduğu için.. Aklınızda bulunsun
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #7 : Nisan 28, 2009, 15:08:38 »
Amerikanın yıldırımın toprağa boşalttığı elektriği depolamak için yaptığı sistemin ilk yıldırım da patlaması gibi, bizde arabayla beraber uzaya doğru yükseliriz herhalde Hakkı bey :)

Eğer yine dolum istasyonu v.b. olursa çok ucuz olacağını sanmıyorum
Yoksa petrolcüler isyan eder bi yolunu bulur maalesef
Yine kaçak istasyonlar olur, mazot kaçıran tankerler gibi araçlar olabilir, hatta tır içine giren araçları birkaç saatte şarj eden sistemler... :D

İnşaallah hayırlısı olur...

Selam ve dua ile
Saygılar...

Fezada astronot olup yürümektense, gideceğim yere yaya gitmeyi tercih ederim :)

Girişimci Türk insanı eminim buna da bir çözüm bulacaktır :)

Fosil yakıtlar tükendiği takdirde bu teknoloji tek alternatif olarak görünüyor.

İyimser düşünmeye çalışıyorum. Hızlı şarj için istasyonlar olur. Ev elektriğinden yavaş şarj için trafolar satılır (Çin malı :) ) Bir gece bırakınca şarj eder..

Ne kadar iyimser düşünmeye çalışsam da itfaiye teşkilatının insan ve ekipman sayısını arttırması gerekliliği kaçınılmaz görünüyor :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #8 : Nisan 28, 2009, 18:50:59 »
  Ben kırsal yerde arsa alırım ve rüzgar güllerini yerleştiririm. :) Şaka bir yana bunuda yasallaşması kısa süre içinde olacak.
 Bu arada üzerinde güneş sistemli tavanı falan olan araç konusunda ciddi çalışmaları var Toyota'nın.
 Bu şekilde araçların tamir ve bakımıda daha kolay olacak bence. Elektrikli motor hem hareket verebilecek, hemde fren yapabilecek.
 Tren hatlarından bile aracını şarj etmeye çalışıp, elektrik çalmaya çalışanlar olur sanırım. :) Şaka bir yana elektrik üretilebilecek o kadar çok şey varki çevremizde, rüzgar, denizler vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #9 : Nisan 28, 2009, 19:48:59 »
hala üzerinde çalışılan bir elektrikli araç var, dikkat edin hybrit falan değil, sadece elektrikle çalışan araç, evde uzun sürede ama istasyonlarda hızlı şarj edilebilecek  bir yapısı var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #10 : Nisan 29, 2009, 11:48:46 »
Simdi hepimiz elektrikli arac kullaniyoruz diyelim.
Elektrik sebekesinin de internet
- Akillinin biri arabalara virus yollarmis mesela. Arabalarda anti-virus yazilimi, firewall gerekebilir.
- Veya akillinin biri EM kullanarak tüm trafigi alt üst edebilir.

O kadar elektrik motorunun yaninda olmak da iyi degil. Kanserojen etkileri tartisiliyor. Belirli bir seviyede "electromagnetic shielding" gerekebilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Araç Pillerindeki Gelişim
« Yanıtla #11 : Nisan 29, 2009, 15:48:45 »
Simdi hepimiz elektrikli arac kullaniyoruz diyelim.
Elektrik sebekesinin de internet
- Akillinin biri arabalara virus yollarmis mesela. Arabalarda anti-virus yazilimi, firewall gerekebilir.
- Veya akillinin biri EM kullanarak tüm trafigi alt üst edebilir.

O kadar elektrik motorunun yaninda olmak da iyi degil. Kanserojen etkileri tartisiliyor. Belirli bir seviyede "electromagnetic shielding" gerekebilir.
Virüs teorik olarak zaten mümkün. (Çoğu araçta bilgisayar ve bi çeşit işletim sistemi var) Pratikte çok zor eğer üretici kasten bi açık kapı bırakmazsa.. Mercedes kapılarının uydudan açılıp kapanabilmesi çok raharsız edici bence.. Araçların çalıştırıldığı anda internete gireceği bir gelecek bekliyor olabilir bizi.. Bu durumda dediğiniz tedbirleri almak gerekir. Yani eğer ECU yazılımı internetten otomatik güncellenecekse pekiala oradan bir virüs de girebilecektir.
EM nin ne olduğunu bilmiyorum (Bilgisayarcı olduğum halde kısaltmaları hiç aklımda tutamam)
Kanserojen etki her zaman mümkün fakat "toplam sağlık etkisi" olarak düşünürsek elektrik enerjisinin daha sağlıklı olduğunu görürüz.
Motor ile batarya arasındaki akım (doğru akım) kolayca ekranlanır. Düşünün patlamalı motorda bujide onbin voltlarla ölçülen gerilim oluyor.. Ondan kurtuluyorsunuz.. Bilgisayar sistemleri tabi ki ışıma yapar fakat cep telefonundan daha az.. Radyasyon açısından bence pek bir problem yok.
Magnetic shielding çoğu insanın düşündüğü kadar basit bir iş değil. İnsanlar için gerekip gerekmediği de belli değil. Araç gereç için ise uygun bir tasarım yaparlar her halde (elektrik mühendisleri) O kadar elektrik motoru içeren alet var..

Kanser konusunda aslında göz ardı edilen tehlike döşemede kullanılan malzemelerden yayılan gazlar.. (konu dışı oldu ama)
Egzos dumanından daha tehlikeliymiş ve sık sık havalandırmak gerekliymiş..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac