0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
toyota celica 2.0 GTI arabam 4 Bin deviri geçmiyor 260 kadran var ama kullanamıyorum
Bağlattım tekleme sorunu vardı hata kodları vardı sildirdim tekleme ve siyah duman atması falan düzeldi saat gibi çalışmaya başladı ama 3000 bin deviri geçemiyorum
baskı balata kontrolü yapıldımı
Özcan Bey araç durur vaziyette iken boşata devir çeviriyor mu . Ona bakın eğer çeviriyor ise sıkın yakıt sistemi veya kavrama sistemi ile alakalı olabilir . Yakıt benzinli mi kullanıyorsunuz yoksa Lpg li mi eğer lpg li ise ve de ucuz bir lpg kiti bağlı ise enjektör hızı aracın belli devrin üstünde yetişemediği için aracınız devir çevirmeyecektir . Daha önce 1997 Corolla aracımda başıma gelmişti . Atiker marka kit vardı araba 4000 devri üstüne çıkamıyor devir çeviremiyordu hele yüksek hızlarda hiç çeviremez çünkü yakıt hava karışımı iyice artıyor .
araba kalkışı falan süper 3 bin devire gelene kadar uçak gibi ama 3 bin deviri geçmiyor bugün fırsat olursa maf sensörünü temizleyeceğim bakalım İNŞALLAH
Özcan bey ben sorunu aslında kökten çözdüm aracın modelini yükselttim . Bu durumla ilgili çok ustaya gittim .Genel söylenen şey şu aslında Atiker lpg kitlerinde enjektör yerine aslında çek valf kullanılıyor buda yüksek devirlerde enjektör hızına yetişemiyor vede belli devir sonra direk açık kalıyor ve aslında düzensiz bir yakıt akışı oluyor buda aracınızın üst devirleri çevirememesine neden oluyor . Prins - Brc vb kaliteli kitlerde gerçek benzin enjektörü değerlerine yakın değerlerde lpg enjektörü kullanılmakta bu sayede de araç her devirde ve hızda benzin performansına yakın performans sağlayabiliyor. Ne kadar ayar yaptırırsanız yaptırın o araç o kitle bundan fazlasını size veremez . Birde atiker ile sizin başınıza gelecek şeyleri söyleyeyim . Aracın benzin ecu ayarlarını da bozacağı için aracınızda belli süre sonra benzinde zor çalışma düzensiz rölanti . Çekiş problemleri yaşayacaksınız .Her defasında ayar yaptırıp düzeldiğini sanıp 15- 20 güne eski halini alacak .Bu işin çözümü : Aracında sorun olup olmadığının tespiti çok basit . Aracın ilk önce lpg sistemini iptal et. Lpg sisteminin akü bağlantısının orada sigortası var . Onu sökersen lpg elektronik beyin pasif hale gelir . Lpg sistemin çalışmaz . Aracın akü kutup başlarını sök 10 dakika bu şekilde bekle . Daha sonra geri tak ve yaklaşık yarım depo - 200 -300 km bu şekilde aracını sadece benzinde kullan .Aracının normale döndüğünü göreceksin .Hatta maddi imkanın müsaitse 1 depo benzinli kullanabilirsen ve de bu kullanım esnasında enjektör temizleyici katıp ( würth ) kullanırsan hem yakıt sistemin hem de motor içi temizliği de yapmış olursun .Benzin ecu ayarların kendine gelir arabadan zevk alırsın . Aracı normale döndürdükten sonra gene imkanın var ise lpg sistemini prins - brc - Mtm gibi kaliteli bir kit ile mutlaka değiştir .Eğer mevcut kit ile devam edecek isen . lpg enjektör nozulların muhtemel ufaktır ve yetersiz kalıyordur . Bunları kontrol ettir ufak ise büyük nozul ile değiştir .LPg regülatör üzerinde basınç ayarı var tam göbeğinde alyanlı eger basınç yetersiz kalıyor ise basıncı açtır . Lpg ayarı yaptıracağın servise durumu izah et 1 depo benzinde kullanıldığını aracın ecu ayarlarını benzine göre sorunsuz hale geldiğini ve araca bu şekli ile yol ayarı yapılmasını iste .Aracın ltft ve stft değerleri bozulmayacak şekilde ayar yapılması gerekiyor . Yoksa uzun süremez gene lpg de başın ağrır. Birde dediğim leyleri kontrol ettir . Lpg filtrelerini yeniş değiştirmediysen de yenilemeyi unutma . lpg sistemlerinde 2 adet filtre olur ilk filtre büyük görünür olan ikinci filtre gas kesici üzerinde beyne giden parçanın içerisindeki . Elimden geldiği kadar detaylı anlattım umarım sorunun çözülür kardeşim