Gönderen Konu: araba 4 bin deviri neden geçmiyor  (Okunma sayısı 18858 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« : Temmuz 25, 2018, 14:58:15 »
toyota celica 2.0 GTI arabam  4 Bin deviri geçmiyor 260 kadran var ama kullanamıyorum  :rofl:

Toyota Club Türkiye

araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« : Temmuz 25, 2018, 14:58:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2018, 18:52:29 »
Geçmiş olsun Özcan Bey. Aşağıdaki linkte 3000 rpm'i geçmeyen celica sorunu MAF sensörüne bağlanmış. Ancak çözüme ulaşıp ulaşmadığı belli değil. Çıkma bulma şansınız varsa denenebilir. Saygılarımla.

https://celicahobby.com/forums/ubbthreads.php/topics/170628/celica-wont-go-above-3000-rpm-multiple-misfires.html
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #2 : Temmuz 25, 2018, 18:55:53 »
toyota celica 2.0 GTI arabam  4 Bin deviri geçmiyor 260 kadran var ama kullanamıyorum  :rofl:

260 kadranı kullanmayın zaten.kendinizi geçin birine sebep olursunuz.

Devir meselesi ise çok ihtimalli mesele.MAF'tan tutunda yüksek basınç pompası arızasına kadar (sizin araçta var mı onu bilmiyorum) onlarca ihtimal var.Aracı bilgisayara bağlatıp baktırdınız mı hiç?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #3 : Temmuz 25, 2018, 23:16:03 »
Bağlattım tekleme sorunu vardı hata kodları vardı sildirdim tekleme ve siyah duman atması falan düzeldi saat gibi çalışmaya başladı ama 3000 bin deviri geçemiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #4 : Temmuz 26, 2018, 09:29:51 »
Bağlattım tekleme sorunu vardı hata kodları vardı sildirdim tekleme ve siyah duman atması falan düzeldi saat gibi çalışmaya başladı ama 3000 bin deviri geçemiyorum
baskı balata kontrolü yapıldımı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #5 : Temmuz 26, 2018, 09:39:39 »
baskı balata kontrolü yapıldımı
araba kalkışı falan süper 3 bin devire gelene kadar uçak gibi ama 3 bin deviri geçmiyor bugün fırsat olursa maf sensörünü temizleyeceğim bakalım İNŞALLAH

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #6 : Temmuz 26, 2018, 10:30:15 »
Özcan Bey araç durur vaziyette iken boşata devir çeviriyor mu . Ona bakın  eğer çeviriyor ise sıkın yakıt sistemi veya kavrama sistemi ile alakalı olabilir . Yakıt benzinli mi kullanıyorsunuz yoksa Lpg li mi eğer lpg li ise ve de ucuz bir lpg kiti bağlı ise enjektör hızı aracın  belli devrin üstünde yetişemediği için aracınız devir çevirmeyecektir . Daha önce 1997 Corolla aracımda başıma gelmişti . Atiker marka kit vardı araba 4000 devri üstüne çıkamıyor devir çeviremiyordu hele yüksek hızlarda hiç çeviremez çünkü yakıt hava karışımı iyice artıyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #7 : Temmuz 26, 2018, 11:23:41 »
Özcan Bey araç durur vaziyette iken boşata devir çeviriyor mu . Ona bakın  eğer çeviriyor ise sıkın yakıt sistemi veya kavrama sistemi ile alakalı olabilir . Yakıt benzinli mi kullanıyorsunuz yoksa Lpg li mi eğer lpg li ise ve de ucuz bir lpg kiti bağlı ise enjektör hızı aracın  belli devrin üstünde yetişemediği için aracınız devir çevirmeyecektir . Daha önce 1997 Corolla aracımda başıma gelmişti . Atiker marka kit vardı araba 4000 devri üstüne çıkamıyor devir çeviremiyordu hele yüksek hızlarda hiç çeviremez çünkü yakıt hava karışımı iyice artıyor .
teşekkürler  yücel bey benim araçta da atiker lpg var dediğiniz gibi bende de öyle olabilir lpg de rolanti de stop edecek gibi çalışıyor benzinde saat gibi siz çözdünüz mü peki problemi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #8 : Temmuz 26, 2018, 11:23:50 »
araba kalkışı falan süper 3 bin devire gelene kadar uçak gibi ama 3 bin deviri geçmiyor bugün fırsat olursa maf sensörünü temizleyeceğim bakalım İNŞALLAH

Size küçük bir bilgi daha daha önce basıma ford aracımda gelmişti aracta normlade bişey yok gibi duruyordu akat yüke bindiğinde özellikle hafif rampada gücten düşüyordu 3000 deviri geçmiyordu sonunda sorun hava akışmetrede cıktı hava akış metre değişti ucak gibi olmuştu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #9 : Temmuz 26, 2018, 20:52:27 »
Bilgiler verilmiş zaten.
Kimi araçlarda, bazı sistem hataları algılandığında (Ecu tarafından) motor aksamı güvenliği için sistem, motorun belli deviri geçmesine izin vermez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #10 : Temmuz 26, 2018, 22:16:35 »
PCV valfi kontrol edilmeli, tıkalı ise temizlenmeli bloke olduysa yenilenmeli.

PCV valfi nedeniyle motor içi havalanmazsa, ters basınç nedeniyle üst devirlere çıkamaz ve hararet artışı olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #11 : Temmuz 27, 2018, 11:15:05 »
Özcan bey ben sorunu aslında kökten çözdüm aracın modelini yükselttim . Bu durumla ilgili çok ustaya gittim .Genel söylenen şey şu aslında Atiker lpg kitlerinde enjektör yerine aslında çek valf kullanılıyor buda yüksek devirlerde enjektör hızına yetişemiyor vede belli devir sonra direk açık kalıyor ve aslında düzensiz bir yakıt akışı oluyor buda aracınızın üst devirleri çevirememesine neden oluyor . Prins - Brc vb kaliteli kitlerde gerçek benzin enjektörü değerlerine yakın değerlerde lpg enjektörü kullanılmakta bu sayede de araç her devirde ve hızda benzin performansına yakın performans sağlayabiliyor. Ne kadar ayar yaptırırsanız yaptırın o araç o kitle bundan fazlasını size veremez . Birde atiker ile sizin başınıza gelecek şeyleri söyleyeyim .  Aracın benzin ecu ayarlarını da bozacağı için aracınızda belli süre sonra benzinde zor çalışma düzensiz rölanti . Çekiş problemleri yaşayacaksınız .Her defasında ayar yaptırıp düzeldiğini sanıp 15- 20 güne eski halini alacak .

Bu işin çözümü :

Aracında sorun olup olmadığının tespiti çok basit . Aracın ilk önce lpg sistemini iptal et. Lpg sisteminin akü bağlantısının orada sigortası var . Onu sökersen lpg elektronik beyin pasif hale gelir . Lpg sistemin çalışmaz . Aracın akü kutup başlarını sök 10 dakika bu şekilde bekle . Daha sonra geri tak ve yaklaşık  yarım depo -  200 -300 km bu şekilde aracını sadece benzinde kullan .Aracının normale döndüğünü göreceksin .Hatta maddi imkanın müsaitse  1 depo benzinli kullanabilirsen ve de bu kullanım esnasında enjektör temizleyici katıp  ( würth  ) kullanırsan hem yakıt sistemin hem de motor içi temizliği de yapmış olursun .Benzin ecu ayarların kendine gelir arabadan zevk alırsın . Aracı normale döndürdükten sonra gene imkanın var ise lpg sistemini prins  - brc  - Mtm gibi kaliteli bir kit ile mutlaka değiştir .Eğer mevcut kit ile devam edecek isen . lpg enjektör nozulların muhtemel ufaktır ve yetersiz kalıyordur . Bunları kontrol ettir ufak ise büyük nozul ile değiştir .LPg regülatör üzerinde basınç ayarı var tam göbeğinde alyanlı eger basınç yetersiz kalıyor ise basıncı açtır . Lpg ayarı yaptıracağın servise durumu izah et 1 depo benzinde kullanıldığını aracın ecu ayarlarını benzine göre sorunsuz hale geldiğini ve araca bu şekli ile yol ayarı yapılmasını iste .Aracın ltft ve stft değerleri bozulmayacak şekilde ayar yapılması gerekiyor . Yoksa uzun süremez gene lpg de başın ağrır. Birde dediğim leyleri kontrol ettir . Lpg filtrelerini yeniş değiştirmediysen de yenilemeyi unutma . lpg sistemlerinde  2 adet filtre olur ilk filtre büyük görünür olan ikinci filtre gas kesici üzerinde beyne giden parçanın içerisindeki .

Elimden geldiği kadar detaylı anlattım umarım sorunun çözülür kardeşim 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 197000
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #12 : Temmuz 28, 2018, 14:44:57 »
Özcan bey ben sorunu aslında kökten çözdüm aracın modelini yükselttim . Bu durumla ilgili çok ustaya gittim .Genel söylenen şey şu aslında Atiker lpg kitlerinde enjektör yerine aslında çek valf kullanılıyor buda yüksek devirlerde enjektör hızına yetişemiyor vede belli devir sonra direk açık kalıyor ve aslında düzensiz bir yakıt akışı oluyor buda aracınızın üst devirleri çevirememesine neden oluyor . Prins - Brc vb kaliteli kitlerde gerçek benzin enjektörü değerlerine yakın değerlerde lpg enjektörü kullanılmakta bu sayede de araç her devirde ve hızda benzin performansına yakın performans sağlayabiliyor. Ne kadar ayar yaptırırsanız yaptırın o araç o kitle bundan fazlasını size veremez . Birde atiker ile sizin başınıza gelecek şeyleri söyleyeyim .  Aracın benzin ecu ayarlarını da bozacağı için aracınızda belli süre sonra benzinde zor çalışma düzensiz rölanti . Çekiş problemleri yaşayacaksınız .Her defasında ayar yaptırıp düzeldiğini sanıp 15- 20 güne eski halini alacak .

Bu işin çözümü :

Aracında sorun olup olmadığının tespiti çok basit . Aracın ilk önce lpg sistemini iptal et. Lpg sisteminin akü bağlantısının orada sigortası var . Onu sökersen lpg elektronik beyin pasif hale gelir . Lpg sistemin çalışmaz . Aracın akü kutup başlarını sök 10 dakika bu şekilde bekle . Daha sonra geri tak ve yaklaşık  yarım depo -  200 -300 km bu şekilde aracını sadece benzinde kullan .Aracının normale döndüğünü göreceksin .Hatta maddi imkanın müsaitse  1 depo benzinli kullanabilirsen ve de bu kullanım esnasında enjektör temizleyici katıp  ( würth  ) kullanırsan hem yakıt sistemin hem de motor içi temizliği de yapmış olursun .Benzin ecu ayarların kendine gelir arabadan zevk alırsın . Aracı normale döndürdükten sonra gene imkanın var ise lpg sistemini prins  - brc  - Mtm gibi kaliteli bir kit ile mutlaka değiştir .Eğer mevcut kit ile devam edecek isen . lpg enjektör nozulların muhtemel ufaktır ve yetersiz kalıyordur . Bunları kontrol ettir ufak ise büyük nozul ile değiştir .LPg regülatör üzerinde basınç ayarı var tam göbeğinde alyanlı eger basınç yetersiz kalıyor ise basıncı açtır . Lpg ayarı yaptıracağın servise durumu izah et 1 depo benzinde kullanıldığını aracın ecu ayarlarını benzine göre sorunsuz hale geldiğini ve araca bu şekli ile yol ayarı yapılmasını iste .Aracın ltft ve stft değerleri bozulmayacak şekilde ayar yapılması gerekiyor . Yoksa uzun süremez gene lpg de başın ağrır. Birde dediğim leyleri kontrol ettir . Lpg filtrelerini yeniş değiştirmediysen de yenilemeyi unutma . lpg sistemlerinde  2 adet filtre olur ilk filtre büyük görünür olan ikinci filtre gas kesici üzerinde beyne giden parçanın içerisindeki .

Elimden geldiği kadar detaylı anlattım umarım sorunun çözülür kardeşim
çok teşekkür ederim bu gün bir ustayla tanıştım telefonla arabanın motor resimlerini falan attım ona durumu anlattım içimi rahatlattı valla getir dert etme ben hallederim dedi bu arabanın ustasını bulmak çok zor İNŞALLAH yardımı olur bize durumu tekrar paylaşırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: araba 4 bin deviri neden geçmiyor
« Yanıtla #13 : Temmuz 28, 2018, 15:58:27 »
benim 2011 skoda fabia'da rölantide 4 bin devri geçmiyordu. fabrikasyon ayar. hareket halinde ise maks 6 bin. 7 ve 8 binler gg.