Gönderen Konu: Otomatik Şanzıman  (Okunma sayısı 10548 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Otomatik Şanzıman
« : Ağustos 31, 2006, 22:37:11 »
arkadaşlar daha önce hiç otomatik vitesli araba kullanmadığım için bu kouda acemiyim. Şanzımanla ilgili birkaç sorunum var:
1. çok dik yokuşta L ile kalktığım zaman gazı az verirsem araba geri kaçıyor bu otomatik vitesli araçlar için normal midir?
2. vitesi P'den ya da N'den D'ye aldığım zaman şanzımandan ses geliyor ve araba olduğu yerde sarsılıyor , bunu neden yapar?
3. son olarak da vitesi yüksek devirde değiştiriyor. Örneğin ilk kalkıştan sonra 2. vitese geçmesi için 3500devire geliyor bundan sonraki viteslerde de devir 3500-4000'e doğru yükseldikten sonra değişiyor. 2700-3000 devirde vitesi değiştirmek için ayağımı gaz'dan çekip geri basıyorum geri çekerken vitesi büyütüyor bu normal midir yoksa bir problem mi vardır?

Toyota Club Türkiye

Otomatik Şanzıman
« : Ağustos 31, 2006, 22:37:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #1 : Ağustos 31, 2006, 23:01:39 »
1,5-2 aya yakındır otomatik kullanıcısıyım.nacizane görüş ve fikirlerim.
1- çok dik yokuşlarda geri kaydırma probleminin tüm otomatik viteslerde olduğunu düşünüyorum.
2- Eğimli yerlere parkederken ilk önce el frenini çekip sonra p ye almazsan.arabayı tekrar çalıştırıp p den d veya r ye alırken vites kolu acayip zorlanıyor şanzımandan çok kötü sesler geliyor.(nedeni ise tüm yükü şanzımana  yüklüyor.)
düz bir zeminde p den diğer viteslere alırken benimde titreme yapıyor ama şanzımandan ses  gelmiyor.
3-gaza hafif yüklenirsen 2000 de değiştiriyor.biracık daha yüklenirsen vitesi yokuşa göre 3000-3500  gibi değiştiriyor.Eğer gazı sonuna kadar basarsan vitesleri 5000-6000 devir civarında değiştiriyor.normal olduğunu düşünüyorum.kalkış yaptıktan sonra orta şiddette gaza yükleniyorum 3000-3500 civarına gelince hafif ayağımı gazdan çekince hemen vitesi büyültüyor.
benim anladığım şu benimkisi 3 ileri otomatik ama 3 ana vites var birde ara vitesler var.
yani 1-1,5-2-2,5-3 gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 8 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #2 : Ağustos 31, 2006, 23:03:43 »
Sesler için arabanın şanzıman yağını ve yağ filtresini orjinalleriyle değiştirin. Bu arada Şanzıman karterini söktürüp içindeki aşınan metallerden çıkan metal artıklarınıda temizletirseniz şanzımanı rahatlatır ve ömrünü uzatırsınız.

Benim HR-V de de benzer sorunlar vardı, bu işlemleri yapınca ne ses kaldı ne vuruntu. Tabi sadece yağına 200 YTL verdim, özel bir şanzıman yağı var ve sadece Honda yetkili servislerinde satılıyor. Orjinal yağ ve filtre işin sırrı.

Araba kaç km.de şanzımanla ilgili sorunlarınızın kaynağı şanzımanın bakımlarının düzgün yapılmamasından kaynaklanan yıpranma olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #3 : Ağustos 31, 2006, 23:18:03 »
Alıntı yapılan: Murat Çelebi
Sesler için arabanın şanzıman yağını ve yağ filtresini orjinalleriyle değiştirin. Bu arada Şanzıman karterini söktürüp içindeki aşınan metallerden çıkan metal artıklarınıda temizletirseniz şanzımanı rahatlatır ve ömrünü uzatırsınız.

Benim HR-V de de benzer sorunlar vardı, bu işlemleri yapınca ne ses kaldı ne vuruntu. Tabi sadece yağına 200 YTL verdim, özel bir şanzıman yağı var ve sadece Honda yetkili servislerinde satılıyor. Orjinal yağ ve filtre işin sırrı.

Araba kaç km.de şanzımanla ilgili sorunlarınızın kaynağı şanzımanın bakımlarının düzgün yapılmamasından kaynaklanan yıpranma olabilir.
[/quote]

araba 88 model 316000 km'de aşınma olması çok normal sanırım. yağına falan hiç bakmadım yarın baktırayım ona da. ilginiz için teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #4 : Eylül 01, 2006, 09:34:29 »
1 -Dik yokuşlarda L ile kalkmana gerek yok aslında.
Frenden ayağını çekme hızına göre geriye kaçırması mümkün, değişik modellerde farklı özellikler gösteriyor otomatik vitesler. Mesela otomatik Rover'a binmiştim ve dik tepelerde bile öne doğru gidiyordu!
2 - Vites D, L, veya 2'ye getirilince şanzıman her zaman "viteste" olur. Ancak ses gelmesi ve aşırı sarsılması normal değil. Devirin düşüp çok hafif titremesi normal.
3 - Otomatiklerde vites değiştirmede birçok etken rol oynar. Mesela çıkılan veya inilen eğim, gidilen hız ve gaza ne kadar bastığın. Özetlemek gerekirse, gaza ne kadar çok basarsan o kadar yüksek devirde vites geçer, ne kadar az basarsan da o kadar erken devirde. Bu yüzden gazdan ayağını çektiğinde vites büyütür.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #5 : Eylül 16, 2006, 11:31:14 »
Alıntı yapılan: UMUT SAGIR
arkadaşlar daha önce hiç otomatik vitesli araba kullanmadığım için bu kouda acemiyim. Şanzımanla ilgili birkaç sorunum var:
1. çok dik yokuşta L ile kalktığım zaman gazı az verirsem araba geri kaçıyor bu otomatik vitesli araçlar için normal midir?
2. vitesi P'den ya da N'den D'ye aldığım zaman şanzımandan ses geliyor ve araba olduğu yerde sarsılıyor , bunu neden yapar?
3. son olarak da vitesi yüksek devirde değiştiriyor. Örneğin ilk kalkıştan sonra 2. vitese geçmesi için 3500devire geliyor bundan sonraki viteslerde de devir 3500-4000'e doğru yükseldikten sonra değişiyor. 2700-3000 devirde vitesi değiştirmek için ayağımı gaz'dan çekip geri basıyorum geri çekerken vitesi büyütüyor bu normal midir yoksa bir problem mi vardır?
[/quote]

1--- L,D,2 gibi konumlarda toyota araçlarda (yeni rav4 ve land cruiser prada hariç)ayağını frenden çektiğin vakit eğim ağar rölantieki motor çıkış gücünü yenebilcek derecedeyse kayabilir bu normal.
2--- vitesleri "N" den "r" veya "d" ye alınca şoklaması ve kasması normal çünkü araç yürümek istiyor senin ayağın frende oluncada gidemiyor ve kasıyor.
3----vites değişim devirleri gaza bastırma konumana göre değişir dip gaz yaparsan 5-6000 de değiştirir çok yumuşak bastınmı düşük devirde değiştirir bunların hepsi sizin aracı nasıl sürmek istediğinize bağlı performans istersen dip gaz yap yüksek devirde vites değişsin bir üst vitese yüksek moto gücüyle geç ekononmi yapmak istiyorsan çok az ve yumuşak bas.

LPG GİBİ motor sistemine etki edecek sistemleri japon arabaları kabul etmez (saki uygun olmayan doku ve organ nakli gibi) bu sebepten lpg ye hayır!

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #6 : Eylül 20, 2006, 15:04:18 »
Arkadşım ben 5 aydır otomatik corolla kullanıyorum ses benden çıkmıyo ama geriye kaçmasıda çok dik yokuşta ve çok az miktarda oluyo.Yüksek devirde vites değiştirmeside muhtemelen over driver tuşunun açık olduğunu gösteriyor onu kapat birde öyle dene benim aracım 96 model seninki sol mu bilmiyorum ama benim gibi eski kasa ise ekranda o/d off yazıyorsa over drive açıktır hiçbirşey yazmıyorsa kapalıdır. umarım yardımcı olabilmişimdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #7 : Eylül 23, 2006, 22:04:08 »
Alıntı yapılan: ercan_wrc
Arkadşım ben 5 aydır otomatik corolla kullanıyorum ses benden çıkmıyo ama geriye kaçmasıda çok dik yokuşta ve çok az miktarda oluyo.Yüksek devirde vites değiştirmeside muhtemelen over driver tuşunun açık olduğunu gösteriyor onu kapat birde öyle dene benim aracım 96 model seninki sol mu bilmiyorum ama benim gibi eski kasa ise ekranda o/d off yazıyorsa over drive açıktır hiçbirşey yazmıyorsa kapalıdır. umarım yardımcı olabilmişimdir.
[/quote]

benim aracımda over drive düğmesi yok diye biliyorum... Bu konuyu açtıktan sonra bir otomatik şanzıman ustasına gösterdim. usta kısa bir test sürüşü ve yokuş denemesi yaptıktan sonra "şanzımanda hiçbirşey yok çok iyi çalışıyor,sadece rolanti ayarını biraz yükselt" dedi (rolanti 800'de idi şimdi 1000'e çıkardım). Yaşadığım sorunlar benim otomatik şanzımana olan acemiliğimden kaynaklanıyor sanırım. Yani sonuçta gaz pedalını manuel vitesteki gibi kullanmamak gerekiyor kullandıkça öğreniyorum. Öğrendikçe de sürüşten daha çok keyif alıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bu dünya bana bilem kalmamış ki!
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2006, 16:29:28 »
sürüş keyfi deyince aklıma şu geldi ;
28 yaşına gelinceye kadar hep düz vites kullandım.
3 ay kadar önce otomatik aldım.aldığımda bende senin gibi gaza çok yükleniyordum.ama alışmaya başladım.alıştıkça otm çok zevkli olduğunu anladım.
kusura kalmayın yine gevezelik ettim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.gencts.com
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #9 : Ekim 08, 2006, 23:34:08 »
senelerdir manuel kullanırım cok nadir otomatik kullandım son 1.5 senedir otomatik kullanırım ama sana kesin tavsiyem o kilometre de aracı devamlı olarak D 'de kullan cunku aracı n ye alınca sarsması sanzımandaki tribunlerin artık vakti dolmaya baslamıs demektir.Buda masraf demektir bilen bilir otomatik sanzıman 1.000 ytl den assagı masraf acmaz
Parola 61
Türk'lüğünden şeref duyan Sevdamın özü Özgürce dolaştığım sokaklarda aldığım her soluğun verdiği rahatlıktan iba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
Otomatik Şanzıman
« Yanıtla #10 : Ekim 10, 2006, 21:49:43 »
Otomatik şanzımanın kelimei şehadeti:
Her zaman orijinal yağ kullan.
Kaliteli marka aslında müşteriyle ebedi aşk ister. Ve aslında her sadık müşteri, şöyle ilk karşılaşmada fosfor fosfor sırıtıp laubali olmayan