0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Çok bok kepçe sallamışsınız,Avensis'in uretiminin duracagı 2010 yilinda belli idi,Motor hacmine gore vergilendirme Turkiyeye özgü, bu nedenlede Toyota bu motordan vazgeçmeyecektir.
birincisi avensis 1.6 otomatik seçeneği sunsaydı emin olun hem çok satar hem de üretimi durmazdı. ikincisi hyundai nasıl 1.8 yerine 1.6 motor getirebiliyor? demek ki isteyince oluyor. üçüncüsü bir diğer japon nissan Quasghi 1.6 dizel otomatik seçeneğiyle sınıfında satış rekorları kırmadı mı? bakın toyota aynı kafayla giderse öncüsü olduğu hibrit satışlarında kendisinden sonra gelen rakiplerinin gerisinde kalacaktır. zaman kimin haklı olduğunu elbet gösterecektir.
Avensis sadece motoru yüzünden mi başarısız oldu. Donanım ve işçilik gibi konularda da sınıfının gerisinde kaldı. Hyundai 1.8 yerine 1.6 Hybrid koyduda ne oldu. Toyota'nın 1.8 motoru daha verimli ve daha uyumlu. 1.8 ile ilgili dezavantajı yaşayan ülke Türkiye. Geri kalanı bağlamıyor. Ha Dizel-Hybrid veya Turbo Benzinli Atkinson çevirim içeren Hybrid araçlar üzerine çalışmalar yapan olur Toyota'yı geçer onu bilemem. Ya da Toyota bu çalışmayı yapar. Ancak 1.6-1.8 sorununu Global anlamda yaşamıyor Toyota. 1.6 Dizel meselesine gelince evet geçtiğimiz 10 yıllık dönemde 1.5-1.6 Dizel motor revaçtaydı ve o dönem Toyota bu motoru ve bu motor ile birlikte otomatik şansıman seçeneği sunsaydı özellikle Avrupa'da daha büyük satış rakamları yakalayabilirdi ancak artık dizele yatırım yapmanın bir anlamı yok.
Kutay bey,Yine Turkiye pazarina takiliyorsunuz.Tr de hic satilmasa ne olur ki?Dunyanin encok satilan otomobili sonucta.Sizin takildiginiz konu, bizi yonetenlerin tercihi
Bence CHR ın harika tasarımına dokunmasınlar. Kullananların büyük bölümü arka camlardan şikayetçi değil. Aksine her bakışta bir daha aşık oluyoruz arabamıza. TSS den sonra tamamlandı araba. Cam tavan eklense ve ilkel touch ekran kaldırılıp güncel bir multimedya eklense yeter. Hybrid konusunda ise yeterince km yapıyorsanız 1.8 motorla ülkemiz şartlarında dahi ciddi oranda tasarruf edebiliyorsunuz. İstanbul trafiğinde 3 l. ortalama yakalayanlar var. Bence Trafikte Toyota nın hybrid modellerinin daha fazla görülme sebebi de bu. Bence Toyota nın asıl sorunu fazla sağlamcı ve-veya gelenekçi oldukları için zamanın teknolojilerini araçlarına adapte etmede biraz geriden gelmesi.
Haklısınız özellikle son düzenleme ile küçük donanım farkları fiyatlara ciddi oranda yansıyor. ama son dönemlerde aynı model otomobiller kısa aralıklarla donanım değişikliklerine uğruyorlar ve önceden satın alanlar mağdur oluyor. CHR dan örnek vereyim: ülkemizde satışa sunulduğunda yurt dışında TSS güvenlik paketi ile satıldı ülkemizde bu paket opsiyon olarak bile yoktu. Bir süre sonra Bu paket ülkemizdeki tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaya başlandı. Aynı şekilde ben şubat ayında aldığımda led arka stoplar techno ve premium pakete dahildi alamadım. şimdi standart. Benim ya da O zaman techno pakete ücret ödeyenlerin suçu neydi. Bu tür örnekler can sıkıcı oluyor. Bu tür değişiklikler ya en baştan plânlamamalı ya da makyaj ve kasa değişimi zamanında yapılmalı. Aksi halde durum yemeğin baharatlarının, tuzu ve yağının siz sofrada yemeği yerken eklenmesine benziyor.