Gönderen Konu: toyota chr ve auiris hibrit makyajlı kasada beklediğimiz yenilikler  (Okunma sayısı 2013 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
malum hibrit motorlar gerek yakıt tüketimindeki ekonomikliği gerekse çevreci oluşlarından dolayı geleceğin otomobilleri olacak. bu anlamda toyota 20 yılı
 
aşkın süredir üretip pazarladığı hibrit teknolojisiyle dünyada hibrit motorun öncüsü konumunda. ancak nedendir bilinmez  türkiye şartlarındaki bir ülkeye

neden 1.6 motor yerine yüksek mtv'li 1.8 motor getirilir anlamış değilim. hibrit konusunda toyota'yı takip eden ve onu örnek  alan hyundai bile 1.6 ile

 giriş yaparak akıllı bir hamle yaptı. toyota acilen bu yanlıştan vazgeçip 1.6 hibrit motoru chr'de kullanmalıdır. ayrıca aynı hamleleri mevcut auiris, priusve

gelecek corolla modellerinde de yapmalıdır. aksi taktirde toyota'dan sonra gelecek rakipler 1.6 hamlesiyle toyota'yı geride bırakabilir. keza mevcut chr'de

 cam tavan seçeneği sunulup arka camlar daha genişletilip ortadaki navigasyon kabak gibi ortaya değil honda civiclerdeki gibi daha estetik biraz daha

 aşağı konumlandırılmalıdır.  bu dediklerim yapılırsa inanın hibrit toyotaların satışı katlanacaktır. aksi taktirde avensise 1.6 otomatik seçeneği getirmeyip

 sonra da maalesef  üretimi durdurmak zorunda kalır toyota.  başka fikri olan arkadaşlar da ekleme yaparsa iyi olur diye düşünüyorum.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Çok bol kepçe sallamışsınız,
Avensis'in uretiminin duracagı 2010 yilinda belli idi,
Motor hacmine gore vergilendirme Turkiyeye özgü, bu nedenlede Toyota bu motordan vazgeçmeyecektir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Çok bok kepçe sallamışsınız,
Avensis'in uretiminin duracagı 2010 yilinda belli idi,
Motor hacmine gore vergilendirme Turkiyeye özgü, bu nedenlede Toyota bu motordan vazgeçmeyecektir.
birincisi avensis 1.6 otomatik seçeneği sunsaydı emin olun hem çok satar hem de üretimi durmazdı. ikincisi hyundai nasıl 1.8 yerine 1.6 motor

 getirebiliyor? demek ki isteyince oluyor. üçüncüsü bir diğer japon nissan Quasghi 1.6 dizel otomatik seçeneğiyle sınıfında satış rekorları kırmadı mı? bakın

 toyota aynı kafayla giderse öncüsü olduğu hibrit satışlarında kendisinden sonra gelen rakiplerinin gerisinde kalacaktır. zaman kimin haklı olduğunu  elbet

gösterecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
birincisi avensis 1.6 otomatik seçeneği sunsaydı emin olun hem çok satar hem de üretimi durmazdı. ikincisi hyundai nasıl 1.8 yerine 1.6 motor

 getirebiliyor? demek ki isteyince oluyor. üçüncüsü bir diğer japon nissan Quasghi 1.6 dizel otomatik seçeneğiyle sınıfında satış rekorları kırmadı mı? bakın

 toyota aynı kafayla giderse öncüsü olduğu hibrit satışlarında kendisinden sonra gelen rakiplerinin gerisinde kalacaktır. zaman kimin haklı olduğunu  elbet

gösterecektir.
Avensis sadece motoru yüzünden mi başarısız oldu. Donanım ve işçilik gibi konularda da sınıfının gerisinde kaldı. Hyundai 1.8 yerine 1.6 Hybrid koyduda ne oldu. Toyota'nın 1.8 motoru daha verimli ve daha uyumlu. 1.8 ile ilgili dezavantajı yaşayan ülke Türkiye. Geri kalanı bağlamıyor. Ha Dizel-Hybrid veya Turbo Benzinli Atkinson çevirim içeren Hybrid araçlar üzerine çalışmalar yapan olur Toyota'yı geçer onu bilemem. Ya da Toyota bu çalışmayı yapar. Ancak 1.6-1.8 sorununu Global anlamda yaşamıyor Toyota. 1.6 Dizel meselesine gelince evet geçtiğimiz 10 yıllık dönemde 1.5-1.6 Dizel motor revaçtaydı ve o dönem Toyota bu motoru ve bu motor ile birlikte otomatik şansıman seçeneği sunsaydı özellikle Avrupa'da daha büyük satış rakamları yakalayabilirdi ancak artık dizele yatırım yapmanın bir anlamı yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Avensis sadece motoru yüzünden mi başarısız oldu. Donanım ve işçilik gibi konularda da sınıfının gerisinde kaldı. Hyundai 1.8 yerine 1.6 Hybrid koyduda ne oldu. Toyota'nın 1.8 motoru daha verimli ve daha uyumlu. 1.8 ile ilgili dezavantajı yaşayan ülke Türkiye. Geri kalanı bağlamıyor. Ha Dizel-Hybrid veya Turbo Benzinli Atkinson çevirim içeren Hybrid araçlar üzerine çalışmalar yapan olur Toyota'yı geçer onu bilemem. Ya da Toyota bu çalışmayı yapar. Ancak 1.6-1.8 sorununu Global anlamda yaşamıyor Toyota. 1.6 Dizel meselesine gelince evet geçtiğimiz 10 yıllık dönemde 1.5-1.6 Dizel motor revaçtaydı ve o dönem Toyota bu motoru ve bu motor ile birlikte otomatik şansıman seçeneği sunsaydı özellikle Avrupa'da daha büyük satış rakamları yakalayabilirdi ancak artık dizele yatırım yapmanın bir anlamı yok.

avensisin malzeme kalitesi için bir şey diyemem ama donanım olarak sınıfının en dolu araçlarından biriydi. passat'ın en dolu paketi avensis'in en


 boş paketidir desem yeridir. dizel konusunda haklısınız. dizelin devri geçti. mazda'nın 2019 yılında çıkaracağını duyurduğu ve toyota'nın talip olduğu dizel

 

gibi az yakan sıkıştırma oranı yüksek sky active x motoru toyota'nın hibriti ile buluşursa eminim piyasayı silip süpürür.  zaten geçen yıl çıkan haberlerde
 

toyota ve mazda sky active x motoru konusunda işbirliğine gideceklerini açıklamışlardı. inşallah toyota'nın hibriti mazda'nın sky active x motoru ile


buluşur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Konustugumuz Avrupa pazarinda, yilda 750000 otomobil satiyor Toyota,
Dunyada ise 9.5 milyon adet.
1.6 dizel otomatik olsa idi ne kadar daha satardi ki?
+50000 mi, yoksa +100000 mi? Çok abarti rakamlar bu dediklerim.
Bu durumdada o kadar araba icin yatirim yapmaya deger mi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
bu arada 1.8 motor mtv'nin 1.6 motorun 2 katı olduğunu (1.6 1294- 1.8 2594 yıllık) ve sırf bu yüzden ben dahil birçok kişinin 1.8 motorlu araçlardan

 vazgeçtiklerini hatırlatmak da fayda var. (hyundai bu anlamda akıllıca davranarak 1.6 hibrit motoru getirdi.) ayrıca cam tavan, navigasyonun konumu ve

 arka camın genişletilmesi gibi konularda da umarım revizyona gider toyota. tabi bunlar benim fikirlerim.
 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Kutay bey,
Yine Turkiye pazarina takiliyorsunuz.
Tr de hic satilmasa ne olur ki?
Dunyanin encok satilan otomobili sonucta.
Sizin takildiginiz konu, bizi yonetenlerin tercihi
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Kutay bey,
Yine Turkiye pazarina takiliyorsunuz.
Tr de hic satilmasa ne olur ki?
Dunyanin encok satilan otomobili sonucta.
Sizin takildiginiz konu, bizi yonetenlerin tercihi
ahmet bey haklısınız ama insan türkiye'de üretilip dünyaya ihraç edilen böyle araçları almak istiyor. (çin ve meksika'da üretilen araçlara göre yerli

 aracımız sayılır.) ben türkiye'de üretilip ihraç edilen araçların desteklenmesinden yanayım. :alkis: o yüzden biraz sitemliyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Bence CHR ın harika tasarımına dokunmasınlar. Kullananların büyük bölümü arka camlardan şikayetçi değil. Aksine her bakışta bir daha aşık oluyoruz arabamıza. TSS den sonra tamamlandı araba. Cam tavan eklense ve ilkel touch ekran kaldırılıp güncel bir multimedya eklense yeter.

Hybrid konusunda ise yeterince km yapıyorsanız 1.8 motorla ülkemiz şartlarında dahi ciddi oranda tasarruf edebiliyorsunuz. İstanbul trafiğinde 3 l. ortalama yakalayanlar var. Bence Trafikte Toyota nın hybrid modellerinin daha fazla görülme sebebi de bu.

Bence Toyota nın asıl sorunu fazla sağlamcı ve-veya gelenekçi oldukları için zamanın teknolojilerini araçlarına adapte etmede biraz geriden gelmesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota chr ve auiris hibrit makyajlı kasada beklediğimiz yenilikler
« Yanıtla #10 : Haziran 29, 2018, 00:22:12 »
Bence CHR ın harika tasarımına dokunmasınlar. Kullananların büyük bölümü arka camlardan şikayetçi değil. Aksine her bakışta bir daha aşık oluyoruz arabamıza. TSS den sonra tamamlandı araba. Cam tavan eklense ve ilkel touch ekran kaldırılıp güncel bir multimedya eklense yeter.

Hybrid konusunda ise yeterince km yapıyorsanız 1.8 motorla ülkemiz şartlarında dahi ciddi oranda tasarruf edebiliyorsunuz. İstanbul trafiğinde 3 l. ortalama yakalayanlar var. Bence Trafikte Toyota nın hybrid modellerinin daha fazla görülme sebebi de bu.

Bence Toyota nın asıl sorunu fazla sağlamcı ve-veya gelenekçi oldukları için zamanın teknolojilerini araçlarına adapte etmede biraz geriden gelmesi.
Esat bey son paragraf bizim ülkemizde ki vergi yüküyle alakalı Avrupa için ürettikleri efsane kasa Corolla bile farklı özellikler barındırıyor nekadar özellik o kadar fiyat artışı demek onuda bizim ekonomik şartlar kaldırmıyor Toyota her kesime hitap etmeye çalışıyor Maalesef bizdeki vergilerin yüksekliğinden büyük motor araçların tadını çıkaramıyoruz bendeki Corona bile farklı 93 model araçtaki konfor çoğu yeni nesil araçta yok
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota chr ve auiris hibrit makyajlı kasada beklediğimiz yenilikler
« Yanıtla #11 : Haziran 29, 2018, 00:43:58 »
Haklısınız özellikle son düzenleme ile küçük donanım farkları fiyatlara ciddi oranda yansıyor.

ama son dönemlerde aynı model otomobiller kısa aralıklarla donanım değişikliklerine uğruyorlar ve önceden satın alanlar mağdur oluyor.

CHR dan örnek vereyim: ülkemizde satışa sunulduğunda yurt dışında TSS güvenlik paketi ile satıldı ülkemizde bu paket opsiyon olarak bile yoktu. Bir süre sonra Bu paket ülkemizdeki tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaya başlandı. Aynı şekilde ben şubat ayında aldığımda led arka stoplar techno ve premium pakete dahildi alamadım. şimdi standart. Benim ya da O zaman techno pakete ücret ödeyenlerin suçu neydi. Bu tür örnekler can sıkıcı oluyor. Bu tür değişiklikler ya en baştan plânlamamalı ya da makyaj ve kasa değişimi zamanında yapılmalı. Aksi halde durum yemeğin baharatlarının, tuzu ve yağının siz sofrada yemeği yerken eklenmesine benziyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota chr ve auiris hibrit makyajlı kasada beklediğimiz yenilikler
« Yanıtla #12 : Haziran 29, 2018, 01:18:19 »
Haklısınız özellikle son düzenleme ile küçük donanım farkları fiyatlara ciddi oranda yansıyor.

ama son dönemlerde aynı model otomobiller kısa aralıklarla donanım değişikliklerine uğruyorlar ve önceden satın alanlar mağdur oluyor.

CHR dan örnek vereyim: ülkemizde satışa sunulduğunda yurt dışında TSS güvenlik paketi ile satıldı ülkemizde bu paket opsiyon olarak bile yoktu. Bir süre sonra Bu paket ülkemizdeki tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaya başlandı. Aynı şekilde ben şubat ayında aldığımda led arka stoplar techno ve premium pakete dahildi alamadım. şimdi standart. Benim ya da O zaman techno pakete ücret ödeyenlerin suçu neydi. Bu tür örnekler can sıkıcı oluyor. Bu tür değişiklikler ya en baştan plânlamamalı ya da makyaj ve kasa değişimi zamanında yapılmalı. Aksi halde durum yemeğin baharatlarının, tuzu ve yağının siz sofrada yemeği yerken eklenmesine benziyor.
Aynen Esat bey maalesef dediğiniz gibi mağduriyet ler yaşanıyor bunların hepsi satış politikası makyaj gibi durumlar işin küçük hileleri aslında aracın makyajlanmış hali ilk üretim zamanından belli oluyor ama kademe kademe çıkarıyorlar mesala sizin durumunuz gibi
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.