Toyota, Singapur merkezli Grab'e 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. Detaylar haberimizde;
Toyota Güneydoğu Asya’nın Uber’i olarak da tanımlanan Grab’e 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını duyurdu. Japon otomotiv devi bu yatırım ile iki şirket arasındaki mevcut ortaklığı geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Zira Didi Chuxing ile Softbank gibi Toyota da Grab’e daha önce ortak olmuştu.
Ancak 1 milyar dolarlık yeni yatırım, bir otomotiv şirketinin araç paylaşım sektörüne yapacağı en büyük yatırım olacağı için ayrıca dikkat çekti. Singapur merkezli şirketin bugünkü duyurusuna göre; Toyota’nın bir yöneticisinin Grab’in yönetim kuruluna atanacağı, bir tanesinin de araç paylaşım şirketinde başkanlık yapacağı belirtildi.
İlaveten Grab dev yatırımın, bölgedeki gıda teslimatı ve online ödemeler gibi hizmetlerini geliştireceğini söyledi.Bu noktada Grab’in başkanı; “Otomotiv endüstrisinde global bir lider olarak Toyota’nın Grab’e yaptığı yatırım, şirketin Grab’in liderliğine güvendiğini gösteriyor” dedi. Ayrıca Singapur merkezli şirket, Toyota’nın yatırım sayesinde kullanıcı merkezli sigorta ve öngörücü bakım gibi hizmetlerini Grab’e daha iyi entegre edeceğini belirtti.
Toyota’nın başkan yardımcısı Shigeki Tomoyama da konuyla ilgili olarak; Grab ile birlikte Güneydoğu Asya’daki müşterilere çok daha iyi hizmet edeceklerini belirtti.Toyota’nın 2016’da ABD’li Uber’e de yatırım yaptığı bilgisini ayrıca belirtelim. Diğer taraftan; Toyota araç paylaşım alanına yatırım yapma konusunda yalnız değil. Öyle ki General Motors’un Lyft’e 500 milyon dolar, Volkswagen’in Gett’e 300 milyon dolar yatırım yaptığı biliniyor. Bunların yanında; Honda ile Hyundai da Grab’e yatırım yapan otomotiv şirketleri arasında yer alıyor.
Neticede; otomobil şirketlerinin azalan araç satışlarını telafi edebilmeleri ve giderek büyüyen kar havuzundan pay alabilmeleri için araç paylaşım girişimlerine yatırım yapması gerekiyor.Toyota da bu durumun farkında olarak, Uber’in Güneydoğu Asya pazarındaki operasyonlarını devralan Grab’e devasa bir yatırım yapma kararı aldı. Kaldı ki Toyota seçimini Grab’den yana kullanarak da epey akıllıca davrandı.
Çünkü Grab, Güneydoğu Asya pazarında epey iddialı ve yalnızca araç paylaşımı alanında değil diğer alanlarda da sürekli hamle yapıyor. Mesela girişim sadece birkaç hafta önce banka hesabı olmayan müşterileri kazanmak için çalıştığını söylemiş, şirket CEO’su yeni pazarlara girmek için heyecan duyduklarını dile getirmişti.
Kaynak: https://paratic.com