Gönderen Konu: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.  (Okunma sayısı 8507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 11 kere teşekkür etti
Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« : Haziran 03, 2018, 02:21:20 »
Arkadaşlar Merhaba;

Araçlardan çok anlayan biri olduğumu söylemem. 2011 1.6 Lpg Avensis araç almak üzereyim, her şey normal gibi tek aklıma takılan km noktasında. Alacağım aracın km'si 148.000. Hedefim aracı yaklaşık 3-5 sene kullanmak. Bu noktada km 200.000 veya üzeri olabilir. Satmak istediğimde ise aldığım fiyatın civarında satabilecek miyim?

Aracı kullanan arkadaşlar aşağıdaki sorularıma da cevap verebilirlerse çok sevinirim.

1 - 2 El alınan aracın Km si kaç olmalı?
2- Alırken nelere dikkat etmeli?
3- Kronik sorunları mevcut mu?
4- Genel bakımlarında yaklaşık ücret tutarları
5- 148.000 kadarki sürede yapılması gereken ağır bakımları nelerdir?
6- Piyasa değeri yaklaşık olarak nedir ?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Toyota Club Türkiye

Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« : Haziran 03, 2018, 02:21:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #1 : Haziran 03, 2018, 08:42:24 »
öncelikle ciddi bir kuruluşta ekspertiz yaptırmalısınız.lpg olduğu için sorun varsa bizzat kullanan arkadaşlarımız yazarlar,fiyatlar 50-60.000 tl arası olabilir.forumda 430.000 km de olan avensisler var,çoğunlukla uzun yolda hakkını veren bir sürücü tarafından kullanıldı ise  sorun çıkmaz,bakımları diğer d sınıfı araçlara göre oldukça mantıklıdır,zaten forum üyelerimizden yedek parça ve servis işlemleri yapanlarda var,size her türlü yardımcı olurlar,aracın daha önce yapılan servis kayıtlarını paylaşırsanız ayrıntılı yanıt verilir,3-5 sene sonra satmak istediğinizde aldığınız rakamlara satarsınız,çünkü araç fiyatları aldı başını gidiyor,artık tutmak ta mümkün değil!
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #2 : Haziran 03, 2018, 19:35:20 »
Levent bey;
Fiyatı ne olursa olsun, aldığınız araç kesinlikle vereceğiniz fiyatın çok çok üstünde bir araç. Alıp bindiğinizde "Bu araç neden tutulmuyor, neden bu kadar ucuz?" diyeceksiniz. "Bu araç varken gidip Passat a o para verilir mi?" diyeceksiniz. Kısacası km dert etmeyin. Düzgün ve bakımlı bir araç kendini belli edeceği gibi 148 000 km çok bir km değil. Kronik sorun her araçta var olduğu gibi bunlarda da var. Ama çok sıkıntı yaratacak cinsten değil. Aracı alıp kullandıktan sonra , "Yazdıklarınızın altına imzamı atıyorum" diye yazmayı unutmayın.
Bu arada;
Ben neden Avensis binmiyorum? Mart ın sonunda 1.6 sını otomatik sevdasına sattım. Otomatik denk gelsin diye bekledim, ilanları kovaladım. Seçim ilan edilince de zaten az sayıda ki otomatik Avensis sayısı iyice düştü(2011 üstü arıyordum). İstediğim gibi bir araç bulamayınca ve denk gelince şimdilik Scenic teyim. Yaz sonu nasipse tekrar otomatik Avensis avına çıkacağım  ;)   
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #3 : Haziran 04, 2018, 12:00:08 »
Levent bey;
Fiyatı ne olursa olsun, aldığınız araç kesinlikle vereceğiniz fiyatın çok çok üstünde bir araç. Alıp bindiğinizde "Bu araç neden tutulmuyor, neden bu kadar ucuz?" diyeceksiniz. "Bu araç varken gidip Passat a o para verilir mi?" diyeceksiniz. Kısacası km dert etmeyin. Düzgün ve bakımlı bir araç kendini belli edeceği gibi 148 000 km çok bir km değil. Kronik sorun her araçta var olduğu gibi bunlarda da var. Ama çok sıkıntı yaratacak cinsten değil. Aracı alıp kullandıktan sonra , "Yazdıklarınızın altına imzamı atıyorum" diye yazmayı unutmayın.
Bu arada;
Ben neden Avensis binmiyorum? Mart ın sonunda 1.6 sını otomatik sevdasına sattım. Otomatik denk gelsin diye bekledim, ilanları kovaladım. Seçim ilan edilince de zaten az sayıda ki otomatik Avensis sayısı iyice düştü(2011 üstü arıyordum). İstediğim gibi bir araç bulamayınca ve denk gelince şimdilik Scenic teyim. Yaz sonu nasipse tekrar otomatik Avensis avına çıkacağım  ;)

scenic yorumlarınızı da bekleriz @BÜLENT TARAKÇI (42887) bey.

@Levent Erdoğmuş (44555) bey,
148.000 kmdeki bi araca daha önce nasıl bakılmış asıl önemli nokta burası.
düzenli bakımı yapılmışsa bundan sonra da periyodik bakım tablosuna göre bakımları yapılır keyifle binilir.

Rutin bakımda filtreler 75-100 TL arası (markaya göre değişiyor), motor yağı 100-150 TL, işçilik de dahil çok rahat 300-400 TL arası yağ bakımı yaptırabilirsiniz.
yıpranmış bir araçsa ön takım, debriyaj seti, bujiler, fren balataları diskleri gibi önemli mekanik aksamlar için ekstra bütçe ayırmanız faydalı olur. 
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Matematik öğretmeni
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 245000
  • Model Yılı: '09
  • 20 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #4 : Haziran 04, 2018, 23:11:33 »
İkinci el anınan aracın km'si ile fiyatı birbiriyle uyumlu olmalıdır.
Parça fiyatları ve bakım maliyetleri avrupa araçlarına göre çok daha uygundur.
148000 km, düzgün bakılmışsa toyota için yolun başı bile sayılabilir
Sattığımız bir corolla 330000 km'de iken hala 0-100 performansını koruyordu ve çok diriydi. Lpg'si de 120000 km iken takılmıştı. Dizel ve otomatik seçeneği olsaydı 2 model düşük olsa da avensis alırdım. Avensis doğru tercihtir, aracı ekspertize sokarsınız sonucu iyi olursa gayet de keyiflice binersiniz.
2009 BMW 320D PREMIUM
2009 Corolla d4d Elegant mmt 2009 Fiat Albea Multijet, 2005 Yaris 1.0,  1996 Ford Escort 1.6 CLX 1995 Corolla 1.6 xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #5 : Haziran 06, 2018, 14:49:13 »
Geri dönüşler için teşekkür ederim.

Detaylarla ilgili bilgi vermek istiyorum. Araç servis bakımlı kaza boya değişen yok. Fiyat olarak çok yüksek isteniyor. 62.000 Tl alt limit bu yüzden bu aracı elemeyi düşünüyorum. Sizlerinde önerisi benim için değerli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #6 : Haziran 06, 2018, 15:21:52 »
62.000 tl son fiyat mı? eğer bahsettiğiniz gibi bakımlı bir araç ise ve 60.000 tl ye anlaşabiliyorsanız alın derim,araç alımında 2-3 bin tl, ev alımında 10-15 bin tl değecek ise fazla verilebilir düşüncesindeyim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #7 : Haziran 07, 2018, 06:56:05 »
Levent bey;
Fiyatı ne olursa olsun, aldığınız araç kesinlikle vereceğiniz fiyatın çok çok üstünde bir araç. Alıp bindiğinizde "Bu araç neden tutulmuyor, neden bu kadar ucuz?" diyeceksiniz. "Bu araç varken gidip Passat a o para verilir mi?" diyeceksiniz. Kısacası km dert etmeyin. Düzgün ve bakımlı bir araç kendini belli edeceği gibi 148 000 km çok bir km değil. Kronik sorun her araçta var olduğu gibi bunlarda da var. Ama çok sıkıntı yaratacak cinsten değil. Aracı alıp kullandıktan sonra , "Yazdıklarınızın altına imzamı atıyorum" diye yazmayı unutmayın.
Bu arada;
Ben neden Avensis binmiyorum? Mart ın sonunda 1.6 sını otomatik sevdasına sattım. Otomatik denk gelsin diye bekledim, ilanları kovaladım. Seçim ilan edilince de zaten az sayıda ki otomatik Avensis sayısı iyice düştü(2011 üstü arıyordum). İstediğim gibi bir araç bulamayınca ve denk gelince şimdilik Scenic teyim. Yaz sonu nasipse tekrar otomatik Avensis avına çıkacağım  ;)

passat ile avensisi kiyaslamak da cok ilginc :)
 tamam avensis guzel araba fazla incik boncuk ozelligi olmadigi icin sorunsuz araba ama bir passat kadar dolu ozelliklere sahip vede bir passat kadar konforlu ic mekana sahip degil.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #8 : Haziran 07, 2018, 09:58:10 »
Arkadaşlar Merhaba;

Araçlardan çok anlayan biri olduğumu söylemem. 2011 1.6 Lpg Avensis araç almak üzereyim, her şey normal gibi tek aklıma takılan km noktasında. Alacağım aracın km'si 148.000. Hedefim aracı yaklaşık 3-5 sene kullanmak. Bu noktada km 200.000 veya üzeri olabilir. Satmak istediğimde ise aldığım fiyatın civarında satabilecek miyim?

Aracı kullanan arkadaşlar aşağıdaki sorularıma da cevap verebilirlerse çok sevinirim.

1 - 2 El alınan aracın Km si kaç olmalı?
2- Alırken nelere dikkat etmeli?
3- Kronik sorunları mevcut mu?
4- Genel bakımlarında yaklaşık ücret tutarları
5- 148.000 kadarki sürede yapılması gereken ağır bakımları nelerdir?
6- Piyasa değeri yaklaşık olarak nedir ?

Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.

Vakti zamanında sadece 5900 km de neredeyse sıfır sayılabilecek bir halde almıştım. Kokusu üzerinde duruyordu. Aldığım kişi beğenmediğini itiraf bile etmişti. Ben de 17.000 km sattım.

Daha önce de araçla ilgili aynı yorumları yazmıştım. Tekrar etmem gerekirse aracın görüntüsü, oturaklılığı, yol tutuşu, sorunsuzluğu,güvenliği vs çok iyi ancak o motor o kasaya küçük geliyor. Heleki atmosferik olduğu için rampalarda falan vites küçültmezseniz aracın devri düşüyor. Vites küçültseniz araç bağırıyor. D segmentinde olan bir araç için bu söylediğim büyük handikap.  Dağı bayırı çok olan bir ilde yaşıyorsanız tavsiye etmem. Yokuş yukarı kaldırmak da ayrı meziyet. İlk zamanlarında çok zorlanmıştım. Son olarak o dönem arkadaşımda bir önceki kasası vardır. Malzeme kalitesi bir önceki kasada daha iyi olduğunu gözlemlemiştik.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #9 : Haziran 07, 2018, 22:50:13 »
passat ile avensisi kiyaslamak da cok ilginc :)
 tamam avensis guzel araba fazla incik boncuk ozelligi olmadigi icin sorunsuz araba ama bir passat kadar dolu ozelliklere sahip vede bir passat kadar konforlu ic mekana sahip degil.
Passat en fazla satan "D" sınıfı araç olduğu için kıyasladık. Yoksa Avensis "C" sınıfı bir araç mı?  Nedir Passat ın dolu özelliği? Avensis in iç hacmi Passat tan daha geniş. Passat ın direksiyonu ile ön camı arasındaki mesafeye bakın anlarsınız. Avensis te şaft tüneli yok. Passat bagaj olarak üstündür. 80 bin TL para ile alacağınız bir Avensis Elegant Extra da sunroof hariç herşey var. Aynı paraya aynı modelde (örneğin manuel 1.6 Avensis ile manuel 1.4 Passat ı kıyaslayalım) alacağınız Passat ta Hız sabitleyici opsiyonel. Avensis te daha az paraya daha fazla özellik satın alabilirsiniz. İkisinin 0-100 10,4 sn civarı. Üstelik Avensis in motor yapısı daha basittir, narin değildir (turbo yoktur. Lpg ye uygundur. 2500 TL ye LPG yaparsınız). Avensis tam bir fiyat performans aracıdır. Toyota fanatiği zannetmeyin. Fakat Wv bizde fazlasıyla abartılmış bir marka. Daha alırken satmayı düşünürseniz, Passat tercih edilir. Ama binmek içinse benim tercihim ikisi arasında Avensis olur.  Her zaman söylerim, "1.6 turbo benzinli otomatik yada dizel otomatik Avensis olsa, piyasayı siler atar." Ama yok. Türkiye pazarı nedir ki Toyota sırf bu yönde yatırım yapsın. Amerikanın yarısı Camry , Avalon. Hepsi otomatik. Fakat motor hacmi yüksek.
Ben size 80 bin TL vereyim. Bana aynı model olmak kaydı ile bu paraya alabileceğiniz Avensis le aynı donanımda Passat bulun . Yadıklarınızı kabul ederim.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #10 : Haziran 08, 2018, 01:04:41 »
İki nesil avensis kullanıcısı olarak,
Sözün özü eğer sorunsuzluk ve ekonomonik araç arıyoranız avensis yakışıklı araç istiyorsanız passat alın.
İkisini mukayese edebilirmisin derseniz passat ta bir kaç kronik sorun var örn. devir daim pompasının kısa sürede dağılması,araç içi trim seslerinin bir hayli rahatsız edici olması,Rüzgar sesini 100-120 km lerde duymaya başlamanız,bazı motor tiplerinde piston kolu kırılması vs vs.
Bunları ben değil bizzat passat kullanıcıları söylüyor yazıyor bu konuları internette de biraz araştıırsanız göreceksiniz.Bu arada tabiki bilhassa ikinci el alınan VW otomatik araçlardaki DSG sorununu söylemeye bile gerek duymuyorum.
Avensis araçlara gelince T27 lerde kronik hataya rastlamadım/rastlamadık ki ben aracı bir hayli sert kullananlardanım.
T25 lerde far kararması vardı servisler o zaman ücretsiz far değişimi yaptılar,birde şarj alternatörü regülatör kısmında belli sene üretimlerinde problem vardı regülatör ünitesi değişmesi gerekiyordu.
Sonuç olarak passat ülkemizde her nedense prestij arabası gibi görülür ,avensis araçları toyotanın Türkye'de yeterince tanıtamadığını düşünüyorum velhasıl kelam demekki memnunumki ikinci kez gidip tekrar avensis aldım:)
Aracınız ne model marka olursa olasun şimdiden hayırlı olsun iyi günlerde kullanın.
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İskender ERSÖZ
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '12
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #11 : Haziran 08, 2018, 09:02:41 »
2012 Kasım ayında sıfır olarak almıştım.Elegant-Ekstra modelini, 54 bin km şuan çok şükür bakımdan bakıma kaput açıldı.Cam suyu eklemeleri hariç,arabayı genel olarak betimlersek, sessiz,yol tutuşu gayet iyi içindeki malzeme kaliteli ve en önemlisi benzinli olmasına rağmen Ankaranın en sert kış şartlarında bile hiç bir zaman 8,7 LT yi geçmemiş bir araç olarak belirteyim.Bunu özellikle söyledim.Şu an 8,1 ile geziyorum.Ankaranın trafiğini bilenler bilir yerine göre sakin yerine göre sıkışık.Bu nedenle Lpg'ye bile gerek duymadım.Alırken en büyük önceliğim sorunsuzluğu idi.Yukarıda da belirttiğim gibi nerdeyse 6 yıl oldu hiç bir sıkıntı yaşamadım.Zaten alırken de bunu düşünerek almıştım.Yukarıda bazı yorumlara da dikkat ettim.aracın çekmediğinden bahseden arkadaşlarımız var.Öncelikle şunu belirtmek isterimki avensis performans aracı değil rali yapmak arabayı döndürerek kullanmak isteyenler avensisten uzak dursun derim.160nm tork bazı performansçı arkadaşlara yeterli gelmeyebilir.(6 yıldır bana yeterli geldi) 132 bg atmosferik motor 3500-4000 bin devirden sonra yeterli performansı verir bundan şüphe olmasın.Ankara'da plakaların birbirine değdiği bir trafikte altınızda Ferrari olsa ne olacak arkadaşlar.Uzun yolda zaten bir sıkıntı yok yokuşlarda devrini vermezseniz biraz ağır kalır bunu da vites küçülterek halledersiniz buda zor olmasa gerek genel olarak söylemek gerekirse 6 yıllık bir avensis kullanıcısı olarak aracımdan her şeyiyle çok memnunum alanların  temiz ve bakımları düzenli yapılmış olmak şartıyla yıllarca sorunsuz binebileceği bir araçtır avensis herkese iyi forumlar dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #12 : Haziran 09, 2018, 08:05:37 »
bence avensis c ve d sinifi arasi bir arac ve toyota turkiye bu modelin uzerine fazla dusmedi sadece korolla ve auris uzerinden satis yapma cabasindalar. ben eminim ki 1.6 dizel otomatik avensis gelseydi baya baya satardi heleki son kasa. toyotada paran varsa bile donanim satin alamiyorsun ama bir passat oyle degil doldur doldurabildigin kadar. fiyat konusuna gelince evet wv cok abartiliyor polo olmus 100bin paraya bak. gerci ulkemizdeki fahis vergilendirme nedeniyle butun arabalar ederinin cok ustunde vatandasa satiliyor birde dis mihraklarin doviz kuru ile oynamasi nedeniyle fiyatlar daha da yukseldi.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #13 : Haziran 09, 2018, 11:54:12 »
ileriki tarihlerde bende araç değiştirmek istiyorum avensis t27 kasa çok beğendiğim bir araç hele ki beyaz ve elegant ekstra olup içi de bej döşeme olursa nerdeyse motor bile takmasalar alasım geliyor .Ben bu araç ile ilgili yorumları genel olarak takip ediyorum kullanmak nasip olmadı içine oturdum gerçekten konfor aracı olduğu çok belli .Aracın konfor yol tutuş frenleme yol sesi gibi durumlarından bahsetmeye gerek bile yok zaten aracın duruşu ne olduğunu size anlatıyor . Fakat birçok konuda okuduğum konu şu ki aracın motor ve performansı .Birçok kullanıcı 1.6 motorun bu aracı istenile güçte götürmediği konusunda .Kimi kullanıcıya göre yeterli kimi kullanıcıya göre hantal kalıyor ki 1400 kg lık bir araca 1.6 motor bence de biraz yetersiz kalabilir .Araç şehir içi kullanımda hele ki İstanbul - Ankara  - İzmir gibi büyük şehirlerde trafik yoğunluğundan zaten yüksek güçlü motora ihtiyaç duymazsınız .Uzun yolda ise rampalı yollarda bir alt vitese düşerek durumu kurtarır düşüncesindeyim .Ama ışıklarda kalkayım uzayım 0-100 yapayım gibi bir düşünceniz varsa agrasiz gücü seven bir kullanıcı iseniz 1.8- 2.0 seçenekleri düşünülmeli kesinlikle şahsen ben 1.8 cvt bulsam aracı değiştireceğim zaman kaçırmam kesinlikle .hem güçlü hem otomatik .Genel olarak hızla işiniz yoksa konfor odaklı  ir sürücü iseniz kesinlik 1.6 mootr elegant ekstra alın tadına bakın derim 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #14 : Haziran 09, 2018, 19:13:01 »
Yücel bey 1.6 da uzuyor kalkışta iç şüpheniz olmasın,
Yeterki ayağınızı korkak alıştırmayın.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #15 : Haziran 09, 2018, 21:00:14 »
Yücel AYDOĞAN Bey tespitlerinizde haklısınız zaten heryerde radar hız sınırlaması var Ümit OTANSEVER Beyin dediği gibi biraz fazla basınca 1.6 da uzuyor gidiyor sıkıntı etmez ama tabiki 1.8 veya 2.0 ın tadını vermez benimde düşündüğüm 1.8 motor elegant seçeneği
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #16 : Haziran 10, 2018, 16:35:02 »
Herkese merhaba bazı araçlar ilk kalkıştı seri olursada belli bir yol gidince aynı performansı sağlamayabilir. 1.6 Passat b6 ve Vectra C kasa gidiyorsa Avensis'te hayli hayli gider. Tabi herkes performans ister. Bende ilk nesil  t22 Avensis hayranıyım. Şöyle temiz manuel gümüş gri bi tane olsa fena olmazdı  :islik: Bakıyorum temiz bulmak mesele. 73.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '11
  • 550 kere teşekkür etti
  • 137 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #17 : Haziran 14, 2018, 02:53:10 »
4 yıldır T27 kullanıcısı olarak yorumumu sonra yapacam ilk olarak sizin sorunuza gelirsek 148.000 km naçizane fikrim o fiyat çok , sürekli bu araçların piyasasına bakmaktayım 57-60 arası kmsi daha düşük araçlar var 1-2 parça boyalı (mekanik durumunu bilemiyorum tabi ki ilanda görüneni yazıyorum) o km de aracın üyelerinde belirttiği gibi baskı balatası ön takımına vs biraz masraf yapabilirsiniz ..

T27 yorumuma gelecek olursak ;

zaten konforu güvenliği vb konularda herkes hemfikir o yüzden tekrar aynı şeyleri yazmim ,ayrıldığımız konu çekmeme meselesi ;

bende 1.6 motor bu araca az'cılardanım ama hakkını verirseniz çok problem olmaz biliyorum d segmenti araçla yokuşu böğürttrerek çıkmak biraz garip geliyor ama sonradan araba kullandığınızı anlıyorsunuz bu durum aracı zevkli hale getiriyor bence ,şehirler arası yollarda tam yükte yokuş çıkarken bazen sıkıntı oluyor,onu da aracı benzine alıp (motor sağlığı için) biraz devir çevirip halledebilirsiniz ama evet oda biraz yakıt tüketimini arttırıyor onun dışında araca söylenecek söz yok ki bana pasattan daha yakışıklı geliyor , 1.8 düz vites olsa alırdım bende (genelde herkes tam tersini söylüyor ama : d) ben otomatik araç sevmiyorum bundan sebep , alabilirseniz 1.8 alın dicemde arasındaki fiyat makası çok açık , ben makas atmam birazda geç ivmelensin yokuşlar da bi vites küçültüveririz bişey olmaz diyorsanız hiç düşünmeyin alın : )

2005 Corolla 1,6 sol ---- 2011 Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #18 : Haziran 14, 2018, 11:41:22 »
T27 Düz yolda ilk hızlanmada iyi bir araç. 0-100 üde iyi. Rampaya sarmadan bir vites küçültüp gaza basar ve 4000 devir ve üstü çevirtirseniz sıkıntı olmaz. Ancak.... Rampadasınız hızınız 120-140 diyelim. Ayağınızı anlık bile olsa gazdan çekip, tekrar gaza basarsanız, toplamıyor. Yani önceki ivmesini kazanması biraz zaman alıyor(Araç ağır). Bu yazdıklarımı dizel kullananlar daha iyi anlar. Çünkü turbolu motor, tork yüksek olduğu için eski ivmesini daha çabuk kazanır. Ha bu durumda ne olur? Arkanızda araç varsa, onları uyuz edersiniz. Yanınızdaki aracı geçmekse amacınız, vites küçültüp eski ivmeyi tutturana kadar sol şeritte öylece kalabilirsiniz, daha fazla yakıt harcarsınız  :rofl:
Ama T27 kullanmanın zevki tüm bunlara değer. Yakışıklı araç bir kere. 2.0 da bunlar olmaz. Ne diyorlardı; "Otomobil uçar gider."
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 11 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota Avensis Sahibi Olmak Üzereyim.
« Yanıtla #19 : Haziran 17, 2018, 22:44:22 »
Merhaba,

Konuyu açtığım araç fiyatı ile maalesef anlaşamadık ama yazdıklarınıza binaen aynı model araç arayışına devam ediyorum. 2013 model 54000 model elegant extra modeli için görüşeceğim sahibi 72.000 tl istiyor. Ortak bir noktada buluşabilirsek eğer tekrar paylaşıyor olacağım. Bilgilendirmeler için  Teşekkür ederim.