Gönderen Konu: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme  (Okunma sayısı 5166 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« : Mayıs 18, 2018, 22:30:41 »
Aracım 1.6 manuel t27 avensis. Bugün yoğun istanbul trafiğinde dur kalk gidiyordum trafik açıldı birden bende bastım 6500 civarında tam 3. vitese atacakken çaat diye bir ses geldi. Debriyaj yumuşadı hiç bir vitese geçmedi. Sanki Debriyaj yok gibiydi. Ufak ufak sağ şeride yanaştım tam duracakken 2. vitese takıldı kavrama anında fena bir titreme ile devam ettim. Her kavrama silkeliyor ve zor kavrıyordu.  Her dur kalk gittikçe zorlaştı. Hele ki yokuşlarda kabus gibiydi. Hangi yoldan gitsem yokuşta durmam diye hesap ederek zor bela evime gelebildim. Geldiğimde debriyaj yok gibiydi. Yarın sabah ilk iş sanayiye gideceğim sorun ne olabilir?

Toyota Club Türkiye

Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« : Mayıs 18, 2018, 22:30:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #1 : Mayıs 19, 2018, 12:35:03 »
Geçmiş olsun. Debriyaj balata muhafazası açılınca net belli olur. Balata ve baskıda muhtemelen hasar oluşmuştur. Volanı korumaya çalışın.
Rulman, çatal ve hidrolik sistem de kontrol edilmeli. Kayıtlı firmalardan Tem Oto Ufuk Bey ile temasa geçmeniz de faydalı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #2 : Mayıs 19, 2018, 15:31:24 »
@Ahmet Akşener (42029)  daha önce debriyaj ile ilgili bir işlem yapıldı mı?

Bahsettiğiniz sorun, alt debriyaj merkezi görevi de gören hidrolik rulman arızasına yada debriyaj baskısının şemsiyesinin kırılması gibi bir duruma benziyor.

Her halükarda aracı bu şekilde yürütmemenizi tavsiye ederim, debriyaj setini aracınıza uygun olan kaliteli bir ürün tercih edin, debriyaj değişimi sırasında da volant düzgün görünse bile bir "paso" derecesinde tornalatın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #3 : Mayıs 20, 2018, 00:21:39 »
Sabah erken saatte trafik yokken servise gittim. 1. viteste 1 kavrama daha yapsam yokuşta bırakacak, boşta dönecek gibiydi öyle ucu ucuna ulaştım.. Açtilar baskı balata tamamen bitmiş ve hasarlıydı. bilyası normal dendi değiştirmedim. Volantta işlem görmüş ama o da sağlam dediler. Sonuç olarak sadece debriyaj balatası değiştirerek sorun çözüldü. Daha dipte kavrıyor ama sorun değil alışmak zaman almadı. Fakat şu bir gerçek ki yokuşlar bu araca göre değil. Gaz tepkisi yavaş 1 saniye civarında, araç geç devirleniyor ek olarak alt devirlerde de tork yok bir de aracın kütlesi fazla olunca yokuşlarda geri kaçıyor. Bu durum sanırım baskı balatanında hızlı bitmesine bir numaralı sebep. 37 yaşındayım 20 yıldır düz vitesli araç kullanırım bir kez bile böyle balata yaktığımı hatırlamam.
Bana garip gelen olay 6000 devirde vites değiştiriken caaat diye ses gelmesi ve debriyajın boşalması 2-3 dakika vitese geçmemesi oldu. Debrijaj hidroliği boşalmış gibidi. Baskı balata böyle mi biter? bu işte bir gariplik yok mudur sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #4 : Mayıs 20, 2018, 07:52:01 »
Öncelikle geçmiş olsun ilk msj da 6500 devir de vites değiştirir ken yazmışsınız ve ikinci viteste bu kadar yüksek devirde kullanım tabiki bir sıkıntı oluşturacaktır ayriyeten küçük viteslerde yüksek devir çevirmek sadece şanzıman değil motor içinde zararlı siz devir sınırını zorlamışsınız ve birden yüklenmişsiniz böyle durumlar sıkıntılı dır ama keşke bilyayla beraber set olarak degiştirseydiniz o bilya yeterince hizmet etmiş zaten
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #5 : Mayıs 20, 2018, 11:19:31 »
her şey iyi güzel de 2 .viteste 6000-6500 devri buldurmak ne için? başka araç olsaydı ,motor bile eliniz de kalabilirdi,bu kadar yüksek devir ancak 6. viteste otoyol hız sınırının çok üzerinde elde edilebilir,ayrıca çok yüksek yakıt değerlerini görmüş olmalısınız,triger kayış olsa belki de sıyırabilirdi diye hesaplıyorum.sonuç ta kullanım şekli maliyet getiriyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #6 : Mayıs 20, 2018, 11:37:22 »
Sadece "balata" değişti mi dediniz? Ben mi yanlış anladım ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #7 : Mayıs 20, 2018, 14:42:28 »
Sadece "balata" değişti mi dediniz? Ben mi yanlış anladım ?

Evet aynen sadece baskı balata değişti ve aisin marka taktılar orjinal olduğunu söylediler telefondan biraz baktım olumsuz bir yorum görmedim takın dedim.
Tuhaf olan sorunun sadece bu olması. Debriyajın yavaş yavaş kaçıra kaçıra bitmesini bekliyordum. O olaya kadar hiç kaçırma olmamıştı.

Yalnız şöyle bir durum oldu: Balatayı taktılar aracı çalıştıdım debrijaj pedalı boştu, vitese geçmiyordu. Yağ eklediler öyle çalıştı. Debrijaj hidroliği boşalmış olabilir diye düşündüm.

Şuan herşey normal rolanti devrim dışında 400-500 arasında dolaşıyor.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 20, 2018, 14:46:14
her şey iyi güzel de 2 .viteste 6000-6500 devri buldurmak ne için? başka araç olsaydı ,motor bile eliniz de kalabilirdi,bu kadar yüksek devir ancak 6. viteste otoyol hız sınırının çok üzerinde elde edilebilir,ayrıca çok yüksek yakıt değerlerini görmüş olmalısınız,triger kayış olsa belki de sıyırabilirdi diye hesaplıyorum.sonuç ta kullanım şekli maliyet getiriyor.

6500 devir neden zararlı olsun ki. Kırmızı ikaz çizgisi o devirden sonra başlıyor ki sürekli de yapmıyoruz bunu. Araç zaten ağır devirlenmeden yürümüyor. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #8 : Mayıs 20, 2018, 15:35:42 »
debriyajı sıyırmış,bu nedenle yavaş yavaş bitmemiştir,aisin marka en iyi marka,bakıma girmişken bir ara şanzıman yağını da kontrol ettirin,avensis kalkışı ağır bir araba,kırmızı ışıkta biraz ağır kalkar ama sonra hakkını verir,oğlum da son çıkan 132 bg var,3500-4000 devri geçmiyoruz,yakıt ortalamamız 7.3 civarında.uzun km ler yapmak istiyorsak yöntem bu,diğer avensis kullananlarda fikir beyan edebilirler ..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #9 : Mayıs 20, 2018, 17:05:24 »
debriyajı sıyırmış,bu nedenle yavaş yavaş bitmemiştir,aisin marka en iyi marka,bakıma girmişken bir ara şanzıman yağını da kontrol ettirin,avensis kalkışı ağır bir araba,kırmızı ışıkta biraz ağır kalkar ama sonra hakkını verir,oğlum da son çıkan 132 bg var,3500-4000 devri geçmiyoruz,yakıt ortalamamız 7.3 civarında.uzun km ler yapmak istiyorsak yöntem bu,diğer avensis kullananlarda fikir beyan edebilirler ..

Şanzıman yağı değişti. gönüllü değildim hatta değiştirilmemesi daha iyidir gibi yorumlar okumuştum ama ustanın ısararı üzerinde değiştirdim. Şimdilik bir sorun yok gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #10 : Mayıs 20, 2018, 19:59:18 »
Hocam bu işte bir terslik var ya sizi kandırdılar yada başka bişi.Ben usta olsam debriyaj balatsı bittiyse şanzımanı indirdiysem debriyaj balatası baskısı rulmanı şanzıman yağınıda değiştiririm.İlerleyen günlerde de debriyaj bilyası ses yaparsa yine 200 250 TL şanzıman indirme parası vermek durumunda kalabilirsiniz çünki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1409 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #11 : Mayıs 20, 2018, 20:22:21 »
Geçmiş olsun,
Sorunun çözülmesine sevindim.Bizim araçlarda debriyaj pedalı yüksek kavradığından sanırım balatayı biraz o yiyiyor.
Benimde araçta tek memnun kalmadığım durum bu.
Araç 6750 d/dak gibi kesiciye giriyor bende bu devirleri sık,sık görüyorum araçta,ancak bu araçta 1.6 atmosferik motorla performans isterseniz başka çare yok.Sanırım benim araçta 100k civarı baskı balata ister.
Bende uzun yıllardır manuel araç kullanırım ve hiç baskı balata değiştirmedim ama bu araç dediğim gibi isteyecek gibi.
Aracınızı iyi günlerde kullanın
Selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #12 : Mayıs 20, 2018, 23:37:50 »
Evet aynen sadece baskı balata değişti ve aisin marka taktılar orjinal olduğunu söylediler telefondan biraz baktım olumsuz bir yorum görmedim takın dedim.
Tuhaf olan sorunun sadece bu olması. Debriyajın yavaş yavaş kaçıra kaçıra bitmesini bekliyordum. O olaya kadar hiç kaçırma olmamıştı.

Yalnız şöyle bir durum oldu: Balatayı taktılar aracı çalıştıdım debrijaj pedalı boştu, vitese geçmiyordu. Yağ eklediler öyle çalıştı. Debrijaj hidroliği boşalmış olabilir diye düşündüm.

Şuan herşey normal rolanti devrim dışında 400-500 arasında dolaşıyor.

Baskı+Balata değişti ise sorun yok ama yerinizde olsam Hidrolik Rulman değişimini de isterdim,

Markasının AISIN olmasından ziyade, sizin aracınız için üretilen ürün olup olmadığı önemli, AISIN markası altında sizin aracınıza takılabilir en az 5 farklı ürün mevcut,

Ekledikleri yağ Hidrolik Rulman için Hidrolik yağıdır, umarım havasını da almışlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '09
  • 7 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #13 : Mayıs 23, 2018, 23:17:09 »
Ben balata dedim sanrım bir yerde. Sadece balata değil baskı balata birlikte değişti zaten birlikte satılıyor anladığım kadarı ile. Rulmanı almadım artık çok geç :)

Şimdilik sorunsuz kullanıyorum.

İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaj Sorunu- Kalkışta Titreme
« Yanıtla #14 : Mayıs 26, 2018, 12:29:51 »
1 ve 2 viteste yüksek devir aracın baskısının ömrünü yer.