Gönderen Konu: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek  (Okunma sayısı 4212 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
merhabalar,

2012 dizel  robotize yarı otomatik şanzımana sahip aurisimiz var. yaklaşık 600-700 kg lık çekme karavan almak istiyoruz. Edindiğim bilgilere göre bu şanzıman tipi çekme karavana uygun değilmiş. baskı balata sorunları olabilirmiş. dizel araçlar karavan çekmek için daha uygun deniliyor ancak bizde yarı otomatik dizel var.Duruma göre aracımızı aynı model yılı benzinli tam otomatik aurisle değiştirebiliriz yeni aracın da otomatik olması bizim için önemli  bu durumda  sizce  2012 1.4  dizel yarı otomatik auris mi,  2012 1.6 benzin/lpg tam otomatik auris mi  çekme karavan için daha uygun olur ?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #1 : Mayıs 13, 2018, 17:35:53 »
merhabalar,

2012 dizel  robotize yarı otomatik şanzımana sahip aurisimiz var. yaklaşık 600-700 kg lık çekme karavan almak istiyoruz. Edindiğim bilgilere göre bu şanzıman tipi çekme karavana uygun değilmiş. baskı balata sorunları olabilirmiş. dizel araçlar karavan çekmek için daha uygun deniliyor ancak bizde yarı otomatik dizel var.Duruma göre aracımızı aynı model yılı benzinli tam otomatik aurisle değiştirebiliriz yeni aracın da otomatik olması bizim için önemli  bu durumda  sizce  2012 1.4  dizel yarı otomatik auris mi,  2012 1.6 benzin/lpg tam otomatik auris mi  çekme karavan için daha uygun olur ?

Aracın kataloğunda çekilmesine  izin verilen max. ağırlıkta karavan ağırlığının yazması lazım.Öncelikle bunu bir kesinleştirin.

Baskı-Balataya verebileceği zararı ise Servise/Fabrikaya sormak lazım.niye derseniz Mühendislik hesaplamaları yapılırken karavan çekme hesaba dahil mi değil mi onu bilmeden ancak deneyimle işin içinden çıkılır.Deneyim demekte kötü durumda maliyet demek.

Eğer manuel sistem vites olsa baskı balata kesinlikle erken giderdi ama robotize vites sistemi kavramayı insana göre daha düzgün ve stabil yapar.Birde üzerine sistem + karavan içinde dizayn edildi ise düz mantık problem çıkmaması lazım (Erken bitme-titreyerek kalkış v.s) ama yukarıda da dediğim üzere bunu servise yada fabrikaya sormak lazım.Belki diyecekler ki  evet çekmenizde herhangi bir mahsur yok.Ekstra bir probleme ve konforu bozacak bir duruma yol açmaz ama (atıyorum) Baskı-Balata değişimi 20 Bin km  erken olamalı v.s yada sistem hiç zorlanmadan baş edecek şekilde dizayn edilmiştir limitler içinde karavanı istediğiniz şekilde çekin değişen bir şey olmaz.

Bura veya başka yerden  bilgi alıp (internet veya tanıdık /usta v.s) sadece tahmine göre iş yapmayın bence.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #2 : Mayıs 13, 2018, 17:48:47 »
Dizel veya benzinli önemli değil ama bunu mmt ile yapmaya kalkarsanız şanzımanın ve baskı balatanın ömrü çok uzun olmaz ilk önce balata ısınır ve araç kendini korumaya alıp stop eder soğuyana kadarda çalışmaz ama manuel modda belki biraz idare eder ikinci seçenek olarak tam otomatik demiştiniz oda zorlanacaktır bu görev için ama L 1 de kalkıp devrini bulunca D konumuna alırsanız belki biraz idare eder ama devri korumanız lazım araç yükten dolayı çok fazla vites düşüp yükseltecektir ona göre gaz seviyenizi ayarlamaniz lazım yani bu iş için en ideal olanı manuel şanzıman dır aksi halde diğer şanzıman ların bakım maliyetleri can sıkabilir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #3 : Mayıs 14, 2018, 12:48:28 »
Şahsen performanslı ve uzun ömürlü olacağını sanmıyorum. Aracın karavansız 0-100 hızlanması 13 saniyenin üzerinde. Kendini zor çeken bir motor. Çekmez demiyorum dizel motor illa ki çekecektir. Ancak kalkışlarda motora ve debriyaj sistemine binen yük artacağı için baskı balata ömrü ciddi anlamda kısalacaktır. Ayrıca dik yokuşlarda kalkışta  büyük sıkıntılar yaşama ihtimaliniz çok yüksek. 3 yıl 2015 corolla 1.4 mmt kullandım 4 yolcu ile bile dik yokuşlarda bazen koku gelirdi arabadan. Karavanla trafiğe takılacak olursanız da yukarıda arakadaşların bahsettiği sıkıntılar size göz kırpıyor olacak. Sizin yerinizde olsam karavan çekeceksem aracımı benzinli bir araç yerine yeni nesil hem beygir gücü hem de tork oranı yüksek 1.6 ya da 2.0 bir dizel araçla değiştirirdim. Opel in, fiat ın ve daha birçok markanın dizel motorları minimum 130 bg güç ve 230 Nm tork değeri sunuyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #4 : Mayıs 14, 2018, 12:58:44 »
Karavan çekilecek ise,
En uzun ömürlü sistem tam otomatik dedigimiz, tork konvertörlü şanzımanlar.
Tam otomatiklerdeki kavramada sürtünme olmadıgından çok uzun süre sorunsuz binilir.
MMT ile çekilecek ise 10000 Km ancak çeker.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #5 : Mayıs 14, 2018, 17:35:17 »
Cevaplar verilmiş zaten.
Motor açısından bakılırsa, çekilecek ekstra yüke için torkun yüksek olması daha konforlu ve sağlıklı olur. Yani bu durumda ya yüksek hacimli benzinli ya da dizel motor avantajlı olur. Zira dizel motorlu bir araç ile ilk hareket anında, taşınacak toplam yük hesabı ile motor nispeten düşük devirde olduğunda gerekli tork sağlanabilmiş ve dolayısı ile ilk hareket gerçekleştirilebilmiş olur (Newton). Küçük hacimli, atmosferik bir benzinli motorda ise toplam kütleyi hareket ettirecek torkun sağlanması için daha yüksek devirlere (tork üretim karakterinden dolayı) ihtiyaç vardır. Her iki sistemi kuru kavramada düşündüğünüzde, küçük hacimli benzinli motorlu aracın kavraması daha çok yıpranacaktır.
Diğer yandan hem nispeten sağlıklı çekiş, hem konfor isteniyor ise, Ahmet yöneticimizin de belirttiği gibi tork konvertörlü şanzımanın avantajı sağladığı esneklik olacaktır. Bunu dizel ya da nispeten büyük hacimli bir ünite ile kombine etmek daha avantajlı olur. En ideali ise, bunlara dört çeker eklemektir daha sağlıklı şekilde gücü yere aktarabilmek için.
BU arada karavan özellikle frensiz ise, aracın lastikleri ve freni de daha çok yorulacaktır, özellikle yüksek ısıya dayanıklı balata seçimi önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #6 : Mayıs 14, 2018, 19:32:52 »
merhabalar ahmet hocam,

siz bana önceden de söylemiştiniz tam otomatiklerin bu konuda daha iyi olduğunu ancak diğer karavan forumlarında çekeceğim karavanın hafif olduğu, şanzımandan yana sıkıntı yaşamacağım söylenince kafam karıştı biraz. Buradan tekrar danışmak istedim bu forumdan çok şey öğrendim özellikle  Ahmet hocamdan.büyük ihtimal benzinli 1.6  tam otomatik aurisle değiştireceğim aracı. eşimden ötürü manuel vites ile değiştiremiyorum tam otomatik dizel ya da 4 çeker gibi seçenekler hem değişim yaparken hemde günlük hayatta karavan çekmiyorken ekstra maliyet demek.  Yine önerileriniz doğrultusunda fabrika/servise de danışacağım. Auris ürün kitapçığını da inceledim ağırlık olarak frenli 1000 kg çekmeye uygun deniyor ama tabi şanzıman tipinin uygunluğundan pek bahsetmemişler.   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: dizel mmt yarı otomatik şanzıman ile karavan çekmek
« Yanıtla #7 : Mayıs 14, 2018, 22:58:27 »
Aziz bey illa otomatik olacaksa mümkünse çift kavramalı tam otomatik şanzımanlı araçları tercih ediniz zira mmt yarı otomatik modda hafif rampada kendini zor götürüyor şehir içinde yoğun trafikte bile çok çabuk ısınıyor sizi üzebilir çok dikkatli kullanım gerektirir auris için kitapçıkta verilen bilgide manuel için olabilir sanayide bilgisine güvendiğim ve alanında bir numara olan diferansiyel tamircisi ustamız herzaman derdi arabanızla kesinlikle başka bir araç çekmeyin diferansiyel ve şanzıman için çok zararlı demişti bilginize
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.