Cevaplar verilmiş zaten.
Motor açısından bakılırsa, çekilecek ekstra yüke için torkun yüksek olması daha konforlu ve sağlıklı olur. Yani bu durumda ya yüksek hacimli benzinli ya da dizel motor avantajlı olur. Zira dizel motorlu bir araç ile ilk hareket anında, taşınacak toplam yük hesabı ile motor nispeten düşük devirde olduğunda gerekli tork sağlanabilmiş ve dolayısı ile ilk hareket gerçekleştirilebilmiş olur (Newton). Küçük hacimli, atmosferik bir benzinli motorda ise toplam kütleyi hareket ettirecek torkun sağlanması için daha yüksek devirlere (tork üretim karakterinden dolayı) ihtiyaç vardır. Her iki sistemi kuru kavramada düşündüğünüzde, küçük hacimli benzinli motorlu aracın kavraması daha çok yıpranacaktır.
Diğer yandan hem nispeten sağlıklı çekiş, hem konfor isteniyor ise, Ahmet yöneticimizin de belirttiği gibi tork konvertörlü şanzımanın avantajı sağladığı esneklik olacaktır. Bunu dizel ya da nispeten büyük hacimli bir ünite ile kombine etmek daha avantajlı olur. En ideali ise, bunlara dört çeker eklemektir daha sağlıklı şekilde gücü yere aktarabilmek için.
BU arada karavan özellikle frensiz ise, aracın lastikleri ve freni de daha çok yorulacaktır, özellikle yüksek ısıya dayanıklı balata seçimi önemlidir.