Gönderen Konu: Subap ve Silindir Kapağı Yanması  (Okunma sayısı 2945 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 61000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Subap ve Silindir Kapağı Yanması
« : Nisan 30, 2018, 00:23:09 »
Arkadaşlar merhabalar...
2006 Model Corolla Hb 1.6 Lpgli aracımda, rölantide titreme sorunu vardı. İlk başlarda tüptendir diye sorunu büyütmedim. Sonra bu titreme giderek arttı ve rölantide araba stop etmeye başladı. Özel bir toyota ustasına götürdüm, ölçümler falan yaptı subaplardan biri gitmiş komple değişmesi gerek dedi ve maliyet 1200 tl dedi. Neredeyse her lpgli aracın başına geliyormuş. İyi dedim bıraktım arabayı. Sonra ertesi gün usta silindir kapağının resmini attı ve bu parçanın da değişmesi gerektiğini söyledi. 2 seçenek sundu. Birincisi çıkma silindir kapağı ve fiyat 3600 tl'ye çıkıyor. ikincisi kore malı yan sanayi silindir kapağı ve fiyat 2500 tl oluyor hepsi beraber. Ben yan sanayi takın dedim nasıl olsa satacam diye. Sizce doğru yapmışmıyım? Bu sıkıntıyla karşılaşan oldu mu? Teşekkürler...

Toyota Club Türkiye

Subap ve Silindir Kapağı Yanması
« : Nisan 30, 2018, 00:23:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap ve Silindir Kapağı Yanması
« Yanıtla #1 : Nisan 30, 2018, 00:59:04 »
Geçmiş olsun Alican bey. Silindir kapağı bazen düzeltilemeyecek şekilde aşınır.  Genellikle yanık conta ile uzun süre kullanılması veya hararet olması bu aşınmayı hızlandırır. silindir kapakları alüminyumdan yapılıyor. Bazı aşınmalar alüminyum kaynağı ile doldurulup sonra tornada yüzeyi taslaniyor. Tabi usta ve rektefiyeci kapağın tamir olup olmayacağını bilir.
Benim tavsiyem satma fikriniz olsa bile çıkma orjinal bakımı yapılmış bir kapak bulmanız. Bu sayede hem orjinal olur hemde maliyet düşer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap ve Silindir Kapağı Yanması
« Yanıtla #2 : Nisan 30, 2018, 01:47:11 »
Arkadaşlar merhabalar...
2006 Model Corolla Hb 1.6 Lpgli aracımda, rölantide titreme sorunu vardı. İlk başlarda tüptendir diye sorunu büyütmedim. Sonra bu titreme giderek arttı ve rölantide araba stop etmeye başladı. Özel bir toyota ustasına götürdüm, ölçümler falan yaptı subaplardan biri gitmiş komple değişmesi gerek dedi ve maliyet 1200 tl dedi. Neredeyse her lpgli aracın başına geliyormuş. İyi dedim bıraktım arabayı. Sonra ertesi gün usta silindir kapağının resmini attı ve bu parçanın da değişmesi gerektiğini söyledi. 2 seçenek sundu. Birincisi çıkma silindir kapağı ve fiyat 3600 tl'ye çıkıyor. ikincisi kore malı yan sanayi silindir kapağı ve fiyat 2500 tl oluyor hepsi beraber. Ben yan sanayi takın dedim nasıl olsa satacam diye. Sizce doğru yapmışmıyım? Bu sıkıntıyla karşılaşan oldu mu? Teşekkürler...
öncelikle geçmiş olsun silindir kapağı nı çıkma orjinalini almanız daha iyi olur diğer kore malı dediginizden çok daha iyidir çıkma orjinal satsanız dahi başınız ağrımaz sattığınız kişinin yerine kendinizi düşünün empati kurarsanız aynı durumda sizde olabilirsiniz yan sanayi kapaklar tofaş ta dahi düzgün çalışmıyor tekrar geçmiş olsun kazasız hayırlı sürüşler
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap ve Silindir Kapağı Yanması
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2018, 10:15:28 »
Öncelikle geçmiş olsun Lpg nin yakıt ekonomisi yanında birde böyle sorunları oluyor . Tabi bunda düzgün yapılmamış lpg ayarı yüksek ihtimal fakir karışım kaynaklı sorunlar görünüyor . Lpg de fakir karışım motorun uzun vadede sibop yakma silindire zarar verme gibi durumları oluyor .O yüzden Lpg ayarı ve filtre bakımlarının aksatılmadan belli dönemlerde kontrol edilmesi gerekiyor . Aslında bunun takibi kullanıcı tarafından da yapılabilir . E12 kasa Corolla lar için .Benzinli kullanım kabul edersek . Yazın  : 8-9   kışın  - 10 - 11 litre benzin tüketimi oluyor . Lpg de aracınız bu değerlerin ½17 - 20 fazlasını tüketmesi gerekiyor . Bu da aracınız fakir yakmadığının takibi açısından . Lpg de - yazın -9,5 - 10,50  / kışın  : 11,50 - 13  litre şehir değerleri görmeniz gerekir tabi ben değerleri Ankara Şehir içi trafiğine göre yazdım genel mantığı anlatmak açısından .

Motor silindir kapak durumu için ise .Temiz Orijinal Çıkma almanızı tavsiye ederim  .Hem siz kullanırken .Hem de satarken içiniz rahat olur .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "