0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
baskı balata'nın motor ömrü ile alakası yok aracınız yarı otomatik olduğu için baskı balata bitmesi normal.
Eğer düzgün bakım ve kullanım olmuşsa toyota motoru çok rahat 400 bin km yi görür yarı otomatik kullanımı biraz özen gerektirir ki o özen gösterilmiş ise oda (yani baskı balata) yine rahatlıkla 200 binleri görür ve dahada gider araçtaki çekiş düşüklüğü şanzıman balatasindan olur zaten belli bir zaman sonra araç bağırır ama gitmez bunu devir saatindende izleyebilirsiniz öyle hemen motor tamiri olaylarına girmeye gerek yok 1 milyon km çeviren araçlar var daha anahtar değmeden (tabi lpg hariç )
Fabrikasyon hatalar daha sonra değerlendirilir,öncelikle blok çatlamalarının en başta gelen sebeplerinden bir kaç tanesi en başta antifiriz ile ilgilidir,eğer antifriz olmadan normal su ile soğutma yapıldıysa ve ani kış koşullarına bağlı aşırı soğuklarda motordaki su donar,önce tapaları attırır sonra blok çatlaması olur,termostat arızası ,devir daim pompası arızası ile soğutma suyu motor içinde her tarafı dolaşamıyorsa çatlatır,sıcak motor soğuk suya maruz kalırsa çatlayabilir,başlıca sebebin araba sahiplerinin ihmalkarlığı,bakım için kayıtsız kaldığı ve hararet yapacak ve yaptıracak hususlara dikkat etmediğini değerlendiriyorum.
blok çatlaması malzemeden yada fabrika hatasından kaynaklanır. Bütün ömrü boyunca atnifirizsiz gezse ve yağını bile düzgün koymasa çatlama olmaz. Muhtemelen km si düşürülmüş, çok el değiştirmiş bir araçtır. Hararet görmüştür veya hor kullanılmıştır. Herşeye rağmen çatlak olması kötü olmuş. Normal bir motor yaptırma olsa parçaları değişir kullanırsın ama kapak veya blokta bir çatlak varsa bir diğeri de vardır.
Tokay ağabey, merhabalar. Yeni motor alınmış. Ama masraf gerçekten oldukça yüksek. sekizsilindir'i her otomobil sever takip ediyordur. dün yüklenen videoda hyundai accent blue 1.4 atmosferik motor 1milyon 200 bin km'yi lpgli olarak gelmiş. tabi taksi olduğu için bakımları çok muntazam yapılmış. onu görünce bende toyotada gitsin bi zahmet dedim ama bakımlarının nasıl yapıldığı da önemli. Arkadaş şuan aracı satmaya niyetlendi gerçekten tertemiz bir arabaydı, masrafından dolayı satacak model ve marka değiştirecek.
Tokay abi çok güzel açıklamışsın bu durum senin yıllar içindiki sürücülükte edindiğin tecrübeleri gösterir,Anıl bey fabrikasyon hata milyonda bir olur o durumda'da araç 167 bin km yürümez,kısa sürede kendini belli eder,antifiriz'siz kullanılan araçlarda çürüme daha erken meydana çıkar korozyon motorun en büyük düşmanıdır bende yıllarca aracımı antifirizsiz kullandım ama tek farkla çeşme suyu koymadım saf su koydum ve 3 ayda bir döktüm yeni saf su koydum yaşadığım yerde hava 10 C⁰ altına düşmediği için donma sıkıntısı yaşamadım,diğer türlü çeşme suyu koymuş olsaydım en başta termostat ve çevresi kireçten pastan çürürdü ,Bu gibi videolara pek aldanmayın 1 milyon 200 bin km boyunca o araç kaç defa kapak sökülmüştür bilemezsiniz,ticaride çalışan araçlarda arıza vermedikten sonra bakım pek yapılmaz zaman bulurlarsa yağ bakımana girerler,ayrıca arkadaşınız komple motor aldıysa aracı ömürlük olmuştur boşuna satmasın,tek dikkat etmesi gereken LPG kullanacaksa kesinlikle Afr ayarı yaptırsın yoksa yeni motorada yazık eder,alacağı başka aracın ne olduğu belli değil o araçta ne sürpriz'ler çıkacak muamma,şuanki aracı tertemiz olmuş çıkmıştır.
Masraf ağır olunca satma yoluna gitmiş mecbur bende dedim araç ömürlük olmuş motor anlamında kullanmaya çalış. Ama 32 bin tl büyük rakam, maalesef.
Aracı sattımı duruyormu?Bacanağım araç arıyor ona tavsiye edelim.