Gönderen Konu: Auris Motor Ömrü  (Okunma sayısı 5687 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
Auris Motor Ömrü
« : Nisan 21, 2018, 17:30:16 »
 Merhaba ,öncelikle herkese iyi haftasonları diliyorum . 2007 model Auris 1.4d otomatik şanzıman araca sahibim. 197 bin kilometrede araç ilk aldığım zamanlar iyiydi bakımını 189 bin kilometrede yaptım fakat bu aralar rampada çekiş düşüklüğü var baskı-balatadan şüphelendim ustama gösterdim baskı yavaş yavaş bitiyor dedi.Masraf açılınca insan bu kilometrede araç için biraz daha tedirgin oluyor motor açan var mı bu modellerde  ortalama masraf ne kadar çıkar bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.İyi günler.

Toyota Club Türkiye

Auris Motor Ömrü
« : Nisan 21, 2018, 17:30:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2018, 18:01:20 »
baskı balata'nın motor ömrü ile alakası yok aracınız yarı otomatik olduğu için baskı balata bitmesi normal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2018, 18:30:47 »
Araç nerede ise 200 Bin Km ye gelmiş.Eğer bu zamana  kadar  baskı-balata değişimi yapılmadıysa çok bile dayanmış. Genelde 150 Bin civarı değişim vakti gelir yarı otomatiklerde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2018, 19:37:38 »
Motorda sıkıntı olursa ortalama 5 bin tl yi gözden çıkarmak lazım  :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #4 : Nisan 22, 2018, 00:15:47 »
Eğer düzgün bakım ve kullanım olmuşsa toyota motoru çok rahat 400 bin km yi görür yarı otomatik kullanımı biraz özen gerektirir ki o özen gösterilmiş ise oda (yani baskı balata) yine rahatlıkla 200 binleri görür ve dahada gider araçtaki çekiş düşüklüğü şanzıman balatasindan olur zaten belli bir zaman sonra araç bağırır ama gitmez bunu devir saatindende izleyebilirsiniz öyle hemen motor tamiri olaylarına girmeye gerek yok 1 milyon km çeviren araçlar var daha anahtar değmeden (tabi lpg hariç )
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #5 : Nisan 22, 2018, 08:39:36 »
baskı balata'nın motor ömrü ile alakası yok aracınız yarı otomatik olduğu için baskı balata bitmesi normal.
Benim sormak istediğim sadece motor açıldığı zaman çıkabilecek ortalama masraf km fazla insan ister istemez masraf çıkınca önceden bazı ağır masrafları bilmek istiyor.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 22, 2018, 08:44:47
Eğer düzgün bakım ve kullanım olmuşsa toyota motoru çok rahat 400 bin km yi görür yarı otomatik kullanımı biraz özen gerektirir ki o özen gösterilmiş ise oda (yani baskı balata) yine rahatlıkla 200 binleri görür ve dahada gider araçtaki çekiş düşüklüğü şanzıman balatasindan olur zaten belli bir zaman sonra araç bağırır ama gitmez bunu devir saatindende izleyebilirsiniz öyle hemen motor tamiri olaylarına girmeye gerek yok 1 milyon km çeviren araçlar var daha anahtar değmeden (tabi lpg hariç )
   2.el dizel otomatik km yüksek ama kaza kaydı ufak tefek olan bir araç  ancak toyota bulabildim bütçeme göre  186 bin kmde aldım zaten toyota olmasaydı kesinlikle başka bir marka almazdım ama işte 200 bin km giden motor yinede insanın aklına şüphe düşüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #6 : Nisan 24, 2018, 22:40:41 »
Sizden önce bakımları düzenli yapılmış ise, kaliteli yağ kullanılmış ise motor ile ilgili bir probleminizin olması oldukça düşük bir ihtimal.

Baskı balata kontrol edilmeli. Eğer sağlam ise, bakılacak diğer nokta partikül filtresidir. Sürekli kısa mesafe kullanılıyor ise partikül filtresi dolmuş olabilir. En az 2500 devir çevirerek en az yarım saat hiç durmadan aracınızı kullanmanız filtreyi başka bir sıkıntısı yoksa açacaktır. Bu arada 2007 model Auris'te partikül filtresi var mı emin değilim, onu da belirteyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #7 : Şubat 01, 2022, 23:27:22 »
Arkadaşlar herkese iyi forumlar, auris motoruyla ilgili olunca yeni bir konu açmak istemedim. Bir arkadaşım da 1.6 motor 2007 model 167 bin km'de auris var. Araç motor arıza ışığı yakıyor ve tamir süreci başlıyor. Lpg kaynaklı subap arızası deniliyor, devamında blok çatladığı da ortaya çıkıyor ve 6 bin tl ile başlayan tamir masrafı son ana gelindiğinde 32bin tl oluyor. Hali hazırda bende de 1.6 corolla var yeni de aldım, araç lpgli bende bazen benzin bazen lpg de kullanıyorum, km 90 bin oldu olacak. Böyle bir şey yakınımda olunca moralim bozuldu, 32 bin tl büyük masraf arkadaşa da üzüldüm, bu zamanda böyle bir masrafa girdi. Sizin bu konuyla ilgili olarak düşünceleriniz nelerdir? Bu aracın kullanımı sırasında full lpgli olarak kullanılmış, son 3 yıldır shell dışında lpg alınmamış, ondan önce ucuz lpgcilerden almış ama sürekli değil. Saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #8 : Şubat 01, 2022, 23:52:11 »
Blok çatlaması olayı sadece lpg ile ilgili olmayabilir,belki aracın antifirizi yoktu,aşırı soğukta kaldı veya aşırı hararet yaptı conta yaktıveya diğer sebeplerden blok çatladı,sonuçta sizin telaş etmenize gerek yok,kendi arabanızın normal bakımlarını yaptığınızda nereden baksanız ufak tefek masraflar olabilir,200.000 km yi rahatlıkla görebilirsiniz,eğer aracınız sadece benzinli kullanılsa Toyota ortalama 400.000 km yi çok rahat görüyor.32.000 tl gerçekten korkunç bir rakam ancak günümüz fiyatları bile olsa normal karşılanamaz.Çatlak bloğa dikiş mi atıldı ?kaynak mı ?yapıldı,sandık motor alınsa daha uzun ömürlü olurdu.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #9 : Şubat 02, 2022, 00:02:33 »
Tokay ağabey, merhabalar. Yeni motor alınmış. Ama masraf gerçekten oldukça yüksek. sekizsilindir'i her otomobil sever takip ediyordur. dün yüklenen videoda hyundai accent blue 1.4 atmosferik motor 1milyon 200 bin km'yi lpgli olarak gelmiş. tabi taksi olduğu için bakımları çok muntazam yapılmış. onu görünce bende toyotada gitsin bi zahmet dedim ama bakımlarının nasıl yapıldığı da önemli. Arkadaş şuan aracı satmaya niyetlendi gerçekten tertemiz bir arabaydı, masrafından dolayı satacak model ve marka değiştirecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #10 : Şubat 02, 2022, 08:37:42 »
blok çatlaması malzemeden yada fabrika hatasından kaynaklanır. Bütün ömrü boyunca atnifirizsiz gezse ve yağını bile düzgün koymasa çatlama olmaz.
Muhtemelen km si düşürülmüş, çok el değiştirmiş bir araçtır. Hararet görmüştür veya hor kullanılmıştır.

Herşeye rağmen çatlak olması kötü olmuş. Normal bir motor yaptırma olsa parçaları değişir kullanırsın ama kapak veya blokta bir çatlak varsa bir diğeri de vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #11 : Şubat 02, 2022, 12:59:49 »
Fabrikasyon hatalar daha sonra değerlendirilir,öncelikle blok çatlamalarının en başta gelen sebeplerinden bir kaç tanesi en başta antifiriz ile ilgilidir,eğer antifriz olmadan normal su ile soğutma yapıldıysa ve ani kış koşullarına bağlı aşırı soğuklarda motordaki su donar,önce tapaları attırır sonra blok çatlaması olur,termostat arızası ,devir daim pompası arızası ile soğutma suyu motor içinde her tarafı dolaşamıyorsa çatlatır,sıcak motor soğuk suya maruz kalırsa çatlayabilir,başlıca sebebin araba sahiplerinin ihmalkarlığı,bakım için kayıtsız kaldığı ve hararet yapacak ve yaptıracak hususlara dikkat etmediğini değerlendiriyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #12 : Şubat 02, 2022, 16:58:32 »
Fabrikasyon hatalar daha sonra değerlendirilir,öncelikle blok çatlamalarının en başta gelen sebeplerinden bir kaç tanesi en başta antifiriz ile ilgilidir,eğer antifriz olmadan normal su ile soğutma yapıldıysa ve ani kış koşullarına bağlı aşırı soğuklarda motordaki su donar,önce tapaları attırır sonra blok çatlaması olur,termostat arızası ,devir daim pompası arızası ile soğutma suyu motor içinde her tarafı dolaşamıyorsa çatlatır,sıcak motor soğuk suya maruz kalırsa çatlayabilir,başlıca sebebin araba sahiplerinin ihmalkarlığı,bakım için kayıtsız kaldığı ve hararet yapacak ve yaptıracak hususlara dikkat etmediğini değerlendiriyorum.
Tokay abi çok güzel açıklamışsın bu durum senin yıllar içindiki sürücülükte edindiğin tecrübeleri gösterir,
blok çatlaması malzemeden yada fabrika hatasından kaynaklanır. Bütün ömrü boyunca atnifirizsiz gezse ve yağını bile düzgün koymasa çatlama olmaz.
Muhtemelen km si düşürülmüş, çok el değiştirmiş bir araçtır. Hararet görmüştür veya hor kullanılmıştır.

Herşeye rağmen çatlak olması kötü olmuş. Normal bir motor yaptırma olsa parçaları değişir kullanırsın ama kapak veya blokta bir çatlak varsa bir diğeri de vardır.
Anıl bey fabrikasyon hata milyonda bir olur o durumda'da araç 167 bin km yürümez,kısa sürede kendini belli eder,antifiriz'siz kullanılan araçlarda çürüme daha erken meydana çıkar korozyon motorun en büyük düşmanıdır bende yıllarca aracımı antifirizsiz kullandım ama tek farkla çeşme suyu koymadım saf su koydum ve 3 ayda bir döktüm yeni saf su koydum yaşadığım yerde hava 10 C⁰ altına düşmediği için donma sıkıntısı yaşamadım,diğer türlü çeşme suyu koymuş olsaydım en başta termostat ve çevresi kireçten pastan çürürdü ,
Tokay ağabey, merhabalar. Yeni motor alınmış. Ama masraf gerçekten oldukça yüksek. sekizsilindir'i her otomobil sever takip ediyordur. dün yüklenen videoda hyundai accent blue 1.4 atmosferik motor 1milyon 200 bin km'yi lpgli olarak gelmiş. tabi taksi olduğu için bakımları çok muntazam yapılmış. onu görünce bende toyotada gitsin bi zahmet dedim ama bakımlarının nasıl yapıldığı da önemli. Arkadaş şuan aracı satmaya niyetlendi gerçekten tertemiz bir arabaydı, masrafından dolayı satacak model ve marka değiştirecek.
Bu gibi videolara pek aldanmayın 1 milyon 200 bin km boyunca o araç kaç defa kapak sökülmüştür bilemezsiniz,ticaride çalışan araçlarda arıza vermedikten sonra bakım pek yapılmaz zaman bulurlarsa yağ bakımana girerler,ayrıca arkadaşınız komple motor aldıysa aracı ömürlük olmuştur boşuna satmasın,tek dikkat etmesi gereken LPG kullanacaksa kesinlikle Afr ayarı yaptırsın yoksa yeni motorada yazık eder,alacağı başka aracın ne olduğu belli değil o araçta ne sürpriz'ler çıkacak muamma,şuanki aracı tertemiz olmuş çıkmıştır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #13 : Şubat 05, 2022, 22:00:28 »
Tokay abi çok güzel açıklamışsın bu durum senin yıllar içindiki sürücülükte edindiğin tecrübeleri gösterir,Anıl bey fabrikasyon hata milyonda bir olur o durumda'da araç 167 bin km yürümez,kısa sürede kendini belli eder,antifiriz'siz kullanılan araçlarda çürüme daha erken meydana çıkar korozyon motorun en büyük düşmanıdır bende yıllarca aracımı antifirizsiz kullandım ama tek farkla çeşme suyu koymadım saf su koydum ve 3 ayda bir döktüm yeni saf su koydum yaşadığım yerde hava 10 C⁰ altına düşmediği için donma sıkıntısı yaşamadım,diğer türlü çeşme suyu koymuş olsaydım en başta termostat ve çevresi kireçten pastan çürürdü ,Bu gibi videolara pek aldanmayın 1 milyon 200 bin km boyunca o araç kaç defa kapak sökülmüştür bilemezsiniz,ticaride çalışan araçlarda arıza vermedikten sonra bakım pek yapılmaz zaman bulurlarsa yağ bakımana girerler,ayrıca arkadaşınız komple motor aldıysa aracı ömürlük olmuştur boşuna satmasın,tek dikkat etmesi gereken LPG kullanacaksa kesinlikle Afr ayarı yaptırsın yoksa yeni motorada yazık eder,alacağı başka aracın ne olduğu belli değil o araçta ne sürpriz'ler çıkacak muamma,şuanki aracı tertemiz olmuş çıkmıştır.

Masraf ağır olunca satma yoluna gitmiş mecbur bende dedim araç ömürlük olmuş motor anlamında kullanmaya çalış. Ama 32 bin tl büyük rakam, maalesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #14 : Şubat 06, 2022, 00:00:12 »
Masraf ağır olunca satma yoluna gitmiş mecbur bende dedim araç ömürlük olmuş motor anlamında kullanmaya çalış. Ama 32 bin tl büyük rakam, maalesef.
Aracı sattımı duruyormu?
Bacanağım araç arıyor ona tavsiye edelim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 105000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris Motor Ömrü
« Yanıtla #15 : Şubat 08, 2022, 17:24:40 »
Aracı sattımı duruyormu?
Bacanağım araç arıyor ona tavsiye edelim.

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-sahibinden-degisensiz-990236681/detay
Üstad bu ilanı arayın görüşün daha satmadı diye biliyorum. Detaylı bilgi de almış olursunuz. Ben masraf kısmını biliyorum ayrıntılarını size anlatır.