0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle konunun Japon aracıyla hiç bir alakası yok Japon Alman İsveç İngiliz Fransız İtalyan vs. her milletin aracı arıza açar açacaktır. Şanzıman arızaları da manuel şanzımanlarda genellikle kullanıcı hatası sonucu oluşur. 3. vites dişliniz sıyrılmış ya da kırılmış olabilir. Servis çözüm bulamadı diye bir şey yok. Muhtemelen maliyetli bir sorun firma karşılamak istemiyor ucuz yollu bir çözüm bulmak için sizi oyalıyorlar 2. el araçlarla bu durumlarla karşılaşma riski her zaman yüksek. Hele ki piyasa fiyatından aşağı satılıyorsa bir araç ince eleyip sık dokumakta fayda var. Geçmiş olsun umarım en kısa sürede masrafsız hallolur. İyi günler.
öncelikle geçmiş olsun. aslında japon arabaları otomatik viteste en sorunsuz olanlarıdır. hatta tam otomatikleri bakımları zamanında yapılırsa evladiyeliktir. ama sanırım siz araştırma yapmadan almışsınız. toyota'nın mmt-i ve honda'nın i shift şanzumanı biraz sıkıntılıdır. keşke tam otomatik veya cvt şanzıman alsaydınız bana dua ederdiniz. neyse zararı en az ve kolay yolu bulup sorunu çözmeniz dileğiyle tekrar geçmiş olsun.
1. Aracı galeriden almanız bir sıkıntı oluşturmuş.yetkili bayi ikinci elinden aldım alelade bir galeri değil güvence olur düşüncem vardı2. Araştırmamanın sonucuna katlanıyorsunuz. MMT yarı otomatik bir şanzımandır ve her firmanın yarı otomatik şanzımanı gibi Toyota'nın bu yarı otomatik şanzımanı da sıkıntılıdır. Citroen ve Peugeot unun MCP ve Auto 6R yarı otomatik şanzımanlarla ilgili bir çok sorunları bulabilirsiniz.araç manuel 5 ileri5. Sıfır alınmadıkça hele de bu kadar yüksek km.lerde problem çıkma riski çok yüksektir.Bütçem yeterince dizel araçta buna yetti hata ettim . aracı servisten çıktığı anda en kısa yoldan satacağım artık piyasanın ne kadar altına gider bu da kazık oldu o ayrı
Manuel ise sıkıntı olmaz, büyük ihtimal senkromeç arızasıdır. Bu da kullanım ile ilgilidir, yani her manuel araçta olabilecek bir arızadır. Aldığınız firma baskı balata değişimi dahil şanzıman servis ücretini karşılaması lazım. Sonrasında sıkınıtısız uzun yıllar binersiniz.
Can bey araç manuel ise sizden önce kullanım hatasından kaynaklanır bakımları düzenli yapılmamış debriyaj balatası ve dişli değişirse uzun yıllar sıkıntısız binersiniz zaten balata bitmisse debriyaj yukarda kavrar farketmeniz lazımdı geçmiş olsun
yeni bir kural ,yönetmelik çıkmıştı,model yılı ve km dikkate alınabilir,satıcı sattığı araçtan 6 ay süreyle garanti kapsamı içinde çıkacaklardan sorumludur şeklinde,bunu araştırın ve bayiye ve satıcıya hatırlatın,yasal haklarım saklıdır vs gibi konuşun,sonuçta ayıplı malı satmış oluyorlar,ekspertizli deyip güveni kötüye kullanıyorlar,hakim sorsa da firma güvencesi ile aldım dersiniz.son söz ,bu araç nasıl olsa yürütülür,bir ölüme çare yok,aklınıza takılıyorsa yapıldıktan sonra huzur içinde satarsınız.
Kullanım hatası da olur Asıl canımı sıkan bayinin bunları bilerek satması herhangi bir galeri değil ki bu Toyota by Exchange bayinin içinde burası üzücü olan bu Bugün sanzıman arızası yarın başka sıkıntı olacağı muhtemel ah keşke arabayı değişmeseydim Toyota ile tanışma faslımız böyle olacakmış kader Sanırım elimizde aracı çok uzun süre tutmayız Yarın belli olmazsa son durumYeni bir araç arayışına girerim
Valla galeri ve otomatik sanmıştım da, Toyota yetkili bayisi ve bir de manuelse çok kötü bir deneyim olmuş. Geçmiş olsun. Firmanın sorunu halledip vermesi lazım. Alınan aracın belirli bir süre içinde geri iadesi gibi bir durum olması lazım yeni yönetmeliğe göre de bu yönetmelik yürürlüğe girdi mi bilgim yok.
Can bey her 2.elde,dizel ve 160 bin km de olunca iilaki sıkıntı çıkarabilir,sürekli markaya atmamak gerek sizden önceki kullanıcı kaynaklı hataları da.Manuellerin sıkıntılarını çözerler uzun km lerce binersiniz.Dizel 2.el de çok çok dikkat etmek gerekli,motor nasıl acaba.Birde ben mekanik olan olmayan hiçbir şeyin sorunsuz hatasız olmadığına inanmıyorum.Sıfır araçlarda bile ne hatalar çıkıyor.
Bugün aracımı görmeye gittim ne durumda diye arabanın yarısı sökülmüş ön tarafta .vites değişim vss pistonunun değişimi gerekiyormuş. Şu an fabrika stoğunda yokmuş yurtdışından isteyeceklermiş kimbilir nezaman gelir kendileri de kesin cevap vermiyorlar. büyük çıkmazdayız. bakalım ne olacak ne çıkacak . iyi bir kazık yemişsiz bu kesin ortaya çıktı servisteki bakan arkadaş bile şaşırdı gerçekten serviste çok acemi çalışıyor. sabancı zamanında böyle değildi:(