0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracıma bugün izmirde özdin ustaya afr ayarı yaptırdım. Inanın arabam başka bir araba oldu. Brc nın kendi servisi bile yol ayarı yapmıyor ve araçlar tam anlamıyla eşek gibi gidiyor. Aracım Hem fazla yakıyor hemde hemen bayılıyordu. Ayardan sonra bayılma gitti. Yolda yağ gibi akıyor. Vereceğiniz 150 tl ye acımayın derim ben.
Afr ayarı için sensörü nereye bağladılar? Egzoz çıkışına mı yoksa oksijen sensörüne mi?
2019 otomatik corolla aracimda lovato c obd2 kit var aractan bir sikayetim yok ama sadece rolantide kalibrasyon yapildi o kadar uzun vadede sorun yasamamak adina isin ehli bir ustaya afr ayari yaptirmali miyim ?
İnsanları bu şekilde soru işaretleri içinde bırakıp psikolojik olarak ayar yaptırmayı zorunlu hale getirmeye çalışıyorlar. Amaç sizin arabanıza karşı hassas olmanızı kullanmak. AFR ayarıyla şöyle kaliteli böyle performanslı olur vs. Hatta kullanıcıları can evinden vuruyorlar, diyorlar ki sübaplarınız yanmaz, benzinde dayandığı kadar dayanır. Ben bu konuyu bilimsel olarak, gerekli teknik açıklamalarla ve (TR'de de yayınlanan) bilimsel makalelere dayanarak da birkaç yerde YALANLADIM. Sonra baktım insanlar bilinçlenmeye başladıkça sübaplar benzindeki kadar dayanır demekten vazgeçtiler, 30-40 bin km değil de 100 bin km dayanır ama benzindekine yakın dayanır vs demeye başladılar. O sübaplar benzindeki kadar dayanmaz, basitçe nedenini söyleyeyim sizin de kafanızdaki soru işaretleri gitsin. Benzin karbon atığı bırakır, bu karbon atığı özellikle sübap yüzeylerinde tutunma/birikme yapar. Bu biriken kurumlar yanma odasındaki anlık ısı yükselmesi/düşmesine karşı, yani ısıl şoka karşı bariyer görevi görerek sübapların uzun ömürlü olmasını sağlar. Motor bileşenlerinde bu durumu en basitinden egzoz manifold korumasında görebilirsiniz. Egzoz manifoldunda da ısıl bariyer olarak manifold koruma plakası vardır, bu hem insan faktörünü manifoldun yüksek sıcaklığına karşı korumak hem de manifoldu motorun stop edilmesinden sonra ani sıcaklık düşüşüne karşı korumak için koyulmuştur. Egzoz manifold çatlaklarının çok büyük bölümü koruma plağının çıkarılmasından kaynaklıdır. (Motor yükleme, manifold polish vs gibi görsel değişiklikler için) Neyse konu dağılmasın, bu bahsettiğim kurumlar LPG'de olmadığı için sübap yüzeyleri temiz kalarak ısıl şoka maruz kalıyor, sonuç olarak sübaplar yanıyor. E hani benzindeki kadar dayanırdı? Yalan. Ben hiç problemim yokken sırf meraktan İzmir'de önerilen kişiye yaptırdım. 1 defa ayar, 1 defa ayar sonrası oluşan problemin çözülmeye çalışılması, 1 defa da kontrol yapıldı(sözde). Neden sözde, çünkü kontrolden 12 saat sonra İzmir'den İstanbul'a yola çıktım, LPG'de gidiyorum zannederken meğerse benzinle gidiyormuşum. Halbuki göstergede LPG ışığı yanıyor. Kontrol sonrasında da 20-30 saniyede bir hafif öksürme/tıkanıklık gibi bir belirti vardı motorda. Bana bobin arızalı dedi ayar yapan kişi. Meğerse ayar bozukmuş. Araba LPG ile beraber benzin de tükettiği için boğuluyormuş sürekli. Aracımda hiç problem yokken ayar sonrası düşük devirde silkeleme, LPG'ye geçişte rölanti dalgalanması ve tekleme, sabit hafif gazda çek-bırak gibi problemler yaşadım. Durduk yere başıma iş aldım. O reklamını yaptıkları "montaj hatalarını da buluyoruz, gerekli düzeltmelerin de yapılmasını sağlıyoruz" vs argümanları da yalan. Enjektör hortumları anya konya hesabı farklı ölçüde duruyor (arabayı yeni almıştım ve mevsilerden kıştı, soğuk havada arabayla uğraşmaya üşenirim hep) bakıyor ama görmüyor arkadaş. Ayara gitmeden önce ben düzelttim hortumları. Facebook gruplarında olumsuz yorumları yayınlamıyorlar(gözden kaçanlar istisnadır). Olumsuz yorum yaparsanız arabanızdan başlarlar karakterinize kadar problem ararlar. Gruptan atarlar, forumlarda olumsuz yaparsanız takip edip hesap falan sorarlar. Ben sadece AFR ayarı yapılan motorda LPG'de rölantideki HC miktarını nasıl düşürürüm diye sordum, vay arkadaş nasıl sorarım bunu, sanki AFR'yi kötülemişim, niyetim farklıymış vs. O zaman anladım yaptıkları iş de, kendileri de düzgün değiller. Alt tarafı HC miktarını düşürmek istiyordum, sakince söyle işte "buji tırnak aralığını 0,1-0,2 mm düşür" diye değil mi? Yaşadığım ayar problemlerini ise kendim çözdüm, kablo aldım, birkaç gün video vs izledim yazılım için, araştırdım, öğrendim. 2 defa İstanbul'da yola çıktım. İlkinde tam istediğim gibi olmayınca(yol da kalabalıktı) ikinci defa yola çıkıp, arkasından da birkaç müdahale ile tüm problemleri çözdüm. Sonrasında da 150 TL ücretimi geri istedim. Ödedi ayarcı kişi. Tek başarılı iş parayı geri ödeme kısmıydı. Bana da güzel bir ders oldu. Her merak ettiğin şeyin peşine düşmemek lazım. Ayarcıya kalsak bobinden başlayacağız sağlam parçaları değiştirmeye. Sonu nereye varır Allah bilir. İzmir ve İstanbul'da 2 tane çok iyi ustam vardır, onlara danışmadan iş yapmam. Aradım bir tanesini sordum böyle böyle bir konu var diye, "yok değiştirme, illa değiştireceksen gel ben denemelik bobin takayım kendi gözünle gör" dedi. Öyle deyince ben ayağımı denk almaya başladım zaten. Bu arada, ben deneyimlerimi forumlarda paylaşmaya başladıktan sonra bana ulaşanlar, problemlerini çözmek isteyenler falan oldu. Bir kere Bursa'dan birisi ulaştı bana. Çok defa konuştuk. Sıfır aldığı ve LPG taktırdığı araca da AFR ayarı yaptırmak istiyormuş. Defalarca dedim ki problemin yoksa AFR ayarı yaptırma. Boşa para da ödeme. Bu arkadaş sıfır aldığı için arabasına karşı çok hassas. 150 TL ne olacak ki dedi gitti İstanbul'da AFR ayarı yaptırdı. Adam 20 bin km problemsiz kullandıktan sonra AFR ayarı yapıyorlar ve nasıl bir probleme sebep olmuşlarsa araç sahibi defalarca yetkili servise gidiyor, sorun çözülemiyor. LPG tesisatını komple söktürüyor. Akabinde yine defalarca servise gidiyor ve bir süre sonra araç haftalarca serviste kalmaya başlıyor. Birçok sensör değiştiriliyor vs. En son hala problem çözülememişti. Bu kadar detaylı yazdım ki hem sizin için hem de sonradan foruma gelip okuyacaklar için en azından biraz detaylı bir deneyim paylaşmış olayım. Yine yaptırıp yaptırmama kararı size kalmış. Son olarak; bazı forumlarda ve facebook gruplarında yazdığım mesajlar "bağış karşılığı" silinmiş. Forumun kalitesi nedeniyle bu mesajın silinmeyeceğini düşünerek bu kadar uzun yazdım.
Çok güzel açıklamışsın Can, ellerine sağlık. Burada silinmez kesinlikle. Başkalarının sponsorluğunun kuklası olan bir forum değiliz çok şükür. Mehmet Özenç de aynı açıklamayı yapmıştı daha önce. Bu AFRciler enjektöre gelen yakıt trimlerinden yola çıkılarak yapılan normal yol ayarı nedir bilmezlerken, piyasadaki çok iyi (ama çok az) lpgciler bunu zaten yapıyordu.
Hafta sonu afr ayarı konusunda iyi anlamda nam salmış Volkan Bey İstanbul'a geliyor. Bu zamana kadar her yıl standart lpg ayarını yaptırdım (kontağı kapatırken ötünce ) 1 sene önce hararet sorunundan dolayı da regülatörü ve boruları değiştirmiştim. (Atiker)Sizce şimdi afr ayarı yaptırmalı mıyım? Yaptırdıktan sonra ne gibi farklılıkları hissederim. İstanbulda 32 litre gaz alımında 280 km yol yapabiliyorum. Standart lpg ayarı yaptırsam 150 TL'ye yapıyorlar. Afr ayarının 400 TL olduğunu söyledi Volkan Bey.Afr ayarı yaptırtırsam nelere dikkat etmeliyim? Bir de filtre geçen yıl (8000 km oldu) değişti. Onu da yine değiştirmeli miyim?