Gönderen Konu: Bagaj amortisörünü güçlendirmek  (Okunma sayısı 4511 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« : Mart 23, 2018, 23:08:35 »
Merhaba,  98 model station wagon corollam var.  Aracımın bagajını açarken mandalı çektikten sonra bagaj kapağını açmak için yukarı doğru güç kullanarak kaldırıyorum. Muhtemelen üzerindekiler fabrikasyon amortisörlerdir. 2 tane bir sağda bir solda. 

Sormak istediğim bu amortisörler boylarının haricinde, kaldırma kuvvetleri ile de  farklılıkları oluyor mu ?  Yani ben bu amortisörleri daha kuvvetli olanlarda değiştirip  mandalı çekince daha kolay açılır,  yada mandalı çekince otomatikman açılabilir hale getirebilirmiyim ?
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« : Mart 23, 2018, 23:08:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 259400
  • Model Yılı: '95
  • 72 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #1 : Mart 24, 2018, 12:55:07 »
Amortisörler de çok fazla çeşit var ama ne hikmetse lazım olanı bir türlü bulunmuyor. Sizin amortisörün üzerinde “nm” cinsinden değerler yazıyordur  bir üst değerlere göre oto camcılara sorabilirsiniz Tabi uzunluğu ve bağlantı noktalarının yapısı da uymalı.
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #2 : Mart 24, 2018, 13:14:22 »
Amortisör, ileri ya da geri harekette (çekme, basma) hareket hızını sınırlandırıyor.
Bahsettiğin durum için bagaj kapağının kaldırma durumundaki ağırlığının bir kısmını alacak bir sistem tam çözüm olur Osman. Kapağın mesnetten sonraki kısmını aşağı çekecek uygun yay mesela. Tabi o zaman da kapatma esnasında biraz daha fazla kuvvet gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #3 : Mart 24, 2018, 23:44:34 »
Hakan, araç sw olduğu için yay kullanmak olanaksız.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2018, 17:34:05 »
Bagaj kaputu tam kapandığında amortisör çubuklarında pay kalıyor ise oraya yay konabilir Osman. En azından bagaj açıldığında kaputu bir miktar ileri iter. Yalnız yanlışlık ile kaputu açmamak gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #5 : Mart 30, 2018, 09:44:56 »
Bagaj kaputu tam kapandığında amortisör çubuklarında pay kalıyor ise oraya yay konabilir Osman. En azından bagaj açıldığında kaputu bir miktar ileri iter. Yalnız yanlışlık ile kaputu açmamak gerekir.

Anladım Hakan.  Senin bu mesajından sonra  araştırırken şöyle bir uygulamaya rastladım.  Muhtemelen bunu bir deneyeceğim bakalım müsait bir zamanda. Bu yayların değişik sertlik derecelerine göre renkleri ve farklı uzunluklarda varmış.  Sarı, mavi, kırmızı şekilde. 

Şöyle düşündüm örneğin;  kapağımız tam kapandığında  arada 5 cm lik bir pay kalıyor. O zaman 10 cmlik bir yay alacağız, bu bagaj kapağı tam kapandığında 5 cm ye düşer, ve böylelikle kapak mandaldan kurtulunca o sertlikle kapağı yukarı iter. 

Yayın şekline bakarak  10 cmlik bir yayın tam kapandığında 5 cm ye dişer diye düşündüm ama  sizce doğru bir düşünce mi ?


1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #6 : Nisan 06, 2018, 10:24:59 »
Arkadaşlar arada kalan boşluk 2,5 cm. 1 er mm den iki tarafa pul konulsa 2,3 cm kalır.  Bu araya 4 cm lik bir yay alsam sıkışınca 2,3 cm ye düşer mi ?  Ve bu kadar kısa bir yay o kapağı kaldırmaya yeter mi ?   Gerçi her iki tarafa konulacak. Ve  orta sertlikte olan yada en sert olandan taksam ?



1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #7 : Nisan 06, 2018, 10:41:51 »
Görseldeki yay kısaltılabilirde sürekli aynı gücü verirmi acaba? Bi zaman sonra çekme/itme kuvveti azalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #8 : Nisan 06, 2018, 11:35:59 »
Bilemedim Yaşar bey. Youtube de oldukça fazla örnekler var. Ama dediğiniz gibi zamanla nasıl olur bilemiyorum. Acaba bizim forumdan yapan oldu mu ki önceden ?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 06, 2018, 15:39:31
Şu sitede http://www.batiyay.com.tr/yay-12.htm   bilgiler  var.  Bu bilgiler ışığında ;

1-   3 cm lik kırmızı yay alsam, %30 kapansa yani 3/1. Kalır 2 cm.  O da bana mesafe olarak yeter. Ancak 1 cm lik sıkışma  kapağı kaldırmaya yeter mi acaba? 

2-   Yoksa örneğin 50 cm uzunluğundaki bagaj amortisörümü 40 veya 45  cm ile değiştirsem, o zaman yay için bana nereden baksan 7,5- 10 cm civarı yer açılır.  O daha mı mantıklı olur.

3- Araç 1998 model haliyle amortisörlerin de ömrü kısalmıştır. Amortisörleri değiştirip, ardından 1. maddedeki gibi 3 cm yay alsam?

Sizce....
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #9 : Nisan 06, 2018, 17:23:12 »
Sert yapılı yay olunca ve strok da az olunca bu sefer bagaj kapağını kapatmak zorlaşabilir. Mesafe düşükmüş oldukça.
Başka bir fikir vereyim Osman. Manyetik sistem de yapabilirsin. Bağaj kapağına mıknatıs ve aynı kutupta oluşturacağın bir elektromıknatıs da onun karşısında, kasaya. Sargı endüklendiğinde karşısındakini itecek. Seçtiğin nokta kirişe (menteşe) ne kadar yakın olursa bagaj kapağı o kadar fazla hareket eder ama o kadar fazla güç gerektirir. Hatta bunu uzaktan kumanda ile bile çalıştırabilirsin. Bir de röle gerekir, bagaj kapalı iken sargıya elektrik verilse bile onu kesmeli.
Aslında düşününce bu şekilde oldukça teknolojik bir bagaj kapağı yapılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #10 : Nisan 09, 2018, 16:44:39 »
Sert yapılı yay olunca ve strok da az olunca bu sefer bagaj kapağını kapatmak zorlaşabilir. Mesafe düşükmüş oldukça.
Başka bir fikir vereyim Osman. Manyetik sistem de yapabilirsin. Bağaj kapağına mıknatıs ve aynı kutupta oluşturacağın bir elektromıknatıs da onun karşısında, kasaya. Sargı endüklendiğinde karşısındakini itecek. Seçtiğin nokta kirişe (menteşe) ne kadar yakın olursa bagaj kapağı o kadar fazla hareket eder ama o kadar fazla güç gerektirir. Hatta bunu uzaktan kumanda ile bile çalıştırabilirsin. Bir de röle gerekir, bagaj kapalı iken sargıya elektrik verilse bile onu kesmeli.
Aslında düşününce bu şekilde oldukça teknolojik bir bagaj kapağı yapılabilir.

Hakan, fikirlerin oldukça ilginç ve güzel. Ancak uygulanabilirliği konusunda emin değilim, çünkü bu uygulama için güçlü bir  sargı dolayısıyla  biraz geniş bir alan gerekir  bence.  Ama şöyle bakınca orada en fazla 7-10 cm  civarı  bir boşluk  var.  Ama yinede fikrin için teşekkür ederim. En azından o da aklımın bir kenarında dursun.

Şöyle bir şey olsa nasıl olur ki acaba :)

1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #11 : Nisan 09, 2018, 18:03:54 »
Bahsettiğim endüktif güç için amortisör bölgesine gerek yok Osman, bagaj çerçevesi yanında, menteşeye yakın herhangi bir nokta olabilir. Bagaj kapağı ne kadar açılsın isteniyorsa o kadar menteşeye yakın olması doğru olur ancak o zaman daha kuvvetli sargı gerekir. Hatta sargı içi yaylı-çubuklu sistem yapılırsa bu sefer karşısında mıknatısa gerek kalmaz. Direk çubukla bagaj kapağı itilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Bagaj amortisörünü güçlendirmek
« Yanıtla #12 : Nisan 11, 2018, 14:58:42 »
Bahsettiğim endüktif güç için amortisör bölgesine gerek yok Osman, bagaj çerçevesi yanında, menteşeye yakın herhangi bir nokta olabilir. Bagaj kapağı ne kadar açılsın isteniyorsa o kadar menteşeye yakın olması doğru olur ancak o zaman daha kuvvetli sargı gerekir. Hatta sargı içi yaylı-çubuklu sistem yapılırsa bu sefer karşısında mıknatısa gerek kalmaz. Direk çubukla bagaj kapağı itilir.

Düşünmekteyim. Teşekkür ederim.   Birde dikkatimi çeken başka bir şey;  ben bagaj kapağının açarken her evresinde güç kullanmam gerekiyor yukarı doğru itmek için.  Yani, burada gördüğüm kadarıyla amortisörler benim bagaj kapağını açmaya  değil de sadece bıraktığım yerde sabit durmasını sağlıyorlar sadece :)

Örnek kapak tam açılım %100 olsun.  %30 a kadar açıp bırakırsam aşağıya düşüyor. Ondan sonra yukarı ne kadar ittirirsem ittireyim bırakınca orada kalıyor.  Yani amortisörler örneğin %80 de  bırakınca geri kalanını kendisi açmıyor.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -