0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bagaj kaputu tam kapandığında amortisör çubuklarında pay kalıyor ise oraya yay konabilir Osman. En azından bagaj açıldığında kaputu bir miktar ileri iter. Yalnız yanlışlık ile kaputu açmamak gerekir.
Sert yapılı yay olunca ve strok da az olunca bu sefer bagaj kapağını kapatmak zorlaşabilir. Mesafe düşükmüş oldukça.Başka bir fikir vereyim Osman. Manyetik sistem de yapabilirsin. Bağaj kapağına mıknatıs ve aynı kutupta oluşturacağın bir elektromıknatıs da onun karşısında, kasaya. Sargı endüklendiğinde karşısındakini itecek. Seçtiğin nokta kirişe (menteşe) ne kadar yakın olursa bagaj kapağı o kadar fazla hareket eder ama o kadar fazla güç gerektirir. Hatta bunu uzaktan kumanda ile bile çalıştırabilirsin. Bir de röle gerekir, bagaj kapalı iken sargıya elektrik verilse bile onu kesmeli.Aslında düşününce bu şekilde oldukça teknolojik bir bagaj kapağı yapılabilir.
Bahsettiğim endüktif güç için amortisör bölgesine gerek yok Osman, bagaj çerçevesi yanında, menteşeye yakın herhangi bir nokta olabilir. Bagaj kapağı ne kadar açılsın isteniyorsa o kadar menteşeye yakın olması doğru olur ancak o zaman daha kuvvetli sargı gerekir. Hatta sargı içi yaylı-çubuklu sistem yapılırsa bu sefer karşısında mıknatısa gerek kalmaz. Direk çubukla bagaj kapağı itilir.