Gönderen Konu: Fan Sorunu ve Su Kaynatma  (Okunma sayısı 9945 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2018, 23:14:14 »
Bu yaştaki araç için temizleyici kullanmasanız daha iyi olurdu, su seviyesini sürekli kontrol edin. Geçmiş olsun.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #20 : Mart 24, 2018, 23:14:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #21 : Mart 25, 2018, 10:24:23 »
Kıymetli dostlar dostlar hafta içi yoğunluktan ötürü yazamadım radyatör kapağını değiştirdim yayı işlevini yitirmiş ayrıca radyatöre direkt su konulmuş suyunu değiştirip radyatör temizleyici ile aracı kullanıp temizledim baya kir ve pislik çıktı ve dört mevsim antifriz koydum artık ek kaba atmıyor ve fokurdama sorunuda çözüldü. Ayrıca kaloriferi ısıtmıyordu şu an güzel bir şekilde ısıtıyor. Bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim. Eğer siz söylemeseydiniz büyük bir arızaya yol açabilirdi Allah hepinizden Razı olsun.
Sorudmun çözülmesine sevindim bilgilendirme için ayrıca teşekkürler. Keyifli sürüşler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #22 : Nisan 18, 2018, 13:36:33 »
Mahmut bey araç 93 xl torosların rezebeli geçidi bölgesinden toprak ve hafif çamurlu bir yoldan yaklaşık yarım saat yokuş tırmandım. Tokay bey aracı sanırım zorladım bana burada ilginç gelen fanın çalışması değil de kontağı kapatınca kapanması oldu. Dediğiniz gibi daha önce asfatta hararet göstergesinin milim oynadığını görmedim hararet konusunda maaşallah'ı var araçların ama yinede bana bu durum ilginç geldi internette bazı escort modellerinde araba kapatılınca fanın da kapandığı yazılmış acaba üretimden mi bu şekilde onu merak ettim elektrik bilgisi iyi olan bir ustaya danışmak lazım. ben kendimce çözümü aracı rolantide bekleterek çözdüm.

    Çok uzun zamandır foruma giremedim kusura bakmayın.
    Bizim araçlar dağ, bayır önemsemez. Motor sağlamdır. Gönlünüz ferah olsun; benim araç pek çok dağ, bayır, hız gördü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 68453
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #23 : Nisan 18, 2018, 19:03:10 »
Naçizane bir ilave yapmak isterim; nasıl ki ilk çalıştırmada motorun ısınmasını beklemek olmasa da (çünkü rolanti yerine düşün vitesle gitme daha hızlı ısınma sağlar) iç sirkülasyonun oturması için yarım dakika ya da bir dakikaya kadar, en azından kemeri bağlama sağı solu kontrol etme bahanesiyle bekleme yapıyorsak, kontağı kapatmadan da 1-2 dakika kadar motor çalışır halde, hatta fanı son devire alıp motor kısmını biraz da olsa serinletmeyi alışkanlık haline getirdim ve tercih ediyorum. Bu olayı yaz sıcağında çok acelem yoksa 2-3 dakikaya kadar çıkardığım oluyor. Bakarsan dağ olur bakmasan yolda kalırsın misali. ;)
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Sorunu ve Su Kaynatma
« Yanıtla #24 : Nisan 18, 2018, 20:20:28 »
Recep bey en doğrusunu yapıyorsunuz herkes bunu dizel arabaya uygulandığını zanneder ama benzinli içinde gerek olan bir durum bu çünkü yüksek hızlarda gelip durduğumuz zaman motor içi basınç dahada yükselir devir daim yavaşladığı için radyatör kapağına ve diğer elemanlara binen yük artar o yüzden fan bir sefer devreye girip çıkıncaya kadar beklemek iyidir
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.