Gönderen Konu: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu  (Okunma sayısı 2129 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 250000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« : Şubat 26, 2018, 18:51:01 »
Merhaba değerli forum üyeleri, 97 model Carina e 2.0 gli lpg li aracımda, motor belli bir sıcaklık aralığında, 1000–3500 devir aralığında tekleme yaparak şiddetli bir şekilde aracı silkeliyor. Sabah ilk çalıştırdığımda bir sorun yok iken yaklaşık 5 dakika sonra bu olay başlıyor arabayı kenara çekip rolantide motorun iyice ısınmasını bekledikten sonra anca araç kendine geliyor ama yine de nadiren de olsa tekleme yapıyor. Motor tamamen ısınınca da düzeliyor.
Bu arızadan dolayı yapılan değişiklikler. Bujiler, buji kabloları, distribütör kapağı, tevzi makarası, bobin değişti. Boğaz kelebeği temizlendi.
Ama sorun devam ediyor.
Bir usta hararet müşirini kontrol et dedi bakmadım çünkü alaka kuramadım.
Şimdi sizin fikirlerinize ihtiyacım var.

Toyota Club Türkiye

Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« : Şubat 26, 2018, 18:51:01 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 250000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2018, 16:41:37 »
Bu arada bu tekleme hem lpg de hem de benzinde oluyor . Tekleme esnasında sanki arabayı bir yere vurmuşum gibi bir anda yığılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 36 kere teşekkür etti
  • 588 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2018, 21:25:10 »
elektrik sistemini kontrol etmişsiniz,yakıt aktarım sistemleri ile ilgili neler yaptınız?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 570 kere teşekkür etti
  • 928 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2018, 21:51:55 »
sibopları kontrol ettirmek lazım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 250000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #4 : Mart 01, 2018, 10:55:06 »
Yakıt sistemlerini hiç hesaba katmadık. Çünkü hem benzinde hem lpg de aynı şey olunca , bir de motor iyixe ısınınca düzeliyor ya, bu sebeple daha farklı bir sorundur diye düşünüyoruz. Ama hemen bi baktırayım.
Ustam sübap dedin bi irkildim şimdi. Umarım şu yarım motor dedikleri tamir çıkmaz karşımıza. Peki nasıl kontrol ettirmeliyim sübapları. Açmadan bakmanın bir yolu varmı. Tam bilmiyorum ama kompresyon testi falan deniyor. Doğru sonuç verir mi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 570 kere teşekkür etti
  • 928 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #5 : Mart 01, 2018, 13:20:53 »
Yakıt sistemlerini hiç hesaba katmadık. Çünkü hem benzinde hem lpg de aynı şey olunca , bir de motor iyixe ısınınca düzeliyor ya, bu sebeple daha farklı bir sorundur diye düşünüyoruz. Ama hemen bi baktırayım.
Ustam sübap dedin bi irkildim şimdi. Umarım şu yarım motor dedikleri tamir çıkmaz karşımıza. Peki nasıl kontrol ettirmeliyim sübapları. Açmadan bakmanın bir yolu varmı. Tam bilmiyorum ama kompresyon testi falan deniyor. Doğru sonuç verir mi.
Salih çok basittir, kompresyon ölçü aletiyle ölçülür, bujiler sökülür ,bujilerin yerine alet takılır ve ölçülür. tamiri de silindir kapağı sökülerek  yapılır azami 1000- 1500 liraya çıkar.

Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2018, 13:22:04
lpg li arabaların kronik sorunudur.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 250000
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2018, 12:03:10 »
Sorun halloldu. Aynı zamanda bujileri değiştiren sözümona usta da soy kütüğü ile beraber yad edilmiş oldu.
Çünkü işini yaparken ağzında sigarası  , bir taraftan da arkadaşlarıyla piknik muhabbeti yapan usta yeni bujileri doğru düzgün sıkmadan bırakmış. Temassızlığın bir sebebi de yağ değişiminde buji yuvasına yanlışlıkla
dökülen yağ. Bujileri kontrol için anahtarı soktuğumda cırcır anahtar boşta dönüyordu. Çıkarıp tekrar taktım sıktım. Sorun düzeldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 36 kere teşekkür etti
  • 588 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2018, 16:46:16 »
gözünüz aydın,masrafsız hallolmuş.ne yapacağız artık ustaların peşinde takım anahtarla mı gezeceğiz? yıllar önce yetkili serviste ön teker bijonlarını ucundan tutturan bir usta yüzünden,yolda farketmeseydim kanala uçacaktım.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 808 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #8 : Mart 06, 2018, 19:00:43 »
Geçmiş olsun ah ustalar bizi de usta yaptılar size güvenmiyorum dediğim zaman zorlarina gidiyor ama öyle güvenmiyorum buji gibi bi hayatı parçayı sıkmadan bırakmak nasıl bi ustalıksa artık neyseki bindiğimiz araçlar sağlam lar tekrar geçmiş olsun kazasız arızasız sürüşler
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • OGuZKaGaN
  • Araç: Carina
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 210
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #9 : Haziran 07, 2019, 16:10:52 »
Benımde carinamda mevcut sorun bulunmakta.
Bujı kablosu,gaz teli,bujıler değişti.

Sonra ateşleme bobını dedıler bır o kaldı.Lakın dıstrubutorun ıcını actıgımda yag gordum.Sanırım ateşlemeyı bozan dıstrubutorun ıcındekı keceden sızan yag.

Bu yagı temızledıkten sonra ve eger bulabılırsem keceyı degıstırdıkten sonra tekrar dan yazacagım :)

Benzınde yapmıyor,Ama lpg de 5 dakıka sonra sankı tek pıston calısıyormus gıbı sılkeleyerek gıdıyor.Bobınden olsa benzındede yapardı muhtemelen.
GoKTuRKPoWeR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 126 kere teşekkür etti
  • 808 kere teşekkür edildi
Ynt: Carina e, silkeleme veya tekleme sorunu
« Yanıtla #10 : Haziran 08, 2019, 05:44:59 »
Benımde carinamda mevcut sorun bulunmakta.
Bujı kablosu,gaz teli,bujıler değişti.

Sonra ateşleme bobını dedıler bır o kaldı.Lakın dıstrubutorun ıcını actıgımda yag gordum.Sanırım ateşlemeyı bozan dıstrubutorun ıcındekı keceden sızan yag.

Bu yagı temızledıkten sonra ve eger bulabılırsem keceyı degıstırdıkten sonra tekrar dan yazacagım :)

Benzınde yapmıyor,Ama lpg de 5 dakıka sonra sankı tek pıston calısıyormus gıbı sılkeleyerek gıdıyor.Bobınden olsa benzındede yapardı muhtemelen.
Direk olarak ateşleme bobini demek pek doğru olmaz ama ilk akla gelen odur,araç tekleme yaptığında arıza lambası yakıyormu?eğer yakıyırsa o anda diognastik porttan E1 T1 terminallerini kısa bir elektrik kablosu ile kısa devre yaparaktan içeriden motor arıza lambasını kaç defa yanıp söndüğüne bakarak arıza kodu alabilirsiniz ona göre şudur denir,diğer durum distiribitör içinde gördüğünüz yağ normalde olmaması lazım nereden geldiğini iç veya dıştan tam olarak bakın eğer sibob kapağı üzerinde ki pvs valfinde kaçak varsa oradan üzerine yağ akması kaydıyla distiribitör kapağı izalasyon contası ölmüşse yine içeri yağ alır veya kapak ölmüşse yine tekleme yaptırır kapağı açtığınızda kapak içindeki kömürlerin durumu nasıldı veya kapakta çatlak var mıydı ?
Distiribitör keçesini ve diğer malzemeleri form onaylı üyemiz tem oto @Ufuk Sönmez (16363) beyden temin edebilirsiniz,ufuk bey dışında parça temini yaptığınız yerlerin orjinal parça tedarik ettiklerinden kesin olarak emin olmanızı tavsiye ederim zira piyasada 3 kuruş fazla kâr etmek için kırk takla atan cambazlar dolu,orjinal parça konusunda uyarı yapmamın sebebi diğer ürünler sorunu çözmez aksine zaman ve para kaybından öteye geçmez.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR