Gönderen Konu: kilitli difransiyel nedir.  (Okunma sayısı 1421 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 138000
  • Model Yılı: '10
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
kilitli difransiyel nedir.
« : Şubat 26, 2018, 09:19:52 »
İyi günler
Bizim araçlarda (t27 kasa 2010 1.6 avensis) kilitli difransiyel varmı.ya da kilitli difransiyel nedir.

Toyota Club Türkiye

kilitli difransiyel nedir.
« : Şubat 26, 2018, 09:19:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '08
  • 61 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: kilitli difransiyel nedir.
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2018, 11:08:04 »
İyi günler
Bizim araçlarda (t27 kasa 2010 1.6 avensis) kilitli difransiyel varmı.ya da kilitli difransiyel nedir.

kilitli difransiyel arazi araçlarında olur benim bildiğim araçlarda bir teker boşa düştüğünde tüm yük ona aktarıldıgı için yolu tutan lastik dönmez bu kilit sayesinde yolu tutan lastiğin dönmesi saglanır ve araç hareket ettirilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 138000
  • Model Yılı: '10
  • 6 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: kilitli difransiyel nedir.
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2018, 14:55:51 »
yani bizim avensislerde olan bi difransiyel değil.doğrumu anlıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: kilitli difransiyel nedir.
« Yanıtla #3 : Şubat 26, 2018, 15:21:05 »
yani bizim avensislerde olan bi difransiyel değil.doğrumu anlıyorum

tabiki bir difrensiyel var ama kilitli değil.
binek bir aracta kilide gerek yoktur.

difransiyeli kitlemek genelde farklı arazi ve zemin şartlarında gerekir ve kullanımı için bir mikrar bilgi gerekir, aksi durumda araça ciddi zarar verebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: kilitli difransiyel nedir.
« Yanıtla #4 : Şubat 26, 2018, 20:23:38 »
 Diferansiyel, adından da anlaşıldığı gibi tekerler arasındaki hız farkına sağlamak (aracın dönüş gerçekleştirebilmesi için bu şarttır) için kullanılan dişli mekanizmasıdır. EMin Bey'in belirttiği gibi, standart diferansiyeller gücün kolay aktarıldığı tekere doğru gücü iletimini sağlar. Yani standart bir araçta, çekişin olduğu aksta, bir teker sürtünmesi diğer tekerden az ve tekere uygulanan kuvvet bu sürtünme kuvvetinin üstünde ise, o teker patinaja başlar. DOlayısı ile motor gücü sadece o tekere yönlendirilir (diferansiyel vasıtası ile). Asr vb. sistemlerde motor torku düşürülerek (tekeri döndürme kuvveti) düşük sürtünme kuvvetine sahip tekerin sürtünme kuvvetinin altına gelinip, yeniden tutunma sağlanmaya çalışılır. Kilitli diferansiyellerde ise, kilitleme oranına göre, bu güç, sürtünme kuvveti yüksek olan tekere de aktarılır ve tutuş sağlanır. Araç dört çeker ise, farklı sistemlerde sağ-sol yanında ön-arka kilitleme de gerçekleştirilebilir.
Tüm bunların yanında, kilitlenmeyi elektronik ya da mekanik sistemler ile yapan farklı yapılar vardır. Ayrıca sürtünesmi düşen tekerin boşta dönüş açısına göre devreye giren, birbirinden farklı sistemler de mevcut.
Diğer yandan ön tekerin, özellikle dar açılı manevralarda gücünü doğru şekilde yere aktarabilmesi için ayrıca ackerman açısı da kullanılır.

Kısa bilgi: Raylı sistemlerde rijit aks olduğundan,  kurplarda (dönüş) sağ ve sol teker dönüş hızlarını farklılaştıracak bir diferansiyel sistem yoktur. Bu yüzden dönüşlerin sağlanabilmesi için tekerlerin ray temas yüzeyleri (bandaj yüzeyi) konik tasarlanmışlardır. Bu sayede kurplarda içte kalan teker dışta kalandan daha küçük yarıçap etrafında dönerler. Dolayısı ile dıştaki teker iç tekere nazaran daha uzun yol alabilir. BU da doğru (önceden hesaplanan kurp yarıçap ve hızları) hızlarda gerekli diferansiyeli oluşturur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: kilitli difransiyel nedir.
« Yanıtla #5 : Şubat 26, 2018, 20:34:11 »

hakan öztürk beyin demiryolu için verdiği bilgiden yola çıkarak ,eskişehirden istanbula giderken (mekece kazasından önce)makinistin verilen hız limitini aştığında restaurant bölümündeki tabakların yere uçtuğunu ve aşırı sürtünme ve savrulma yaptığını yaşamıştık.bir süre sonra mekece kazası oldu ve olanlar oldu.verilen ,önerilen limitleri zorlamamak lazım.
Tokay Ceritoğlu