Gönderen Konu: triger kayışı ve takımı  (Okunma sayısı 6914 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
triger kayışı ve takımı
« : Mart 06, 2009, 12:32:24 »
arkadaşlar herkese selamlar.2000 model avensisim var 205.000km de.ilk triger servisinde 2002 yılında 101.000 de değişmiş.ben170.000 de almıştım aracı.aldığım kişi trigeri baskı balata falan hepsini değiştirdiğini söylemişti ancak serviste değişmemiş çünkü yetkili serviste kayıtlı değil.sizlerden isteğim trigeri değiştirtmelimiyim yoksa idare edermi birazdaha,bir de servis harici değişip değişmediğini nasıl anlarım.ilginiz için şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

triger kayışı ve takımı
« : Mart 06, 2009, 12:32:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2009, 00:22:51 »
trigerin değişip değişmediği triger pilastik kapağı sökülmeden anlaşılmaz. kilometre 30 binden fazla olmuşsa bakıncada yanıltabilir. triger kayışı dişli kayış olduğundan genelde vantiratör kayışı gibi catlamada yapmaz. kayışını ustana kontrol ettir kuşkulanırsanız değiştirin. toyota avensizlerde kayış kopsada motora zarar vermez. bence sen kendini sağlama al. triger gergi ve avare rulmanı, ayrıca devirdaimide kontrol ettir. aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2009, 01:18:27 »
fevzi bey ilginiz için teşekkür ederim.ayrıca motora zarar vermiyor olması da beni sevindirdi.anladığım kadarıyla kopsa sadece yolda kalıyoruz.iyi geceler kazasız hayırlı sürüşler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #3 : Nisan 20, 2009, 12:21:39 »
100,000 km veya 5 yıl diye biliyorum. Triger koptuğu zaman aracın zarar görmediğini bende yeni öğrendim, güzel bir sistem.
1999 model kullandım. 97,000 km de değiştirmiştim, herşeyin bir kulanım ömrü var zamanı gelince değiştirmekte fayda var.

Güle güle kullanın güzel arabadır.
Ben de satıp , Bora aldım 15 gün sonra sattım, Honda Civic V-tec aldım onuda 6 ay sonra sattım.
Tekrar 2004 Coralla Sol aldım. Toyotanın zevki başkadır.
İyi günler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #4 : Nisan 20, 2009, 17:50:50 »
Triger kayisi degistirilirken baska neler degisiyor acaba? Ebay'de gordugum bir ilanda kayisin yaninda bircok parca satiliyor, bunlarin hepsi degismeli mi? 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Timing-Belt-Kit-Geo-Prizm-1993-1994-1995-1996-1997-7AFE_W0QQitemZ110347502963QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item110347502963&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72:1205|65:12|39:1|240:1318#ht_1887wt_1082
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #5 : Nisan 20, 2009, 18:30:24 »
Ahmet bey ben değiştirmiştim orda devirdaim pompası da var contalar v.s zaten illa ki değişiyor zahmetli bi iş açılmışken hepsinin değişmesi mantıklı değil mi?
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #6 : Nisan 20, 2009, 19:33:06 »
Dogru tabii :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #7 : Nisan 20, 2009, 20:24:45 »
toyota avensizlerde kayış kopsada motora zarar vermez.
Nasıl yani kayış kopunca pistonlar subaplara vurmuyomu
:carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #8 : Nisan 20, 2009, 22:22:42 »
Valla AE 101 lerde tiriger kayışı koptuktan sonra 1 kez marşa bastığında pistonlar subaplara vuruyor da  diğer toyota modellerini bilmem.Yanlız bmw elektronik subap sitemine geçmişş tiriger kayışı olmadan subaplar elektirik bobinin mıknatıslanması ile çalışıyormuşş diye duydum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #9 : Nisan 21, 2009, 02:17:56 »
AE101'lerde problem yok.Kayis kopunca arac calismaz, pistonlara da birseycik olmaz.
En iyisi vaktinde triger kayisini degistirtmek tabii.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #10 : Nisan 22, 2009, 23:02:42 »
AE101 lerde neden problem olmuyo öğrenebilirmiyiz acaba, bende corollama yeni triger seti almayı düşünüyorum kimileri diyoki bişey olmaz koparsa eğer olursa masrafları sizden alırım ona göre :D
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 34 YR 812
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #11 : Nisan 23, 2009, 01:00:04 »
bende duymuştum yetkili serviste çalışan bi tanık var bizim oda demişti triger koptuğu zaman subab çakmıyo diye

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #12 : Nisan 23, 2009, 01:01:57 »
Serkan, sen vakti geldiyse bekleme degistir. En iyisi degistirmek :P
Ben de degistirtecegim musait bir zamanda insallah... 195bin Km.de ve degismemis...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #13 : Nisan 29, 2009, 20:07:20 »
benim aracım da 1999 avensis.ben trigeri geçen hafta değiştirdim arkadaşım.dizelvari sesli ve titreşimli bir çalışma şekli vardı.bildiğim kadarıyla 4-5 yıllık bir süre veya 100.000 km. şartlarından herhangi biri gerçekleştiğinde tedbiren değişmesi gerekiyor.kayış değişiminden sonra arabanın sesi de ve bir miktar çekişi de değişti.yetkili servis fiyatlarını duyunca kırklareliden kalkıp forumlardan araştırarak bulduğum istanbul-güngörende bir özel servise gittim.Mithat Karataş ustanın işlettiği Toyotronic özel toyota servisi.Usta derken fasülyeden değil; Sonkar'dan ayrılma,teknisyen olarak Türkiye 1.likleri ve japonya toyotadan sertifikaları olan biri. Ve en önemlisi dürüst esnaflık yapıyor.bunları yazıyorum çünkü yetkili servislerin anormal fiyatlarına katlanmak istemeyen,fakat kalitesine güvenilir ve işinin arkasında duran özel servis konusunda şüpheleri olan arkadaşlara referans olması açısından kullanıcı deneyimi olarak değerlendirilmesinde fayda vardır diye düşünüyorum.
Referans demişken ödediğim fiyatları da yazayım da durumu öyle değerlendirin. Triger seti değişimi için 250 TL ödedim.yapılan iş 1 yıl veya 100.000 km.garantili.kullanılan marka yetkili serviste kullanılanla aynı.yetkili servis değişim ücretini sormadım ama 600 TL'dan aşağı olduğunu sanmıyorum.Bunun dışında 160.000 ağır bakımım geçmişti aracımın. Bunun içinde yine kapsamlı bir bakım yapıldı.Filtreler(polen filtresi hariç, o temizlendi),bujiler,kayışlar,hidrolik sıvıları,yağlar,antifiriz,klima bakımı (gaz ölçümü ve takviyesi),tüm lastik ve balataların kontrolü,arka balataların zımparalanıp ayarlanması,genel kontroller şeklinde sıralayacağım bakım prosedürü de 200 TL olarak fiyatlandırıldı. Bu kapsamdaki bir bakımı yetkili servise sorduğumda 500-600 TL arası bir fiyat çıkarmışlardı. Yani en kötü ihtimalle yarı fiyatına çoğu zaman ise yaklaşık olarak 3/1 fiyatına bakım ihtiyaçlarınızı aracınızı riske atmadan güvenilir bir şekilde halledebilirsiniz.Yedek parçayı orjinal veya muadili yan sanayi olarak tercih edebiliyorsunuz.Usta değişimi gerekmeyen bir parçayı siz talep etseniz de gerek yok diyerek değiştirmiyor.
Yukarıda bahsedilen devirdaimi de triger değişirken aradan çıkarıp ileride başıma aynı işçilik masrafı çıkarmasın diye değiştireyim düşüncesi bende de vardı ve bunu talep ettim de. fakat usta bu fikrimin üstüne balıklama atlayıp daha fazla para kazanma imkanı varken şunu dedi. Genellikle VW grubu ve ford markalarının bazı modellerinde devirdaim triger düzeneğine bağlı veya aynı lokasyonda olduğundan bu parçanın değiştirilmesi tüm ayarların tekrar yapılmasını, hatta triger gergileri bozulacağı için trigerin de tekrar değiştirme durumunun ortaya çıkabileceğini, bu durum ortaya çıkmasa bile lokasyon açıldığı için yüklü bir servis ücreti ortaya çıkabileceğini izah etti.Bizim araçlarda ise böyle bir durumun olmadığını devirdaim arızalıysa değiştirebileceğini, yok değilse hiç ekstra masrafa gerek olmadığını söyledi. Çeşitli yerlerden bu şekilde bilgi duyumları olan arkadaşların dikkatine sunarım.
Velhasıl demem odur ki hakedene hakettiği değer verilmeli.bunca laf kalabalığı etmemin bir sebebi buysa diğer sebebi de bu paylaşım platformunu kulanan tüm arkadaşlarımızın ekonomik ve kaliteli bakım alternatiflerinin var olduğunu öğrenmeleri.ilgilenen arkadaşlar için iletişim bilgilerini de aşağıda belirtiyorum.
Toyotronic özel servisi
Mithat Karataş
0212 6378080
0533 9501161
web sayfasını da inceleyebilirsiniz: http://toyotronic.com/firmamiz.php

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #14 : Nisan 29, 2009, 21:13:21 »
  Sedat bey. Eski bir üyemizsiniz ama tanışma mesajınızı bulamadım. Kendinizi bizlere Tanışma bölümünde tanıtmanız mümkün mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #15 : Nisan 30, 2009, 08:29:52 »
tanışma bölümüne gerekli mesajı bıraktım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #16 : Nisan 30, 2009, 09:24:52 »
Valla AE 101 lerde tiriger kayışı koptuktan sonra 1 kez marşa bastığında pistonlar subaplara vuruyor da  diğer toyota modellerini bilmem.Yanlız bmw elektronik subap sitemine geçmişş tiriger kayışı olmadan subaplar elektirik bobinin mıknatıslanması ile çalışıyormuşş diye duydum.

 AE101'lerin subap mekanizması ve piston tepesinin yapısı kayış kopsa da motora hasar vermeyecek şekilde üretilmiştir. Fakat sadece bu kasaların 1.6 motor olanları. Bu kesin...
 Fakat Avensis'ler için net bi şey söyleyemem. Ben Avensis'lerde kayış koptuğunda motor hasar görüyor diye biliyorum ama derin bi araştırma yapmadan kesin konuşmayayım...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #17 : Nisan 30, 2009, 16:44:47 »
selamünaleyküm.
Arkadaşlar bu konuyu ben atmıştım ortaya şimdi de sonucu söylemeyi bir borç bildiğim için yazıyorum
Arkadaşlar kafam çok karışıktı,herkes farklı söylüyordu.erzurum ikbal servise gittim.400tl ye dört taksit olmak üzere 3 buçuk saatte trigeri ve rulmanlarını değiştirdiler.denemek için biraz geç yazdım.şimdi gayet memnunum.ancak çıkan triger o kadar yeniydi ki üzülmedim değil.ancak servis 100.bin de değiştirenlerle 180 bine kadar değiştirmeeyenlerin de olduğunu önceden söyledi.kararı bana bıraktı.ayrıca motora zarar vermiyomuş koparsa sadece yolda kalıyomuşsunuz.bunu da sordum.ama şunu söyleyim koptuydu kopacaktı koparsa şu kadara yolda değiştirirler falan gibi düşünceler kafamdan silindi,taksitlerini ödüyorum ve kafam rahat.herkese hayırlı günler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #18 : Nisan 30, 2009, 16:59:06 »
sorununuzu halletmenize sevindim. en iyisi içiniz ve kafanız rahat aracı gönül rahatlığıyla kullanabilmeniz, o yüzden fazla üzülmeyin..kazasız belasız sürüşler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger kayışı ve takımı
« Yanıtla #19 : Nisan 30, 2009, 21:02:30 »
AE101'lerin subap mekanizması ve piston tepesinin yapısı kayış kopsa da motora hasar vermeyecek şekilde üretilmiştir. Fakat sadece bu kasaların 1.6 motor olanları. Bu kesin...
 Fakat Avensis'ler için net bi şey söyleyemem. Ben Avensis'lerde kayış koptuğunda motor hasar görüyor diye biliyorum ama derin bi araştırma yapmadan kesin konuşmayayım...

1.8 de oyle Ergun :) 1.3/1.4'U bilmiyorum...

Osman Bey, hayirli olsun, en iyisini yapmissiniz.
Fe... :-)