Gönderen Konu: Sübap arızası  (Okunma sayısı 5229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Sübap arızası
« : Şubat 12, 2018, 16:16:15 »
Merhabalar;
2007 Corolla Verso 1.6 Aracımda 1-2 aydır yakıtta %20 gibi bir artış oldu. Araçta 2 haftadır rölantide bir tekleme çekişte düşüş yaşamaya başladım. En son bu cumartesi oto elektrikçi bir arkadaşa gidip danıştım. Araçtaki teklemenin elektrik sistemden kaynaklandığını düşünürken o bana motorda asıl sorun var bir test yaptır dedi. Önce Ankara da şaşmazda yücellere gittim pek ilgilenmediler telefonda şaşamza şelin arkasında halil Toyota yı rast gele aradım oraya gittim adamlar işten biraz anlıyorlar ama çok paragözler maalesef. Durumu onlara anlattım bakmadan bilemeyiz dediler bakın dedim bakmak ve arızayı bulmak için direk 150 tl istediler. 100 tl ye anlaştık adamlar 10 dakika kadar motorda çalışma yaptılar bujleri söküp buji yerine manometre gibi bir saat bağladılar. marşa basıp tek tek silindirleri kontrol ettiler. 3 tanesi 90 civarı çıktı biride 0 çıktı. tamirat için opsiyonlu bir fiyat verdiler bize yaptırırsan 100 tl yide düşeriz dediler. fiyata baktım iyice şişirmişler. 2000 tl civarı bir fayata ve üstü açık yani. Tanımadığım bir yere daha gittim arızayı bildiğim için direk sübaplar yanık onu değiştireceğim dedim onlarda bir fiyat verdi fiyat 4 te bir az dır. 1500 civarı dediler. En son tanıdığım ustama gittim ona hiç bir şey demedim baktı kontrol etti bujileri bobinleri. Oda denilen silindirde arıza olduğuna karar verdi ama tam emin olmak için kompresyon testi yapmak gerektiğini söyledi. Bende yapmaya gerek yok sübapları değiştirsen masraf ne çıkar dedim. Sadece sübaplar olursa en fazla 1000 tl ama piston segman vs olursa bakılacak dedi. Ararı bu şekilde kallansam ne olabilir dedim bence kullanma her an sübap yuvadan düşüp silindiri pistonu zedeler şu an 1000 tl görünen masrafın 4000- 5000 tl ye çıkar dedi. Ben de tamam usta kalsın sök dedim. Bugün yanına gittim sökmüş piston veya segmanlarını da değiştirmek gerekli dedi. Rektefeciyi çağırdı ölçtüler sekman ile kurtulur dediler. 250 binde sekmanlar değişiyormuş 3 sefer sekman piston değişimi sonrası tam bir motor yapımı gerekiyormuş dendi. lpg de sübaplar 150000 den sonra bitmesi bekleniyormuş. 200000 300000 gidenlerde oluyormuş. Her neyse benim masraf sübap piston 2200 tl yi buldu gibi. Piston değişecekmi karterden ulaşıp bakınca haber verecek piston değişimine gerek duymazsa usta sekmanla kurtaracağız. 250 tl daha cepte kalacak. Bu arada araç 255000 km de Şimdilik bilgi maksatlı bunları paylaştım. Yaptırdıktan sonra tekrar bir paylşaşım yapmaya çalışırım. Hepinize kazasız arızasız keyifli sürüşler.

Toyota Club Türkiye

Sübap arızası
« : Şubat 12, 2018, 16:16:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #1 : Şubat 12, 2018, 20:45:06 »
Geçmiş olsun. Umarım sıkıntı tez zamanda giderilir.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1361 kere teşekkür etti
  • 886 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #2 : Şubat 12, 2018, 20:49:39 »
Geçmiş olsun umarım daha fazla masraf çıkarmadan hal olur.
LPG ile kullanılan motorlarda belli km ler sonrası bu tip arızalar çıkması olağan maalesef.
Tekrar geçmiş olsun keyifli sürüşler dilerim.
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #3 : Şubat 12, 2018, 21:25:39 »
yataklarda boşluk yoksa sekmanla bir süre gider,bu da nereden baksanız 60-70 bin km demek ,daha sonra binde 10 kurtarıyorsa rektifiye yaptırırsınız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #4 : Şubat 13, 2018, 10:57:36 »
Öncelikle geçmiş olsun ne kadar süredir lpg ile kullanılıyor motor bilmiyorum ama lpg de yüksek devirli kullanma bu tip sorunları tetikliyor. Lpg gerçeği diyebiliriz bu duruma ama benzinin  5.75 tl olduğu bir ülkede pekte şansınız yok maalesef. Genel de fakir karışım kullanılan araçlarda sibop yanma olayı daha çok oluyor .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2018, 09:50:19 »
Merhaba arkadaşlar,

Aracım tamir oldu. Sübaplar, sekmanlar değişti. Dün akşam teslim aldım. Motorda düzelme var. Çekiş bariz bir şekilde yükselmiş. Rolantide bir miktar oynama mevcut. Biraz kullanalım bakalım sonuç ne olacak. Usta 200000 250000 km daha idare edersin dedi. herkese kazasız arızasız trafikte tartışmasız iyi sürüşler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Sübap arızası
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2018, 11:08:27 »
hayırlı olsun,artık yeni bir araç sahibi oldunuz diye düşünün,verso artık üretilmeyecek diye söylediler,bu nedenle bu tip aracı olanların ve sevenlerin araçlarını daha kıymetli tutmaları söz konusu.bu günlerde aracı çok zorlamayın,yakıtta biraz düşecektir,yağı da kontrol edin.hayırlı sürüşler.
Tokay Ceritoğlu