Anket

Toyotaclubtr Bisiklet Derneği (Kulübü)

Evet, böyle bir organizasyon faydalı olur.
Hayır, katılmak istemem.

Gönderen Konu: Bisiklet ve Motosiklete dair herşey (Tavsiye, tur, donanım, marka, bakım vs.)  (Okunma sayısı 9278 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Selam;
Bahar ayları geliyor, doğa yeniden canlanacak. Bir çok insan da bisikleti varsa çıkıp rahatça pedal basacak, yoksa bisiklet almak isteyecek.
Bisiklet modelleri, donanımları, fiyatları, dikkat edilecekler, bakım, tur planları vs. burada paylaşılabilir.
Herkes sahip olduğu bisiklet ve özelliklerini de belirtebilir.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Bisiklete dair herşey (Tavsiye, tur, donanım, marka, bakım vs.)
« Yanıtla #1 : Şubat 10, 2018, 14:38:57 »
Hakan motosikleti de ekleseydik.  :)  Bundan 6 ay önce çok araştırıp Honda CBF 150 almıştım.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2018, 14:45:22
https://www.decathlon.com.tr/  Bisiklet ve aksesuar vb.. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Güzel motor Mustafa, hayırlı olsun.

V frenli (Br cx50 shimano gibi), düz ya da kilitli maşalı, nispeten hafif (12 kg gibi), 9-10 arka dişli, sağlam ve akıcı göbekli, 28" jant, cycle cross  bisiklet bakıyorum. Hep disk fren modeller.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Hakan bey tespitinin güzel. 1 haftadır bisiklet bakıyordum. Bugün nasip oldu katlanır bisiklet aldım. İş yerim eve yakın araç kullanmaktansa bisiklet ile gideyim diyorum. Ayrıca keyif için de sürmeyi düşünüyorum. Giant expresway 2 modeli aldım. Hayırlısıyla süreceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
2 tane hibrit (şehir/tur) bisiklet (SCOTT sportster 30 ve SCOTT  sub 40) sahibi olmuş, zamanında orta mesafe ve süreli turlara çıkmış, mevcutta da bir dağ (carraro force 540) ve bir katlanır (btwin b'fold) sahibi olarak her ne kadar son 3-4 senedir evlilik ve çocuktan dolayı pek binmeye fırsat bulamasam da genel olarak tavsiyem şöyle olur

Amaca uygun bisiklet alınmalı. Eğer çoğunlukla şehir içi asfalt yolda kullanılacaksa mtb almak asfaltta Hummer kullanmak gibi enerji israfi olur. Asfalt kullanımı ağırlıkta olacaksa ve konfordan ziyade hız/performans isteniyorsa yol bisikleti tercih edilmeli (araba karşılığı spor arabalar gibi düşünülebilir). Asfalt kullanımı ağırlıkta ama performans kaygısı yok, nispeten konfor isteniyorsa şehir tur kategorisinden bir bisiklet bakılmalı. Bu kategori içinde ibre performanstan yana ise sabit masalı  ince tekerli fitness tarzı bisikletlere (duz gidonlu yol bisikleti gibi bunlar), konfordan yanaysa kilitli amortisörlu daha kalın lastikli modellere bakılabilir. Her amaca uygun tek bisikletim olsun deniyorsa da bu tarz bakilmali (sehir tur kategorisinin araba karşılığı da crossover veya mpv gibi dusunulebilir). Şehirde toplu taşıma veya araç bagajı ile kombine edilmek isteniyorsa ve rampa tirmanilmayacaksa katlanır bisiklet mantıklı (a segmentindeki araçlar gibi). Asfaltla pek işim olmaz, ben doğaya çıkmak istiyorum, toprak yollar patikalarda gezmek istiyorum deniyorsa mtb bakılmalı. Tüm bunlara bakarken bisikletin kadro boyunun boyumuza uygunluğu araştırılmalı.

Hakan bey Cyclocross hem asfaltta hem bozuk yolda hem çamurda her yerde performans arıyorum diyenler için sanırım. (Araba dünyasında karşılığı performans odaklı lüks SUV olabilir belki) Cantilever fren kullanılmasının nedeni çamur birikmemesi sanırım, fren performansı çok iyi değil amacının da durdurmak değil de yavaşlatmak olduğunu okumuştum sanki, yağmur çamur kullanımında disk fren daha sorunsuz olacaktır.

Amaca uygun alınmalı dedim ama belli bir süre kullanmadan da ne tarz sürüşten zevk alındığını anlamak mümkün olmayabiliyor. O yüzden şehir tur kategorisi ne aradığını  tam bilmeyenler için nispeten risksiz bir seçim olur.

Markalar ve fiyatlar hakkında bir süredir takip etmediğim için fazla bilgim yok ama aynen otomobildeki gibi artan kurlarla birlikte fiyatlar uçmuştur diye tahmin ediyorum. Ben bugün yeni bir bisiklet alacak olsam Salcano, Kron, Sedona gibi yerli markalarla birlikte Eskişehir'de kendi kadrosunu üreten tek yerli marka Corelli'ye bakardım ilk olarak.

Hasan bey sizin katlaniriniz da hayırlı olsun, güle güle kullanın, keyifli pedallar.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Emre bey bilgilendirmenizi çok detaylı, elinize sağlık. Ben de bagaja koymak istediğim, kısa mesafede kullanilacak bir bisiklet bakmıştım. Katlanır bisiklet buna uygundu. Eşime de bisiklet aldım. Honda Jazz aracın 2 li koltuğu yatırdım 2 bisiklet çok rahat sigdi. Koltuk yatırmadan tek bisiklet bagaja sigiyor ve bagajda yer de kalıyor. Sihirli koltukları kaldırınca 2 bisiklet arka yolcu kısmına sigiyor bagaj da boş kaliyor. Katlanır bisiklet ve katlanır koltuk iyi oldu.  :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Hasan Bey, hayırlı olsun. Hem bisiklet, hem araç koltuğu yatırıp taşımak çok pratik olmuş. Bunların insanlara faydalı örnek teşkil edeceği kesin. Hem seyahat, hem spor bir arada sonuçta. Üstelik verdiği özgürlük de önemli.

Emre Bey, kesinlikle çok faydalı bilgiler, çok kişi bunlardan faydalanacaktır.
Bisiklette kişinin kullanım şekli ve kullandığı yerler çok önemli. Hasan Bey'in paylaştığı gibi, kimi şartlarda katlanır bisiklet çok pratik olabiliyor. Örneğin metro vb toplu taşımalarda.
Cantilever fren sistemleri kendi içinde ayrılıyor bana göre. Şu eski tip, sadece telli ve pabuç tutuculu "V" sistemler bence çok pratik, işlevsel ve iyi fren pabuçları ile güçlü sistemler. Bakımı çok kolay, sadece iyi ayar yapılması gerekiyor. Hafiflikleri, az hareketli parça olması çok mantıklı. Zaten eskiden böyle bir sistem kullanırdım. "U" sistemleri ise beğenmiyorum. İncelediklerimde, fren kolu sıkıldığında, fren pabuçları aynı anda janta doğru hareket etmiyor, dolayısı ile jant yanağına önce bir pabuç değiyor. Akorttan, fren performansına olumsuz etkisi var bence bu durumun. Mekanik disklerde de durum benzer. İlk çıktıklarında incelemiştim, bir balata diske çok yakın, karşı balata ise hareketli. Frenlemede diskte önce tek yönlü yanal kuvvet çok oluşuyor ve diski eğiyor gördüğüm kadarı ile.
Hidrolik diskler ise oldukça iyi. Ancak sürekli arazi kullanımı dışında ben ağırlık olarak görüyorum özellikle yol kullanımları için. Ayrıca maliyet ve nispeten bakım zorluğu da var. Mekanik olarak ise; V frende fren uygulama çizgisi jant üzerinde olduğundan frenleme gerilmesi çoğunlukla lastik üzerinde oluyor. Disk frende ise, sürtünme noktaları disk-fren noktası ile lastik-zemin mesafesinden dolayı, aradaki donanım olan jant tellerinde önemli gerilmelere neden oluyor. Ancak V frende jantın yanağının yere yakınlığından dolayı yoldaki etmenlerden daha çok etkileniyor, bu konuda disk daha avantajlı bence.

Bu arada Scott hakkındaki tecrübelerinizi öğrenmek isterim, Giant, Scott, Cube, Kron incelediklerim arasında, çoğunlukla yol, zaman zaman yol dışı kullanımlar için. Kron için; direnimleri fazla diye duyuyorum, yani diğerleri kadar akıcı değil deniyor, kullananlar modellerini daha iyi yorumlar tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 35
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Emre bey detaylandırmış ve genel olarak bir yazı yazmış.  Bunun üzerine soru sormak isteyen sorsun bizde buradan bildiklerimizi ve karşılıklı görüş alışverişimizi gerçekleştirelim.
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Merida da izlediklerim arasında. Tabi tercihim düz gidon.


Bu arada, yollarda 3 tekerli, üstü kapalı, elektrikli motosikletler görüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 228 kere teşekkür edildi
Konuya paralel olarak zamanında şöyle bir yazı yazmıştım.

"Arkadaşlar, öncelikle amacınıza uygun doğru bisikleti seçmek en önemli safha. Amacınıza uygun olmayan, kalitesi düşük bisikletler, sizi daha başlamadan bisikletten soğutacak, bisikletinizi kömürlüğün derinliklerine terk etmenize yol açacaktır.

Peki nedir doğru bisiklet ?
Öncelikle kendinize şu soruyu sormanız gerekiyor; Bisikleti nerede ve ne için kullanacağım?
İşte cevaplar...

1 ) MTB (MountainBike) : Diğer adıyla dağ bisikleti. 26" jantlara sahip, kalın lastikli, önde veya hem ön hem arka süspansiyonlara sahiptir. Adından anlaşılacağı üzere, arazi yollarında, dağda, tepede kullanılmak üzere tasarlanmış oldukça dayanıklı bisikletlerdir. Ancak, gerek ağır yapısı, kalın tekerlekleri, gerekse süspansiyonları düz yol kullanımlarında gücünüzü emerek sizi gereğinden çok fazla yoracağından, asfalt kullanımlarına uygun değildir. Eğer yoğun olarak asfaltta kullanacaksanız bu tür bisikletlerden uzak durun. Son zamanlarda görsel olarak cezbeden çift süspansiyonlu bisikletler moda oldu. Kayalardan atlamayacaksanız eğer gereksiz ağırlıktan başka hiçbir işe yaramaz.

2 ) Şehir bisikleti : 28" jantlara sahip, 28-32c ince lastikleri olan, amortisörsüz, yani düz maşa bisikletlerdir. İnce lastikleri, düz maşası ve hafif yapısıyla asfaltta son derece akıcıdır. Doğru vites aralığında yokuşlarda sizi fazla yormaz. Fitness amacıyla kullanılabileceği gibi, arkasına ve önüne eklenecek sepet ..vs gibi aksesuarlarla market alışverişinizi de kolaylıkla yapabilirsiniz.

3 ) Yol bisikletleri : Yine 28" jantlara sahip, 23c ince lastikleri ve boynuz gidon ve aerodinamik yapısıyla asfalt kullanımlarına uygun hız bisikletleridir. Hafif yapısı ve hıza yönelik aynakol ile tam bir fitness bisikletidir. kadro yapısı itibariyle aksesuar takılmasına elverişli değildir. Şu sıralar devam etmekte olan 52.CB bisiklet turunda kullanılan bisikletler yol bisikletidir. Her bisiklet sevdalısının hayalinde iyi bir yol bisikleti vardır.

4 ) Katlanır bisikletler : Katlanarak arabanın bagajına sığabilmesi dışında pek bir özelliği olduğunu düşünmüyorum.

Peki iyi bir bisikletin temel özellikleri nedir ?

Öncelikle marketlerde, alışveriş mağazalarında satılan ucuz bisikletlerden uzak durun.
Şu an iyi bir bisikletin minimum fiyatı 1.500 TL den başlar.
Bisikletin en belirleyici özelliği, kadro malzemesi ve ağırlığıdır. Bisiklet ne kadar hafiflerse, fiyatı da o paralelde artar.
Genel kabul edilen kural olarak, MTB lerde 14 kg, şehir bisikletlerinde 12kg, yol bisikletlerinde 10kg üzeri pek makbul sayılmaz.
Kadro malzemesi olarak hafifletilmiş alüminyum ve karbon kadrolar iyidir.
Ancak karbon kadrolar, minimum 5.000 tl fiyattan başlayarak, 30.000 tl ye kadar giden pahalı bisikletlerdir.
İyi bir alüminyum kadro, amatör bisikletçiler için uygundur.

Vites sistemi olarak da, dünyada 2 büyük marka vardır. Sram ve Shimano. Sram hakkında pek bilgim yok ancak, Shimano viteslerde, sıralama kötüden iyiye şu şekildedir;

1- Turney 2- Altus 3-Acera 4- Alivio 5-Deore 6-Ultegra 7-XT 8- XTR 9- DuraAce

Alacağınız bisikletin ön ve arka viteslerinin en az Acera olmasına dikkat edin.

Son bir şey, bisiklet alırken, mutlaka boyunuza uygun bisikleti alın.

Peki piyasadaki en iyi bisiklet markaları hangileridir;
1) Specialized
2) Trek
3) Scott
4) Merida
5) Canondale
6) Corratec
7) Sedona (türk malı)
8) Giant

Bu markaların dışında da markalar var fakat çok yüksek fiyatlarda olduğu için buraya yazma gereği duymuyorum. Ancak bu markalar, ömür boyu garantili kadro yapısı ve malzeme kalitesiyle şu an piyasadaki en iyi markalar.

Peki bisiklet kullanırken nelere ihtiyacımız var? İşte benim listem:

1) Kask : Olmazsa olmaz. En kısa mesafeye dahi gitseniz mutlaka takın. Biraz garip duruyor evet, ama sağlığınızdan önemli değil.
2) Eldiven : Uzun kullanımlarda, elciklerin avuca yaptığı baskı bir müddet sonra ellerinizde uyuşmaya yol açar. İçi silikonlu eldivenler bunu önlediği gibi, olası bir düşme anında ellerinizin yaralanmasını da engeller.
3) Gözlük : Yine uzun kullanımlarda, karşıdan esen rüzgarın gözlerinizi sulandırmasını engellediği gibi, sinek, böcek, toz gibi dış etkenlerin gözünüze kaçmasını engelleyecektir.
4) Tayt : Erkek adam tayt giyer mi demeyin. Tayt içinde bulunan silikon ped sayesinde selenin verdiği rahatsızlıktan kurtulacaksınız. Ayrıca bacağı sardığı için hareket kabiliyetiniz artacak.
5) SPD pedal : Alışana kadar kullanması biraz sıkıntılı olabilir. Ancak, alıştıktan sonra asla vazgeçemezsiniz. Pedal üzerindeki bir mekanizma, özel tasarlanmış ayakkabıların altındaki yuvaya oturarak ayaklarınızı pedala sabitler. Böylelikle, pedala hem basarken diğer yandan çekme suretiyle gücü daha iyi aktarırsınız. Yüksek kadanslı antrenman sürüşlerinin olmazsa olmazıdır.
6) Suluk : Ağıza püskürtme şeklinde olanlar tercih edilmelidir. Açma kapamalı olanlar kazaya sebebiyet verebilir.
7)Yama-tamir takımı : Umulmadık yerde ve zamanda, lastik patlaması tüm gününüzü zehir edebilir. Bu yüzden yanınıza yama seti, yedek iç lastik mutlaka bulundurun ve lastik değiştirmeyi mutlaka öğrenin.

Bunların dışında, elektronik sayaç, heybe, barend gibi isteğe bağlı birçok aksesuar var. İsteyen ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. Decatlon mağazaları, bisiklet ve bisikletle ilgili hemen her şeyi temin edebileceğiniz f/p oranında oldukça başarılı bir yer.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, inşallah faydalı olmuştur."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Bisiklet olarak epey önceden aldığım Bianchi şehir bisikletim var, karbon-çelik ince bir kadrosu var ve ince yol lastikleri var, 20 vites galiba, süper slow bir dişli de var arkada, vitesler shimano ama tipine bakmadım. Hafif ve hızlı bir alet,yormuyor, pas falan da yok, çok memnunum, tek eksisi lastikler ince olduğundan çabuk patlıyor. Sanırım artık bu tip aletler üretilmiyor, pek görmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ender Bey de güzel bilgiler paylaşmış.
Fiyat limitleri daha da yüksek gördüğüm kadarı ile, orta halli bir şey 3.000TL den başlıyor gibi. Yalnız kullanım amacına göre (çoğunluk şehir içi, bazen arazi) hidrolik disk frenleri ve dolayısı ile maliyet ve ağırlıklarını gereksiz buluyorum. Yalnız yeni modellerin bir çoğu hep hidrolik disk. Ayrıca aynı şartlar için ön maşa amortisörlü olanlarda 100mm bence fazla stroka sahip, 60-70mm strok, çoğunluk şehir içi için yeterli, uygun.

Tayfun Bey, zamanında (1950 ler vb.) İtalyan Bianchiler ile Avrupa vb. yarışmalarda şampiyon olmuş bisikletçiler ile tanışmıştım. Gerçekten çok farklı zamanlarmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 35
  • Model Yılı: '15
  • 4 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
İlla dağ yoluna vuracağım derseniz ön maşa kilitli olanlar da iş görür
-KARABÜK ÜNİVERSİTELİ TRABZONSPORLULAR-
-CEVAP YAZARKEN ALINTI YAPINIZ-

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
şehir içinde ve asfaltta kullanılacaksa, ön maşanın amortisörsüz olması daha iyi.
Çok uzun ve sert koşullara sahip bir tur için kullanacağınız bisikletin hidrolik-disk fren olması da ayrıca arıza olasılığını artırır.
Hele ki hidrolik olmayan disk kesinlikle tavsiye edilmez.
Kısa sert offroad sürüşler , sert inişler için kaliteli hidrolik disk ve kaliteli bir ön maşa şarttır, parkur için full suspension dediğimiz ara süspansüyonu da olan bisikletler önerilir (atlamalı, zıplamalı bir parkursa).

Benim iki bisikletim var, biri whistle 1760 , kaliteli kilitlenebilir havalı maşası , XT aktarıcı takımı , hidrolik disk vs... Sağlam bir bisiklet. Fakat uzun ve ağırlıklı olarak asfalt veya düz yollarda tura gideceğim zaman GT Traffic 4.0 bisikletimi kullanıyorum. Şehir için turlarında da...  Hiçbir özelliği yok, sert maşa, sıfır amortisor, sert kadro, V frenler, Sch. Altus arka aktarıcı vs.  Tur tekeri...   Özellikle günlük 70-80 Km yaptığımız turlar için bu bisiklet en gelişmiş en pahalı MTB den daha iyidir. Lakin uzun turlarda , 3000 Eurolara alınmış Canyon, Cannondale gibi bisikletlerin hidrolik fren, amortisör sorunları yüzünden yolda kaldığına şahit oldum. Dolayısıyla nerede kullanılacağına göre bisiklet doğru seçilirse performans alınır. Uzun turlarda en az arıza çıkaracak donanım olmalı. Sert ve offroad parkurlarda, sağlam kadro, kaliteli aktarıcı, kalitesi ön süspansiyon farkını hissettirir.
Şehir içi kısa yolculuklar ve ulaşım için katlanır bisiklet en iyisi. Bu yaz koleksiyona bir de katlanır ekleyeceğim. Özellikle istanbul, ankara gibi yerlerde Toplutaşıma+bisiklet alternatifi için çok ideal.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Paylaşımlar için herkese teşekkürler.
Bende de salcano nun ince tekerlekli şehir bisikleti var. Önünde sepeti ve arka bagajı var. Kadrosunda ortadan geçen demir yok. İnip binerken kolaylık oluyor. Aynı zamanda 5 yaşındaki çocuğum için  bisiklet koltuğu aldım. Şehir içinde gayet kullanışlı oluyor.

İki kez uzun yol denemem oldu. Evimle işyerim arası 11 km düz yol. Giderken değil ama dönüştü aşırı yorulduğumu ve selenin acısını hissettim. Yorgunluk bisiklettenmidir bilmiyorum. Uzun yol için yeni bir bisiklet edinmem gerekiyor sanırım.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Paylaşımlar için herkese teşekkürler.
Bende de salcano nun ince tekerlekli şehir bisikleti var. Önünde sepeti ve arka bagajı var. Kadrosunda ortadan geçen demir yok. İnip binerken kolaylık oluyor. Aynı zamanda 5 yaşındaki çocuğum için  bisiklet koltuğu aldım. Şehir içinde gayet kullanışlı oluyor.

İki kez uzun yol denemem oldu. Evimle işyerim arası 11 km düz yol. Giderken değil ama dönüştü aşırı yorulduğumu ve selenin acısını hissettim. Yorgunluk bisiklettenmidir bilmiyorum. Uzun yol için yeni bir bisiklet edinmem gerekiyor sanırım.
/

11 km çok uzun sayılmaz, fakat iş çıkışı psikolojisiyle yorucu olabilir.

Bisiklette yorgunluğun pek çok sebebi olabilir.
Yokuş çok fazla çıkmıyorsanız , ama yoruluyorsanız konu kondisyon ile ilgili değildir.
1-Bisikletiniz boyunuza uygun değildir, veya sele yüksekliğini boyuna göre ayarlamamışınız ve sele düşük kalmış olabilir. Sele yüksekliği ayarı ile youtube videoları var bu önemli.
2-Doğru vites seçmemiş olabilirsiniz. Vites seçimi de biraz tecrübe gerektirir, çok düşük vites seçerseniz kadans, yani pedal çevirme hızınız çok artar bu yorar, büyük vites seçerseniz de kas ve eklemlerinize fazla yük biner ve bu da yorar. Size uygun ve kalp atışlarınız-nefesiniz sizi kısıtlamayacak seviyede nasıl iyi geliyorsa o vitesi seçmeniz gerekir. Acele etmeden , nefes-kas gücü dengenizi ayarlayarak ve yavaş yavaş performans artırarak giderseniz,acele etmezseniz yorulmazsınız.
3-Lastik basıncının düşük olması. Lastik basıncı da oldukça önemlidir, lastiğin üzerinde yazan değerlerin ortalamasında hava basılması yorulmanızı ve lastiğin patlamasını önler.
4-Ön maşanın kilitlenebilir olmayan süspansüyona sahip olması: Süspansüyon asfalt yolda kilitlenmezse , gereksiz enerji kaybına neden olur. Kilitlenemeyen maşalar bu yüzden asfalt sürüşlerde tercih edilmez.

Performansını artırmak için çeşitli şeyleri bisiklete devam ederseniz zaten bulursunuz. Eğer hergün bisiklete binecekseniz, kilitli pedal ve ayakkabı +%20 kadar fazladan performans sağlar ve daha az yorulursunuz.

born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Paylaşımlar için herkese teşekkürler.
Bende de salcano nun ince tekerlekli şehir bisikleti var. Önünde sepeti ve arka bagajı var. Kadrosunda ortadan geçen demir yok. İnip binerken kolaylık oluyor. Aynı zamanda 5 yaşındaki çocuğum için  bisiklet koltuğu aldım. Şehir içinde gayet kullanışlı oluyor.

İki kez uzun yol denemem oldu. Evimle işyerim arası 11 km düz yol. Giderken değil ama dönüştü aşırı yorulduğumu ve selenin acısını hissettim. Yorgunluk bisiklettenmidir bilmiyorum. Uzun yol için yeni bir bisiklet edinmem gerekiyor sanırım.
Kısa mesafe kullanımları için uygun tarzda bir bisiklet. Uzun mesafe ve ağır koşullar için kadro rijitliği düşük olacağından (üst bağlantı olmaması dolayısı ile) dikkatli olmakta fayda var.
Çağlar Bey çok güzel detayları belirtmiş zaten. Yalnız çocuklu kullanım için kilitli pedalı kesinlikle tavsiye etmem, tehlikeli olabilir. Çocuk için kask da tavsiye ederim.
Bu arada ufaklığın gelecek dünyasını şekillendirmede çok önemli, fyadalı bir etki bence bisiklette ebeveyni ile yolculuk yapmak.
Özellikle bisikleti askıya alıp ya da ters çevirip, tekerlerin serbest dönüşüne bakılmalı. Hem frenler temas etmiyor olmalı, hem göbekler doğru sıkılıkta (iç vidalı kısım) olmalı. Ne boşluk olmalı, ne de aşırı sıkı. Test; tekeri gidiş yönüne dik kuvvetle, yanlamasına hareket ettirmeye çalışırsanız (dururken) göbekte oynama yapmamalı. Oynama varsa göbek vidaları (vidalı tip ise) gevşektir. Teker ileri yönde çevrildiğinde de serbest dönüşe uzun süre devam edebilmeli. Bunlardan sonra iş kondisyona kalıyor, bisiklette devamlılık olursa kısa sürede kondisyon yapacaktır. Yalnız tavsiyem; kullanım sırasında az da olsa protein alınabilecek ürünler yanda taşımaktır (aşırıya kaçmadan, bunun insanın kilosuna göre hesabı vardı).

Umarım herkes fotoğraflarını da paylaşır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi

Çağlar Bey çok güzel detayları belirtmiş zaten. Yalnız çocuklu kullanım için kilitli pedalı kesinlikle tavsiye etmem, tehlikeli olabilir. Çocuk için kask da tavsiye ederim.
Bu arada ufaklığın gelecek dünyasını şekillendirmede çok önemli, fyadalı bir etki bence bisiklette ebeveyni ile yolculuk yapmak.


evet uyarı için teşekkürler Hakan bey, yanlış anlaşılma olmasın , çocuk varken kilitli pedal tehlikeli olabilir.
Dengede kalma ve pedala güç verme sırasında yana yatma olursa ayağınızı pedaldan ayıramazsanız kapaklanırsınız yere.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
 Ender Bey'in verdiği bilgiler de çok kişinin işine yarayacaktır.

 Bisiklet olarak road cruiser tarzı uygun geldi.
 Üstünde 28c lastik olmasına rağmen 32c bakıyorum, özellikle arka için, kumpas ile ölçmek lazım.

 Eskiden sıcak yamalar kullanırdık, 100psi için kullanan oldu mu hiç bu sıcak yamalardan?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 18, 2018, 13:34:33
Bu arada yüksek basınçlı pompa bulmak da zor. Amortisör pompalarına bakıyorum, göstergeli topeak gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '09
  • 65 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Merhabalar arkadaşlar. Bisikletle ilgili tecrübem ve bilgim pek yok. Konuyu görünce bir de size danışayım istedim. 1 hafta içerisinde bisiklet almayı düşünüyorum biraz araştırdım ve 'ümit' marka bisiklette karar kıldım şimdilik. Bütçem= 600-900 tl. Çok bir beklentim yok normal bir şey işte. İhtiyacım olan ve beğendim model-tarz kesinlikle ''şehir-tur'' bisiklet grubu. Boyum 185 cm. Yokuş olmayan küçük bir şehirde yaşıyorum. Kullanım alanım: Şehir içi kısa mesafeler (haftada 3-4 kez) ve bazen de (yılda 3-4 kez belki) 50-60 km asfalt gezisi (inişli-yokuşlu köy-ilçe yolları). Şehir içi yollar biraz bozuk, takır tukur etsin de istemediğim için ön amortisör olsun diyorum ama yazılarınızı okuyunca karar veremedim. Şu iki model arası karar vermeye çalışıyorum, siz ne dersiniz ? İnternette ümit ventura man 760 tl.. ümit velocity 730 tl... Kendi sitesinde 999 ve 929 tl. Yaşadığım şehirdeki bisikletçiler 900 ve 850 tl den aşağı vermiyorlar. :-\
https://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/umit-2832-ventura-28-jant-shimano-sehir-gezi-dag-bisikleti-331511255
https://urun.gittigidiyor.com/spor-outdoor/umit-velocity-2831-lady-2830-man-28-jant-bisiklet-gezi-bisikleti-296166723
''Bizi aldatan bizden değildir''
                                         Hz.Muhammed (sav)