0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yanlis bir islem olur, yataklar ve kilcal yaglama kanallarini tamamen temizleyip daha kuru bir hale getirdiginden, sonraki ilk calistirmada sorun yasayabilirsiniz.Sorun yasamasaniz bile motor ic parcalarinin omrunu dusurursunuz.Bunu yerine motor yagi ile yada sadece tekil olarak kullanilabilen motor ic temizleyici kimyasallar mevcut bu tur urunlere yonelebilirsiniz.
İlke youtube da otodestekçim diye bir kanal var izlemeni öneririm.Arabaya yapmadığını bırakmadı Motor yağı yerine mazot koymakmotor yağı yerine sıvı yağ koymak
Mazot temizler ama risklidir ve/veya gereksizdir.Motor Flush ürünlerinden kullanabilirsin veya,Motor yağını boşaltıp, filtreyi yenileyip, ATF ile rölantide 15dk çalıştırmak daha derin temizlik olur. ATF sonuçta yüksek deterjanlı yağdır ve mazottan çok daha fazla güvenilirdir. Boşaltım esnasında, krank yataklarında veya turbo milinde kalacağından yerine motor yağı geçene kadar zararsız olacaktır.Sonra filtreyi tekrar değiştirip yeni yağı doldurabilirsin.
Teşekkürler Tekin abi. Abi atf olarak bahsettiğimiz otomatik şanzıman yağı değilmi?
Evet İlke,Bu videoda filtre değiştirmeden yapıyor, bence tüm flush işlemlerinden önce filtre yenilenmeli sonra tekrar yenilenmeli.Aslında araçlarda şöyle adam gibi filtre kullansalar flush yapmaya gerek kalmaz.
Böyle bir şeyin belli bir güven aralığında cevaplanabilmesi için Ar-Ge merkezi ve ampirik olarak çalışma yapılması gerekir İlke. Dizel motor çalışma mantığı bellidir. Bazen nette magazinsel yorumlara denk gelinse de dizel makinenin avantajları ve dezavantajlarını bilmek gerekir. Örneğin, bazı değişkenler sabit kalmak kaydı ile dizel motor çok farklı yakıtlarla çalışabilir. Zaten emisyon, özellikle zararlı partikül konusunda biodizel düzenlemeleri ile farklı uyumlar sağlanabiliyor. Tabi biodizel aşındırıcılığını da göz ardı etmemek gerekir.Diğer yandan yağın kararması durumu yağın işini gördüğünün göstergesi. Sen yağa ve yağlama sistemine müdahale ederek geçici değişiklik ortaya koyabilirsin. Çünkü yağdaki kararma nedeni yağ değil, dizel mantığı ve tabi ki yakıt. Yağ işin içine girince Triboloji'yi de çok iyi irdelemek gerekir, alt başlıklarda aşınma türlerini ve sürtünmeyi de. Örneğin sıvı sürtünme.Biraz daha derinleşirsek, kuru, sınır ve film sürtünme hallerini ve senin sorunla bağlantılı olarak muylunun maruz kalacağı sürtünme halleri. Stribeck eğrisi bu konuda sana yol gösterecektir ama dediğim gibi, deneysel çalışmada alt başlıkları çok olan bir konu bu. Ayrıca rodaj döneminin nasıl geçirildiği, bu aşamada yüzeyler arası uyum, yüzey moleküler yapıları da sürtünme halleri üzerinde etkilidir.Ayrıca aracında dpf var mı bilmiyorum ama dpfli modellerde rn720 diye hatırlıyorum yağ modelini.
İlke Bey;Temiz yağ görmek istiyorsanız sadece sistemde eskiden kalan kirlenmeyi yok etmeniz yeterli olmaz.Motor yağının kirlenme sebeplerinden biride yanma odasında oluşan gazların segmanları aşarak kartere inmesi dolayısı ile motor yapına egzoz ve kurum karışmasıdır.Eğer piston segman gömlek üçlüsü yeterli yalıtımı sağlayamıyor ve kaçırıyorsa siz yağı ne kadar temizlerseniz temizleyin baş edemezsiniz.Eğer gerçekten temiz yağ uzun süre kalsın demek istiyorsanız motor açılarak piston segman ve gömlekler kontrol edilecek,gerekirse rektifiye görecek ki yağın kaçan gazlardan dolayı kirlenmesinin sebeplerden birinin önüne geçilecek.Yoksa başta da dediğim gibi motor bu anlamda sağlam değilse yapacağınız temizliğin ömrü kısa olacaktır.