Gönderen Konu: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ  (Okunma sayısı 9197 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 318 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« : Aralık 19, 2017, 08:02:10 »
Degerli forum uyeleri,epeyden beri otomobil ile uzun yolda ne kadar süre ile yol katetmek gerekir sorusuna cevap aradim ancak cevremden beni tatmin eden cevaplar alamadim.
Şöyle ki, İstanbul -Kayseri  arasi yaklasik 800 km.ben bu yolu aciliyet nedeniyle tek yakit molası ile bitirdim.Motorun sağlığı acisindan konunun teknik acidan degerlendirilmesi (sanzuman,lastik,fren,piston ve sekmanlar...vb) gibi parcalarin calisma prensiplerine aykırımıdır.?değil ise ideal uzun yol kullanimi nasil olmalıdır?
Cevaplariniz icin simdiden teşekkür ederim

Toyota Club Türkiye

UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« : Aralık 19, 2017, 08:02:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2017, 09:28:13 »
Şahsi kanaatim uzun yolda kesintisiz yol gitmek araca zarar vermez. Çünkü günümüz yol ağını düşününce sabit bir hızlı 1 saat aynı hız ile yol alınabiliyor. Bu da fren debriyaj kullanımının minimum seviyede olması anlamına geliyor. Ayrıca motorda zorlanmadığı için sorun olmuyor. 10 saatlik uzun yol yerine 2 saat sıkışık şehir trafiği araca daha çok zarar veriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2017, 09:49:24 »
Ben Hatay Denizli gidip geliyorum sürekli. 865 km yol gidiyorum. Konya da yakıt alıyorum sadece başka mola vermiyorum. Dikkat ettiğin nokta aracı sıkıştırmamak. Yüksek devir çevirmeden (istemesekte yüksek devirde gidiyoruz o da ayrı konu 120 ile 3500 devir çeviriyor 6. viteste araç nasıl 6. vites ise :) ) hız limitlerine uyarak gidiyorum. Ani frenleme yapmıyorum ışıklara uzaktan yavaşlayarak yaklaşıyorum. Işıklardan kalkarken sakin kalkıyorum. Araçta şişme, performans kaybı vs bi durum olmadı bu güne kadar. Araç sıkıştırılmadığı taktirde 24 saatte gitsek bir sıkıntı yok diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota candır gerisi heyecandır.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '12
  • 52 kere teşekkür etti
  • 70 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2017, 10:09:58 »
Muhittin bey şahsi fikrim araçtan ziyade şoför sağlığı daha önemli, dikkat dağınıklığı, göz kuruluğu vs. her 2 saatte 15 dakika mola verilmesi taraftarıyım.
Avensis Elegant Extra 1.6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 318 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2017, 10:21:46 »
Elbette ideal olan ortalama 250 km.de en az 15 dakika mola vermek ama,benim kafama takılan aracın teknik yönden kullanımı nasıl olmalı sorusuna alacağım cevap.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1350 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2017, 10:27:13 »
lastikten başlayalım,h ve t gibi yüke ve hıza endeksli işaretlere göre hava basınçlarına dikkat etmek suretiyle,en fazla kaç km ve kaç saat gideceği limitleri bellidir.motor eğer sağlıklı ise hararet ortayı geçmediği sürece sorun olmaz,stabil kalırsa.motor yağı uygun,bakımlı ve makul km deki arabanın hiç bir sorunu olmaz,hararet takiple.dağ yolu,yüklü ve bağırtılan motor,yarım debriyaj olmadığı,cartlatarak vites değiştirilmediği sürece her şey yolundadır.nadiren 4000 devirlere çıkarak ortalama 3000-3500 devirde sorun olmaz.uzun yol arabayı yormaz,kent içi arabanın canına okur,ömrünü yer.ben gençliğimde hiç durmadan kış aylarında 404 peugeot ile yedek şöförle 5 gün 5 gecede paristen ankaraya geldim.hiç bir şey olmadı.bu gün en yüksek hız olan 132 km limitle c sınıfı araçlarımıza rahatlıkla binebiliriz.gelelim insan faktörüne otobüs şöförleri bile 4 saat araç kullandıktan sonra değişiklik yapıyorsa,bizlerinde her iki saatte bir 10-15 dakika mola, 4 saatte bir 30 dakika yemek arası  vermesi idealdir diyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2017, 13:12:40 »
Ben Hatay Denizli gidip geliyorum sürekli. 865 km yol gidiyorum. Konya da yakıt alıyorum sadece başka mola vermiyorum. Dikkat ettiğin nokta aracı sıkıştırmamak. Yüksek devir çevirmeden (istemesekte yüksek devirde gidiyoruz o da ayrı konu 120 ile 3500 devir çeviriyor 6. viteste araç nasıl 6. vites ise :) ) hız limitlerine uyarak gidiyorum. Ani frenleme yapmıyorum ışıklara uzaktan yavaşlayarak yaklaşıyorum. Işıklardan kalkarken sakin kalkıyorum. Araçta şişme, performans kaybı vs bi durum olmadı bu güne kadar. Araç sıkıştırılmadığı taktirde 24 saatte gitsek bir sıkıntı yok diye düşünüyorum.
arac cvt sanziman mi?
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #7 : Aralık 19, 2017, 14:43:05 »
arac cvt sanziman mi?
Manuel 1.33 life aracım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 36 kere teşekkür etti
  • 181 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #8 : Aralık 19, 2017, 18:25:56 »
Ben motor dan ve şanzıman dan yada bir zorlama olmadıkça sorun olacağını sanmıyorum. Tabii bakımlı ve düzenli kontrolleri yapılmış araçlar dan bahsediyorum. Benim merak ettiğim elektrik aksamı ile alakalı 10  saatten fazla farların açık kalması tesisat ısınması gibi etkiler neler şarj dinamosuna zarar veriyor müdür? Bu tür sorular düşündürüyor.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 209000
  • Model Yılı: '04
  • 34 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #9 : Aralık 19, 2017, 21:02:35 »
aracımla 2-3 yıl önce 36 saatte  1400 km yol yaptım. Kayseri -Mersin-Antalya-Kayseri güzergahında  dönüş yolunda gece son 100 km de göz yorgunluğu başladı. araç bölünmüş yola sığmıyor gibi geldi. arabada hiç bir sıkıntı olmadı. sıkıntı bendeydi :)
2004 VERSO ELEGANT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 11000
  • Model Yılı: '20
  • 318 kere teşekkür etti
  • 118 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #10 : Aralık 19, 2017, 21:19:19 »
Anladigim kadarı ile arac bakimli ve sıkıştırılmadıgi sürece sorun yok. Herkese tesekkurler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #11 : Aralık 23, 2017, 12:02:53 »
Manuel 1.33 life aracım :)
aracda ceyrek porsiyon motor var  :D birazda yuklu iseniz normaldir.
 arac bakimli ise ve uzun yolda araci sikistirmadiginiz surece ( surus esnasinda surekli 4bin ve ustu devir ) hic bi sey olmayacaktir. fakat dikkat edilmesi bir konu var mola verilirken stop etmeden once aracin en az 2 dakka rolantida calisir halde bekletip oyle stop etmek lazim ozellikle dizel araclar. birde mola yerlerinde bazi isletmelerin ucretsiz yikamalari oluyor siz araci parkedince gelip su tutuyorlar buda sicak diskleri yamutluyor.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: UZUN YOL SEYEHATLARINDA ARAÇ KULLANIM SÜRESİ
« Yanıtla #12 : Aralık 23, 2017, 12:40:38 »
Soru araca bir şey olur mu şeklinde olduğu için soruya yanıt veriyorum;
Bildiğin kadarıyla aracın motorunu kapatıp açmak uzun yolda daha zararlı.
Çok uzun seyahatlerde örnek veriyorum 500-600 km tek kontak gidip mola verdiniz kontak kapatmayıp rölanti çalışması iyi diye biliyorum.

Onun dışında aracı zorlasanızda bir problem yaşamazsınız yakıt haricinde.
Aracı zorlamaktan kastımda 90 km hızla giderken 2. Vitese atarsanız o sürücü hatasına girer :)

Cvt şanzımana sahipseniz ileri giderken R ye bile alsanız bi etki görmezsiniz.
Burası basra değil izmit körfezi :)