Gönderen Konu: Bİr kaç sorun...  (Okunma sayısı 1043 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Bİr kaç sorun...
« : Şubat 28, 2009, 20:57:15 »
Öncelikle Merhaba
Aracım 2004 avensis 2.0 benzinli ve hasarlı bir araç bundan 6 ay once yarı sanayi-yarı servis tamir ettirdim. Dunde 90.000km bakımını yaptırdım.arka fren balatası degişti ve normal bakım yapıldı.Yalnız bir iki problemim var bugun arabayı kullandıgımda fren bir garip geldi sanki geç tutuyor gibi internette biraz araştırdım alışma suresi varmış bilmiyorum ikincisi ise bugun yokuşta yarım depriyajla bi 20 saniye beklemek zorunda kaldım.(aslında 5 saniyelikti öndeki taksi stop etti.(baya dik yokuş ) haliyle benim yarım debriyaj koku yapti yandı. Acaba debriyaj balatasına bir şey olmuşmudur bittigini nasıl anlarım? Birde dun bakıma vermiştim herhangi bir şey denmedi kontrol edilmişmidir? Son olarak rölanti devrinde bir sorun var gibi araba çalışırken motor normal ısıya ulaştıgında devir 600e dusuyor biraz direksiyonu oynatınca yukseliyor. Ayrıca arabayla hızlı kalkmak istedigimde patinaj olmuyor ama araba titriyor nedendir? Bu kadar deginmişken benzine de el atayım 100km de kac ltre yakıyorsunuz şehir içi? 2.0 avensis benzinli

Toyota Club Türkiye

Bİr kaç sorun...
« : Şubat 28, 2009, 20:57:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Bİr kaç sorun...
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2009, 21:27:24 »
 Selam Onur bey. Öncelikle foruma kayıt olurken kabul etmiş olduğunuz Forum Kuralları'nı tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Sizden öncelikle Gerçek Ad ve Soyadı'nızla yöneticilerimize başvurup üye adınızı bu şekilde değiştirmeye daha sonra da Tanışma bölümünde kendinizi tanıtmanızı rica edeceğim.
 Sorunlarınıza gelince; Fren balatalarının ortalama şehir içi 40-50 km. alışma süresi vardır. Bu süre içinde frenler geç tutar bu doğru. İkincisi; Debriyajı o kadar uzun süre yarım debriyaj şeklinde tutmanız debriyaj balatasını epey aşındırmıştır. Fakat o anda orada kalmadıysanız yani debriyaj balatası sıyırmadıysa çok fazla sorun olmaz diye düşünüyorum.
 Gene de emin olmak için yokuş yukarı çıkarken vitesi 5. vitese takın ve gaza sonuna kadar basın. Eğer devir saati yükselir(motor bağırır)ve araç hızı aynı oranda yükselmezse bilin ki debriyajınız bitmek üzere. Fakat bu testte eğer devir saatiyle araç hızı aynı oranda artıyorsa korkulacak bir şey yok demektir.
 Ayrıca servisler periyodik bakımlarda debriyaj durumunu kontrol ediyorlar.
 D-4 motorlar yüksek devirlerde çok iyi performans verir. Fakat düşük devirlerde özellikle de rölantide devir gezmesi görülmesi muhtemeldir. Yani sorun değil motorun doğasında olan bir durum. Ayrıca direksiyonu çevirince rölantinin yükselmesi de bir sorun değil. Hidrolik direksiyon pompasının motordan güç alış-verişinden kaynaklanan bir durum.
 Son olarak da sizin aracınızda TRC (Traction Control) yani patinaj kontrol sistemi olduğundan direksiyon simidinin sol alt kısmında bulunan TRC OFF düğmesine basmadığınız sürece o araca patinaj çektiremezsiniz.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Bİr kaç sorun...
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2009, 23:47:46 »
Klavyene sağlık Ergün.Sanki Avensisim vardıda servise götürdüm bakım yaptırmış gibi oldum..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR