Dostum donanımsal sıkıntıları varsa kullanıcı hatası diyemezler, kullanımdan kaynaklı hatalar genelde düşürme su aldırma vb. durumlarda olur. Ama tabi servislerin ellerinde bir sürü kullanıcı hatası diyebilecekleri durum da mevcut o yüzden o kısmı şansına kalmış.
Üretimden kalkmış da olsa telefonunun yedek parçaları muhtemelen ellerinde vardır yoksa da zaten sana yeni cihaz verirler onu da veremezlerse faturadaki ücreti iade etmeyi kendileri taahhüt ederler. Ancak son sorduğun gibi para iadesi talep edeceğin bir durum olursa aldığın yer üzerinden iletişime geçeceksin, onlardan istersin ama pek sonuçlanmaz. Aklında bulunsun böyle durumlarda tüketicinin korunması hakkında kanun doğrultusunda hakem heyetine başvuru yapacaksın, ilçe kaymakamlıklarında olur bu heyetler belli bir miktara kadar ve bu miktarı aştığında da il hakem heyetine gidersin. Senin olay bir sonuçlansın öyle bakalım, muhtemelen gerek kalmaz bunlara hiç asus halleder.