Gönderen Konu: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar  (Okunma sayısı 2432 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Merhabalar,

hem kendi yaptığım işleri kendim takip edebilmek için hem de bu araç ya da benzerinde bu tip işleri yapanlara kılavuz olabilmek için bu konuyu açıyorum. Böylece hem Prius'un ne kadar arıza yaptığını görülecek hem de yapılan işlerle ilgili olarak bana ya da bu işleri yapmış diğer kişilere soru sorulabilecek.

2015/05: 112.000km İkinci el olarak alındı. Servis kayıtlarına göre yağ/ filtre servisi yapılmış ve fren balataları ve sağ ön tekerlek bilyası yeni değişmişti.
2015/06: 115.000km İki haftalık tatil sonrasında araç çalışmadı. Forumlarda kısa bir süre gezinince 12v aküden dolayı olduğu anlaşıldı. Varta B33 akü taktım.
2015/07: 117.000km Araç iç aydınlatmalarının tamamı LED yapıldı.
2015/08: 120.000km Kırılan anahtar kabını değiştirdim. Aliexpressten alındı.
2015/09: 122.000km Yağ/Polen/Hava filtresi ve yağ değişimi (Castrol Magnatec 5W30)
2015/10: 124.000km Kış lastikleri alındı. (Continental Wintercontact TS 850 205/55R16)
2015/12: 123.000km Muayene
2015/12: 123.000km Far değişimi Osram Standart model


2016/04: 128.000 km Yaz lastikleri alındı. (Goodyear Efficientgrip Performance 205/55R16 91V)
2016/05: 132.000km Yağ/Polen/Hava filtresi ve yağ değişimi (Castrol Magnatec 5W30)
2016/11: 143.000km Yağ/Polen/Hava filtresi ve yağ değişimi (Castrol Magnatec 5W30)


2017/05: 153.000km 4 adet AEZ marka alaşım jant alındı. Yaz lastikleri bu jantlarla monte edildi. (AEZ ICON8 5x100 7x16 ET35, montaj için 67,1 - 54,1mm adaptör)
2017/05: 153.000km Yağ/Polen/Hava filtresi ve yağ değişimi (Castrol Magnatec 10W40, 2016 yılında yazın yağ eksiltme sebebiyle)
2017/06: 155.000km Arka amortisörler değiştirildi. TEM otomotivde monte edildi.
2017/06: 155.000km Ön cam harici tüm camlara cam filmi yapıldı. (Önler 1, arkalar 2 numara)
2017/06: Dipsiz tip arka ampullerin tamamı değiştirildi.
2017/09: 161.000km Eriyen bagaj açma tuşunu Aliexpressten aldığım parçayla değiştirdim.
2017/10: 162.000km Şanzıman yağını değiştirdim. (Toyota ATF WS)
2017/10: 162.000km Kırılan üst torpido gözü yayı tamir edildi.

Bunların haricinde defalarca silecekler (önler 650/400, arka 400mm) ve kumanda pili (CR2032) değiştirdim. Onları yazmıyorum.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Hatırladığım işleri yavaş yavaş ekleyeceğim. Aracı aldığımdan beri amortisör değişimi ve lastik işleri hariç her şeyi kendim yaptım. Ara sıra servisten şasi numarasıyla geri çağırma ver mı diye sorguluyorum.
2010 Prius GEN III     (2012 -        )
2009 Prius GEN II      (2015 - 2021)
2012 Auris I Hybrid    (2022 - 2023)
2017 Verso 1.8 MD+LPG (2022 -    )

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar
« Yanıtla #1 : Ekim 23, 2017, 23:20:05 »
Hocam gelelim şimdi hybrid konusuna :) Bu araçların batarya ömürleri ne kadar? Piller öldüğünde araç benzinle çalışıyormu?
Şuan Honda Fit Hybrid kullanıcısıyım. Aracımı satıp Türkiye plakalı araç almayı düşünüyorum.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar
« Yanıtla #2 : Ekim 24, 2017, 00:17:00 »
İlke,
Priusta 12 volt marş motoru yok.
Bu nedenle bataryanın enerjisi ile jenerarör marş yapıyor.
Batarya komple biterse benzinli motor marş yapmaz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar
« Yanıtla #3 : Ekim 25, 2017, 11:44:46 »
Ana akü tamamen bittiğinde aracın çalışması mümkün değil. Sadece benzinli motorun çalışması için değil aynı zamanda aracın şanzımanının doğru oranları ayarlayabilmesi için de ana aküden akım gelmesi gerekiyor. Ancak araç sürekli olarak akünün içerisindeki modüllerin voltaj ve iç direçlerini takip ettiği için arızanın çok öncesinde uyarı veriyor.

Prius şanzımanları (Genel olarak Toyota HSD için geçerli) bildiğimiz şanzımanlardan oldukça farklı (Evet normal CVT'lerden de çok farklı) isterseniz aşağıdaki videodan genel bilgi edinebilirsiniz. Zaman bulunca HSD ile ilgili detayları anlatan (Tarihsel gelişimleri dahil -> P111, P112, P410, P610) bir başlık açacağım.

https://www.youtube.com/watch?v=w_mc17CoyJs

Aileme ait imzamdaki Gen.3 Prius'un aküsü değişti (Sadece 120.000km'deyken). 2016 sonunda servisten verilen teklif %20 Forever kart indirimli olarak 5600 TL (işçilik dahil) idi. Ancak o aracın (Benimkinden farklı olarak) alındığı günden beri servis bakımlı olması (Araç bize yanlış hatırlamıyorsam 55.000km civarında geldi, öncesinde bir Toyota bayiine kayıtlıydı) sebebiyle Toyota Türkiye başvurumuz sonrasında müşteri memnuniyeti adına büyük bir indirim yaptı.

Yabancı forumlardan takip ettiğim kadarıyla genelleme yaparsam aküler 200.000 - 300.000 km aralığında arızalanıyor. Ancak akünün ömrü, kullanım şartlarına göre büyük farklılıklar gösteriyor. Bizim Gen.3 gibi erken arızalanan aküler olduğu gibi 500.000km'de hala orijinal aküsü olan araçlar da var. Benim kullandığım araç 163.000'de ve hala orijinal aküsünü kullanmakta.
2010 Prius GEN III     (2012 -        )
2009 Prius GEN II      (2015 - 2021)
2012 Auris I Hybrid    (2022 - 2023)
2017 Verso 1.8 MD+LPG (2022 -    )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2017, 20:30:42 »
İlke,
Priusta 12 volt marş motoru yok.
Bu nedenle bataryanın enerjisi ile jenerarör marş yapıyor.
Batarya komple biterse benzinli motor marş yapmaz.

Benim araçla aynı sistem o zaman abi.

Ana akü tamamen bittiğinde aracın çalışması mümkün değil. Sadece benzinli motorun çalışması için değil aynı zamanda aracın şanzımanının doğru oranları ayarlayabilmesi için de ana aküden akım gelmesi gerekiyor. Ancak araç sürekli olarak akünün içerisindeki modüllerin voltaj ve iç direçlerini takip ettiği için arızanın çok öncesinde uyarı veriyor.

Prius şanzımanları (Genel olarak Toyota HSD için geçerli) bildiğimiz şanzımanlardan oldukça farklı (Evet normal CVT'lerden de çok farklı) isterseniz aşağıdaki videodan genel bilgi edinebilirsiniz. Zaman bulunca HSD ile ilgili detayları anlatan (Tarihsel gelişimleri dahil -> P111, P112, P410, P610) bir başlık açacağım.

https://www.youtube.com/watch?v=w_mc17CoyJs

Aileme ait imzamdaki Gen.3 Prius'un aküsü değişti (Sadece 120.000km'deyken). 2016 sonunda servisten verilen teklif %20 Forever kart indirimli olarak 5600 TL (işçilik dahil) idi. Ancak o aracın (Benimkinden farklı olarak) alındığı günden beri servis bakımlı olması (Araç bize yanlış hatırlamıyorsam 55.000km civarında geldi, öncesinde bir Toyota bayiine kayıtlıydı) sebebiyle Toyota Türkiye başvurumuz sonrasında müşteri memnuniyeti adına büyük bir indirim yaptı.

Yabancı forumlardan takip ettiğim kadarıyla genelleme yaparsam aküler 200.000 - 300.000 km aralığında arızalanıyor. Ancak akünün ömrü, kullanım şartlarına göre büyük farklılıklar gösteriyor. Bizim Gen.3 gibi erken arızalanan aküler olduğu gibi 500.000km'de hala orijinal aküsü olan araçlar da var. Benim kullandığım araç 163.000'de ve hala orijinal aküsünü kullanmakta.

Hocam peki normalde akü fiyatı neydi gen3ün?
2012Honda Fit Hybrid aracımın aküleri 2000 sterlin
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 165000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Toyota Prius Gen. 2 Tamiratlar / Bakımlar / Alımlar
« Yanıtla #5 : Aralık 25, 2019, 08:28:30 »
2015'te aldığım Varta B33 12V akü bitti. Tekrar Varta B33 aldım ve monte ettim.

Akü 4,5 yıl, 80bin km dayandı.

Hybrid kullanıcılarına 12V aküyü özellikle kışın arada bir şarj aletiyle şarj etmelerini tavsiye ediyorum.

2010 Prius GEN III     (2012 -        )
2009 Prius GEN II      (2015 - 2021)
2012 Auris I Hybrid    (2022 - 2023)
2017 Verso 1.8 MD+LPG (2022 -    )