0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İlke,Priusta 12 volt marş motoru yok.Bu nedenle bataryanın enerjisi ile jenerarör marş yapıyor.Batarya komple biterse benzinli motor marş yapmaz.
Ana akü tamamen bittiğinde aracın çalışması mümkün değil. Sadece benzinli motorun çalışması için değil aynı zamanda aracın şanzımanının doğru oranları ayarlayabilmesi için de ana aküden akım gelmesi gerekiyor. Ancak araç sürekli olarak akünün içerisindeki modüllerin voltaj ve iç direçlerini takip ettiği için arızanın çok öncesinde uyarı veriyor.Prius şanzımanları (Genel olarak Toyota HSD için geçerli) bildiğimiz şanzımanlardan oldukça farklı (Evet normal CVT'lerden de çok farklı) isterseniz aşağıdaki videodan genel bilgi edinebilirsiniz. Zaman bulunca HSD ile ilgili detayları anlatan (Tarihsel gelişimleri dahil -> P111, P112, P410, P610) bir başlık açacağım.https://www.youtube.com/watch?v=w_mc17CoyJsAileme ait imzamdaki Gen.3 Prius'un aküsü değişti (Sadece 120.000km'deyken). 2016 sonunda servisten verilen teklif %20 Forever kart indirimli olarak 5600 TL (işçilik dahil) idi. Ancak o aracın (Benimkinden farklı olarak) alındığı günden beri servis bakımlı olması (Araç bize yanlış hatırlamıyorsam 55.000km civarında geldi, öncesinde bir Toyota bayiine kayıtlıydı) sebebiyle Toyota Türkiye başvurumuz sonrasında müşteri memnuniyeti adına büyük bir indirim yaptı.Yabancı forumlardan takip ettiğim kadarıyla genelleme yaparsam aküler 200.000 - 300.000 km aralığında arızalanıyor. Ancak akünün ömrü, kullanım şartlarına göre büyük farklılıklar gösteriyor. Bizim Gen.3 gibi erken arızalanan aküler olduğu gibi 500.000km'de hala orijinal aküsü olan araçlar da var. Benim kullandığım araç 163.000'de ve hala orijinal aküsünü kullanmakta.