0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
@tuncay sahin (6765) abi yaptırdı. Mg remapste yaptırdı. İşin nasıl yapıldığı önemli. Her araca aynı paket yazılım yüklemek yerine araç verilerini okuyup ona göre custom remap yapılırsa daha sağlıklı olur. Ömürü nasıl düşer? Yazılımdan sonra tapa gaz gidilirse sürekli tabiki düşer.
Opel yapıyor, BMW yapıyor. Ama toyota yapmıyor. Her şeyi Toyotadan beklememek lazım.
Yağ yakma sorunu olan motorlar dpf li euro 5 motorlardı. Sadece yazılımla güç alınmadı motorda değişiklikler oldu. Denildiği gibi sadece yazılımla olsa makyajsız corolla/auris 1.4 dizellerde yazılımla yağ yakma olurdu ki öyle bi sorun olmadı dpf olmayanlarda. O seri motorlarda bi sorun var.
Benzinli araçlarda durum nedir? Kullanan arkadaşların görüşlerini alabilirmiyiz?
Bu konuda eksik bilgi. Bundan önceki aracım DPF'siz makyajlı 2010 corolla idi ve onda da yağ sorunu vardı. Sorunun nedeni silindir içinde yapılan honlama işleminin başarısızlığı (Normalde bindelikli ölçülerde olması gereken yağ çzigileri yüzdelikli hatta bazılarında ondalıklı ölçülerde idi. Bu konuda silindir içlerini inceleme şansım olduğundan oldukça iyi biliyorum.) ve söylendiği gibi 190nm olan torkun sadece yazılım değişikliği ile 205nm'ye çıkarılmasıdır. 2010 Yılı makyaj öncesi 1.4 motor güç/tork bilgisi 90BG/190Nm. Zaten 190nm torklu araçlarda yağ eksiltme sorunu yok, 205 nm torklu olan ve 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü. İyi bir motor bloğu ile değişim olanlar sorunsuz kullanılıyor ama değişim olmasına rağmen sorunu devam eden araçlar mevcut. İngiltere'de 5000 km içinde 3 LT yağ eksilten araçlar vardı (Bunlar ondalıklı ölçüde yağ çizgisi olanlardan)Bu nedenle yarım motor bloğu (honlama kaynaklı sorundan dolayı), vakum pompası, turbo şarj, piston ve segmanlar değiştirilerek sorun giderildi. DPF'li araçlarda ise ekstra olarak enjenktörlerden de değişenler oldu. Yazılım ile yapılan rail sistemde basıncın arttırılmasıdır ve sayede daha düşük devirde torku vermeye başlar (Örneğin Auris 1.4 dizel tork aralığı 1400-2800'dir, Corolla ise aynı motora rağmen 1800-2800'dür). Turbo pistona daha çok hava basacağından yakıt düşer fakat enjektörlerin ve boru sisteminin buna vereceği tepki uzun vadede pek olumlu olmayacaktır. Artan basınç nedeniyle yağın fazla eksilmesi de olasılık dahilindedir.
Benzinli araçlarda chip tuning faydası yok denecek kadar azdır. Benzinli araca pedal box takılabilir. Bu sayede tepki süresi azalır.
Hasan bey yazınızda '' 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü.'' diye belirtmişsiniz ya, makyajlı kasalarda hem dpf li hem dpf siz üretim mi oldu? yoksa makyajlı kasaların hepsinde dpf liüretim mi yapıldı. Eğer hem dpf li hem dpf siz iki tip üretim olduysa benim aracım 2011 model dpf olup olmadığını nasıl anlayabilirim?Cahilliğimi bağışlayın. Saygılarımla...
Teşekkür ederim. Pedal box ile ilgili detaylı bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.