Gönderen Konu: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?  (Okunma sayısı 23421 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 56 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« : Eylül 20, 2017, 13:49:29 »
Merhaba arkadaşlar;

      2012 toyota auris 1.4 D4D 96bin kmde ki aracıma Chiptuning yaptırmak istiyorum bir çok firmayla görüştüm değerler hemen hemen hepsinde aynı
Stock 90 bg 205 Nm tork;Chiptuning sonrası: 115Bg 250 Nm tork
      Daha önce D4D aracına chiptuning yaptıran oldumu ? memnunmusunuz?
Motor ömrünü kısaltırmı konusunu çok araştırdım orası şans işi biraz bakımları düzgün yapılması lazım ..
Benim aracın 71Bin km'de Turbosu değişti yazılım falan yok arabada sakin kullanmama rağmen dizel motor kullanım koşullarına da dikkat etmeme rağmen..
Chiptuning firmaları:ecufast,Dr.Ecu,Remaps,service paşaoğlu chiptuning , 2CR yazılım,Megachips bunlardan hangisini önerirsiniz?
''Girmeden tefrika bir millete, düşman giremez;
Toplu vurdukca yürekler, onu top bile sindiremez''.
(Mehmet Akif ERSOY)

Toyota Club Türkiye

1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« : Eylül 20, 2017, 13:49:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2017, 15:08:31 »
Aracınızın değerleri gayet güzel aslında. Yazılımla oynamak yerine gaz tepki cihazı taksanız daha güzel olur bence.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2017, 18:07:27 »
Chip olayına girerseniz muhtemelen
+++araç aşırı yağ yakma sorunu+++
 diye başlık açacağınızı düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2017, 19:47:11 »
motor ömrünü mutlaka kısaltır kısaltmıycak olsa toyota kendi bu değerlerle başlatır zaten mantıken ama araçların motor ömürleri zaten 1milyon bunu 700e falan düşürse gayet makul ama motor ömrünü yarı yarıya düşürürse o problem firma olarak dr.ecu yu çok övüyolar bide ecufast iyidir diye biliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2017, 22:14:04 »
@tuncay sahin (6765) abi yaptırdı. Mg remapste yaptırdı. İşin nasıl yapıldığı önemli. Her araca aynı paket yazılım yüklemek yerine araç verilerini okuyup ona göre custom remap yapılırsa daha sağlıklı olur. Ömürü nasıl düşer? Yazılımdan sonra tapa gaz gidilirse sürekli tabiki düşer.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2017, 23:59:24 »
2013 modelden önceki kasalarda biliyorsunuzdur yağ eksiltme sorunu vardı. (Bence yenilerde de var gibi ama neyse)

Bu sorunun sebebi olarak (forumda yazıyordu) toyotanın sadece yazılım ile tork artışı sağlamış olmasıydı. Yani motordaki parçaları da ona göre revize etmemişti. (Forumdaki uzman kişilere göre)

Buradan çıkacak sonuç ile yağ eksiltme ile karşılaşma ihtimaliniz yüksek...

Motor ömrü konusuna km hesabı yapmadan bu açıdan yaklaşın bir de...

Karar sizin tabiki de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2017, 07:02:42 »
Yağ yakma sorunu olan motorlar dpf li euro 5 motorlardı. Sadece yazılımla güç alınmadı motorda değişiklikler oldu. Denildiği gibi sadece yazılımla olsa makyajsız corolla/auris 1.4 dizellerde yazılımla yağ yakma olurdu ki öyle bi sorun olmadı dpf olmayanlarda. O seri motorlarda bi sorun var.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 65 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2017, 09:23:37 »
@tuncay sahin (6765) abi yaptırdı. Mg remapste yaptırdı. İşin nasıl yapıldığı önemli. Her araca aynı paket yazılım yüklemek yerine araç verilerini okuyup ona göre custom remap yapılırsa daha sağlıklı olur. Ömürü nasıl düşer? Yazılımdan sonra tapa gaz gidilirse sürekli tabiki düşer.
ben bu şekilde bir arkadaşıma yaptırdım, memnunum. yakıt çok az (%8-10 arası) düştü, performans arttı. motor soğukken bir yere yetişecek cinsten deli gibi turboya yüklenmedikçe pek zararı olmaz dendi bana.
2013 - 2018 AURİS
2018 - ??? VW PASSAT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '11
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2017, 11:42:11 »
Bende düşünüyorum konuyu takipteyim, birde benim aracım 317.000 km de biraz km yüksek olduğundan dolayı tereddütteyim.(Turbo sistemi komple 138.km de yenilendi) Ama diğer türlüde aracın beygiri torku düşük olunca insanı yazılıma chiptuning e teşvik ediyor.
Yaptıran kişilerin bizzat kendilerinin yorumlarını fikirlerini çok merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #9 : Eylül 21, 2017, 11:50:03 »
Chip nasıl bir tepki yaratıyor araçta bilemiyorum ama benim araçtaki gaz tepki cihazının ondan aşağı kalır yanı yoktur diye düşünüyorum. Araba şimşek gibi sanki.
İSRA-37

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 1500
  • Model Yılı: '20
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #10 : Eylül 21, 2017, 12:52:05 »
Yazılanları doğru kabul edersek;
Toyota neden böyle bir chip olayına girip yükseltme yapmıyor. Hem de kendi reklamını yapar.

Ben de chip isterim iyi olur tork yükselsin ama çekincelerim oldukça fazla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #11 : Eylül 21, 2017, 13:02:40 »
Opel yapıyor, BMW yapıyor. Ama toyota yapmıyor. Her şeyi Toyotadan beklememek lazım.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #12 : Eylül 21, 2017, 13:53:07 »
Opel yapıyor, BMW yapıyor. Ama toyota yapmıyor. Her şeyi Toyotadan beklememek lazım.

Toyota'da yapıyor, yurt dışında Toyota tarafından homologe edilen, D4-D performance kit adı altında satışı mevcut ürünler var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #13 : Eylül 21, 2017, 17:42:25 »
Yağ yakma sorunu olan motorlar dpf li euro 5 motorlardı. Sadece yazılımla güç alınmadı motorda değişiklikler oldu. Denildiği gibi sadece yazılımla olsa makyajsız corolla/auris 1.4 dizellerde yazılımla yağ yakma olurdu ki öyle bi sorun olmadı dpf olmayanlarda. O seri motorlarda bi sorun var.

Bu konuda eksik bilgi. Bundan önceki aracım DPF'siz makyajlı 2010 corolla idi ve onda da yağ sorunu vardı. Sorunun nedeni silindir içinde yapılan honlama işleminin başarısızlığı (Normalde bindelikli ölçülerde olması gereken yağ çzigileri yüzdelikli hatta bazılarında ondalıklı ölçülerde idi. Bu konuda silindir içlerini inceleme şansım olduğundan oldukça iyi biliyorum.) ve söylendiği gibi 190nm olan torkun sadece yazılım değişikliği ile 205nm'ye çıkarılmasıdır. 2010 Yılı makyaj öncesi 1.4 motor güç/tork bilgisi 90BG/190Nm. Zaten 190nm torklu araçlarda yağ eksiltme sorunu yok, 205 nm torklu olan ve 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü. İyi bir motor bloğu ile değişim olanlar sorunsuz kullanılıyor ama değişim olmasına rağmen sorunu devam eden araçlar mevcut. İngiltere'de 5000 km içinde 3 LT yağ eksilten araçlar vardı (Bunlar ondalıklı ölçüde yağ çizgisi olanlardan)


Bu nedenle yarım motor bloğu (honlama kaynaklı sorundan dolayı), vakum pompası, turbo şarj, piston ve segmanlar değiştirilerek sorun giderildi. DPF'li araçlarda ise ekstra olarak enjenktörlerden de değişenler oldu.

Yazılım ile yapılan rail sistemde basıncın arttırılmasıdır ve sayede daha düşük devirde torku vermeye başlar (Örneğin Auris 1.4 dizel tork aralığı 1400-2800'dir, Corolla ise aynı motora rağmen 1800-2800'dür). Turbo pistona daha çok hava basacağından yakıt düşer fakat enjektörlerin ve boru sisteminin buna vereceği tepki uzun vadede pek olumlu olmayacaktır. Artan basınç nedeniyle yağın fazla eksilmesi de olasılık dahilindedir.

2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #14 : Eylül 21, 2017, 19:33:44 »
Benzinli araçlarda durum nedir? Kullanan arkadaşların görüşlerini alabilirmiyiz?
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #15 : Eylül 22, 2017, 09:42:30 »
Benzinli araçlarda durum nedir? Kullanan arkadaşların görüşlerini alabilirmiyiz?
Benzinli araçlarda chip tuning faydası yok denecek kadar azdır. Benzinli araca pedal box takılabilir. Bu sayede tepki süresi azalır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '11
  • 16 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #16 : Eylül 22, 2017, 14:19:31 »
Bu konuda eksik bilgi. Bundan önceki aracım DPF'siz makyajlı 2010 corolla idi ve onda da yağ sorunu vardı. Sorunun nedeni silindir içinde yapılan honlama işleminin başarısızlığı (Normalde bindelikli ölçülerde olması gereken yağ çzigileri yüzdelikli hatta bazılarında ondalıklı ölçülerde idi. Bu konuda silindir içlerini inceleme şansım olduğundan oldukça iyi biliyorum.) ve söylendiği gibi 190nm olan torkun sadece yazılım değişikliği ile 205nm'ye çıkarılmasıdır. 2010 Yılı makyaj öncesi 1.4 motor güç/tork bilgisi 90BG/190Nm. Zaten 190nm torklu araçlarda yağ eksiltme sorunu yok, 205 nm torklu olan ve 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü. İyi bir motor bloğu ile değişim olanlar sorunsuz kullanılıyor ama değişim olmasına rağmen sorunu devam eden araçlar mevcut. İngiltere'de 5000 km içinde 3 LT yağ eksilten araçlar vardı (Bunlar ondalıklı ölçüde yağ çizgisi olanlardan)


Bu nedenle yarım motor bloğu (honlama kaynaklı sorundan dolayı), vakum pompası, turbo şarj, piston ve segmanlar değiştirilerek sorun giderildi. DPF'li araçlarda ise ekstra olarak enjenktörlerden de değişenler oldu.

Yazılım ile yapılan rail sistemde basıncın arttırılmasıdır ve sayede daha düşük devirde torku vermeye başlar (Örneğin Auris 1.4 dizel tork aralığı 1400-2800'dir, Corolla ise aynı motora rağmen 1800-2800'dür). Turbo pistona daha çok hava basacağından yakıt düşer fakat enjektörlerin ve boru sisteminin buna vereceği tepki uzun vadede pek olumlu olmayacaktır. Artan basınç nedeniyle yağın fazla eksilmesi de olasılık dahilindedir.

Hasan bey yazınızda '' 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü.'' diye belirtmişsiniz ya, makyajlı kasalarda hem dpf li hem dpf siz üretim mi oldu? yoksa makyajlı kasaların hepsinde dpf liüretim mi yapıldı. Eğer hem dpf li hem dpf siz iki tip üretim olduysa benim aracım 2011 model dpf olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
Cahilliğimi bağışlayın.
Saygılarımla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #17 : Eylül 22, 2017, 16:04:18 »
Benzinli araçlarda chip tuning faydası yok denecek kadar azdır. Benzinli araca pedal box takılabilir. Bu sayede tepki süresi azalır.
Teşekkür ederim. Pedal box ile ilgili detaylı bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #18 : Eylül 22, 2017, 17:25:59 »
Hasan bey yazınızda '' 2010 yılında makyaj ile beraber gelen ve 2013 yılında kadar üretilen dpf'li/dpf'siz ayırmaksızın bu sorun görüldü.'' diye belirtmişsiniz ya, makyajlı kasalarda hem dpf li hem dpf siz üretim mi oldu? yoksa makyajlı kasaların hepsinde dpf liüretim mi yapıldı. Eğer hem dpf li hem dpf siz iki tip üretim olduysa benim aracım 2011 model dpf olup olmadığını nasıl anlayabilirim?
Cahilliğimi bağışlayın.
Saygılarımla...
Motorun üstünde bulunan plastik parçayı kaldırınca oradan görebilirsiniz. Bazı araçların ruhsatlarında da yazıyor (Bir yakınımın aracı 2012 model yanında parantez içinde DPF yazıyor).

https://www.toyota-tech.eu/euro5search/VehicleSpecifications bu adresten aracınızın euro norm değerine bakın. Euro 4 ise dpf yoktur, Euro 5 ise DPF vardır.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 290000
  • Model Yılı: '04
  • 21 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.4 D4D Chiptuning (Yazılım ) önerisi ?
« Yanıtla #19 : Eylül 22, 2017, 17:58:50 »
Teşekkür ederim. Pedal box ile ilgili detaylı bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
Merhaba, kendi aracımda kullanıyorum ve gayet güzel. Gaz tepkimesi çok hızlı. Şehir içi kullanıma (bence) gelmez. Çünkü ayağınızı iyi ayarlayamazsanız sıkıntı olabilir. Ama şehir dışında son derece keyifli. Özellikle rampa ve araç sollamada sizi hiç üzmüyor. Arabada bir sıkıntı yaptığına şahit olmadım. Yakıta gelince, basarsanız yakıyor...
İSRA-37