Gönderen Konu: ultrasonic buji  (Okunma sayısı 9975 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #40 : Mart 01, 2009, 14:15:11 »
ceyhun bey tamamen size kalmış bu durum, aracınızda yüksek performans varsa işe yarıyormuş, çok daha fazla çakma şiddeti varmış, bizim araçlar için gereğinden fazla oluyormuş, yani mantıken benzin tam olarak yanıyor evet ama normal buji de tam olarak yakabiliyormuş, bunun artısı ilk takıldığında %5 falanmış, sonra da normal bujiden farkı olmazmış..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #40 : Mart 01, 2009, 14:15:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #41 : Mart 01, 2009, 18:34:58 »
Ceyhun bey Denso yada Bosch marka,uygun bir değerde buji takımı taktırırsanız işinizi fazlası ile görür.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #42 : Mart 02, 2009, 00:16:53 »
NGK'yi de unutmayalim :) Japon mali. Ben 2 dolarlik bujinin performansindan cok menunum. Sukur ki cekisi, gucu artti, yakit sarfiyati onemli olcude azaldi. Ve fabrikanin onerdigi iki buji markasindan biri. Digeri de Toyota'nin birinci OEM saglacisi Denso. Onceki bujiler Bosch Platinum+4 marka pahali bujilerdi, ama acaip yakit israfina yol aciyordu ve yakit guce tam donusmuyordu.


Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #43 : Mart 02, 2009, 00:23:47 »
  Ahmet merhaba nasılsın,iyisindir umarım?Evet seninde dediğin gibi aralarında pek bir fark yok.İlk dönemde oda %5 civarı bir fark ediyor.Sonrasında da normal bir buji gibi çalıştırıyormuş.Gerçi çook uzaklardan kulaklarını çınlattık ama..Bu arada yukarda yazılı olmasına rağmen NGK yı unutmuşum yazmayı.
  Bu arada sende Türkay gibi yakıt problemi yaşıyordun.Son durum nedir acaba.Varmı bir değişiklik...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #44 : Mart 02, 2009, 00:42:37 »
Merhaba Ozcan, havalar soguk, ne yapalim :) bugun gunesli diye seviniyoruz, sicaklik sifirin altinda olsa da :)
Ankara da soguktur gerci ama, degil mi?

Yakit problemini onemli olcude cozduk. 1.8 motor, 94 model arabayla bir depo %70-80 sehir ici agirlikli (sehir ici/otoyol karisik) yaklasik 500 km gidebiliyorum artik. Sukur. Geri kalani da arabanin onceki sahibinin yaptirdigi bilincsiz egzost ve manifold/header modifikasyonundan kaynaklaniyor diye dusunuyorum. Egzos cabuk soguyor ve oksijen sensorunun olmasi gereken sicakliga erismesine engel oluyor.
Bir de termostat acik kalmis olabilir ve motor normal calisma sicakligina gelemiyor olabilir diye okudum bir yerde (ya da bozuk antifriz sicaklik sensoru..ama Corolla'larda bu parcalar bozulmuyor normalde).

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #45 : Mart 02, 2009, 01:02:16 »
NGK'yi de unutmayalim :) Japon mali. Ben 2 dolarlik bujinin performansindan cok menunum. Sukur ki cekisi, gucu artti, yakit sarfiyati onemli olcude azaldi. Ve fabrikanin onerdigi iki buji markasindan biri. Digeri de Toyota'nin birinci OEM saglacisi Denso. Onceki bujiler Bosch Platinum+4 marka pahali bujilerdi, ama acaip yakit israfina yol aciyordu ve yakit guce tam donusmuyordu.



ahmet abi merhabalar..
ben de arabayı 1.3e çevirince ilk bakımımda bosch plat.4 taktırdım iyisi olsun diye.. acaba benimki de fazladan yakıyor mudur? :)içime kurt düşürdün..yol bilgisayarına bakınca az yakıyor gibi de gelmiyo açıkcası..sabit 90km hızla da giderken 6litrenin altına düşmüyor..

senden bir de yaris 2005-1300 için en uygun buji marka-modelini alsam iyi olacak..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #46 : Mart 02, 2009, 01:10:20 »
Cem kardes, merak etme sen bence. Benim araba eski model. Yeni tip 4 tirnakli bujiler o yuzden uymamis olabilir. Senin araban yeni.
Bujilerin yeni, problem olacagini hic zannetmiyorum.

Ama takildiktan sonra bujiler bazen gevseyebiliyor, uygun torkla sikistirilmasi gerekebiliyor diye duydum. Belki onu kontrol ettirebilirsin. Aracin yeni oldugu icin zannetmiyorum bir problem olacagini.

Yine de buji yenilemek istediginde referans olmasi acisindan buji tipine baktim.

99 sonrasi uretilen butun Yaris 1.3'lerde (2NZ-FE motor) kullanilan NGK marka buji tipi asagidaki gibi:

Model Detail   Engine Type / Additional Info   Year   Part No   Stock No
YARIS 1.3   2NZ-FE   09/99 –>   BKR5EYA-11   2526
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #47 : Mart 02, 2009, 14:08:45 »
teşekkürler abi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #48 : Mart 02, 2009, 15:46:35 »
  Arkadaşlar bugün Türkay ile Kemal ustanın servisine gittik ve mekanik ustası Sadık beye konuyu açtık ve bilk ağızdan bilgileri aldık.Aynen şöyledir.Yazıyı okuduktan sonra takıp takmama konusunda son karar sizindir.
 Sadık usta derki "iridyum yada ultrasonik bujiler yüksek performanslı araçlar için ideal bir buji tipidir.Örnek Subaru İmpreza WRX gibi modellere uyumludur.Ama orjinal olmak şartı ile.Düşük performansa sahip araçlar için ilk km'lerde iyi sonuç alınır ama sonrasında normal buji etkisi gösterir.Normal buji ile arada %5 lik bir fark olur.Arada ödenecek farka yazık olur.En uygun bujiler Denso marka olanlar ilk sırada tercih edilebilir " dedi.Artık kararı siz veriniz.
   Türkay unuttuğum yada atladığım bir konu olursa sen ekle.Benden bu kadar.....

Tüm motor ustalarına (gıyaplarında) saygılarımla birlikte: "Performans bujisi" denince aslında iki farklı iddia'da bulunan ürünlerin kastedildiğini düşünüyorum. Birincisi performanslı motorların çabuk buji eskitme huyları nedeniyle dayanıklılıkları arttırılmış olan bujiler. Bunlar iridyum, platin veya titanyum gibi aşınmaya dayanıklı bir madde ile kaplanmış elektrotlara sahipler. Performansı arttırıcı bir etkileri yok. Performansa rağmen hayatta kalma iddiaları var. Diğer grup ise farklı bir çeşit ateşleme yaptığı iddia edilerek, benzini daha verimli yaktığı ve performans ve ekonomi konusunda katkı sağladığı söylenen bujiler. Bu yüzden "iridyum ve ultrasonik bujiler" denerek bunların aynı kefeye konması daha baştan yanlış. Dolayısıyla "önce %5 sonra hiç" olarak belirtilen faydanın hangi tip uygulamalar için geçerli olduğu konusu şüpheli hale geliyor.
Hatta ultrasonik bujilerin diğer performans bujileri ile aynı kefeye konması dahi yanlış çünkü farklı bir mekanizma ile çalıştığı iddia ediliyor. Söylendiğine göre ateşlemenin kendisini değiştirmiyor fakat ateşlemeden hemen önce bir ses dalgası yayarak buji çevresindeki yakıt zerrelerinin parçalanmasını sağlıyor.. ?? Doğru mudur değil midir bilinmez. Bunu bilmenin yolu da oturup ölçmektir. Arabayı o bilyeli şeylerin üzerine çıkartırsın. Beygir gücünü farklı devirlerde ölçersin. Bi sonik bujiyle ölçersin bir de farklı yeni-kaliteli bujiyle ölçersin. Bunu yapmadan kim ne derse desin dedikodudan öteye gitmez.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #49 : Mart 02, 2009, 15:53:20 »
Merhaba Ahmet Bey,

Bilmem okudunuz mu, yukarida mesajlardan birinde yazmistim.


'Adamin biri test etmis.4 litre yakitla 1.3 km daha fazla yol yaptigini gormus.40litreyle 13 km daha fazla yol gidilmis. 700-800 km.de +13 km. Acaba bu gercek bir artis mi, yoksa kontrol edilemeyen degiskenlerden mi kaynaklanmis?
Zaten patentinde de yakit tasarrufu iddiasi yok.'

http://autorepair.about.com/cs/productreviews/fr/aafpr092802.htm 
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #50 : Mart 02, 2009, 16:38:27 »
Merhaba bu bir gözlem tabi ki.. Kontrollü bir deney değil ama "daha derin araştırmak için iyi bir neden olduğu" şeklinde yorumlanır. "Aynı yokuşu bir üst viteste çıkıyorum" diyen arkadaşınki de bir gözlem. Neticede bunlar yabana atılacak şeyler değil. (Benim dedikodu dediğim kulaktan dolma bilgilerle ve ezbere konuşanlar) Fakat dediğiniz gibi "kontrol edilemeyen değişkenlerden" kaynaklanıyor da olabilir. Biz ne desek boş .. Tarafsız bir merci.. kontrollü bir deney/ölçüm yapmadıkça.. (çok da fazla bi artış değilmiş.. Ama %5 olsaydı benim için çok ilgi çekici olurdu. %5 fark eder deyince tabi sormak lazım ne %5 fark eder diye.. Eğer beygir gücü ise bence çok süper.. :) Yakıt ekonomisi ise de hiç fena değil.. )
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #51 : Mart 02, 2009, 16:44:45 »
Bu 'ultrasonic buji' ler yeni degil, web sitesi 97'de acilmis. Ciddiye alip da test eden olduysa google'dan bulabilmis olmamiz lazim. Ama yok.  :(
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #52 : Mart 02, 2009, 16:56:04 »
   Evet ben de ciddi bişey bulamadım.. reklam kokmayan  :( Ekonomi konusu benim için önemli çünkü arabam 2 lt motora sahip LPG li de olsa şehir içi tüketimi biraz yüksek..
Performans bujilerin genel yaklaşımları daha güçlü ateşleme yapmak şeklinde ör: http://www.pulstar.com/
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #53 : Mart 02, 2009, 16:58:40 »
Genelde bu söylemlerle cikan cogu ürün fos cikiyor.
Bende 1999 model bir Alfa 145 var.
Twin Spark motor. Yani silindir basina 2 bujili ve bujiler plantinyum. 1 kutu buji 50-60 eur civarinda. 100 bin km ömürleri var. Bu motorda silindir tam kapanmadan ön bir atesleme yapiliyor ve tam kapandiginda tam atesleme yapiliyor.  Alfa bile bu teknolojiyi birakti. Cünkü aradaki farka degmiyor.

Simdi düz bujinin eti butu belli. Yani yapilacak seyler zaten yapilmis. Ahmet bey'in dedigi gibi uzun süre ayni performansi verecek bujiler üretiliyor. Yoksa yüksek gerilim hattina baglanmis gibi calisan buji aranmiyor.

Benim bu ultrasonik buji hakkinda acikcasi süphelerim var.
Yeni buji degisinde tüm araclarin performansi artar. Ama bu ultrasonik bujiden midir degil midir belli degil. Benchmark testinin yapilmasi lazim. 10bin, 20bin km testleri de.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #54 : Mart 02, 2009, 17:28:49 »
 Kiminin duzgun calisan motorlari da bozmus. Kullandigimiz arabalar normal arabalar. Gunluk kullanim icin uretilmisler. Farkli amacla uretilmis arabamiz varsa, tamam onun icin farkli bujiler, kablolar vs alalim ama gunluk kullanim icin uretilen arabalari bozmayalim.

Pulstar tam bir fiyasko. Ultrasonic buji sirketinden daha buyuk bir sihirbazlik/dolandiricilik ornegi.
http://action.publicbroadcasting.net/cartalk/posts/list/164017.page
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #55 : Mart 03, 2009, 00:47:15 »
şimdi ahmet bey gözlememimi mantıklı ve faydalı bulmuş, aynı vitesi bir vites yüksek vitesle çıkabiliyorum dememi, bu görüşüm hala geçerli, yani taktığımda denemiştim, şu an 10.000km sonra hala aynı yokuşu +1 vitesle çıkıyorum
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #56 : Kasım 06, 2009, 21:02:54 »
ben aracımda kullanıyorum, gittigidiyordan almıştım, şimdi baktım aldığım tarihe, 08/07/2008 tarihinde almışım, alır almaz taktırmıştım, taktığınızda ciddi bir fark oluyor, bir üst vitese daha alt devirlerde atsanız bile araç daha az zorlanıyor, ben sırf denemek için dik bir yokuşu takmadan önce çıktım sonra taktıktan sonra çıktım, aynı hızda bir üst viteste çıkıyor, yokuş çıkarken çekişte büyük fark oluyor, gaza daha az basarak aynı yokuşu çıkabiliyorsunuz, yakıt tüketimi konusunda da haklılar, gerçekten de fark oluyor bir miktar, ben 400-450 km yapıyordum bujiden önce, ilk taktığımda 520 km yaptım bu ara yine 400-450 yapıyorum, bujileri 85.000 civarında takmıştım, şu an aracım 98.000i bitirmek üzere nerdeyse 99.000 oldu, bosch car service te check up sırasında bujilerin iyi durumda olduğunu söylediler, 100.000de bujilerimi değiştircem, yine bu bujilerden planlıyorum...
türkay arkadaşım bu aldığın performans bujileri benim aracada uyarmı acaba?araç 1995 model corolla 1.3xl karbüratörlü.şimdiden teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #57 : Kasım 06, 2009, 21:11:18 »
gittigidiyor sitesine gidip mustmari kullanıcısı bulun, ondan alıyorum ben, her araca göre buji var adamın elinde
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '23
  • 5 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #58 : Kasım 06, 2009, 21:12:59 »
gittigidiyor sitesine gidip mustmari kullanıcısı bulun, ondan alıyorum ben, her araca göre buji var adamın elinde
eyvallah türkay arkadaşım sağolasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: ultrasonic buji
« Yanıtla #59 : Kasım 06, 2009, 21:25:11 »
lafı mı olur abi, yardımım dokunduysa ne mutlu bana ;)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli