Gönderen Konu: Frenler Hakkında  (Okunma sayısı 1134 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '14
  • 14 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Frenler Hakkında
« : Ağustos 27, 2017, 23:01:23 »
Arkadaşlar merhaba,
Frenler hk yorumlarınız nelerdir, diğer kullandığınız araçlarla kıyaslarsak frenler nasıl değerlendirirsiniz, bana sanki ani duruşlarda yetersiz gibi geliyor abs hemen devreye giriyor,

Toyota Club Türkiye

Frenler Hakkında
« : Ağustos 27, 2017, 23:01:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #1 : Ağustos 28, 2017, 07:37:03 »
Abs'nin erken devreye girdiğini hissediyorsanız, önce lastik havalarına, sonra süspansiyon ayarları ve lastik kalite, durumuna bakın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #2 : Ağustos 28, 2017, 10:12:15 »
Özellikle ön lastik havalarını fabrikanın belirttiği hava basıncının altında ise ani frenleme de araba öne doğru yığılma yaptığı için lastik havalarını inik olması halinde frenlerde kayma hatta titreme saga sola çekme gibi sorunlar yaşarsınız tecrübe ile sabit . Geçen haftalarda frenlerimin güven vermemye başladığını hatta ani frenlemelerde tireme  çekme gibi sorunlar baş gösterdiğini fark ettim ilk başta fren disklerinden ön takımdan şüphe ettim . Fakat sonrasında park yerine lastiklerimi havasını biraz inik gibi olduğunu gördüm . Yeni açılan bir benzinlikte hava makinesi yeni olduğu için güvendim fabrikasyon hava basıncı olan  33 psı ayarladı bu arada  e12 Corolla için  195 / 60 /15 lastik için bu hava basıncı  hava basmaya başladım gördüğüm şey lastiklerimde  27-28 psı hava kalmış olması hava basıncını  33 olarak ayarladım . Aracın yol tutuşu frenlemesi çok fark etti sizde aracınız lastik ebatına uygun fabrikanın belirlediği hava basıncına ayarlayın lastik havalarınız . Eğer lastiklerinizde bir deformasyon yoksa sorun ortadan kalkacaktır . Birde yazlık lastikler yapısı gereği dişli kışlık lastiklere göre daha çok ani frenlemede abs devreye giriyor 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150000
  • Model Yılı: '09
  • 125 kere teşekkür etti
  • 106 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #3 : Ağustos 28, 2017, 14:32:12 »
Önceki aracınız neydi ona göre biraz alışma süreci yaşayabilirsiniz ancak bu sertlik yumuşaklık konusunda vs. olur. ABS olsun titreme çekme durma mesafesi uzunluğu bunlar hep lastikler ve ön takım aksamıyla alakalı. Yukarda da denilenler gibi lastik havaları ve durumları çok etki ediyor frenlemede, direksiyon yumuşaklığında.
Corolla 1.4 D4D Elegant 2009 Siyah 127.000 km-158.000km
Auris 1.4 D4D Comfort Extra 2012 Beyaz 96.000 km
Hiçbir şeyi ben yaptım deme. Ele geçirdiğin tüm kaleler, kazandığın tüm başarılar Allah’ın bir lütfudur.(Kanuni Sultan Süleyman)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '14
  • 14 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #4 : Ağustos 28, 2017, 20:52:50 »
Lastiklerin havası iyi aracım 20000 km de ani duruşlarda sanki araç fazla kasıyor öne doğru yayılıyor belkide benim beklentim çok yukarıda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #5 : Ağustos 28, 2017, 23:33:20 »
Lastikleriniz fabrikasyon ürünler ise sertleşmiş olabilir, abs sisteminin erken devreye girmesi bu yüzdendir, aracınızın otomatik olması ve ağırlığının nispeten bir nebze yüksek olması frenlemede öne yığılma hissiyatını arttırır.

Lastiklerinizi daha kaliteli bir lastik ile değiştirirseniz erken abs sorununuz çoğunlukla çözülür ancak Sakarya yol şartlarında lastiklerin normalden biraz fazla aşındığını gözlemledim, bu konuyu da dikkate alırsanız iyi olur.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Frenler Hakkında
« Yanıtla #6 : Ağustos 29, 2017, 11:04:46 »
Belirgin bir öne yığılma Abs'nin erken devreye girmesinden farklı bir konu. Öne ağırlık transferi frenajda arttıkça Abs daha zor devreye girer. Çünkü ön tekerlerin tutunması artar (dijey doğrusal kuvvet, lastik-asfalt sürtünme katsayısı) Arka frenlerin tutma oranı bu dengeyi, stabiliteyi sağlar. Kaliperlerin konumu konusunu da bir başlıkta ortaya koymuştuk. Ayrıca ön amortisör durumu öne yığılmada etkilidir. Tabi araçtaki yük dağılımı da.

Özellikle spor araçlarda fren hissi çok farklıdır ama aracınızın fabrikasyon fren sistemi iyidir.