Gönderen Konu: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi  (Okunma sayısı 11268 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« : Ağustos 03, 2017, 23:10:16 »
Düşük hızlarda şehir içinde araç kullanırken direksiyonun sertliğinde herhangi bir sorun yada herhangi bir ses gelme olayı yok, ancak hız yapabileceğim düzlüğe çıkıp 100'ü geçtikten sonra direksiyonda boşluk hissi oluşuyor. Balansla alakalı birşey değil, en ufak bir titreşim veya araçta bir sarsıntı yok. sadece direksiyonun hissi çok farklı, eğer tarif edecek olursam bende bıraktığı his ''ön tekerleklerin biri bir yere diğeri bir yere gitmek istiyormuşta anlaşamıyorlarmış gibi''. Sadece hızlı gittiğim zamanlarda oluyor, özellikle 100'den sonra başlıyor, en ufak sağa sola çekme olayı yok. Umarım sorunu anlatabilmişimdir.




2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Toyota Club Türkiye

100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« : Ağustos 03, 2017, 23:10:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #1 : Ağustos 04, 2017, 00:11:19 »
Düşük hızlarda şehir içinde araç kullanırken direksiyonun sertliğinde herhangi bir sorun yada herhangi bir ses gelme olayı yok, ancak hız yapabileceğim düzlüğe çıkıp 100'ü geçtikten sonra direksiyonda boşluk hissi oluşuyor. Balansla alakalı birşey değil, en ufak bir titreşim veya araçta bir sarsıntı yok. sadece direksiyonun hissi çok farklı, eğer tarif edecek olursam bende bıraktığı his ''ön tekerleklerin biri bir yere diğeri bir yere gitmek istiyormuşta anlaşamıyorlarmış gibi''. Sadece hızlı gittiğim zamanlarda oluyor, özellikle 100'den sonra başlıyor, en ufak sağa sola çekme olayı yok. Umarım sorunu anlatabilmişimdir.

Rot ayarı yaptırın. Lastik basınçlarının fabrika tarafından istenen değerde ve aynı olduğuna emin olun. Rot ayarı yaptırırken aynı zamanda ön takım kontrolü de yapılsın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '05
  • 21 kere teşekkür etti
  • 61 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #2 : Ağustos 04, 2017, 00:35:03 »
Kesinlikle bir şüphe varsa ilk iş rot ayarına gitmek olmalı bence de. Ben daha şiddetli bir boşluk hissetmiştim yıllar önce. Araç sağa sola dalmaya başlamıştı, bir gittim ki rot un somunu neredeyse boşa çıkmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #3 : Ağustos 04, 2017, 08:03:25 »
Cevaplar verilmiş zaten. Ön düzende her halukarda boşluk olması gerekir, bu boşluk belli sınırları aşmış ise kontrol ve ayara ihtiyaç duyar.
Diğer yandan bu direksiyon tur yapısı ile de ilgilidir ve kimi araçlarda noemaldir. Kimi yeni teknolojilerde araç hızlandıkça direksiyon takviyesi azalır ve direksiyon yine nispeten sert kalır. Kimilerinde ise daha gelişmiş şekilde, araç örneğin yavaşken 2,5 olan direksiyon tur sayısı araç hızlanınca 2,2 gibi değerler alır, dolayısı ile direksiyon sertleşir, tepkileri sınırlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #4 : Ağustos 04, 2017, 11:40:55 »
araçlarımızın her 10.000 km de öndüzen,rot,balans ayarı ve tüm ön takımın kontrolu şart,ayarsızlıktan 40-50 km süratle bile dalma yaptığını biliyorum,usta ile ön düzenci arası mesafede.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #5 : Ağustos 04, 2017, 15:43:28 »
Lastiklerinin eski
Lastik havalariniz düzensiz
Balans bozuk
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #6 : Ağustos 04, 2017, 17:01:19 »
İlk iş lastik havalarınızı fabrikanın önerdiği 33 psı ya ayarlayın hepsini tekrar deneyin sorun devam ediyorsa rot ayarı yapan bir yere rot ve ön takımları kontrol ettirin . Daha sonra tekrar deneyin gene devam ediyorsa lastiklerinizi kontrol ettirin 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #7 : Ağustos 05, 2017, 20:15:28 »
Degerli arkadaslarim herkes ayni seyi soylemis ama rot ile alakali bir sorun gibi gelmiyor bana, cunku dusuk hizlarda herhangi bir sorun olmadigi gibi yuksek hizlarda da herhangi bir salinim yada saga sola cekme yok, ayrica direksiyon tur yada cevirim acisinda gariplik soz konusu degil.

Birkac hafta once goturdugum bir usta direksiyon kutusunda bir fiber cubuk oldugunu, bu cubuk kirildigi icin boyle bir sorun yasadigimi, arizali ince fiber cubugu cikartarak yerine saglam kalin bir fiber takacagini soyledi. Boyle bir parcadan bilgisi olan varmi acaba
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #8 : Ağustos 05, 2017, 20:19:45 »
Degerli arkadaslarim herkes ayni seyi soylemis ama rot ile alakali bir sorun gibi gelmiyor bana, cunku dusuk hizlarda herhangi bir sorun olmadigi gibi yuksek hizlarda da herhangi bir salinim yada saga sola cekme yok, ayrica direksiyon tur yada cevirim acisinda gariplik soz konusu degil.

Birkac hafta once goturdugum bir usta direksiyon kutusunda bir fiber cubuk oldugunu, bu cubuk kirildigi icin boyle bir sorun yasadigimi, arizali ince fiber cubugu cikartarak yerine saglam kalin bir fiber takacagini soyledi. Boyle bir parcadan bilgisi olan varmi acaba

Rotun bozuk  olmasının tek bir belirtisi yoktur. Zaten düşük hızda ortaya çıkmaz, yüksek hızda yolda tutmakta zorlanma olarak ortaya çıkar. Bir tarafa çekmenin olmaması rot ayarının düzgün olduğu anlamına gelmez. Başka bir rot balansçıya gidiniz.

Ustanın ne demek istediğini anlayamadım ama direksiyon boşluğundan kaynaklı olabileceğini düşünmüş, bunun için de araç rölantide çalışırken el frenini çekip, sürücü kapısının yanında durun ve direksiyonu oynatırken tekerleri görün. Tekerlekler direksiyon belirli bir açıya geldikten sonra oynamaya başlayacaktır. Yani direksiyonu sağ-sol oynattığınızda tekerleklerin yeni yeni hafifçe oynadığı noktadaki direksiyon açısını bulmaya çalışın. Direksiyonun alt orta kısmında 10-20 derece normaldir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #9 : Ağustos 06, 2017, 12:30:37 »
Araç üretim spesifikasyonlarına göre, bagaj ve arka bölümdeki yük bile direksiyonda, özellikle belli hızların üstünde hafifleme hissi verir. Bunda, ön ve arka düzen geometrisi etkilidir. Araç hızlandıkça yere doğru yaptığı etki (aerodinamik etkiler) de bunda etkilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2006 1.6 HB Corolla (Terra)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #10 : Ağustos 10, 2017, 21:19:44 »
Gecen gun sanayi ye gittim ve ustayi alip test surusune ciktik. One iki usta oturdu bende arkaya gectim. Ustanin ilk tepkisi direkt olarak balans ayari oldu, zaten bende ilk defa kendi aracimda arkada oturdugum icin araci surerken anlayamadim titresimi ve rahatsizligi cok daha iyi farkettim. Iki tekere gerekli kursunlar cakilarak balansi yapildi, iki jantta ise bariz yamukluk vardi ve bu iki jant isil islem uygulanarak duzeltildi.

Bu islemler sonucunda aracimda 100 den sonra direksiyonda olusan bosluk hissi tamamen ortadan kalkti, suan hicbir sorunum yok. Fikrini sunup yardimci olan herkese tesekkur ederim.
2006 1.6 HB Corolla (Terra)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #11 : Ağustos 10, 2017, 21:40:46 »
Gecen gun sanayi ye gittim ve ustayi alip test surusune ciktik. One iki usta oturdu bende arkaya gectim. Ustanin ilk tepkisi direkt olarak balans ayari oldu, zaten bende ilk defa kendi aracimda arkada oturdugum icin araci surerken anlayamadim titresimi ve rahatsizligi cok daha iyi farkettim. Iki tekere gerekli kursunlar cakilarak balansi yapildi, iki jantta ise bariz yamukluk vardi ve bu iki jant isil islem uygulanarak duzeltildi.

Bu islemler sonucunda aracimda 100 den sonra direksiyonda olusan bosluk hissi tamamen ortadan kalkti, suan hicbir sorunum yok. Fikrini sunup yardimci olan herkese tesekkur ederim.

Dediklerimiz çıktı. Geçmiş olsun.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 100'den sonra direksiyonda oluşan boşluk (kayma) hissi
« Yanıtla #12 : Ağustos 11, 2017, 13:07:53 »
Balans ayar bozukluğunun, direksiyonda boşluk hissinden daha önce ve belirgin olarak ortaya çıkan istenmeyen tepkileri vardır, geçmiş olsun.