Halil bey bahsettiğiniz olay bir sorun veya arıza değildir. Direksiyonun sistmenin yapısından dolayı ilk hareket biraz daha fazla eforla verilir fakat direksiyonu çevirmeye başladıktan sonra özellikle direksiyon simidinin ikinci turu daha rahat ve seri olur. Sebebi de aracı park ederken rahat manevra yapabilmek için harcanacak eforu azaltmaktır.
Bunu direksiyon kutusu üzerindeki kramıyer dişli redüksiyonu ile oynayarak ayarlamışlardır otomotiv mühendisleri.
Servisin değiştirdiği parça ise tamamen bashettiğiniz olayla alakasız. Değişen parça direksiyon kolunu üzerindeki daha iyileştirilmiş bir burçtur. Sadece ilerleyen zamanlarda burçtaki boşluktan dolayı oluşacak sesi önlemek için daha dayanıklı bir burç takıyorlar.
Ayrıca zaten mıcırlı yollarda ve virajlarda direksiyon hakimiyetinin kaybolmasını engellemek için, aracın bu yollarda daha istikrarlı gitmesi için direksiyon sisteminin aldığı önlemlerdir direksiyondaki sertlik.
Bu durumda ortada herhangi bir arıza yada sorun olmadığından arıza lambasının yanmaması da normal bir durumdur.
Umarım yeteri kadar açıklayıcı olmuşumdur, zira direksiyon sistemi fren sisteminden sonra ki en önemli sistemdir araçlarda. Neden bu kadar üstüne düştüğünüzü gayet iyi anlıyorum.
İyi akşamlar...