Gönderen Konu: Balata ve disk aşınması  (Okunma sayısı 5300 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Balata ve disk aşınması
« : Temmuz 15, 2017, 11:35:53 »
Arkadaşlar 2015 model Toyota Corolla sahibiyim. Sakarya'da 30 bin bakımına servise gittim. Servis ön ve arka balataların değişmesi gerektiğini söyledi. Hatta disklerinde zarar gördüğünü ifade ettiler. 30 binde balata bitmesi nasıl olur, hele hele disk nasıl zarar görür, dediğimde yeni nesil toyotaların böyle olduğunu balataların erken bittiğini doğal olarak disklerin de aynı oranda zarar gördüğünü söylediler. Şaka gibi. Bir sene evvel araç yolda ıslık sesine benzer bir ses çıkarıyordu. Frene basınca geçiyor sonra hemen başlıyordu. O zaman servis balatayı temizlediklerini söylemişlerdi. Acaba orada balatalara ve dolayısıyla disklere bir zarar mı verdiler, bilemiyorum. Bu arada aracı sık trafikte kullanmıyorum. Yani sık sık frene basma gibi bir durum yok. Balataların kullanımla alakalı erken bitmesi söz konusu da değil.
Benzer sorunları yaşayanları forumlarda gördüm. Sizlerden böyle sorun yaşayan varsa ve tecrübelerini aktarırsa memnun kalırım. Selamlar.

Toyota Club Türkiye

Balata ve disk aşınması
« : Temmuz 15, 2017, 11:35:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #1 : Temmuz 15, 2017, 13:57:08 »
Benim arkadasim 55 binde satarken sorun yoktu. Ozel bir durum yoksa satis yapmaya calisiyorlar diyebilirim. Alasim jantsa biraj ugrasla durumlari gözle kontrol edilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #2 : Temmuz 17, 2017, 12:47:55 »
Hocam benim kanaatim aracıma 16 binde iken ıslık sesi çıkarıyor diye balata temizleme denilen bir işlem yapmaları. Bu işle ne idiyse. Balatalara zarar verdi. Üstelik diske de zara vermiş. Aynı ıslık sesine diğer bazı servisler garantiden balata değişimi yapmışlar. Sorun burada yatıyor. Benim aracında balatalarını değişmeleri gerekiyordu garantiden.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #3 : Temmuz 17, 2017, 20:31:26 »
Gökhan bey gecen hafta bende servisteydim 40.000 bakımı için bende 4 balatayi sandıkçı da değiştirdim.. önler neyse de arkalar çabuk bitti heleki aracı genelde Sapanca Adapazarı kullanıyorum ve tek şoför.acikcasi bende sasiridm ama orada bı olay daha meydana geldi taksici Corolla 20.000 km'de on balatalar bitmiş hemde en dip değişim e gelmis
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #4 : Temmuz 17, 2017, 21:00:58 »
asbest balatalardan kaldırıldıktan sonra balataların ömrü yarı yarıya azaldı.diğe r markalarda da bu böyle.tabi şehir dışı kullananlarınki daha çok gidiyor.şehir içi daha az.normal durumlar bunlar.ben garanti dahilinde dışarda bosch marka balataları 110 tl ye değiştim serviste bişi demedi.garanti bitti filan..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #5 : Temmuz 18, 2017, 01:59:01 »
2012 Auris , sıfır almıştım. 110.000 KM' de Ön fren balataları halen arabanın üstünde gelenler. Değişmedi . Her bakıma gittiğimde daha bitmemiş diyorlar. Arkalar 1 kere değişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '10
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #6 : Temmuz 18, 2017, 10:05:44 »
2010 Auris.
20.000 kmde aldım. 35.000 kmde arka fren balataları değişti.
şu anda 38.000 kmde. ön fren balataları halen arabanın üstünde gelenler. Değişmedi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '09
  • 82 kere teşekkür etti
  • 40 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #7 : Temmuz 18, 2017, 11:32:45 »
Bayramdan hemen sonra bende bakıma girdim. 4 balata ve diski yaklaşık 50.000 km önce aynı anda yine aynı serviste değiştirmiştim. Arka fren balataları tamamen bitmek üzereydi, ancak ön balatalar hala ilk günkü gibi yeni duruyordu. Servisteki formene yani baş ustaya benim bildiğim ilk önce ön balatalar biter sonra arka balatalar dediğimde bu durumun eski araçlar için olduğunu söyledi. Toyotanın yeni nesil araçlarında kullandıkları arka balataların ön balatalara oranla daha küçük olduğunu ve bu nedenle arka balatarın daha erken bittiğini söyledi. Kullandıkları fren sistemiyle de alakalıymış bu durum. Yanlış hatırlamıyorsam @Ufuk Sönmez (16363)  de bu durum için benzer ifadeler kullanmıştı. Yani sorun yok :)
2007 Model Avensis 1.6 Elegant
1998 Model Corolla 1.6 Special GLİ
1998 Model Corolla 1.6 XEİ
2009 Model 1.6 E14 Corolla Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 72000
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #8 : Temmuz 28, 2017, 15:18:38 »
Benim aracım 2013 Auris MMT. Aracımın arka balatalarını 60.000 km bakımında değiştirdim. Bir sonraki bakımda da diskleri değiştirebiliriz dedi bakımı yapan usta. Ama balata değişiminden önce araç geri giderken frene basınca uğultu sesi yapıyordu ki yoldan geçen insanların dönüp baktığı da oluyordu. Bende önce toz dan kaynaklı olduğunu düşündüm ancak bakıma gittiğimde açıldığında yeni balata ile karşılaştırarak bittiğinden emin oldum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #9 : Eylül 26, 2017, 12:51:57 »
Valla toyota bu sefer cidden hüsrana ugrattı...Ticaride kullanıyorum 15.000 de hem ön hem arkalar bitti şaka gibi ...Tüm firmalardan asbest kalkmış olamaz çünkü durakta elentra var yeni kasa adamların araba 25.000 de hala balatadan yana sıkıntıları yok yani buda ayrı bi durum ...demek ki hyundai hala kullanıyor asbest i ya da farklı bişey mı var acaba diye düşünmeden edemiyor insan ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #10 : Eylül 26, 2017, 14:57:31 »
Aspest balata hamurunda uzun zamandır kullanılamıyor. Aspest balata hamurunda etkili ucuz bir malzeme ancak solunum yolu ile akciğerlere alınımı çok büyük sağlık sorunlarına neden oluyor. Bir çok sektörde kullanımından vazgeçildi bu nedenle. Teknoloji isr. buna ikame ürünün geliştirilmesini gerektiriyor. Hem balata özelliklerini yüksek tutsun, hem ucuz, hem zararsız olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '12
  • 22 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #11 : Eylül 27, 2017, 11:45:54 »
2012 dizel manuel aurisin ön balatalarını (sıfır üstünde gelen3) 120.000 KM kullandım. ama 120.000 km de disk de balata da bitmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '11
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #12 : Ekim 02, 2017, 23:41:53 »
2014 (2015 ocak cikis) Corolla sahibiyim ıslık sesi problemini yasadim, 10000 bakiminda soyledim, (herhangi bir is emrinde belirtmeden) hallettiklerini soylediler. Hatta araci teslim alirken evraklari incelerken goremedigim icin personele sordum, teknik kismi aradi ve soz ile teyit etti. Peki dedim.

20000 bakimina kadar bir problem olmadi, araci hep sehir icinde yada kisa (max 60km) mesafelerde kullaniyorum. Senede bir defa uzun yol yapiyorum (800 (donus ile 1600) km).

Ancak bu sene (odometre 30000 e yaklasirken) ozellikle uzun yoldan donuste ses neredeyse dayanilmaz hale geldi, muzik falanda fayda etmedi. Gecenlerde lastikleri degistirdim. Konunun uzmani degilim ancak diskleri el ile kontrol ettiğimde bayagi bir asinma oldugunu fark ettim.

Duvar yanindan gecerken cam aciksa yanki seklinde metalik ses duyuyorum, bu diskten yada balatadan kaynaklandigini dusunuyorum. (baska bir baslikta bundan muzdarip insanlarda var)

Bütün bunlara rağmen frenlerde bir problem yok. Problemim ses ile alakalı, ileride başka bir soruna yol açar mı bilmiyorum. Sonuçta aracın bakımlarını yetkili serviste ve periyodik yaptırıyorum (10000 km yada 1 yıl)

Tamda tahmin ettiğim gibi (burada okuyuncada ikna oldum) 30000 bakımına gittiğim zaman balataların ve disklerin bittiği ve değiştirilmesi gerektiği söylenecek.

Geçmiş yıllardaki yağ eksiltme problemini ve insanlara neler yaşattıklarını biliyoruz.

Bir somun sıkıştırmak için milyonlarca aracı geri çağıran bu markaların böyle sıkıntılar yaşatması şaka gibi ... !!! !!! !!!






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2021, 09:13:09 »
80bin kmdeki arabanın ön diskleri bitmiş midir acaba? :D  balataları değiştirdim ama halen ıslık sesi geliyor. hep değil ama. ara ara sık sık :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #14 : Nisan 02, 2021, 12:17:33 »
2018 Mds 30500 km de aracım. 30 bine yaklaşırken çok hafif ses çıkıyordu şu ara çok fazlalaştı ses. Yıkamadan sonra araya bir şeyler kaçmış o yüzden ses çıkarıyor sanıyordum. Bakım için servise de götürmeyi düşünmüyordum. Şimdi balata ve disk için götürmem gerekir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 47000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #15 : Nisan 02, 2021, 15:12:54 »
2018 Mds 30500 km de aracım. 30 bine yaklaşırken çok hafif ses çıkıyordu şu ara çok fazlalaştı ses. Yıkamadan sonra araya bir şeyler kaçmış o yüzden ses çıkarıyor sanıyordum. Bakım için servise de götürmeyi düşünmüyordum. Şimdi balata ve disk için götürmem gerekir mi?

merhaba, bildiğim kadarı ile aracınızın diskleri BOSCH marka, bosch balata da iyidir. herhangi bir bosch car servisinden aynı kalitede çok daha ucuza destek alabilirsiniz. 30binde diskin bitmesi pek mümkün değildir.
2007 AURİS 1.6 MANUEL, 2013 AURİS 1.4 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA 1.6 OTOMATİK, 2012 AURİS 1.6 MANUEL, 2019 COROLLA OTOMATİK.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #16 : Nisan 02, 2021, 23:02:09 »
2018 Mds 30500 km de aracım. 30 bine yaklaşırken çok hafif ses çıkıyordu şu ara çok fazlalaştı ses. Yıkamadan sonra araya bir şeyler kaçmış o yüzden ses çıkarıyor sanıyordum. Bakım için servise de götürmeyi düşünmüyordum. Şimdi balata ve disk için götürmem gerekir mi?
o ses frene basmadığınız halde metalin metale sürtme sesi ise, özellikle ilk çalışma sonrası sabah hareket edince duyuyorsanız balata bittiği için gelir.  Balatadaki güvenlik demiri, balata bitince durumu size haber vermek için diske sürter ve ses çıkarır.  İlk sesten itibaren 1-2 bin daha sürüş tarzınıza göre götürebilir ama risk almaya değmez, direk değiştirin.  Yetkili servis yerine dışarıda iyi bir yere de gidebilirsiniz.   
Balata markası olarak, TRW, Ferodo ve Bosch iyidir.  Fakat piyasada sanki bunların bolca sahtesi var gibi geliyor bana.  TRW eski aracımda da kullandım, çok memnundum. Fakat Corolla'da önlerde kullandım, diskte çizikli dalgalanmalar yaptı.   Arka'larda Bosch  kullandım, o da aynısını yaptı. 

Forum sponsoru Tem Oto'dan NIBK marka ürün de sipariş edebilirsiniz. n11.com'da satıyorlar.  NIBK sitesini inceledim, çok ayrıntılı teknik veri ve bilgi sunmuşlar, kendi kalitelerinden teknik veriler ile bahsetmişler.  Sitesini öyle hazırlayan bir firmanın ürünleri de eminim çok iyidir.   Forumda alanların da olumlu yorumları vardı. İlk İhtiyaç duyduğumda ben şahsen tercih edeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #17 : Nisan 03, 2021, 07:03:26 »
o ses frene basmadığınız halde metalin metale sürtme sesi ise, özellikle ilk çalışma sonrası sabah hareket edince duyuyorsanız balata bittiği için gelir.  Balatadaki güvenlik demiri, balata bitince durumu size haber vermek için diske sürter ve ses çıkarır.  İlk sesten itibaren 1-2 bin daha sürüş tarzınıza göre götürebilir ama risk almaya değmez, direk değiştirin.  Yetkili servis yerine dışarıda iyi bir yere de gidebilirsiniz.   
Balata markası olarak, TRW, Ferodo ve Bosch iyidir.  Fakat piyasada sanki bunların bolca sahtesi var gibi geliyor bana.  TRW eski aracımda da kullandım, çok memnundum. Fakat Corolla'da önlerde kullandım, diskte çizikli dalgalanmalar yaptı.   Arka'larda Bosch  kullandım, o da aynısını yaptı. 

Forum sponsoru Tem Oto'dan NIBK marka ürün de sipariş edebilirsiniz. n11.com'da satıyorlar.  NIBK sitesini inceledim, çok ayrıntılı teknik veri ve bilgi sunmuşlar, kendi kalitelerinden teknik veriler ile bahsetmişler.  Sitesini öyle hazırlayan bir firmanın ürünleri de eminim çok iyidir.   Forumda alanların da olumlu yorumları vardı. İlk İhtiyaç duyduğumda ben şahsen tercih edeceğim.
Tavsiye ettiğiniz markalar NIBK hariç hepsi piyasa ürünüdür o ürünlere verilen paralara yazık,TRV ilk zamanlar güzel üründü ama oda bozdu şuanda,ben tem otodan NIBK aldım muhteşem bir performans sergiliyor ve çok sessiz (olması gerektiği gibi)
2018 Mds 30500 km de aracım. 30 bine yaklaşırken çok hafif ses çıkıyordu şu ara çok fazlalaştı ses. Yıkamadan sonra araya bir şeyler kaçmış o yüzden ses çıkarıyor sanıyordum. Bakım için servise de götürmeyi düşünmüyordum. Şimdi balata ve disk için götürmem gerekir mi?
NIBK fren balatalarını gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, disklerde oyulma varsa kesinlikle torna işlemi yaptırmadan yeni balata takmayınız,maddi durumunuz müsaitse disklerde NIBK diskler ile değiştirirseniz çok daha etkili sonuç alırsınız ama ilk önce aracın garantisi devam ediyorsa yetkili ile görüşüp garanti kapsamında değişim olabilirmi diye sorunuz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '18
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #18 : Nisan 08, 2021, 17:00:50 »
Bugün bakım için gittiğimde balataları da kontrol ettirdim. Arka balatalar tamamen bitmiş öndekiler ise az kalmıştı. Bu kadar çabuk bitebileceğini hiç tahmin etmiyordum ama durum buymuş. Özel serviste yaptırdığım için ellerinde mga marka balata vardı ve arka balatalar tamamen bittiği için hepsini değiştim orada.

Artık diğer sefere önerilen balatadan alıp değişim yaparız.. Verilen bilgiler için teşekkür ederim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Balata ve disk aşınması
« Yanıtla #19 : Nisan 14, 2021, 22:08:51 »
2011 Skoda Fabia aracımı 8 sene kullandım. 15 bin km de aldım . 93 bin km'de sattım. 70 bin km'de sadece ön balatalari değiştirdim. Arkalar çok iyiydi. Ön diskler de. 15 gün önce 18 bin km de 2018 1.6 manuel Corolla aldım. Disklere baktığımda aşınma gördüm. Datayli ekspertiz ve km garantili almasam kilometre düşürülmüş sanardim. Ama sorun herkeste var. Hatta takımında 2015 otomatik Corolla var. Onun da diskleri çabuk asindi. Araç 30 binde. Bu durum kullanılan disk alaşımı, balatanin yapılırken kullanılan malzemenin yanı sıra, aracın disk caplarinin aracı durdurmaya yetmediği ve böylece diskleri fazla ısırdığı, sonuç olarak da aşınma ile karşı karşıya kaldığımız sonucunu çıkarıyor gibi.